abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27991349
Het is toch te gek voor woorden onze "burgervader" keert zich tegen alles wat leeft in de stad! Skaters, coffeeshops, en DIY-party's

Skaters worden van het spui verjaagd, terwijl het 't levende centrum moest worden. Zij hebben zelfs een controlerende functie maar op een of andere manier zijn ze eng, ofzo...

De eens bloeiende muzikale underground is een bedrijging geworden voor de openbare orde in meneer Deetman's visie. Nu is het verboden om te posten op het internet of om flyers te verspreiden en een vergunning krijg je niet als je geen deel uitmaakt van de gevestigde orde.

Het is ook zo dat je niet te lang moet blijven hangen voor het cultuurcentrum 't Paard. Want voor je het weet maak je kennis met de nieuwe cultuur waar we zo trots op zijn. Voor de feestgangers staat er verderop een peleton ME te wachten om de mensen naar huis te sturen! Het is regelrechte uitlokking wat daar gebeurt in naam van veiligheid. Wat is er nou aan de hand? De enige dreiging is dat je er mogelijk van moet kotsen.

Ook coffeeshops passen niet in het straatbeeld volgens ons aller vader, die een heilige overtuiging heeft dat er niets dan gespuis rondhangt. Deze mogen dan ook niet meer in een straal van 500 meter om scholen bevinden. Wat mij dan uitermate verbaast is dat zich daar wel opvang voor harddrugs verslaafden mag worden geopend!

Het gaat tegenwoordig om normen en waarden. Ik vraag mij af welke mijn gemeente heeft, of zij ze heeft...
In space, nobody can hear you 01110011 01100011 01110010 01100101 01100001 01101101
pi_27992286
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:57 schreef Moravec het volgende:
Skaters worden van het spui verjaagd, terwijl het 't levende centrum moest worden..
, dat vind ik juist het mooie en energieke van het Spui. Skaters die lol maken en in mijn ogen geen overlast veroorzaken. Maar is er dan een verbod? Ik zie ze nog steeds, alleen minder dan vroeger.
pi_27992465
Een van onze verslaggevers is bij de winkels in de buurt langsgegaan en met de skaters gepraat. Helemaal niemand had daar enige overlast.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_27992757
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 18:42 schreef Skinkie het volgende:
Een van onze verslaggevers is bij de winkels in de buurt langsgegaan en met de skaters gepraat. Helemaal niemand had daar enige overlast.
Volgens mij wordt dat verbod gewoon genegeerd, de laatste tijd zijn er weinig skaters, maar als het warm wordt is het Spui toch aardig vol. (Dus misschien dat ze het daarom niet erg vinden, ze skaten daar nog steeds)
pi_27992815
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 17:57 schreef Moravec het volgende:
Het is toch te gek voor woorden onze "burgervader" keert zich tegen alles wat leeft in de stad! Skaters, coffeeshops, en DIY-party's
Welkom in de dictatuur waar de overheid voorschrijft wat geaccepteerd dient te worden, en vooral wat onderdrukt dient te worden.
quote:
Skaters worden van het spui verjaagd, terwijl het 't levende centrum moest worden. Zij hebben zelfs een controlerende functie maar op een of andere manier zijn ze eng, ofzo...
Kijk, dat doen ze naar aanleiding van een onderzoekje onder passanten. En hoewel lang niet iedere passant zal verklaren skaters bedreigend te vinden, zul je ze de kost moeten geven die dat wel verklaren. En dat is dan kennelijk voldoende reden om burgerrechten aan te tasten.
quote:
De eens bloeiende muzikale underground is een bedrijging geworden voor de openbare orde in meneer Deetman's visie. Nu is het verboden om te posten op het internet of om flyers te verspreiden en een vergunning krijg je niet als je geen deel uitmaakt van de gevestigde orde.
Hoe wou hij het verbod om op internet te posten bekrachtigen? Maar het verbieden van het verspreiden van flyers is zo lang daar geen laakbare zaken op staan als een oproep om alle ruiten van het gemeentehuis in te kegelen gewoon censuur. Hoort ook bij een bepaald type regiem.
quote:
Het is ook zo dat je niet te lang moet blijven hangen voor het cultuurcentrum 't Paard. Want voor je het weet maak je kennis met de nieuwe cultuur waar we zo trots op zijn. Voor de feestgangers staat er verderop een peleton ME te wachten om de mensen naar huis te sturen! Het is regelrechte uitlokking wat daar gebeurt in naam van veiligheid. Wat is er nou aan de hand? De enige dreiging is dat je er mogelijk van moet kotsen.
Ofschoon de beweegreden duidelijk is, men wil onrust voorkomen, wederom een staaltje machtsvertoon. Men heeft plotseling op een onzalige tijd een peleton ME achter de hand. En de politie heeft het zooooo druk...... Kennelijk niet als er repressie op gewone burgers uitgevoerd moet worden.
quote:
Ook coffeeshops passen niet in het straatbeeld volgens ons aller vader, die een heilige overtuiging heeft dat er niets dan gespuis rondhangt. Deze mogen dan ook niet meer in een straal van 500 meter om scholen bevinden. Wat mij dan uitermate verbaast is dat zich daar wel opvang voor harddrugs verslaafden mag worden geopend!
Tja, eerst voer je een halfacht gedoogbeleid, omdat het totaal niet hard valt te maken dat mensen niet het recht zouden hebben een peuk te roken, druk je het wat in de grijze sfeer, en dan ben je verbaasd dat er randverschijnselen optreden, maar dan kun je weer fijn repressie uitoefenen. Deetman is van de PvdA, toch? Jij weet in ieder geval waar je niet op moet stemmen.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_28002147
Gisteren was er een bizar bericht in de Volkskrant. De gemeenteraad wilde een ecoduct over de utrechtsebaan om het Malieveld met het Haagsche bos te verbinden. Met name D66 wilde daarmee zijn groene beginselen onderstrepen. Het is nu van de week afgestemd omdat er geen geld was. Oja, ook bleek na onderzoek dat er eigenlijk helemaal geen dieren waren die er gebruik van zouden maken. Waar die gasten toch mee bezig zijn....
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:15:31 #7
117031 Moravec
singularity
pi_28014797
quote:
"De raadsleden van de commissie Welzijn, Duurzaamheid en Leidschenveen- Ypenburg willen zich buigen over een mogelijk skateverbod voor het Spuiplein en Grotiusplaats. Dit bleek tijdens een overleg met skaters op woensdag 1 juni op het Spuiplein.

Onder de skaters gonst van de geruchten dat zodra de skatevoorziening op het Malieveld klaar is, zij niet meer op het Spuiplein en Grotiusplaats mogen komen. Dit betreuren zij erg, omdat de twee pleinen ideaal zijn om op te skaten. De trappen aan de oostzijde van het Spui genieten zelfs internationale bekendheid onder de streetskaters. Volgens hen is het Malieveld ook te ver weg, en verwijten zij het college daar te worden 'wegggestopt'.

De raadsleden willen nu graag meer informatie van het college over het mogelijke verbod. Daarna zal voorzitter Wil Vonk het punt waarschijnlijk agenderen in een van de komende vergaderingen."
http://politiek.residentie.net/index.php?s=2&c=549
Het lijkt mij dat de gemeente ze graag naar het Malieveld ziet verhuizen aangezien dat nu ontwikkeld is als een soort recreatiegebied en het staat daar "enig" natuurlijk. Ergens las ik ook dat de skaters liever gewoon wat stelcom platen hebben in plaats van een aangelegd park, maarja...

Wat betrefd het niet mogen posten op het internet, ja kom op! Dat is inderdaad moeilijk te handhaven, maar "ze" weten wel waar je zit met je illegale feestje en komen gezellig langs.
In space, nobody can hear you 01110011 01100011 01110010 01100101 01100001 01101101
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')