abonnement Unibet Coolblue
pi_28661065
Sinds ik flink ziek geworden ben tijdens mijn fietsvakantie (www.fietspagina.info) en ik toch eigenlijk liever gewoon hard wil fietsen, ipv met 25 kg bagage achterop de Galibier beklimmen wil ik 2005/2006 met een trainingsschema gaan trainen.

Tot nu toe trainde ik wanneer het mij uitkwam. Soms 2 weken niet. En dan weer plots 250 km op 1 dag.

Trainen met schema+hartslagmeter wil ik vanaf nu gaan doen.
De volgende vragen.

Wat is een goede hartslagmeter en waar koop ik die het goedkoopst.
Zijn op internet goede trainingsschema's te vinden?
De maximale hartslag is die inderdaad op de manier te meten die hier beschreven staat? http://www.webfiets.nl/maximalehartslag.asp


Is trainen met schema en hartslagmeter (en vaak ook kortere afstanden) beter dan het trainen zoals ik het deed? (weekje niets, weekje 600km, weekje 100km enzovoort).

Alvast bedankt!
pi_28661183
Hartslagmeters zijn er o.a. van Polar en Cardio.
Polar staat goed bekend. Goedkoop o.a. bij Math Salden (hebben een website en versturen per post onder rembours) en Hopmans (Bergen Op Zoom, geen website geloof ik)

Die formule is niet echt bruikbaar.
Beste manier om je max. hartslag te weten te komen is een ergometertest, of zelf een test.
Zelf testen doe je door 5 min. maximaal te fietsen, waarvan de laatste minuut sprinten. Kun je het beste bergop doen. Als je na die 5 minuten bijna van je fiets valt, heb je de test goed gedaan. Je hartslag op dat moment is je max. hartslag.
in a crowd you lose humanity
pi_28661466
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:31 schreef Wombcat het volgende:
Hartslagmeters zijn er o.a. van Polar en Cardio.
Polar staat goed bekend. Goedkoop o.a. bij Math Salden (hebben een website en versturen per post onder rembours) en Hopmans (Bergen Op Zoom, geen website geloof ik)

Die formule is niet echt bruikbaar.
Beste manier om je max. hartslag te weten te komen is een ergometertest, of zelf een test.
Zelf testen doe je door 5 min. maximaal te fietsen, waarvan de laatste minuut sprinten. Kun je het beste bergop doen. Als je na die 5 minuten bijna van je fiets valt, heb je de test goed gedaan. Je hartslag op dat moment is je max. hartslag.
die meters. zijn dat horloges? Hoe gaat dat precies? Of zijn dat van die banden die je om je middel doet
pi_28661580
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:41 schreef achterop23 het volgende:

[..]

die meters. zijn dat horloges? Hoe gaat dat precies? Of zijn dat van die banden die je om je middel doet
Horloge+band.
Band zitten de sensoren en zendertje in, die gegevens naar horloge straalt, waar het wordt weergegeven.

Bij de goedkope modellen kun je alleen je hartslag zien, en één of twee trainingszones instellen.
De duurste modellen, die kunnen ook je hartslag onthouden, zodat je die in een grafiekje op je PC kunt weergeven. Bij die modellen fungeert de hartslagmeter vaak ook als snelheidsmeter voor je fiets, en kadansmeter. Zit vaak ook nog een hoogtemeter op. Kun je leuke uitdraaitjes van je ritten mee maken .
Maar die zijn wel duur, kom je op iets van ¤250 uit.
De goedkope hartslagmeters zijn ongeveer ¤50.
in a crowd you lose humanity
pi_28662299
ik dacht dat jij de marmotte zou rijden

of vergis ik me met iemand anders opp fok

Veruca Salt.. nice

rond de 100 euro heb ik over voor een meter
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:12:15 #6
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28662323
Check anders ff futurumshop.com
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_28662379
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 21:11 schreef achterop23 het volgende:
ik dacht dat jij de marmotte zou rijden

of vergis ik me met iemand anders opp fok

Veruca Salt.. nice

rond de 100 euro heb ik over voor een meter
Nee, ik heb de Fausto Coppi gereden. De Marmotte is voor watjes grapje, maar de Fausto Coppi was wel véél zwaarder dan de Marmotte
usericon is de hoes van het singletje Born Entertainer van Veruca Salt (het fototje is van een nichtje van de zangeres of zo)
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:25:48 #8
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28662649
Marmotte vandaag was een chaos trouwens hoorde ik..... heel veel auto's op parcours.
Ik ben voornemens om me vanaf 2006 meer op het fietsen te richten (nu nog alles op het schaatsen) en een bergcyclo zoals de Marmotte zie ik dan ook wel zitten, maar wat betreft de organisatie en fietsvriendelijkheid kan ik beter naar Italië voor de Dolomietenmarathon geloof ik.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_28663066
Ik heb de Marmotte drie keer gereden, de Dolomietenmarathon 2 keer.
De Dolomietenmarathon vond ik veel leuker, maar je moet daar wel een beetje vooraan staan (bij de eerste 1000), anders is het erg druk op de Campalonog, Pordoi en Sella.
De Dolomietenmarathon is wel een stuk lichter dan de Marmotte. Kortere klimmen, alleen de Giau is erg zwaar (9% gemiddeld over 10 kilometer).
zoals ik hierboven al gezegd is, is de Fausto Coppi nog veel zwaarder dan de Marmotte, doordat de klimmen daar erg onregelmatig zijn. Wel leuk is dat daar iedereen verplicht is in het shirtje van de Fausto Coppi te rijden
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 9 juli 2005 @ 21:45:21 #10
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28663145
Volgende week eerst maar eens oefenen in de Ardennen
(en met nieuw achterbandje en nieuwe pedalen is mn fiets weer 170 gram lichter )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 9 juli 2005 @ 22:46:04 #11
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_28664627
Marmotte, Fausto Coppi, Dolomietenmarathon: allemaal tochten voor watjes .

Ik begin volgende week aan het echte werk. Het is overigens nog maar de vraag of ik hem ga uitrijden, aangezien ik nog steeds last heb van een peesontsteking. Heb daardoor ook al vijf weken geen kloot uitgevoerd op de fiets.

Morgen zal ik een ontopic-reactie proberen te geven . Nu eerst De Avondetappe.
pi_28665146
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 22:46 schreef Trainspotter het volgende:
Ik begin volgende week aan het echte werk. Het is overigens nog maar de vraag of ik hem ga uitrijden, aangezien ik nog steeds last heb van een peesontsteking. Heb daardoor ook al vijf weken geen kloot uitgevoerd op de fiets.
Lijkt me niet echt de ideale voorbereiding. Hier is trouwens ook nog een apart topic voor: [Centraal] Recreatief Wielrennen
in a crowd you lose humanity
pi_28675380
bedankt voor de tips.

ik ga trouwens ook bij noad (tourvereniging) en later waarschijnlijk bij de kanibaal (waar ook Oege Hiddema...6e bij Marmotte 2005... bij traint)

Het met bagage fietsen zet ik denk ik nu aan de kanten....
pi_28675563
quote:
Op zaterdag 9 juli 2005 20:27 schreef achterop23 het volgende:



Is trainen met schema en hartslagmeter (en vaak ook kortere afstanden) beter dan het trainen zoals ik het deed? (weekje niets, weekje 600km, weekje 100km enzovoort).

Dat hangt er vanaf. Het is niet dat je opeens harder gaat fietsen omdat je die band om je hartslag te meten om hebt. Je zult er gericht mee moeten gaan trainen en om dat mogelijk te maken zul je toch eerst moeten weten hoe de vork in de steel zit.

Met hartslagmeter trainen is zo overrated. Je moet echt weten waar je mee bezig bent, pas dan heeft het effect. Anders kun je net zo goed "uit de losse hand" trainen. Een weekje niets, een weekje 600 km, een weekje 100 km, een weekje niets werkt sowieso niet. In plaats van totaal niet te fietsen kan je dan nog beter 2 of 3 uurtjes op een licht verzetje tegen 28 km/h rondtrappen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')