abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28064619
Ik wordt binnekort 18 en zit ernstig te twijfelen wat nou beter / leuker / mooier / gaver is om te hebben, een motor of een auto. dus ik wilde graag jullie meningen hierover weten en eventuele voors en tegens van auto mobilisten en motorrijders.. (en natuurlijk ook de automobilistes en de motorrijdsters )
  zondag 19 juni 2005 @ 15:46:09 #2
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28064631
Motor is leuker, Auto is handiger
pi_28064636
quote:
Op zondag 19 juni 2005 15:46 schreef DeTolk het volgende:
Motor is leuker, Auto is handiger
zover was ik ook al
pi_28064658
auto is praktischer, later gewoon lekker motorrijbewijs halen
There you go..
  zondag 19 juni 2005 @ 15:48:51 #5
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28064680
quote:
Op zondag 19 juni 2005 15:47 schreef Macchia_Nera het volgende:
auto is praktischer, later gewoon lekker motorrijbewijs halen
Yep, zo dacht ik ook toen.
pi_28064701
als je eigenlijk geen van beide echt nodig hebt, dan zou ik doen wat je het leukst vindt
sorry voor al m'n typfouten
pi_28064846
Ligt beetje aan jezelf, als je een persoon bent die zijn wilde haren de 1e jaren nog moet kwijt raken stap dan aub niet op een motor, dat geeft zo'n zooitje.

Als je van je zelf weet dat je normaal kan doen met zo'n ding maakt het natuurlijk geen barst uit.
pi_28064894
ik ben wel iemand met verantwoordelijkheids gevoel als je dat zo bedoelt. het lijkt me wel leuk om namelijk met dit weer (en wat mindere temperaturen/weersomstandigheden) gewoon een takke end weg gaan, lekker touren. met de auto zie ik dit nog niet gebeuren. deze is wel weer handiger voor boodschappen enzo, maar aangezien ik nooit veel koop bij de supermarkt kan dit wel op de motor...
  zondag 19 juni 2005 @ 16:11:18 #9
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_28065048
quote:
Op zondag 19 juni 2005 16:01 schreef BaraCuda het volgende:
Ligt beetje aan jezelf, als je een persoon bent die zijn wilde haren de 1e jaren nog moet kwijt raken stap dan aub niet op een motor, dat geeft zo'n zooitje.

Als je van je zelf weet dat je normaal kan doen met zo'n ding maakt het natuurlijk geen barst uit.
M'n pa begon ook van Als-je-een-motor-neemt-steek-ik-je-banden-lek

Ja, pa
pi_28065084
Boodschappen op de motor is niet handig, neem dat van mij aan! Ten eerste loop je dan én met een helm én met een mandje, dus geen handen vrij om snel de hell door te komen!

Ik ben op mijn 18e eerst mijn autorijbewijs gaan halen en daarna op mijn 20ste begonnen met motorrijden. Het probleem is namelijk dat je, wanneer je jonger bent dan 21 en dan je rijbewijs haalt, eerst 2 jaar op een "kleine" motor moet rijden. Je kan dus niet kopen wat je wilt, maar moet rekening houden met het aantal cc's etc. Daarnaast vond ik het heel prettig om al ervaring te hebben met alle simpele verkeershandelingen die je in de auto moet doen, aangezien (goed) motorrijden moeilijker is dan het lijkt. Je moet naast het verkeer namelijk ook nog eens met een heleboel andere dingen bezig zijn (de staat van het wegdek, defensief rijden etc.) en dat vond ik allemaal best lastig. Als ik ook nog eens met de verkeersborden etc. bezig had moeten zijn was ik nu nog aan het lessen...

Daarnaast zullen er niet veel werkgevers zijn die om het rijbewijs A vragen als je komt solliciteren, B staat een stuk beter op je CV.

Ik ben dus voor éérst je B en dan je A, maar ik wens je iig heel veel succes met wat je ook gaat doen!
  Vis een optie? zondag 19 juni 2005 @ 16:18:00 #11
70532 loveli
N
pi_28065168
Eerst verkeersinzicht krijgen door auto te rijden is veiliger. Je eerste botsing krijg je liever met de auto dan op de motor. Ik denk niet dat ik er zonder kleerscheuren vanaf was gekomen als ik eerst was gaan motorrijden.
Een motor is beter / leuker / mooier / gaver, beginnen met de auto is veiliger (en droger / warmer als het geen zomer meer is).
crap in = crap out
  zondag 19 juni 2005 @ 16:20:23 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_28065214
quote:
Op zondag 19 juni 2005 16:01 schreef BaraCuda het volgende:

En daarom mag ik van mezelf voor m'n 30e geen motor.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 19 juni 2005 @ 16:32:04 #13
97079 Jeff89
Conquer All
pi_28065383
Ligt aan vanalles.. Bijvoorbeld waar je werk is, en of je vaak in de file staat. In dat geval kan een motor een uitkomst zijn...
Maar auto's zijn over het algemeen handiger. En vergeet ook niet dat je op een motor een pak aan moet (het is dan wel niet verplicht, maar wel raadzaam als je aan je huid gehecht bent).
pi_28065716
Motor of auto? Rationeel gezien kun je beter een auto kopen. en het liefst eentje met airco. Op de lange afstand is ie net zo snel zo niet sneller dan een motor, is veiliger, droger, warmer of koeler. Niet zo inspannend, je raakt er minder vermoeid door. Je hebt geen pak en helm nodig. je hebt voldoende bagage ruimte Etc, etc.
En toch op de motor trek je sneller op dan de gemiddelde auto zelfs als ie 25 kw is. Bochten zijn leuker, je kunt tussen de file's door je kunt midden in Amsterdam parkeren zonder dat het je ook maar een cent kost. Als je een mooie meid een lift geeft houdt die je altijd stevig vast. Op smalle weggetjes heb je ALTIJD genoeg ruimte om tegenligger en slome gasten voor je te passeren.
En het is gewoon heeeeeeel erg leuk. Motorrijders groeten elkaar. En je onderscheid je ook nog es van de massa.
pi_28065752
Hang een fietskar achter je motor alle voordelen gecombineerd
pi_28065773
quote:
Op zondag 19 juni 2005 16:50 schreef Degro het volgende:
Motor of auto? Rationeel gezien kun je beter een auto kopen. en het liefst eentje met airco. Op de lange afstand is ie net zo snel zo niet sneller dan een motor, is veiliger, droger, warmer of koeler. Niet zo inspannend, je raakt er minder vermoeid door. Je hebt geen pak en helm nodig. je hebt voldoende bagage ruimte Etc, etc.
En toch op de motor trek je sneller op dan de gemiddelde auto zelfs als ie 25 kw is. Bochten zijn leuker, je kunt tussen de file's door je kunt midden in Amsterdam parkeren zonder dat het je ook maar een cent kost. Als je een mooie meid een lift geeft houdt die je altijd stevig vast. Op smalle weggetjes heb je ALTIJD genoeg ruimte om tegenligger en slome gasten voor je te passeren.
En het is gewoon heeeeeeel erg leuk. Motorrijders groeten elkaar. En je onderscheid je ook nog es van de massa.
en om al die voordelen die jij nou noemt wil ik zoooo graag een motor
  zondag 19 juni 2005 @ 16:57:31 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28065831
quote:
Op zondag 19 juni 2005 16:18 schreef loveli het volgende:
Eerst verkeersinzicht krijgen door auto te rijden is veiliger. Je eerste botsing krijg je liever met de auto dan op de motor. Ik denk niet dat ik er zonder kleerscheuren vanaf was gekomen als ik eerst was gaan motorrijden.
Een motor is beter / leuker / mooier / gaver, beginnen met de auto is veiliger (en droger / warmer als het geen zomer meer is).
Wat hij zij zegt

Ben blij dat ik mijn eerste, en laatste botsing, met een ouwe otoo van mijn pa heb gehad.
Otoo is (bijna) noodzaak, motor is luxe.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 19 juni 2005 @ 16:58:59 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28065858
dubbel
pi_28065950
Ach luxe ik weet het niet. Ik rij eigenlijk alleen maar motor. Alleen in de winter als ijzel en sneeuw een serieuze bedreiging vormen kun je mij in de auto vinden. Komt nog bij ik heb een paar jaar in Utrecht gewoont en in Amsterdam gewerkt. Op die 30+ km kan het al een kwartier aan reistijd schelen als je op de motor ipv met de auto gaat.
En nog een voordeel als de vrachtwagen chauffeurs weer eens de autosnelwegen afsluiten kun jij er op de motor ertussen door en laten de chauffeurs je gewoon lekker gaan. En dan heb je een lekker leeg stukkie autosnelweg voor je. En dat is ook heeeel erg leuk.
pi_28066162
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:04 schreef Degro het volgende:
Ach luxe ik weet het niet. Ik rij eigenlijk alleen maar motor. Alleen in de winter als ijzel en sneeuw een serieuze bedreiging vormen kun je mij in de auto vinden. Komt nog bij ik heb een paar jaar in Utrecht gewoont en in Amsterdam gewerkt. Op die 30+ km kan het al een kwartier aan reistijd schelen als je op de motor ipv met de auto gaat.
En nog een voordeel als de vrachtwagen chauffeurs weer eens de autosnelwegen afsluiten kun jij er op de motor ertussen door en laten de chauffeurs je gewoon lekker gaan. En dan heb je een lekker leeg stukkie autosnelweg voor je. En dat is ook heeeel erg leuk.
dat is ook weer zo, maar net wat je zegt, wat als je in de periode zit met sneeuw / hagel / ijzel en andere gladde toestanden...
pi_28070682
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

dat is ook weer zo, maar net wat je zegt, wat als je in de periode zit met sneeuw / hagel / ijzel en andere gladde toestanden...
Of je koopt een net wat mindere motor en een net wat mindere auto
  zondag 19 juni 2005 @ 20:40:53 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_28070754
quote:
Op zondag 19 juni 2005 17:16 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Die omstandgheden zijn met de auto niet anders.
Je kunt alleen met een auto niet vallen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_28070852
quote:
Op zondag 19 juni 2005 20:40 schreef daNpy het volgende:

[..]

Die omstandgheden zijn met de auto niet anders.
Je kunt alleen met een auto niet vallen
ik denk dat je met een motor een verhoogde kans op ongelukken hebt als met de auto nietwaar?
  zondag 19 juni 2005 @ 20:47:30 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_28070974
quote:
Op zondag 19 juni 2005 20:43 schreef Thrilled het volgende:

[..]

ik denk dat je met een motor een verhoogde kans op ongelukken hebt als met de auto nietwaar?
Ja, dat is waar; mijn beroepsongevallenverzekering (scrabble ) werd 2 x zo duur als ik het risico van motorrijden mee wilde verzekeren; tel uit je winst/risico.

Gewoon eerst je otoorijbewijs halen en daarna motorrijbewijs.
Andersom lijkt mij een niet nuttige volgorde.
  zondag 19 juni 2005 @ 20:48:47 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_28071017
Als je gek gaat doen wel...
Ik ben altijd met plezier met de brommer naar m'n werk/school gegaan, hoe meer sneeuw hoe beter. Je leert ervan
Nu is een brommer niet hetzelfde als een motor, maar je kunt er ook hard mee vallen
Ik ben nooi op m'n bek gegaan iig
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')