ik weet nietquote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:36 schreef nokwanda het volgende:
Ik denk het niet.... je bent wie je bent.
Er zijn zoveel mensen die daar allemaal niet in geloven die geen vlieg kwaad doen en evenzoveel die daar allemaal wel in geloven maar bijvoorbeeld wel geweldadig zijn.
Geweten is geen kwestie van spiritualiteit. Spiritualiteit kan een geweten wel leidraad geven als je er voor open staat.
Het niet geloven in reincarnatie, is toch juist een goede reden om géén zelfmoord te plegen? Ik ga ervan uit dat ik maar één leven heb en daar ben ik zuinig op.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:32 schreef JohnDDD het volgende:
Zou je leven er dan anders uitzien?
Zou je misschien wel zelfmoord plegen omdat je gelooft dat het leven ophoudt bij de dood en omdat het dan toch allemaal geen zin heeft?
Vrij logische redenatiequote:Op vrijdag 13 mei 2005 14:39 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Het niet geloven in reincarnatie, is toch juist een goede reden om géén zelfmoord te plegen? Ik ga ervan uit dat ik maar één leven heb en daar ben ik zuinig op.
Waarom zou je als je niet spiritueel bent of niet in reïncarnatie gelooft ineens meer gewelddadig zijn? Als je een religie aanhangt met een straffend opperwezen kan ik me dat voorstellen, maar niet met spiritualiteit.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:32 schreef JohnDDD het volgende:
In grote lijnen zou me leven er hetzelfde uit hebben gezien. Zelfde opleidingen, werk, vriendin, etc..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:32 schreef JohnDDD het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |