abonnement Unibet Coolblue
pi_29210906
Het is er dan toch van gekomen, Jos Verstappen zal weer achter het stuur kruipen van een Formule wagen. Geen F1 of Champcar maar een A1 GP bij het team van Jan Lammers, Team Holland. Vandaag bekend gemaakt door Jos Verstappen.

Team Australia
quote:
donderdag 28 juli 2005 om 17:24 - Na verschillende speculaties over een mogelijke overstap naar de Champcars of het DTM, is vandaag bekend gemaakt dat Jos Verstappen zijn terugkeer in de autosport zal maken in de A1GP klasse. In dit nieuwe kampioenschap zal hij uitkomen voor het team geleid door Jan Lammers en zal de Nederlandse eer hoog gaan houden in dit kampioenschap waaraan alleen landenteams deelnemen.

Verstappen is natuurlijk opgetogen met zijn terugkeer achter het stuur van een raceauto. De Nederlander zit al sinds het einde van het seizoen 2003 werkloos thuis en hij ziet de toekomst dan ook positief tegemoet. “Het is natuurlijk heel apart om je land te moeten verdedigen”, aldus Jos The Boss. “Het feit dat ik volgende week in een knaloranje auto stap om niet een team of een sponsor te vertegenwoordigen, maar een hele bevolking maakt het heel bijzonder.”
A1 GP zal tenminste 12 races hebben in het winter seizoen. 25 september is de eerste race in Engeland op Brands Hatch ook zal de serie nog de volgende landen aan doen, Kuala Lumpur, Sydney, San Antonio (Texas, VS), China, Singapore en Dubai. Elk land kan zijn team inschrijven ook Nederland doet dus mee met Jos Verstappen en Jan Lammers zijn Team Holland.

Team Dubai


Team Portugal


Meer info op de site van A1GP :: http://www.a1gp.com

Andere bekende namen in de A1GP serie zijn Pedro Lamy voor Team Portugal en John Surtees, de team leider van Team Engeland. Of er nog een race in Nederland komt is nog niet bekend, anders kunnen we nog altijd naar Duitsland naar de Lausitzring.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gijsje op 28-07-2005 19:57:01 ]
-
pi_29211576
Is er maar 1 coureur per team dan, of komt er nog iemand naast Verstappen?
Dus...
  donderdag 28 juli 2005 @ 20:16:58 #3
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_29211816
de toegangsprjzen zijn in ieder geval goed
Klaar?
Ik niet!
  donderdag 28 juli 2005 @ 21:07:35 #4
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_29213507
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:09 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Is er maar 1 coureur per team dan, of komt er nog iemand naast Verstappen?
misschien Lammers zelf?
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_29213614
had hem toch liever in de Champ Car gezien
pi_29213639
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 20:09 schreef Mork_Van_Ork het volgende:
Is er maar 1 coureur per team dan, of komt er nog iemand naast Verstappen?
Ja er is één coureur per land om de race te rijden. Jos Verstappen rijdt voor Nederland.
pi_29214156
Ik vind het toch veelbelovend eruit zien allemaal. Gelijke wagens, geen hulpmiddelen, wagens ontworpen voor het inhalen, nieuwe circuits, rijden tijdens de wintermaanden.

Dit wordt echt supertol jao.
pi_29215480
Mario Dominguez schijnt er alles aan te doen om voor Mexico te kunnen rijden.
Alan van der Merwe voor Zuid Afrika - dat is een zeker een talent
Pizonnia voor Brazil - altijd mijn twijfels gehad over zijn capaciteiten, maar goed ex-F1 "ster"
Pero Lamy voor Portugal
Engeland heeft twee talenten verkozen boven ex-F1 Ralph Firman. Misschien dat Firman nu voor Ierland gaat rijden.
Het team wordt gerund door Arden, dus Engeland zal zeker een heel sterke tegenstander worden.

Ik zou toch nog graag een paar echt grote namen zien. Zoals Paul Tracy voor Canada (dat lijkt me overigens onmogelijk). Maar goed, Canada, USA, Frankrijk, Duitsland en Italie moeten hun rijders nog bekend maken, maar ik ga er wel vanuit dat ook zij zullen proberen een zo goed mogelijk team neer te zetten. Gevaarlijke outsiders Australie en Nieuw Zeeland.

Dan praat je toch over de eerste 10 tot 15 plaatsen die toch zeer competatief met elkaar zullen racen. Daarnaast zullen landen als Libanon, Pakistan e.d. voor de nodige "spectakel" zorgen op het circuit.

In welke serie zie je dat nog meer? Dit wordt echt hartstikke gaaf.
pi_29215498
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 21:10 schreef DJRat het volgende:
had hem toch liever in de Champ Car gezien
Ik ook maar goed beter dan helemaal niets.
-
pi_29215531
Ben jij niet de webmaster van champcar.nl?
pi_29215835
Nope
-
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:58:15 #12
6941 APK
Factual, I think.
pi_29217025
Wie betaalt die grap voor Verstappen
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_29217285
Komt het op de TV? Zo ja welke?
History can't change the past, the future can.
pi_29217632
RTL 5 gaat het geloof ik uitzenden in de Winter. Dan is er toch geen F1 of een andere autosport.
-
pi_29229740
Mijn gebeden zijn verhoort. Eindelijk een race tussen landen i.p.v. kutsponsors en merken, dit geeft a.h.w. een echt WK-voetbal sfeertje. Eindelijk allemaal dezelfde identieke auto's met een 12 tal coole circuits waar ze op gaan toeren. Eindelijk Jos terug in gevecht.

Dit gaat volgens mij een absolute knaller worden, hulde voor die oliesjeik die erachter zit met zijn geld. In de F1 zitten al jaren niet puur meer de beste coureurs, alleen de commercieel interessantste gasten, waarbij alles zo ontiegelijk scheefgegroeid is dat die echt naar de klote gaan.

Ik hoopte eerst nog op een afscheiding van die F1 teams die aan het ruzien zijn en die GPWC ofzoiets wilden gaan doen, maar dit is nog cooler nu Jos/Jan het gaan doen en dan ook nog tussen landen.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:11:31 #16
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_29229867
Jammer dat Spa er niet tussen zit. Over geweldige circuits gesproken...
Verder meen ik gelezen te hebben dat sommige landen 2 coureurs hebben. Men wil naar 25 landen, maar er mogen max. 25 auto's starten. Krijgen we dan, net als in de hoogtij dagen van de F1, dat sommigen zich gewoon niet qualificeren voor de race??
pi_29229962
Als het nu maar niet afhankelijk wordt van hoeveel geld een land in het team kan/wil steken. Anders krijg je alsnog de zelfde praktijken als in de F1.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_29230056
Volgens mij is het max 1 per land, voor iedereen. 12 races is alleen nog wat te min, Spa en Zandvoort erbij zou erg cool zijn.

Wellicht na 1 succesvol jaar meer races, het moet eerst bekend worden en populair worden, als Jos het goed doet loopt Zandvoort zo weer randvol.
pi_29230231
Inderdaad maar 1 rijder per land, hoop dat er een race in Nederland of Belgie komt er is vast nog wel plek voor een extra race. Hier nog wat info over de serie http://www.champcarnews.nl/index.php?templateid=news&id=1012
-
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:20:02 #20
92747 Mallnitz
Nooit geschoten...
pi_29230232
Twijfelachtige poging om de hegomonie van F1 aan te tasten. Mist alleen natuurlijk de historie de F1 juist zo fascinerend maakt. Voorlopig zie ik er dus nog niet veel in; matige circuits, rijders van het tweede garnituur.
Nationaal tintje voegt imo niets toe aan de autosport. Mensen die graag een WK-voetbal sfeertje willen moeten volgend jaar maar de naar de WM in Duitsland gaan.
"It's better to remain silent and be thought a fool
than to speak and remove all doubt"
  vrijdag 29 juli 2005 @ 12:22:06 #21
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_29230295
Met het gekloot in de F1 zou dit best eens potentie kunnen hebben. Dezelfde auto's, rijders worden belangrijker. Vaderlandsliefde gaat meespelen, etc. Als ze nu testdagen etc. ook maar limiteren en alles goed toegankelijk en goedkoop houden voor de fans.

Dan nog wachten op wat aansprekende namen in de drivers line up en wie weet.....

Jos in een oranje auto, dan kan deze helm ook wel weer van stal:

pi_29230696
De hegemonie van F1 aantasten is kipeenvoudig : spektakel en autosport bieden. F1 is nl geen sport maar 1 groot saai gedrocht. Minardi en Ferrari in 1 klasse neerzetten is als het gehandicapte-team tegen Barcelona laten voetballen, dat gaat helemaal nergens meer over als je 4 keer gedubbeld wordt.

Naar groeiend gras kijken is boeiender. Oke dit seizoen is door Alonso eindelijk die Duitser van zijn voetstuk gevallen, dat maakt het iets beter, maar gevechten op de baan zijn nog steeds met een loep te zoeken door de grote verschillen in budget. En die gevechten op de baan, dat is voor mij nog steeds de beste autosport.

Kijken naar een prof-kartwedstrijd is altijd spannend omdat al die gasten bijna allemaal hetzelfde hoogwaardige materiaal hebben en dus echt de coureur het verschil maakt. Als ik al lees dat de designs van de A1-auto's gericht zijn op het makkelijk inhalen dan zie ik dat die gasten die hierachter zitten het snappen.
pi_29230920
Las trouwens ergens dat Irvine voor Ierland en Frentzen voor D'land benaderd is.

Als die het doen heb je toch weer 2 namen erbij, en vooral Irvine op de baan is altijd lachen. Ze zouden Hakkinen en Alesi nog uit de DTM moeten jatten.
pi_29232004
Wat betreft die matige circuits en dat het nationaal tintje niks toevoegd is complete onzin natuurlijk.

Ik hoop dat Finland ook nog een franchise koopt.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 13:06:48 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29232082
ben erg benieuwd, het lijkt erop alsof deze serie veel potentie heeft tot spannend racen, ga het zeker volgen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')