abonnement Unibet Coolblue
pi_26650319
Ik heb een aantal maanden geleden een s13 gekocht, aangezien er toch gelijk een sr20det in ging, kocht ik er 1 met 240.000km op de teller.

Het doel is om er vrij veel pk's uit te halen, toekomstige plannen zijn in elk geval een complete engine rebuild (forged pistons, tomei nokkenassen, andere krukas).

De spullen die ik tot nu toe heb:

Een SX



Rotora big brake kit (4pots 330mm)


SR20DET


Intercooler, waar ik de afmetingen ff van vergeten ben....


Een mooi ingepakte s14 schakelbak


S14 LSD, heb ik alleen nog geen foto van.


Al besteld/gekocht maar nog niet binnen:

Tein Tension rods, tie rods en rod ends
17" inch 5Zigen FN01R-C
PWR Alu radiator
HKS catback uitlaat
Tein coilovers

Dit alles wordt ingebouwd bij de Suprashop (www.supras.nl) door Edwin_S en BodyCount.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 1 mei 2005 @ 22:11:04 #2
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26650971
Bodycount?

Dat is.... ?

Succes met je project
pi_26650988
Mooi project! wist alleen niet dat die Big Brakes zo zwaar waren
pi_26651113
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:11 schreef Tjabbo het volgende:
Bodycount?

Dat is.... ?

Succes met je project
Oftewel Estolan/SXOC op het supra forum, die heeft ook een nissan 200sx project topic hier staan (2jz motor).
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_26651146
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:11 schreef Fiets-toeter het volgende:
Mooi project! wist alleen niet dat die Big Brakes zo zwaar waren
Hehe, ik ook niet is toch wel aardig tillen he.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  zondag 1 mei 2005 @ 22:34:36 #6
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26651604
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:16 schreef noidea het volgende:

[..]

Oftewel Estolan/SXOC op het supra forum, die heeft ook een nissan 200sx project topic hier staan (2jz motor).
Ja dat weet ik
Ik wist alleen niet dat die gast naast estolan, sxoc en oki ook nog een 4e handle had
pi_26651763
Haha, ja moet wel als je zoooo vaak gebanned wordt van verschillende fora's
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  maandag 2 mei 2005 @ 07:02:49 #8
46960 StefanP
polemicist
pi_26657603
Vergeet een nieuw setje velgen niet, de huidige zijn echt... euh... lelijk

Wat voor specs heeft die nieuwe motor? En wat is de ETA van het project?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 2 mei 2005 @ 09:10:08 #9
108556 Meeh
Triumph Speed Four
pi_26658512
Voor zover ik weet zijn de sr20det's met 205 tot 246pk uitgebracht. Ligt er een beetje aan welke je dus heb. Geloof dat de laatste vvl hadden en dus iets meer pk's als eerdere sr20det's.

@Noidea:
Op hoeveel whp ga je aimen met dit project?

[ Bericht 16% gewijzigd door Meeh op 02-05-2005 09:15:20 ]
pi_26660728
quote:
Op maandag 2 mei 2005 07:02 schreef StefanP het volgende:
Vergeet een nieuw setje velgen niet, de huidige zijn echt... euh... lelijk

Wat voor specs heeft die nieuwe motor? En wat is de ETA van het project?
quote:
17" inch 5Zigen FN01R-C
  maandag 2 mei 2005 @ 12:41:47 #11
69994 seto
-|||--------|||-
pi_26663733
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:10 schreef Meeh het volgende:
Geloof dat de laatste vvl hadden en dus iets meer pk's als eerdere sr20det's.
Volgens mij was het andersom. De S13 SR20s hadden VVT wat latere versies niet hadden waardoor je er meer kracht uit zou kunnen halen.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_26676816
@ StefanP: Idd de huidige velgen zijn afzichtelijk, en de brake kit past zowieso niet in de standaard velgen. ETA van het project in totaal denk ik december (dat is dan de volledige rebuild sr20det) hoop ik.

@ Meeh: Het is een JDM SR20DET met geloof ik 205pk. rwhp dat gestreefd wordt is ongeveer 500 tot 600pk op de wielen en ook het max rpm bij zo'n 11.000.

[ Bericht 10% gewijzigd door noidea op 02-05-2005 21:32:09 ]
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  maandag 2 mei 2005 @ 22:31:23 #13
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26679992
En wanneer denk je de 500 tot 600 rwhp te bereiken?

No offence, maar als je jezelf dat ten doel stelt leg je de lat erg, erg hoog.
Ik geloof best dat je dat wilt bereiken, en als je maar genoeg ¤¤¤ uitgeeft ook wel gaat bereiken maar het komt wat ongeloofwaardig over.

Als je zou 450 tot 500pk zou zeggen kom je wat realistischer over imho.

Niet om je af te branden, of wat dan ook, maar met een project beginnen en dan out of the blue 500rwhp is een haast onmogelijke taak
pi_26680136
Idd, en 11000 rpm is ook wel erg veel voor een geblazen motor
pi_26680485
Man das veel en dat in een 200sx

Mijn doel is 300rwhp, maar das ook nog ver weg (ook al is het nog maar 56pk)
Liefde is niet blind, het is achterlijk
  dinsdag 3 mei 2005 @ 03:30:24 #16
46960 StefanP
polemicist
pi_26685666
11000 RPM, damn! Titanium drijfstangen, een compleet verbouwde kop met andere veren/kleppen e.d. daar haal je 8-9000 mee, maar kun je echt 11000 halen?

Zo'n auto weegt wel weinig, 1250kg schat ik zo, dus met 400pk aan de krukas zou je al heel rap moeten gaan.

Keep us up to date
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 3 mei 2005 @ 07:36:18 #17
108556 Meeh
Triumph Speed Four
pi_26686183
500 a 600 whp is met een sr20det best goed te doen maar er gaat wel aardig wat werk in zitten om dat te halen.

Hier is een dynosheet van een Infiniti G20 (Nissan Primera) met een GTi-R blok die "wat gekielteld" is:

Ik weet niet precies wat die aan mods heeft behalve JWT S3 cams, een big ass intercooler en een T04R turbo. Op stock internals btw.

[ Bericht 4% gewijzigd door Meeh op 03-05-2005 10:17:26 ]
pi_26687022
quote:
Op maandag 2 mei 2005 22:31 schreef Tjabbo het volgende:
En wanneer denk je de 500 tot 600 rwhp te bereiken?

No offence, maar als je jezelf dat ten doel stelt leg je de lat erg, erg hoog.
Ik geloof best dat je dat wilt bereiken, en als je maar genoeg ¤¤¤ uitgeeft ook wel gaat bereiken maar het komt wat ongeloofwaardig over.

Als je zou 450 tot 500pk zou zeggen kom je wat realistischer over imho.

Niet om je af te branden, of wat dan ook, maar met een project beginnen en dan out of the blue 500rwhp is een haast onmogelijke taak
Ja de lat heb ik misschien wat te hoog gelegd, maar 500pk moet zeker te doen zijn. Er komen custom pistons in, andere nokkenassen, krukas wordt ook custom gemaakt.

Maarja dat is het doel in elk geval.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:46:38 #19
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26687650
Maar in welk tijdsbestek? Ik neem eigenlijk aan dat je eerst met wat minder pk's gaat rijden en dan dingen veranderen? Of is het eerst volledig tunen van het blok, in- en uitlaatsysteem en weet ik wat je allemaal meer kan bedenken tot de 450-500 pk en dan in de auto knallen?

Als hij te lang stil staat zit je ook met shit als APK en dergelijke. toch?
pi_26687883
Hmm zijn de foto's dood? Zie hier niets
  dinsdag 3 mei 2005 @ 10:07:08 #21
108556 Meeh
Triumph Speed Four
pi_26688063
NoIdea, waar heb je trouwens die sr20det vandaan? Enigste shops die ik kan vinden die ze verkopen zijn min of meer in Amerika of direct uit Japan. En als ik zo brutaal mag zijn, wat heb je ervoor betaald? Ik ben zelf namelijk aan het orieënteren wat een swap precies moet kosten.

edit: plaatje gefixed

[ Bericht 20% gewijzigd door Meeh op 03-05-2005 10:37:06 ]
  dinsdag 3 mei 2005 @ 10:33:38 #22
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_26688619
Plaatjes werken niet
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
  dinsdag 3 mei 2005 @ 12:02:26 #23
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26691288
hier werken de plaatjes wel.
pi_26692328
@ Tjabbo: Tijdsbestek ongeveer 6 maanden. Ja ik ga eerst rijden met de huidige sr20det, standaard met 200pk dus. Ik ben van plan om een gaar blok te kopen en die dan gelijk te laten tunen. Dus ik blijf gewoon zolang rijden met een standaard sr20det blok.

@ Meeh: Ik heb de sr uit Japan via Yahoo auctions, tenminste dat heeft Edwin_s gedaan. Hij kostte uiteindelijk zo'n 2000 euro.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_26704846
SR20DET uit een Nissan 180SX ( dus complete swap, Draadboom + ECU ) ), 2200euro inclu verzending ( aankoop was rond de 450euro in Japan )


Bedoeling is dat het SR blok ( of een 2e blok ) via Supras.nl naar de EngineShop gestuurd word voor een complete Re-Build. van Nokkenas t/m krukas, waarvan dus delen Custom worden gemaakt. Dat met een AEM boordcomputer, moet het wel een 650+RWHP gaan leveren


Dat is de planning, we zijn nu druk op zoek naar een gaar SR blok voor onder de 900 euro, en das niet bepaald makkelijk, die kan dan helemaal uit elkaar getrokken worden, en dan kan de lol beginnen

Ps. std gewicht is 1180kg, maar SR blok is 50% Alu dus auto word maybe wel iets lichter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')