Zoiets werd mij ook verteld op het politiebureau, dat hun de bewijslast hebben en moeten bewijzen dat ik het ontvangen heb.quote:Op zondag 31 juli 2005 21:59 schreef nikky het volgende:
Zolang jij niet hebt getekend voor ontvangst kunnen ze jeniks maken lijkt mij.
Vraag T-Mobile maar of ze het ondertekende contract van je willen opsturen naar jequote:Op zondag 31 juli 2005 22:03 schreef NokiaTel het volgende:
[..]
Zoiets werd mij ook verteld op het politiebureau, dat hun de bewijslast hebben en moeten bewijzen dat ik het ontvangen heb.
Alleen er gebeurd nu niets, en T-Mobile begint nu te praten over BKR als ik niet snel mijn rekeningen betaal :S Totaal geen begrip voor de situatie, geen aparte procedure ofzo, gewoon betalen.
Ik heb dus een contract getekend, je krijgt daarna pas een SIM-kaart toegestuurd.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:05 schreef Tain het volgende:
[..]
Vraag T-Mobile maar of ze het ondertekende contract van je willen opsturen naar je
dat lijkt me wel een goede tip.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:24 schreef flugeltje het volgende:
Je zou het eens kunnen proberen bij de geschillencommissie telecommunicatie.
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=3
GSM-web is slechts een tussenpersoon. T-mobile kan je niet aansprakelijk stellen voor kosten die je niet hebt gemaakt. Zij moeten het maar uitzoeken met GSM-web.
van de website, het wordt dus altijd met een koerier bezorgd, dat betekent dat je altijd moet tekenen. Hebben ze geen handtekening kunnen ze ook nooit zeggen dat jij het gehad hebt. Het kan natuurljk zijn dat er een malafide berzorger bij dat koeriersbedrijf zit!quote:6. Bezorgmethoden
6.1. Wijze van transport
Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen wordt de wijze van transport, verzending, verpakking e.d. bepaald door Elders Websales B.V., zonder dat Elders Websales B.V. hiervoor enige aansprakelijkheid draagt.
6.2. TPG Post
De produkten zullen worden verzonden per TPG Post Pakket Service.
Op de dag van verzending zult u hierover een E-mail ontvangen. TPG Post zal het pakket binnen 1 a 2 werkdagen bij u afleveren. Mocht u niet aanwezig zijn bij aflevering, dan dient TPG Post een bericht van kennisgeving in uw brievenbus achter te laten. U kunt met het bericht van kennisgeving het pakket in een tijdsbestek van 3 weken afhalen op het postkantoor. Elders Websales B.V. is niet aansprakelijk voor eventuele nalatigheid door de TPG Post in deze.
6.3. Koeriersdienst
Bestellingen kunnen ook worden afgeleverd per koerier. De koeriersdienst, TTG Edam, neemt van tevoren contact met u op om een afspraak voor aflevering te maken. Bij aflevering van uw bestelling dient uw legitimatiebewijs getoond te worden en een contract mobiele telefonie door u ondertekend te worden. Tevens dient u een kopie bankafschrift af te geven welke niet ouder is dan 1 maand.
De zaak is voor T-Mobile afgedaan zeggen ze, ik kan wel zeggen zoek het maar uit met GSM.nl, maar of dat helpt?quote:Op zondag 31 juli 2005 22:24 schreef flugeltje het volgende:
Je zou het eens kunnen proberen bij de geschillencommissie telecommunicatie.
http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=3
GSM-web is slechts een tussenpersoon. T-mobile kan je niet aansprakelijk stellen voor kosten die je niet hebt gemaakt. Zij moeten het maar uitzoeken met GSM-web.
En als GSM.nl dus tussenpersoon is, is T-Mobile dan gewoon verantwoordelijk?quote:Heeft uw klacht betrekking op:
- een gesprekskostenberekening; of
- de kwaliteit van de vaste of mobiele telefoonverbinding; of
- de werking van het telefoonnetwerk; of
- een openbare telefooncel; of
- een weigering tot aansluiting vaste telefoonnetwerk?
Van tweakers shopsurvey:quote:Op zondag 31 juli 2005 22:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
van de website, het wordt dus altijd met een koerier bezorgd, dat betekent dat je altijd moet tekenen. Hebben ze geen handtekening kunnen ze ook nooit zeggen dat jij het gehad hebt. Het kan natuurljk zijn dat er een malafide berzorger bij dat koeriersbedrijf zit!
http://www.tweakers.net/shopsurvey/4156quote:Ik kreeg de bestelling redelijk snel binnen maar niet aangetekend, terwijl wel de sims en codes in 1 envelop zaten. Linke soep!
Het gaat toch om een gesprekskostenberekening? Gesprekskosten die je nóóit gemaakt hebt? In dat geval zou je bij de geschillencommissie aan kunnen kloppen.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:32 schreef NokiaTel het volgende:
[..]
De zaak is voor T-Mobile afgedaan zeggen ze, ik kan wel zeggen zoek het maar uit met GSM.nl, maar of dat helpt?
En die link die je gaf, kan ik niets mee, alleen in deze gevallen:
[..]
En als GSM.nl dus tussenpersoon is, is T-Mobile dan gewoon verantwoordelijk?
Is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar het geeft wél aan dat een fout zoals de jouwe wel door de geschillencommissie behandeld kan worden.quote:Dubieuze telefoonnota
De consument behoeft niet te betalen voor een dienst die niet is afgenomen.
Voor dat zo op het oog eenvoudige gegeven, ziet een consument zich toch genoodzaakt bij de geschillencommissie aan te kloppen. De oorzaak van het conflict ligt in een nota van ¤ 191,- voor gesprekskosten die niet zijn gevoerd.
De consument heeft een telefoonnummer bij KPN, maar belt en wordt gefactureerd via een carrier select bedrijf. Nadat de consument zijn nummer bij KPN heeft opgezegd, geeft KPN dit nummer na verloop van tijd aan een ander.
De consument blijft van het carrier select bedrijf echter rekeningen krijgen voor het nummer dat niet meer op zijn naam staat. Onder druk van dreiging met een incassobureau betaalt hij de rekening en dat geld eist hij terug.
Het standpunt van de ondernemer bestaat uit het grote zwijgen. Hij reageert schriftelijk noch mondeling.
De commissie stelt vast dat de kosten van gesprekken gevoerd door een andere KPN-contractant dan de consument en via een ander carrier select dan de ondernemer, toch worden geregistreerd op naam van de consument en door de ondernemer in rekening worden gebracht.
Volgens de commissie is het duidelijk dat de consument deze kosten niet behoeft te betalen en dat de ondernemer het door de consument reeds betaalde moet teruggeven. Het ligt in de sfeer van de ondernemer om een zodanig facturatiesysteem te hanteren dat alleen die kosten die een consument daadwerkelijk maakt ook in rekening worden gebracht.
De klacht is gegrond en het carrier selectbedrijf wordt verplicht een bedrag van ¤ 191,- aan de consument terug te geven.
aangezien je niks gehad hebt lijkt gsmweb me aansprakelijk gezien hun eigen voorwaarden.quote:12. Risico
Het risico van verlies of beschadiging van zaken die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op Opdrachtgever over, op het moment van aflevering op het door de Opdrachtgever opgegeven adres.
dat zou echt onvoorstelbaar zijn en de reden om NOOIT bij dat bedrijf te bestellen. dat is ook gewoon vragen om problemen. er hoeft maar 1 probleemgevalletje met geldproblemin de keten te zitten die deze gang van zaken kent en zo af en toe een paar envelopjes achterover drukt. Dat kun je ook zien als zware nalatigheid van gsm.nl . zeker iets om aan te kaarten.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:34 schreef NokiaTel het volgende:
[..]
Van tweakers shopsurvey:
[..]
http://www.tweakers.net/shopsurvey/4156
Welliswaar 2004 maar toch.
Ik ga hun website nog eens bekijken, maar er is ergens iemand bezig met diefstal/oplichting/fraude, is het dan nog wel een zaak voor hun?quote:Op zondag 31 juli 2005 22:35 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Het gaat toch om een gesprekskostenberekening? Gesprekskosten die je nóóit gemaakt hebt? In dat geval zou je bij de geschillencommissie aan kunnen kloppen.
het gaat in dit geval om de gesprekskosten, die zaak is voor hen... Diefstal/fraude/oplichting is iets wat GSM-web en T-mobile maar uit moeten vechten.quote:Op zondag 31 juli 2005 22:42 schreef NokiaTel het volgende:
[..]
Ik ga hun website nog eens bekijken, maar er is ergens iemand bezig met diefstal/oplichting/fraude, is het dan nog wel een zaak voor hun?
quote:Op zondag 31 juli 2005 22:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
aangezien je niks gehad hebt lijkt gsmweb me aansprakelijk gezien hun eigen voorwaarden.
Het gaat hier toch helemaal niet over gsmweb maar over gsm.nl?quote:Op zondag 31 juli 2005 22:39 schreef flugeltje het volgende:
...
GSM-web stelt op hun site dat zij ALTIJD via koeriers/post werken en dat je dus ook ALTIJD moet tekenen voor ontvangst. Geen handtekening van jou, geen bewijs dat je SIM ontvangen hebt.
Oepsquote:Op zondag 31 juli 2005 22:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
[..]
Het gaat hier toch helemaal niet over gsmweb maar over gsm.nl?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |