abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28729222
Wie herinnert zich nog de Moddermonsters (Engelse titel: Under the mountain)? Een jeugdserie de werd uitgezonden ergens in de jaren 80. Ik was toen nog klein, maar kan mij er nog wel shots van herinneren en vooral ook dat ik het heeeeeeeeel eng vond. Wat ik mij zoal herinner:

- Uiteraard die vieze enge moddermonsters behorende bij de alien familie Wilberforce.
- Een tweeling met paranormale gaven en bepaalde lichtgevende stenen met krachten.
- Een scene waarbij een kerel (één van die Wilberforces geloof ik) aan de deur van die tweeling kwam en hun oom (dacht ik) open deed. De kerel was op zoek naar die tweeling en werd steeds zenuwachtiger waardoor het modder van boven zijn hoofd begon te stromen naar beneden (hij veranderde steeds meer in zo'n monster dacht ik).
- Een spannende achtervolging door allerlei slijmerige tunnels onder de grond. Hierbij redden de tweeling het uiteraard en ze komen dan via één of andere met slijm afgesloten opening in de zee / het meer.

Het zijn maar flarden, maar het was echt geweldig. Ik ben op zoek gegaan met Google, maar er is bar weinig over te vinden. Wel veel nostalgie op diverse fora, maar geen screenshots enzovoort.

Wat bronnen:
http://www.kindertv.org/index.php?option=com_content&task=view&id=318&Itemid=58

Weet iemand bronnen met screenshots of misschien zelfs wel bepaalde stukken video? Ik weet wel dat de serie een aantal jaar geleden weer is uitgezonden door Kindernet, maar toen schonk ik er geen aandacht aan :').

Laten we in ieder geval in dit topic onze nostalgische gevoelens ten aanzien van deze serie in het rond gieren.
pi_28729437

Echt een leuke serie maar heb het nooit meer teruggezien.

http://www.imdb.com/title/tt0202769/

BTW gebaseerd op een boek: http://www.nzbooks.com/nzbooks/product.asp?sku=gee31389

Nog even voten voor een DVD release: http://www.tvshowsondvd.com/showinfo.cfm?showID=7203
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_28729714
Modder? ik dacht altijd dat het slijm was (daarom ook die "glijbanen" in die berg enzo).
Leuke serie, vroeger met plezier naar gekeken.
pi_28729800
Hier is tijden terug in de Ik zoek een film/serie aandacht aan besteed.
Wij hebben er van genoten deze serie in zijn volledigheid terug te zien! De kwaliteit is niet super maar nog wel aan te zien. Mail als je nog meer details over de serie wilt weten (hoofdrol spelers, jaar van productie).
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
  dinsdag 12 juli 2005 @ 10:34:22 #5
58633 McAppel
Just listen to the radio
pi_28729952
Dat was een geweldige serie...
zo maken ze ze niet meer tegenwoordig...
Wanneer komt de rerun?
Thunderlizards rule
pi_28730230
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:23 schreef Sputnik het volgende:
Modder? ik dacht altijd dat het slijm was (daarom ook die "glijbanen" in die berg enzo).
Leuke serie, vroeger met plezier naar gekeken.
Ja, volgens mij was het ook slijm inderdaad, maar de serie (hier in Nederland) heette De Moddermonsters en aangezien ik mij de details niet meer herinner, noemde ik het voor het gemak modder .
pi_28730279
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 10:34 schreef McAppel het volgende:
Wanneer komt de rerun?
Dat is een goede vraag. Ik hoop wel op een rerun, want ik zou de serie dolgraag weer eens helemaal willen zien .

Anders stem ook even voor de uitgave op DVD. Drugsgebruiker hierboven heeft de link gegeven.
  dinsdag 12 juli 2005 @ 10:58:17 #8
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_28730634
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_28731503
mail of pm me!
Helemaal geen re-run nodig...
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 23:35 schreef Maiar het volgende:
Wie weet krijg iemand deze gozer zo ver om de tapes te sturen?

Of deze
Al lang in 2004 gebeurd.
pi_28731539
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 11:29 schreef merry77 het volgende:
mail of pm me!
Helemaal geen re-run nodig...
[..]

Al lang in 2004 gebeurd.
Heb jij de afleveringen!?!?!?!?!?!
pi_28733418
Duh. jaaa
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 11:30 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Heb jij de afleveringen!?!?!?!?!?!
pi_28733480
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 12:37 schreef merry77 het volgende:

Duh. jaaa
[..]
Toevallig ook digitaal ?

Hoezo "duh" ?
pi_28733550
ik liet al eerder vallen dat ik ze heb. Op dvd ja. Kan ze niet online zetten (copyrights etc).
pi_28733552
Ik ben daar een keer heel erg bang van geworden, maar ik heb nooit geweten welke serie het nou eigenlijk was. Ik dacht eigenlijk ook dat het een film was. Tof, eens kijken of ik er nog steeds van moet huilen.
pi_28733662
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 12:41 schreef merry77 het volgende:
ik liet al eerder vallen dat ik ze heb. Op dvd ja. Kan ze niet online zetten (copyrights etc).
Oh ja, ik had je post verkeerd gelezen boven , excuses!

Copyright? Is dat het enige? Dan moet er toch over te praten zijn ?
pi_28733887
stuur me een email...
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 12:45 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Oh ja, ik had je post verkeerd gelezen boven , excuses!

Copyright? Is dat het enige? Dan moet er toch over te praten zijn ?
pi_28734078
Done.
pi_28747870
Fuck! Zo heette die serie dus! Ik denk er nog wel eens aan terug, ik vond het destijds echt supereng, maar ik kon me dus totaal niet meer herinneren hoe het heette.

Feest der herkenning dus!!!
Definitely een van de engste series uit mijn jeugd!
pi_54874538
Deze serie heb ik vroeger gevolgd Alleen de laatste aflevering nooit gezien.....Ik weet nog dat het met een rode steen te maken had.

Zou hem graag terug zien
pi_54879584
Dental: Alles is mogelijk.
pi_64989933
merry77 kan je niet pm-en maar toevallig nog in het bezit van de serrie ?
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:34:02 #22
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_66297298
Hier nog iemand met interesse. Kan mij er bar weinig meer van herinneren (warme steen, koude steen een die kruipende composthopen ) maar heeft zeker een diepe indruk op mij gemaakt.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_69679560
Ondanks de enorme tijd geleden van de laatste post is het nieuws dat ik te brengen van dusdanig gaaf kaliber dat het een upkick van het topic na zo'n lange tijd waardig maakt.

Ik heb zojuist een officiele DVD release van de "moddermonsters" ontvangen!

Te koop voor 30 nieuw zeelandse dollar. Kwaliteit is stukken beter dan de opname die ik daarvoor via een Amerikaan had.

http://www.arovideo.co.nz/film.php?FilmID=13492

Dus breng de moddermonsters terug naar de huiskamer!

Een andere zeer leuke serie is Mirror Mirror.
http://www.arovideo.co.nz/film.php?FilmID=14846
  donderdag 4 juni 2009 @ 00:39:03 #24
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_69688110
Met bezorgen een eurotje of 17/18. Niet slecht!
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 27 juli 2009 @ 23:55:24 #25
13148 Shogo
Psycho...
pi_71382175
Geweldig jeugdsentiment

en nu komt er een film van:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')