abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:28:15 #1
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_27220026
Om nou voor eens en altijd duidelijkheid te verschaffen.
quote:
Mogelijkheden van de Grafische Rekenmachine
Zaterdag 14 mei 2005
[LAKS] Er komen bij het LAKS veel vragen binnen over het gebruik van de grafische rekenmachine. Dit hulpmiddel dat door havisten en vwo'ers bij de examens wiskunde, scheikunde, natuurkunde, economie en management en organisatie gebruikt mag worden bij het centraal schriftelijk eindexamen bevat de mogelijkheid om begrippen en formules in het geheugen op te slaan. Het is dan ook toegestaan om deze mogelijkheid te gebruiken bij het eindexamen.
Veel scholen geven aan hun examenkandidaten niet duidelijk aan wat er wel en niet is toegestaan bij het gebruik van de grafische rekenmachine. Er komen hierover dan ook veel vragen binnen bij het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS). Alle mogelijkheden van goedgekeurde merken en types van grafische rekenmachines mogen worden gebruikt bij het centraal examen. Daartoe behoort ook de mogelijkheid tot het opslaan van tekst in het geheugen van de machine. Het geheugen van de machine wordt niet gewist voor aanvang van het examen.


Het LAKS raad examenkandidaten wel aan om goed om te gaan met deze mogelijkheden van de grafische rekenmachine. Het opzoeken van informatie in de machine kan veel tijd kosten waardoor examenkandidaten in tijdnood kunnen komen. Daarnaast moeten in de gegeven antwoorden wel gewoon berekeningen worden weergegeven wanneer daarom gevraagd wordt, de machine kan niet alles overnemen.
Bron:
quote:
http://www.eindexamen.nu
En nieuws van het Cevo
quote:
Grafische rekenmachine
De grafische rekenmachine dient te zijn van een door de CEVO goedgekeurd merk en type.
Goedgekeurd zijn:
- Casio cfx 9850Gplus
- Hewlett Packard 38G of 39G
- Sharp EL 9600, EL-9650 en EL-9900
- Texas Instruments 84 plus en 84 plus silver edition
Van alle merken zijn ook lagere typen toegestaan. Wel dient daarbij bedacht te worden dat het mogelijk is dat een lager type in een uitzonderlijk geval onvoldoende capaciteit bij een bepaalde vraag blijkt te hebben.

Een fabrikant of diens wettige vertegenwoordiger kan een apparaat van een ander merk dan wel ander type voor goedkeuring aan de CEVO voorleggen. De CEVO zal een dergelijk apparaat beoordelen vanuit de gezichtspunten:

- passendheid bij de ontwikkeling in de centrale examens;
- vermijding van een onbedoeld voordeel voor een kandidaat die een dergelijk apparaat gebruikt.

Verder geldt het volgende.
a. Een grafische rekenmachine mag tijdens het examen niet op het lichtnet worden aangesloten of met andere apparatuur worden verbonden.
b. Het is een kandidaat niet toegestaan tijdens het examen gebruik te maken van de grafische rekenmachine van een andere kandidaat.
c. Het is niet nodig dat het geheugen van een grafische rekenmachine wordt gewist voor de aanvang van een zitting van het centraal.

Als een school een slechtziende kandidaat heeft die noodzakelijke waarnemingen in het afleesvenster niet kan uitvoeren, kan de directeur een maatregel nemen om bij de afname van het examen met deze handicap rekening te houden. Hij deelt deze maatregel mee aan de inspectie.
Bron:
quote:
http://www.eindexamen.nl/


[ Bericht 10% gewijzigd door Bob-B op 22-05-2005 21:40:44 ]
pi_27223453
Ow handig, ik dacht dus ook dat het mocht, maar weet het nu dus 100% zeker. Ik ga het uitprinten mochten ze me iets willen maken
.
pi_27223573
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 19:25 schreef Sphere2k4 het volgende:
Ow handig, ik dacht dus ook dat het mocht, maar weet het nu dus 100% zeker. Ik ga het uitprinten mochten ze me iets willen maken
Vooral doen
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  zondag 22 mei 2005 @ 01:56:49 #4
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_27236254
www.ticalc.org en dan TxtTi downloaden. Kan je lappen tekst mee overhevelen van PC naar Ti83 als je een kabeltje hebt .
pi_27241300
ik ken ook iemand die bij economie de hele fucking samenvatting in zn Ti had gezet...
Jammer dat mijn sharp 9600 dat allemaal niet kan ... hoogstens een paar formules
Jupiler is goed
  zondag 22 mei 2005 @ 13:53:19 #6
86858 Iwan_Smirnoff
joh...meejedanau..
pi_27242762
Ik heb altijd wanneer ik er allemaal spul in zet dat ik het tijdens het examen gewoon weet zonder gebruik te maken van de GR. Ik zie het dus als een goede leermethode om alles in je GR te gaan typen, maar uiteindelijk is het maar schijn dat je cijfer er veel beter van wordt.
Everything is possible...if not: make it possible
  zondag 22 mei 2005 @ 14:16:22 #7
87889 Max_Dark
Wii're waiting...
pi_27243342
quote:
Op zondag 22 mei 2005 13:53 schreef Iwan_Smirnoff het volgende:
Ik heb altijd wanneer ik er allemaal spul in zet dat ik het tijdens het examen gewoon weet zonder gebruik te maken van de GR. Ik zie het dus als een goede leermethode om alles in je GR te gaan typen, maar uiteindelijk is het maar schijn dat je cijfer er veel beter van wordt.
Dat is ook zo, maar je maakt je wel populair bij je klasgenoten .
pi_27243803
ik was al begonnen met natuurkunde formules erin te programmeren

5.40 kb is me proggy al
en ja ik zet hem strax online
(havo, methode natuurkunde overal)
  zondag 22 mei 2005 @ 16:54:04 #9
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_27247808
Ik heb de HP 39G 256 kb geheugen, dus kan 8x zoveel in. Ook nog infrarood om onderling dingen uit te wisselen. Handig
  zondag 22 mei 2005 @ 22:22:06 #10
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_27258206
Schopje --> Info van Cevo toegevoegd.
  zondag 22 mei 2005 @ 23:40:28 #11
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_27260898
Ik was al bang dat ik alle goniometrische formules uit m'n kop zou moeten leren.
pi_27264666
Euhm, je mag ook je BINAS en WisForta meenemen (of krijg je daar) hoor, dus een beetje onzinnig
  maandag 23 mei 2005 @ 08:55:44 #13
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_27264920
quote:
Op maandag 23 mei 2005 08:30 schreef IDLA het volgende:
Euhm, je mag ook je BINAS en WisForta meenemen (of krijg je daar) hoor, dus een beetje onzinnig
Staan alleen formules in, geen uitleg met hoe je dingen moet aanpakken

Mijn progje is al 20k, maar komt vooral door groot menu
Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  maandag 23 mei 2005 @ 09:57:10 #14
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_27266249
quote:
Op maandag 23 mei 2005 08:55 schreef Domai het volgende:

[..]

Staan alleen formules in, geen uitleg met hoe je dingen moet aanpakken

Mijn progje is al 20k, maar komt vooral door groot menu
Maak nou gewoon eens een .txt! . Kan je zelf in je progje gooien en dan hebben anderen (o.a. ik) er ook lol van
pi_27269718
quote:
Op maandag 23 mei 2005 08:55 schreef Domai het volgende:

[..]

Staan alleen formules in, geen uitleg met hoe je dingen moet aanpakken

Mijn progje is al 20k, maar komt vooral door groot menu
Als je nou gewoon leert ipv je tijd te verdoen met het schrijven van een of ander geweldig programma
Jupiler is goed
pi_27271061
Ik heb vorig jaar examens gedaan en ben de GRM nu nog dankbaar. Heb er bij M&O en Economie super veel aan gehad, heb zelf toen nogal wat tijd gestoken in het programmeren, maar half Havo 5 is me daar dankbaar voor geweest

GRM
pi_27287308
Is het niet sowieso een idee dat iedereen hier ff zn GR-hulpmiddelen poost.

Oftewel: iedereen die wiskunde, economie of M&O in zn GR zet moet dat ook ff hier posten. Wel gelijk ff havo/vwo bij zetten, is wel zo handig
| Foto's |
pi_27317647
quote:
Op maandag 23 mei 2005 20:41 schreef MeAndMyself het volgende:
Is het niet sowieso een idee dat iedereen hier ff zn GR-hulpmiddelen poost.

Oftewel: iedereen die wiskunde, economie of M&O in zn GR zet moet dat ook ff hier posten. Wel gelijk ff havo/vwo bij zetten, is wel zo handig
Deel hier je GR "memo's"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')