abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_147321
Ik lees tegenwoordig allemaal van die kranteartiekelen/koppen van: "Gabber is dood" en "Gabber, wat was dat ook alweer?".

Is gabber nou dood of is het gewoon terug naar de undergrond, zonder al die commerciële shit eromheen?

Voor mij is het gewoon weer terug naar de underground. Ik bén gabber, ik blíjf gabber, en ik ben blij dat die commerciële shit eindelijk eens goed overgewaaid is.

Als ik tegenwoordig door de stad loop, zie ik bijna geen personen met gabberkleding aan. Komt dat doordat er gewoon geen gabbers zijn, of is het gewoon dat doordat de commerciële scene verdwenen is dat sommige mensen hun eigenlijke leefstijl & dresscode niet meer durven te uiten?

Veel personen die ik ken luisteren naar de muziek (en houden ook van andere muziek net zoals ik), voelen zich helemaal 100% gabber, maar durven zich niet zo te kleden vanwege de maatschappij. Dat is erg, het klopt gewoon niet.

Heeft iemand een andere mening?
(Voor mij blijft gabber voor altijd)

Het leven is hard, maar niet zo hard als de voorkant van een trein ;)
pi_147322
dood.

maar ik ben geen insider

  maandag 3 april 2000 @ 21:57:00 #3
2433 Capoeiristas
Eej waor gaode gij naor toe?
pi_147323
Tja als iemand die in de horeca/houseparty/evennementen toestand werkt....ik heb het idee dat gabber minder is maar nog zeker niet dood. Maar ik denk wel dat het meer stiller zal worden en de feesten minder. het zal wel blijven net zoals rockers en punkers maar meer op de achtergrond. Maarja dat zal de sfeer en de muziek alleen maar beter maken omdat ze zich nu op een kleiner publiek richten.

Ben trouwens zelf geen gabber ofzo hoor.

Elke morgen als ik wakker word weet ik dat ik weer 24 uur heb om te leven.
pi_147324
Heb mijn Aussie al 4 jaar in de kast liggen dat de motten er al beginnen te vreten

Dood dus

Als hier al eens iets nieuws te lezen is, is het gelukkig nooit echt veel en meestal ook nog totaal onbelangrijk. Voor mijn soort mensen een hele toffe site dus
pi_147325
Gabber is weer underground.

Ik ben overigens geen gabber maar ken er wel een en die is maar wat blij dat die mediaHYPE over is.....

Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  dinsdag 4 april 2000 @ 13:57:00 #6
2949 Abma
Nu Skool Nihilist
pi_147326
Ik denk dat gabber zich getransformeerd heeft, en als zodanig teruggekomen is als trance. Het is vrijwel hetzelfde idee, alleen gebruiken trance dj´s meer melodieuze patronen. De snelheid BPM, het drugsgebruik, de massaliteit van de feesten (innercity) zijn hetzelfde gebleven. Ook veel voormalige gabbers zijn overgestapt naar trance (en rap-R&B, maar wie niet tegenwoordig).
Dus: dood aan de koning, leve de nieuwe koning (ofzo)
graag alleen serieuze reacties van bartypes..
  dinsdag 4 april 2000 @ 22:13:00 #7
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_147327
gabber en trance zijn iets heeeeeel verschillend. * speedcore , al jaren gabber wordt kotsmisselijk van al die trance bagger.
trance is imo gewoon de comemrciele opvolger van de happy hardcore(je weetb wel radio3"gabber") Zo commercieel als dagobert duck en zo origineel als de backstreet boys.

gabber tegenwoordig is nogal...ehhe..divers. je hebt newstyle (die thunderdome sound zeg maar, constant onderbreken en dat typische breakje erin), oldstyle (back to the roots, naar de begintijd terug (1992 en om en nabij) de gewone gabber(niet zeuren, 180 bpm gaan en gaan maar) en natuurlijk de terrorrrrrr en de speedcorrrrre. Zeg maar de grindcore(voor de metalfanaten) van de gabber. hoe sneller hoe beter, hoe zieker hoe beter (d`r zitten vaak prachtige filmquotes enzo doorheen gemixt). 250 bpm is nog te langzaam, 350 zo`n beetje de standaard, en nog sneller the best. Het enige ENORME nadeel aan terror en speedcore is het publiek dat het vaak trekt. Op feesten waar ik ben geweest, was de terrorzaal vaak afgeladen vol met mallten met legerkistem/doctor martens en hele stijve rechterarmen(als u begrijpt wat ik bedoel). Ook hangt er vaak een zeeer opgefokte sfeer, en vechtpartijtjes zijn zo begonnen. Jammer, want als je echt uit je dak wilt, is terror het antwoord(vind ik dan)
d`r gaat niks boven springen in een hel van stroboscopen en boxen zover het oog reikt. bij voorkeur stronken. * speedcore doet niet aan speed en coke.
.

gabber is not dead, jst regrouping

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  Redactie Frontpage dinsdag 4 april 2000 @ 23:06:00 #8
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_147328
Joepie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Gabber is dood! Daar had ik altijd al op gewacht! * Djeez verwacht nu een André Hazesrevival.
Maar een insider ben ik niet, helaas. Alhoewel, ik hou ook van bier, net als André. Binnenkort een nieuwe CD: Al 20 jaar gewoon Djeez...

Gegroet,
Djeez

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 5 april 2000 @ 19:56:00 #9
2949 Abma
Nu Skool Nihilist
pi_147329
quote:
op 04-04-2000 om 10:13 PM schreef speedcore het volgende:

gabber tegenwoordig is nogal...ehhe..divers. je hebt newstyle (die thunderdome sound zeg maar, constant onderbreken en dat typische breakje erin), oldstyle (back to the roots, naar de begintijd terug (1992 en om en nabij) de gewone gabber(niet zeuren, 180 bpm gaan en gaan maar) en natuurlijk de terrorrrrrr en de speedcorrrrre. Zeg maar de grindcore(voor de metalfanaten) van de gabber. hoe sneller hoe beter, hoe zieker hoe beter (d`r zitten vaak prachtige filmquotes enzo doorheen gemixt). 250 bpm is nog te langzaam, 350 zo`n beetje de standaard, en nog sneller the best. Het enige ENORME nadeel aan terror en speedcore is het publiek dat het vaak trekt. Op feesten waar ik ben geweest, was de terrorzaal vaak afgeladen vol met mallten met legerkistem/doctor martens en hele stijve rechterarmen(als u begrijpt wat ik bedoel). Ook hangt er vaak een zeeer opgefokte sfeer, en vechtpartijtjes zijn zo begonnen. Jammer, want als je echt uit je dak wilt, is terror het antwoord(vind ik dan)
d`r gaat niks boven springen in een hel van stroboscopen en boxen zover het oog reikt. bij voorkeur stronken. * Abma doet niet aan speed en coke.

.

gabber is not dead, jst regrouping


Dat klinkt gezellig hoor, Speedcore. Heb jij nog tips voor een avondje uit in de buurt van aDam met z'n allen de handen omhoog en gaan! (hou niet van bier en wiet, wel van acid en andere paranormale drugs). Trouwens, als jij naar Engeland gaat: er is net in London een gabbertent geopend. Veel skinheads, handen omhoog. Kortom: dezelfde sfeer als hier.

-------
I like a common point of view...

graag alleen serieuze reacties van bartypes..
  woensdag 5 april 2000 @ 22:58:00 #10
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_147330
lag zaandam nou in de buurt van adam of niet?? daar is nog wel een disco. weet de naam alleen niet, die verandert geloof ik zo`n 30 keer per jaar
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  donderdag 6 april 2000 @ 01:32:00 #11
2119 Jotti
Least popular admin @ GoT :P
pi_147331
Eens een gabber, altijd een gabber. Bij mij worden de buren nog steeds gek van het 'gedreun' van o.a. "shoot that motherfuck".
En gabbers zijn helemaal niet agressief zoals zoveel mensen zeggen. Wie het daar niet mee eens is, moet maar ff langskomen, dan krijgt hij een knal voor zijn smoel
Het leven is hard, een vuist is hard, maar gabbers gaan harder
[b]Choeso jei![/b][br]Never make any mistaeks
pi_147332
Tja, gabber, ik vind de kwaliteit wat matig de laatste tijd. Het is bijna allemaal van dat Thunderdome-spul of terror-gestuntel (overigens vind ik terror best wel lekker om uit je dak te gaan) en al de oude goede producers zijn met die trance-rommel bezig. Maar gelukkig heb ik nog een zooitje platen waar ik van kan genieten en een aantal Ruffneck/Gangsta-cd's om de buren mee te plagen (helaas zet mijn buurjongen dan ook de radio harder en hoor je twee gabbernummers door elkaar heen - beetje vervelend). En vele bandjes van Radio Balans 99.4FM en Delta 90.9FM. Dus ook al zou gabber dood zijn, bij mij is het nog immer in leven
Trouwens, een gabbertenue vind ik geen vereiste om je gabber te voelen.
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')