abonnement Unibet Coolblue
pi_28859764
Ik vroeg me af he, ik heb nog geen auto of motor maar wil wel binnenkort (lees volgend jaar) beginnen met lessen voor een van de twee hier in Nederland. Ik heb in het buitenland al wel motor gereden (uiteraard niet in het verkeer ) en was eigenlijk gelijk helemaal verkocht toen ik een tijdje rond reed op zo'n ding.

Ik heb altijd motoren enorm mooi gevonden en zou ook in ieder geval als ik een auto zou nemen er een motor naast proberen te hebben.. Aangezien mijn gelden op dit moment ook niet super zijn en ik toch mobiel wil zijn volgend jaar vroeg ik me af hoe het is met een motor in de winter? Zijn er FOK!ers hier die het hele jaar door rijden? Het zou in principe in eerste instantie zijn voor mij om naar m'n werk te gaan omdat ik het reizen met de bus zat ben.. Is een motor trouwens goedkoper in kosten dan een auto over het algemeen?

Anyway, ik zoek gewoon wat advies en meningen hierover
  zaterdag 16 juli 2005 @ 16:13:57 #2
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28860242
Begin maar eens met lezen hiero: Auto of motor...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_28860449
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 16:13 schreef Hyperdude het volgende:
Begin maar eens met lezen hiero: Auto of motor...
bedankt voor die link maar ik ben een 24 jarige programmeur die echt niet voor z'n werk een auto rijbewijs nodig heeft en zoals gezegt in principe nu alleen voor woon/werk verkeer vervoer wil hebben... verder heb ik absoluut geen last van wilde haren dus verantwoordelijk het verkeer in gaan zal geen probleem zijn..

Mijn vraag is dan ook meer gericht op het winter verhaal of het hier in nederland wel een beetje te doen is .. als het echt dramatisch is zal ik altijd die bus nog wel een keertje kunnen pakken...
pi_28860635
In principe zou je het hele jaar door kunnen rijden, maar zelf zou ik in zo'n financiele situatie toch voor de auto gaan denk ik. Hoe heerlijk het motorrijden ook is, een auto blijft practischer. Boodschappen meenemen, een collega een lift geven enz gaat met een auto veel makkelijker.
Maar zelf blijf ik motorrijden veel lekkerder vinden
Alleen niet in deze saaie regio
  zaterdag 16 juli 2005 @ 16:46:39 #5
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_28861139
Auto = praktisch
Motor = fun

Aan jou de keus.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_28862465
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 15:57 schreef SeraphimX het volgende:
Ik vroeg me af he, ik heb nog geen auto of motor maar wil wel binnenkort (lees volgend jaar) beginnen met lessen voor een van de twee hier in Nederland. Ik heb in het buitenland al wel motor gereden (uiteraard niet in het verkeer ) en was eigenlijk gelijk helemaal verkocht toen ik een tijdje rond reed op zo'n ding.

Ik heb altijd motoren enorm mooi gevonden en zou ook in ieder geval als ik een auto zou nemen er een motor naast proberen te hebben.. Aangezien mijn gelden op dit moment ook niet super zijn en ik toch mobiel wil zijn volgend jaar vroeg ik me af hoe het is met een motor in de winter? Zijn er FOK!ers hier die het hele jaar door rijden? Het zou in principe in eerste instantie zijn voor mij om naar m'n werk te gaan omdat ik het reizen met de bus zat ben.. Is een motor trouwens goedkoper in kosten dan een auto over het algemeen?

Anyway, ik zoek gewoon wat advies en meningen hierover
Het is maar hoe je er op kijkt

MOTOR
Finaciël is een motor toch goedkoper....
Geen jaarlijkse APK, Hoge motorrijtuigenbelasting.

Alleen de eerste aanschaf van motor en kleding kan duur zijn
daarna valt het reuze mee .

Nadeel van motorrijden in de winter:
de kou maar met goede winterkleding
is dat ook (grotendeels) opgelost.

Boodshappen (dagelijkse benodigheden) :
Als je koffers op je bike hebt ook geen probleem.
Of schaf een zijspan aan

En een parkeerplaats hoef je ook niet te zoeken.
En bij files rij je er tussendoor (dat mag met aangesapste snelheid)

AUTO
ja heeft veel voordelen

Maar als je niet getrouwd ben en geen kinderen hebt
wat moet je met een auto.. alleen voor de boodschappen
en dat je droog op het werk komt
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_28862793
Thanks Crash... toevallig ben ik wel getrouwd, maar nog geen kinderen in zicht en AppieHein woont bij ons om de hoek dus dat maakt weinig uit Het gaat mij in ieder geval echt om het naar m'n werk komen door dat klote verkeer heen.. Rotterdam kan aardig vast staan als het geen vakantie periode is dus daarom dacht ik dat een motor toch ook wel makkelijker daarvoor zou zijn..
pi_28870919
Hou ook even rekening met het onderhoud van een motor. Een setje van 2 banden kost je zo 250 euro en ze gaan veel minder lang mee dan van een auto. En je moet jaarlijks nogal wat dingen vervangen cq verversen zoals remolie koelvloeistof etc. Ik heb zelf een motor die goed geschikt is voor zomer en winter, een BMW K100LT, maar de kosten van het onderhoud vallen me toch wel vies tegen. Ik heb hiervoor een paar ouwe jappen gehad (niet echt geschikt in de winter, je vingers vriezen er gewoon af met de kou maar waren wel vele malen goedkoper in onderhoud ik heb btw wel speciale winterkleding). vb 1 remschijf kost me 268 euro. Er zitten er 3 op. (wel vrij lang mee).

Dus het kan wel, maar let goed op wat je koopt. Zorg dat je eentje neemt waar iedereen aan kan sleutelen en waarvan rijkelijk onderdelen zowel imitatie als origineel makkelijk van verkrijgbaar zijn. Ik woon bv in Hardenberg en moet speciaal naar enschede als ik eens wat anders nodig ben als een paar bougies of filters. Er had hier bv niemand in de omgeving een koppelingskabel liggen. Moest weer speciaal naar de dealer. (overijssel heeft 1 dealer in enschede en drente heeft geen dealer)
Saab op 4 wielen en Suzuki op 2 wielen, wat een combinatie :D
  zaterdag 16 juli 2005 @ 23:56:19 #9
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_28871890
http://www.motor-forum.nl(...)3/singlepost/2483531

De Vmax was de mijne(rechts)

20 cm schnee en -9

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zondag 17 juli 2005 @ 00:51:12 #10
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_28873159
Ik ben een wintertje of 5 doorgereden, en 7 winters af en toe.
Het is best goed te doen, en echt slechte dagen qua sneeuw of ijzel zijn dun gezaaid.
In de regio Rotterdam een week per jaar ongeveer.

Het zwakste zijn je handen, en als het echt koud is houd je het zelfs met goede kleding niet langer dan 50 kilometer vol. Uiteraard kan je handvatverwarming nemen voor het eerste.

Maar je zit verder wel stil op de motor, als je gaat fietsen moet je tenminste nog zelf arbeid verrichten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')