abonnement Unibet Coolblue
pi_26795711
Ergens anders stond er al een topic waarin eetgelegenheden besproken werden, maar daar ging het over de topklasse (om het maar even stom uit te drukken).

Maar er zijn ook vast mensen die tijdens een dagje winkelen (en/of wegens een zo goed als lege portemonnee) gewoon een goedkope, eenvoudige maaltijd willen halen. Bij een eetgelegenheid die in geen honderd jaar een sterretje zal ontvangen, maar waar het wel lekker is. Voor die mensen is dit topic. Wat raadt je aan, wat raadt je afsoluut af?

Liever geen recensies over de grote ketens zoals de McDonalds, want die zijn toch overal hetzelfde, maar verder mag alles. Die frituur van een straat verder, dat ene Mexicaanse eettentje, enzovoort.

Ook in dìt topic is het leuk als je een beetje uitgebreid vertelt hoe het er was!

-----------

ACHILLES, IN DE KELDER VAN WINKELCENTRUM 'HEUVELGALERIE', TE EINDHOVEN (GRIEK)

Interieur: Erg clean ingericht, veel wit en zachte kleuren (doch niet kil), typisch Grieks. En op het eerste gezicht best schoon: Geen vieze kringen en dergelijke op de tafeltjes. Met een redelijk uitzicht op het rondwandelende publiek en de er tegenover gelegen eetgelegenheden (het is een hele horeca-hoek waar van alles zit). Helaas zit de flink spiegelende roltrap wel een klein beetje in de weg.

Besteld: Moussaka. Je krijgt er tsatziki, witte kool en friet bij. Daarnaast bestelde ik een glas cola. De prijs van deze twee dingen samen lag nog onder de tien euro. Naar horeca-maatstaven is dit een schijntje.

De aankleding was goed (mooi vierkant bord, en een Grieks uitziend glaasje voor de cola). De moussaka zag er goed uit, hoewel ik het stuk iets groter had verwacht, en het een klein beetje aangebrand was aan de onderkant. Het was een duidelijke opwarm-maaltijd, gezien de wachttijd van ongeveer drie minuten. Duidelijk is dat het van te voren al compleet klaargemaakt is. Mooi afgestemd op het winkelende publiek dat snel weer weg wil: Bepaald geen haute causine, maar wel erg praktisch. En dit soort dingen verklaren natuurlijk de idioot lage prijs.

Hoewel ik niet precies weet hoe lang het er al gelegen heeft, was het prima weg te krijgen. In hoeverre het authentiek Grieks is weet ik niet, daar heb ik geen verstand van, maar het was wel anders dan wat je uit zo'n vernederlandst Knorr-pakje haalt. Steviger, vooral. De tzatziki en de frieten smaakten verder perfect, de witte kool was wat zurig maar ook niet slecht.

De bediening? Ontzettend aardig. Niets vervelends over te zeggen. Betalen gebeurt achteraf.

Gevoel van hygiëne? In het restaurant erg goed, zo clean zie ik ze zelden, maar wat er in de keuken gebeurt weet ik natuurlijk niet. Het is er niet echt 'open'.

Voor herhaling vatbaar? Ja. Hoewel nogal pre-fab, een heel erg aangename, ontspannen stop als je honger krijgt tijdens het winkelen. Zeker voor die prijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2005 09:13:51 ]
pi_26795768
Uitgebreide Food recensies.

Waarom kan dat daar niet in?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_26795783
Dat topic was meer bedoeld voor de duurdere, meer chique restaurants, had ik het idee.

Daar ga je niet die ene geweldige snackbar van een paar straten verder in plaatsen.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2005 09:19:27 ]
pi_26795795
Nee, juist niet! Alles mag daar.
Als het maar uitgebreid is.
Zou je 'm over willen zetten, want je hebt een mooie recensie geschreven.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_26795834
Gedaan. Maar ik heb m'n twijfels of het er wel tussen past.
pi_26795870
Zolang het een uitgebreide recensie is, is het toch goed?
(ik mis bij jou de prijzen....? )
Zolang mensen maar niet: Ik heb bij Pietje gegeten en ik had een gehaktbal van 2,50 en een cola gaan neerzetten.

Gaat hier een slotje op.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')