abonnement Unibet Coolblue
pi_63011798
Heb je er wel rekening mee gehouden dat een dieselauto die op kerosine draait meer verbruikt? Dit is een bekend probleem wanneer men bij defensie dieselvoertuigen op kero laat rijden. Behalve dat het illegaal is betwijfel ik dus of je er echt veel geld mee kunt besparen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  donderdag 6 november 2008 @ 22:37:46 #52
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63015989
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:05 schreef MaartenGrendel het volgende:
Heb je er wel rekening mee gehouden dat een dieselauto die op kerosine draait meer verbruikt? Dit is een bekend probleem wanneer men bij defensie dieselvoertuigen op kero laat rijden. Behalve dat het illegaal is betwijfel ik dus of je er echt veel geld mee kunt besparen.
Ja dat onderzoek is me bekend. En lees dit topic ff volledig door, want ik heb het niet over puur op kerosine rijden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 7 november 2008 @ 10:21:06 #53
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_63024162
Hij wil op de noordpool gaan rijden, zijn brandstof mag niet bevriezen
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_63053756
quote:
Op donderdag 6 november 2008 22:37 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ja dat onderzoek is me bekend. En lees dit topic ff volledig door, want ik heb het niet over puur op kerosine rijden.
Had ik gedaan, de belangrijkste voorwaarde is dus goedkope kerosine, maar dat is blijkbaar lastig te verkrijgen in NL. Je kan altijd nog op afgewerkt frituurvet gaan rijden, enige nadeel is dan dat je auto naar patatkraam gaat ruiken.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  zaterdag 8 november 2008 @ 15:47:20 #55
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63054577
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:07 schreef MaartenGrendel het volgende:
Had ik gedaan, de belangrijkste voorwaarde is dus goedkope kerosine, maar dat is blijkbaar lastig te verkrijgen in NL. Je kan altijd nog op afgewerkt frituurvet gaan rijden, enige nadeel is dan dat je auto naar patatkraam gaat ruiken.
Dat is ook niet meer goedkoop tegenwoordig. Door onwetendheid van de snackbars legden zij zelfs geld toe om van dat spul af te komen, maar tegenwoordig weten zij ook wel dat afgewerkt frituurvet gebruikt wordt als brandstof. Dus nu krijgen ze zelfs geld waardoor afgewerkt frituurvet maar een fractie goedkoper is dan diesel. Doordat de brandstofprijzen de afgelopen tijd zijn gedaald worden alternatieve brandstoffen alleen maar minder interessant. Tenzij je op de Noordpool wilt rijden, dan is het zinvol om kerosine te scoren
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_63055947
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:47 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is ook niet meer goedkoop tegenwoordig. Door onwetendheid van de snackbars legden zij zelfs geld toe om van dat spul af te komen, maar tegenwoordig weten zij ook wel dat afgewerkt frituurvet gebruikt wordt als brandstof. Dus nu krijgen ze zelfs geld waardoor afgewerkt frituurvet maar een fractie goedkoper is dan diesel. Doordat de brandstofprijzen de afgelopen tijd zijn gedaald worden alternatieve brandstoffen alleen maar minder interessant. Tenzij je op de Noordpool wilt rijden, dan is het zinvol om kerosine te scoren
Aha, dat er tegenwoordig zelfs geld te verdienen valt met oud kroketvet wist ik nog niet. Maar het is inderdaad eigenlijk wel een logische ontwikkeling, uiteindelijk worden alle alternatieve brandstoffen die men maar kan verzinnen zodanig economisch onaantrekkelijk dat de overheid het monopolie op de reguliere brandstoffen met de daarbij behorende prijzen toch wel behoudt. Ik voorzie dat hetzelfde gebeurt als de echt milieuvriendelijke alternatieven (waterstof, electriciteit) op grote schaal toegepast zullen worden, mobiliteit is nu eenmaal een ideale manier om geld te vangen van hardwerkende mensen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_63056854
We halen dat altijd bij een klein ultralight vliegveldje voor de turbines van modelvliegtuigen!
pi_63063867
Zelf ook wel eens petroleum gehaald in belgie, lekker roken in de ochtend!
  zondag 9 november 2008 @ 03:17:00 #59
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63068135
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:46 schreef AkTje het volgende:
We halen dat altijd bij een klein ultralight vliegveldje voor de turbines van modelvliegtuigen!
In Nederland neem ik aan? En wat kost dat per liter?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_64897288
ff een mail gestuurd naar een helikopter piloot
alleen nog wachten op antwoord
pi_64911092
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 20:53 schreef mr_de_grote het volgende:
ff een mail gestuurd naar een helikopter piloot
alleen nog wachten op antwoord
Wat boeit ons dat nou. Waarom denk je dat dit topique dood was.
pi_64928948
Blijkbaar boeit het jou iig wel, anders had je er niet gekeken, toch?
pi_64951574
Betere modelbauwzaken hebben dit spul volgens mij.
pi_64951610
quote:
Op zondag 11 januari 2009 21:31 schreef JK1982 het volgende:
Blijkbaar boeit het jou iig wel, anders had je er niet gekeken, toch?
Verdomd!
pi_64997646
dit is het mailtje dat ik terug kreeg :

Wij vermoeden dat de accijns bij particulier gebruik ongeveer 0.5 euro + btw per liter is. (om 100% zeker te zijn moeten we ons informeren bij de douane in Nieuwpoort).

Indien u een document aftekent dat het voor commercieel gebruik is, dan kan u deze kopen aan 1 euro + btw


(ik heb tegen hem gezecht dat ik m'n eigen helikopter had)
  dinsdag 13 januari 2009 @ 18:18:33 #66
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_64999019
Te duur dus. Diesel is momenteel goedkoper. En petroleum moet op dit moment zelfs weer goedkoper dan diesel zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')