Heb Alter Bridge, Papa Roach, Velvet Revolver, Mastadon, Dillinger Escape Plan, Audioslave, Slayer, Black Sabbath, Motorhead, Helmet, Machine Head en Rammstein gezien. Sommige maar een stukje zoals Mastadon, MH en Helmet.
Opvallend vond ik dat alle band een super strak geluid hadden, waar je ook stond.
Toppers: Audioslave (Chris Cornell mét humor
![]()
), Alter Bridge (Spinal Tap-moment van Kennedy wat hij relativeert
![]()
), Rammstein (beste live band op deze planeet, ongetwijfeld
![]()
)
Goed: Machine Head (heb er 20 minuten van gezien, rete strak, toffe covers en Flynn goed bij stem) Helmet, de twee nummers die ik hoorde (In the Meantime en Birth Defect klonken als een klok en ze lijden dus gelukkig niet aan het Prong-syndroom) Black Sabbath is eigenlijk een topper. Alles klinkt nog zo als vroeger en je gaat ze er van verdenken dat het allemaal van tape komt
![]()
Velvet Revolver herpakt zich later na een mindere start. Wat was het ook warm daar tussen die Guns'n Roses fans.
Aardig:
Motorhead, precies aardig om een keer gezien te hebben. Wereldschokkend is anders maar degelijk is het zeker.
Minder: Slayer: altijd even strak maar verzin eens iets nieuws jongens. Heb jullie nu op dezelfde plaats 3 keer gezien en 3 keer dezelfde nummers. Weer die greatest hits.
Papa Roach was me te veel geschreeuw, op plaat klinkt het meestal veel beter. Trouwens live soms ook, zoals op Lowlands vorig jaar.
Verder:
Mastadon's muziek is geweldig maar de zang is een beetje jammer maar niet iedereen heeft Maynard James Keenan op zang dus het is jullie vergeven. Dillinger is weliswaar erg afwisselend maar het doet ook pijn aan je oren (auw
![]()
) Wel tof dat die zanger zo ziek als een aap was.
![]()
Lekker kotsen op het podium
Qua muziek het beste eendaags metalfestival waar ik geweest ben!
Minpunten: drankprijs.. zijn ze nu helemaal van de pot gerukt!?
![]()
2 euro voor lauwe pils en cola. Ik vond de 1.85 van 2 jaar terug al belachelijk. Denk niet dat de 100.000 liter op zijn gegaan.
De levensgevaarlijke boswandeling die je moest bewandelen richting parkeerplaatsen. Zonder verlichting, massa's mensen en illegaal bier en t-shirtverkopers die midden op de weg dwars stonden zodat er geen zinnig persoon langs komt (de onzinnige personen die kochten daadwerkelijk wat!!
![]()
)