abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29306170
Kort: SIM-kaart is dus NOOIT aangekomen en door iemand anders gebruikt, en T-Mobile eist nu dat ik een hoge rekening ga betalen die niet door mij veroorzaakt is.

Lang:
Ze hebben daar goedkope abonnementen, ik had er dus een besteld.
Gek genoeg kreeg ik geen SIM-kaart binnen, ik heb ze diverse keren gebeld, zo kreeg ik bijv. te horen dat het door 'feestdagen' kwam dat ik hem nog niet binnen had.

Ik heb het nog een paar keer geprobeerd, maar mocht niet baten, komt nog eens bij dat dat nummer 30 cent per minuut kost.

Na een tijdje ben ik dus maar naar de provider T-Mobile gaan bellen, dat ik graag zou willen bellen, die vertellen mij vrolijk dat de kaart geblokkeerd is en dat ik een paar honderd euro mag gaan ophoesten.

Heb dus aangifte gedaan en GSM.nl en T-Mobile op de hoogte gebracht, ze gingen wijzen naar elkaar, en ik bleef alleen over.

Politie heeft laten weten dat ze er nu verder niets aan kunnen doen. T-Mobile heeft laten weten dat ze ook niets kunnen doen en dat het niet hun verantwoording is. Na veel keer bellen kreeg ik GSM.nl te pakken en die vertelden mij dat ze me zouden terugbellen, nooit gebeurd natuurlijk.
Op e-mail reageren ze wel, tenzij het over mijn aangifte gaat natuurlijk.

Morgen een aangetekende brief versturen naar GSM.nl. (En na geen degelijke reactie ga ik misschien een anti-GSM.nl website oprichten.)

Heeft iemand nog tips? Wat ik kan doen? Waar ik recht op heb?

Wanneer een product niet geleverd word, kan ik toch gewoon de koop ontbinden?
  Milf zondag 31 juli 2005 @ 21:59:25 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_29306274
Zolang jij niet hebt getekend voor ontvangst kunnen ze jeniks maken lijkt mij.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_29306407
quote:
Op zondag 31 juli 2005 21:59 schreef nikky het volgende:
Zolang jij niet hebt getekend voor ontvangst kunnen ze jeniks maken lijkt mij.
Zoiets werd mij ook verteld op het politiebureau, dat hun de bewijslast hebben en moeten bewijzen dat ik het ontvangen heb.

Alleen er gebeurd nu niets, en T-Mobile begint nu te praten over BKR als ik niet snel mijn rekeningen betaal :S Totaal geen begrip voor de situatie, geen aparte procedure ofzo, gewoon betalen.
pi_29306496
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:03 schreef NokiaTel het volgende:

[..]

Zoiets werd mij ook verteld op het politiebureau, dat hun de bewijslast hebben en moeten bewijzen dat ik het ontvangen heb.

Alleen er gebeurd nu niets, en T-Mobile begint nu te praten over BKR als ik niet snel mijn rekeningen betaal :S Totaal geen begrip voor de situatie, geen aparte procedure ofzo, gewoon betalen.
Vraag T-Mobile maar of ze het ondertekende contract van je willen opsturen naar je
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_29306545
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:05 schreef Tain het volgende:

[..]

Vraag T-Mobile maar of ze het ondertekende contract van je willen opsturen naar je
Ik heb dus een contract getekend, je krijgt daarna pas een SIM-kaart toegestuurd.
En GSM.nl zorgt weer voor die uitlevering van SIM-kaarten, en ik mag hopen dat ze die aangetekend versturen.
Ik heb alleen NOOIT een SIM-kaart ontvangen.
  zondag 31 juli 2005 @ 22:10:06 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29306714
in jouw geval kun je terugvallen dat je je simkaart niet hebt ontvangen, Het lijkt me ook dat een simkaart altijd aangetekend wordt verstuurd. Zeker als de codes in hetzelfde pakketje zitten, creditcards ed worden nooit samen met de pincode verstuurd.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_29306727
Laat je niet opjagen door deze partijen. Ze kunnen je voorlopig niks maken en het is belangrijk dat je eerst alles rustig uitzoekt.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_29306742
je kunt beter even naar je rechtsbijstand gaan, als je die hebt though...
  zondag 31 juli 2005 @ 22:18:55 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29307015
het lijkt me dat gsm.nl, of TPG aansprakelijk is. Vraag gsm.nl of ze de zaken aangetekend versturen of niet, zoja dan kun je ze erop wijzen dat je nooit voor onttvangst hebt getekend en heb je dus het bewijs al in handen, zo niet dan heb je gewoon niks gehad, dat valt voor hun niet te bewijzen.

[ Bericht 57% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 31-07-2005 22:42:36 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 31 juli 2005 @ 22:24:53 #10
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29307252
Je zou het eens kunnen proberen bij de geschillencommissie telecommunicatie.

http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=3

GSM-web is slechts een tussenpersoon. T-mobile kan je niet aansprakelijk stellen voor kosten die je niet hebt gemaakt. Zij moeten het maar uitzoeken met GSM-web.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zondag 31 juli 2005 @ 22:27:52 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29307359
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:24 schreef flugeltje het volgende:

GSM-web is slechts een tussenpersoon. T-mobile kan je niet aansprakelijk stellen voor kosten die je niet hebt gemaakt. Zij moeten het maar uitzoeken met GSM-web.
dat lijkt me wel een goede tip.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 31 juli 2005 @ 22:31:32 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29307515
quote:
6. Bezorgmethoden

6.1. Wijze van transport

Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen wordt de wijze van transport, verzending, verpakking e.d. bepaald door Elders Websales B.V., zonder dat Elders Websales B.V. hiervoor enige aansprakelijkheid draagt.

6.2. TPG Post

De produkten zullen worden verzonden per TPG Post Pakket Service.

Op de dag van verzending zult u hierover een E-mail ontvangen. TPG Post zal het pakket binnen 1 a 2 werkdagen bij u afleveren. Mocht u niet aanwezig zijn bij aflevering, dan dient TPG Post een bericht van kennisgeving in uw brievenbus achter te laten. U kunt met het bericht van kennisgeving het pakket in een tijdsbestek van 3 weken afhalen op het postkantoor. Elders Websales B.V. is niet aansprakelijk voor eventuele nalatigheid door de TPG Post in deze.

6.3. Koeriersdienst

Bestellingen kunnen ook worden afgeleverd per koerier. De koeriersdienst, TTG Edam, neemt van tevoren contact met u op om een afspraak voor aflevering te maken. Bij aflevering van uw bestelling dient uw legitimatiebewijs getoond te worden en een contract mobiele telefonie door u ondertekend te worden. Tevens dient u een kopie bankafschrift af te geven welke niet ouder is dan 1 maand.
van de website, het wordt dus altijd met een koerier bezorgd, dat betekent dat je altijd moet tekenen. Hebben ze geen handtekening kunnen ze ook nooit zeggen dat jij het gehad hebt. Het kan natuurljk zijn dat er een malafide berzorger bij dat koeriersbedrijf zit!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_29307549
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:24 schreef flugeltje het volgende:

De zaak is voor T-Mobile afgedaan zeggen ze, ik kan wel zeggen zoek het maar uit met GSM.nl, maar of dat helpt?

En die link die je gaf, kan ik niets mee, alleen in deze gevallen:
quote:
Heeft uw klacht betrekking op:
- een gesprekskostenberekening; of
- de kwaliteit van de vaste of mobiele telefoonverbinding; of
- de werking van het telefoonnetwerk; of
- een openbare telefooncel; of
- een weigering tot aansluiting vaste telefoonnetwerk?
En als GSM.nl dus tussenpersoon is, is T-Mobile dan gewoon verantwoordelijk?
pi_29307663
artikel 6.2 klopt ook niet met de wet. Aansprakelijksheiduitsluiting is hier niet aan de orde.
wettelijk ligt die juist bij GSM.NL
pi_29307674
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

van de website, het wordt dus altijd met een koerier bezorgd, dat betekent dat je altijd moet tekenen. Hebben ze geen handtekening kunnen ze ook nooit zeggen dat jij het gehad hebt. Het kan natuurljk zijn dat er een malafide berzorger bij dat koeriersbedrijf zit!
Van tweakers shopsurvey:
quote:
Ik kreeg de bestelling redelijk snel binnen maar niet aangetekend, terwijl wel de sims en codes in 1 envelop zaten. Linke soep!
http://www.tweakers.net/shopsurvey/4156

Welliswaar 2004 maar toch.
  zondag 31 juli 2005 @ 22:35:16 #16
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29307697
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:32 schreef NokiaTel het volgende:

[..]

De zaak is voor T-Mobile afgedaan zeggen ze, ik kan wel zeggen zoek het maar uit met GSM.nl, maar of dat helpt?

En die link die je gaf, kan ik niets mee, alleen in deze gevallen:
[..]

En als GSM.nl dus tussenpersoon is, is T-Mobile dan gewoon verantwoordelijk?
Het gaat toch om een gesprekskostenberekening? Gesprekskosten die je nóóit gemaakt hebt? In dat geval zou je bij de geschillencommissie aan kunnen kloppen.

Ik heb een soortgelijke zaak gevonden bij de uitspraken.
quote:
Dubieuze telefoonnota

De consument behoeft niet te betalen voor een dienst die niet is afgenomen.

Voor dat zo op het oog eenvoudige gegeven, ziet een consument zich toch genoodzaakt bij de geschillencommissie aan te kloppen. De oorzaak van het conflict ligt in een nota van ¤ 191,- voor gesprekskosten die niet zijn gevoerd.

De consument heeft een telefoonnummer bij KPN, maar belt en wordt gefactureerd via een carrier select bedrijf. Nadat de consument zijn nummer bij KPN heeft opgezegd, geeft KPN dit nummer na verloop van tijd aan een ander.

De consument blijft van het carrier select bedrijf echter rekeningen krijgen voor het nummer dat niet meer op zijn naam staat. Onder druk van dreiging met een incassobureau betaalt hij de rekening en dat geld eist hij terug.

Het standpunt van de ondernemer bestaat uit het grote zwijgen. Hij reageert schriftelijk noch mondeling.

De commissie stelt vast dat de kosten van gesprekken gevoerd door een andere KPN-contractant dan de consument en via een ander carrier select dan de ondernemer, toch worden geregistreerd op naam van de consument en door de ondernemer in rekening worden gebracht.

Volgens de commissie is het duidelijk dat de consument deze kosten niet behoeft te betalen en dat de ondernemer het door de consument reeds betaalde moet teruggeven. Het ligt in de sfeer van de ondernemer om een zodanig facturatiesysteem te hanteren dat alleen die kosten die een consument daadwerkelijk maakt ook in rekening worden gebracht.

De klacht is gegrond en het carrier selectbedrijf wordt verplicht een bedrag van ¤ 191,- aan de consument terug te geven.
Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar het geeft wél aan dat een fout zoals de jouwe wel door de geschillencommissie behandeld kan worden.
  zondag 31 juli 2005 @ 22:36:22 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29307752
quote:
12. Risico

Het risico van verlies of beschadiging van zaken die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op Opdrachtgever over, op het moment van aflevering op het door de Opdrachtgever opgegeven adres.
aangezien je niks gehad hebt lijkt gsmweb me aansprakelijk gezien hun eigen voorwaarden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 31 juli 2005 @ 22:39:41 #18
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29307898
Dus heb je nu al een aantal punten....

GSM-web stelt op hun site dat zij ALTIJD via koeriers/post werken en dat je dus ook ALTIJD moet tekenen voor ontvangst. Geen handtekening van jou, geen bewijs dat je SIM ontvangen hebt.

Risico ligt in dat geval dus bij GSM-web, zoals ze zelf ook aangeven.

Volgens de geschillencommissie hoef je niet te betalen voor een dienst die je niet hebt afgenomen.

Ergo: T-mobile moet vordering op jou intrekken en geld terughalen bij GSM-web. GSM-web dient zorg te dragen voor een nieuwe SIM.
  zondag 31 juli 2005 @ 22:41:37 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_29307970
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:34 schreef NokiaTel het volgende:

[..]

Van tweakers shopsurvey:
[..]

http://www.tweakers.net/shopsurvey/4156

Welliswaar 2004 maar toch.
dat zou echt onvoorstelbaar zijn en de reden om NOOIT bij dat bedrijf te bestellen. dat is ook gewoon vragen om problemen. er hoeft maar 1 probleemgevalletje met geldproblemin de keten te zitten die deze gang van zaken kent en zo af en toe een paar envelopjes achterover drukt. Dat kun je ook zien als zware nalatigheid van gsm.nl . zeker iets om aan te kaarten.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_29308008
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:35 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Het gaat toch om een gesprekskostenberekening? Gesprekskosten die je nóóit gemaakt hebt? In dat geval zou je bij de geschillencommissie aan kunnen kloppen.
Ik ga hun website nog eens bekijken, maar er is ergens iemand bezig met diefstal/oplichting/fraude, is het dan nog wel een zaak voor hun?
  zondag 31 juli 2005 @ 22:43:15 #21
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29308030
TS... Kijk ook eens hier: http://www.ben-bedonderd.nl/
  zondag 31 juli 2005 @ 22:44:04 #22
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29308056
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:42 schreef NokiaTel het volgende:

[..]

Ik ga hun website nog eens bekijken, maar er is ergens iemand bezig met diefstal/oplichting/fraude, is het dan nog wel een zaak voor hun?
het gaat in dit geval om de gesprekskosten, die zaak is voor hen... Diefstal/fraude/oplichting is iets wat GSM-web en T-mobile maar uit moeten vechten.
  zondag 31 juli 2005 @ 22:45:02 #23
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_29308094
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

aangezien je niks gehad hebt lijkt gsmweb me aansprakelijk gezien hun eigen voorwaarden.
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:39 schreef flugeltje het volgende:
...
GSM-web stelt op hun site dat zij ALTIJD via koeriers/post werken en dat je dus ook ALTIJD moet tekenen voor ontvangst. Geen handtekening van jou, geen bewijs dat je SIM ontvangen hebt.
Het gaat hier toch helemaal niet over gsmweb maar over gsm.nl?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 31 juli 2005 @ 22:45:30 #24
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_29308110
quote:
Op zondag 31 juli 2005 22:45 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

[..]

Het gaat hier toch helemaal niet over gsmweb maar over gsm.nl?
Oeps
pi_29308132
Het gaat dus om GSM.nl niet om GSMweb.nl, even voor de duidelijkheid.

Maar moet ik het er nou opgooien dat ik de rekening niet ga betalen omdat het niet door mij veroorzaakt is?
Of omdat hun nooit een SIM-kaart hebben geleverd, en ik dus gewoon het contract wil verbreken?

Op welk punt sta ik sterker?

En ik ga dus kijken of ik wat met SGC kan, maar moet ik ook nog contact zoeken met T-Mobile of GSM.nl? En wat moet ik dan zeggen?

Bedankt voor de hulp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')