Wie herinnert zich nog de Moddermonsters (Engelse titel: Under the mountain)? Een jeugdserie de werd uitgezonden ergens in de jaren 80. Ik was toen nog klein, maar kan mij er nog wel shots van herinneren en vooral ook dat ik het heeeeeeeeel eng vond. Wat ik mij zoal herinner:
- Uiteraard die vieze enge moddermonsters behorende bij de alien familie Wilberforce.
- Een tweeling met paranormale gaven en bepaalde lichtgevende stenen met krachten.
- Een scene waarbij een kerel (één van die Wilberforces geloof ik) aan de deur van die tweeling kwam en hun oom (dacht ik) open deed. De kerel was op zoek naar die tweeling en werd steeds zenuwachtiger waardoor het modder van boven zijn hoofd begon te stromen naar beneden (hij veranderde steeds meer in zo'n monster dacht ik).
- Een spannende achtervolging door allerlei slijmerige tunnels onder de grond. Hierbij redden de tweeling het uiteraard en ze komen dan via één of andere met slijm afgesloten opening in de zee / het meer.
Het zijn maar flarden, maar het was echt geweldig. Ik ben op zoek gegaan met Google, maar er is bar weinig over te vinden. Wel veel nostalgie op diverse fora, maar geen screenshots enzovoort.
Wat bronnen:
http://www.kindertv.org/index.php?option=com_content&task=view&id=318&Itemid=58Weet iemand bronnen met screenshots of misschien zelfs wel bepaalde stukken video? Ik weet wel dat de serie een aantal jaar geleden weer is uitgezonden door Kindernet, maar toen schonk ik er geen aandacht aan :').
Laten we in ieder geval in dit topic onze nostalgische gevoelens ten aanzien van deze serie in het rond gieren.