Ja dat onderzoek is me bekend. En lees dit topic ff volledig door, want ik heb het niet over puur op kerosine rijden.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:05 schreef MaartenGrendel het volgende:
Heb je er wel rekening mee gehouden dat een dieselauto die op kerosine draait meer verbruikt? Dit is een bekend probleem wanneer men bij defensie dieselvoertuigen op kero laat rijden. Behalve dat het illegaal is betwijfel ik dus of je er echt veel geld mee kunt besparen.
Had ik gedaan, de belangrijkste voorwaarde is dus goedkope kerosine, maar dat is blijkbaar lastig te verkrijgen in NL. Je kan altijd nog op afgewerkt frituurvet gaan rijden, enige nadeel is dan dat je auto naar patatkraam gaat ruiken.quote:Op donderdag 6 november 2008 22:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja dat onderzoek is me bekend. En lees dit topic ff volledig door, want ik heb het niet over puur op kerosine rijden.
Dat is ook niet meer goedkoop tegenwoordig. Door onwetendheid van de snackbars legden zij zelfs geld toe om van dat spul af te komen, maar tegenwoordig weten zij ook wel dat afgewerkt frituurvet gebruikt wordt als brandstof. Dus nu krijgen ze zelfs geld waardoor afgewerkt frituurvet maar een fractie goedkoper is dan diesel. Doordat de brandstofprijzen de afgelopen tijd zijn gedaald worden alternatieve brandstoffen alleen maar minder interessant. Tenzij je op de Noordpool wilt rijden, dan is het zinvol om kerosine te scorenquote:Op zaterdag 8 november 2008 15:07 schreef MaartenGrendel het volgende:
Had ik gedaan, de belangrijkste voorwaarde is dus goedkope kerosine, maar dat is blijkbaar lastig te verkrijgen in NL. Je kan altijd nog op afgewerkt frituurvet gaan rijden, enige nadeel is dan dat je auto naar patatkraam gaat ruiken.
Aha, dat er tegenwoordig zelfs geld te verdienen valt met oud kroketvet wist ik nog niet. Maar het is inderdaad eigenlijk wel een logische ontwikkeling, uiteindelijk worden alle alternatieve brandstoffen die men maar kan verzinnen zodanig economisch onaantrekkelijk dat de overheid het monopolie op de reguliere brandstoffen met de daarbij behorende prijzen toch wel behoudt. Ik voorzie dat hetzelfde gebeurt als de echt milieuvriendelijke alternatieven (waterstof, electriciteit) op grote schaal toegepast zullen worden, mobiliteit is nu eenmaal een ideale manier om geld te vangen van hardwerkende mensen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is ook niet meer goedkoop tegenwoordig. Door onwetendheid van de snackbars legden zij zelfs geld toe om van dat spul af te komen, maar tegenwoordig weten zij ook wel dat afgewerkt frituurvet gebruikt wordt als brandstof. Dus nu krijgen ze zelfs geld waardoor afgewerkt frituurvet maar een fractie goedkoper is dan diesel. Doordat de brandstofprijzen de afgelopen tijd zijn gedaald worden alternatieve brandstoffen alleen maar minder interessant. Tenzij je op de Noordpool wilt rijden, dan is het zinvol om kerosine te scoren
In Nederland neem ik aan? En wat kost dat per liter?quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:46 schreef AkTje het volgende:
We halen dat altijd bij een klein ultralight vliegveldje voor de turbines van modelvliegtuigen!
Wat boeit ons dat nou. Waarom denk je dat dit topique dood was.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:53 schreef mr_de_grote het volgende:
ff een mail gestuurd naar een helikopter piloot
alleen nog wachten op antwoord
Verdomd!quote:Op zondag 11 januari 2009 21:31 schreef JK1982 het volgende:
Blijkbaar boeit het jou iig wel, anders had je er niet gekeken, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |