abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 april 2005 @ 16:41:13 #1
42151 LuQas
Dum spiro spero
pi_26407150
Vandaag om 13.30 is de 'referendumwijzer' van instituut IPP de lucht in gegaan. Althans dat wil me laten geloven, ik kan hem namelijk niet starten. Desondanks lijkt dit mij een goede plek om - wanneer de site helemaal functioneert - onze uitslagen en visies te delen... Ik ben benieuwd...
Afrika Paprika
pi_26407244
Ook ff melden of je de grondwet hebt gelezen.
  donderdag 21 april 2005 @ 17:28:21 #4
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26408242
De site lijkt me inderdaad nogal buggy en traag, maar ik zal het eens proberen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26408310
Traag is hij zeker ja.
pi_26408365
Het is mij wel gelukt de referendumwijzer te starten maar de site is erg traag. Het invullen heeft mij een half uur gekost.

Ik vind de vragen veel te vaag. Veel vragen zijn te algemeen gesteld om een éénduidig antwoord te kunnen geven. Sommige uitspraken van rechters in andere landen moeten bijvoorbeeld mijns inziens wel erkend worden, andere niet. Sommige vragen delen mij ten onrechte in bij het ja kamp. Als bijvoorbeeld gevraagd wordt of het vetorecht op alle terreinen behouden moet worden is mijn antwoord nee maar dat wil niet zeggen dat ik het eens ben met alle terreinen waarop het vetorecht wordt afgeschaft in de grondwet. Van sommige vragen snap ik de relevantie voor de grondwet niet. Milieu, het gebruik van duurzame energie en een kopgroep op het gebied van defensie hebben mijns inziens niets met een grondwet te maken.

Veel vragen zijn voor mij irrelevant m.b.t. mijn mening over de grondwet, met name door de vaagheid. Er staan weinig of geen principiële keuzes in. Ik vind de referendumwijzer nog slechter dan de stemwijzers bij verkiezingen.

Ik heb overigens geen idee wat de uitslag is. Er werd gevraagd of ik nog zeven stellingen wilde beantwoorden of direct naar de uitslag wilde. Ik had aangegeven de zeven stellingen te willen beantwoorden maar toen ik na minuten nog geen nieuwe pagina kreeg heb ik 'back' gekozen. Vervolgens kreeg ik een 'page expired' pagina. Na 'refresh' kwam ik weer bij vraag 1. De site is zo traag dat ik de vragen niet nogmaals ga beantwoorden.
pi_26409113
Ter aanvulling. Nadat ik forward had gekozen in mijn browser kwam ik alsnog bij de zeven stellingen terecht. Deze waren iets concreter dan de vragen.

Mijn opvattingen komen voor 46 % overeen met de grondwet.

Tot slot wordt nog gepeild wat men gaat stemmen. Na 201 deelnemers is 39,3 % voor en 60,7 % tegen.
pi_26409243
201 deelnemers en dan zo traag. Ik ben al bij vraag 8 na 40 minuten
Oke na 50 minuten krijg ik een 404 melding. Laat maar zitten ook
pi_26409304
Is niet snel nie .

Probeer het later wel keer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 21 april 2005 @ 18:35:08 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_26409667
Tsja, dit is inderdaad hopeloos. Ik kreeg ook een 404.

Maar qua vragen lijkt de stemwijzer wel okay.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_26410142
Was ik na eindeloos laden tussen de vragen door, helemaal bij vraag 23 beland, mag ik weer bij vraag 1 beginnen.............. laat maar zitten ook dan!

Ben er trouwens wel mee eens dat de vragen te algemeen gesteld zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_26410537
Goede site ja

Welke amateurs hebben die site gemaakt.
pi_26410606
kapoet
__________
  donderdag 21 april 2005 @ 19:31:38 #14
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26411123
het is inderdaad niet te pruimen: www.referendumwijzer.nl
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_26411826
Ik hoop dat ik hem ingevuld krijg voordat het referendum er is.
pi_26411900
Ik kan natuurlijk ook gewoon blanco gaan stemmen. Ja, laat ik dat maar doen.
  donderdag 21 april 2005 @ 20:25:08 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26412420
werkt niet ...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 21 april 2005 @ 20:26:05 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_26412443
net op het NOS journaal geweest, zal wel dara aan liggen.. pruts site..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_26412494
Net weer geprobeerd, heb ik de laatste stelling beantwoord, klik ik verder voor het resultaat........ foutmelding! Grrrrrrrrrr
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_26414709
Ik heb hem een paar minuten na half 2 gedaan (toen ie net up was) en mijn resultaat was 96%...

Van de tevredenheid van de EU was ergens tussen 60 -75 %, dat had ik eigenlijk wel hoger verwacht. Zaten alleen best veel vage vragen tussen. Liever een snelcursus Europese grondwet.

En niet de hele grondwet gelezen maar wel een grondswetscursus, en wat folders.
pi_26418168
Op zaterdag 23 april krijgen alle Nederlanders een brochure met de samenvatting thuis in de bus. overmorgen dus beter voorbereid op de stemtest komt dus wel uit dat ie nu niet zo bereikbaar is
pi_26418739
http://www.referendumwijzer.nl/1275

Dit is dus de uitslag van mij........

Ik schijn dus 60% voor deze grondwet te zijn, terwijl ik na het doornemen van talloze samenvattingen van de grondwet toch écht tegen ben!

Die 60% is dus vooral te danken aan vage stellingen imo.

P.S. weet iemand hoe ik een schermafbeelding van mijn uitslag kan posten hier?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_26419998
je moet je resultaat ff printscreenen naar Paint ofzo en de uitslag eruitknippen en uploaden naar een plaatjessite en de url ervan hier in [img]urlplaatje[/img] zetten

mijn resultaat:



ik zou haast geen twijfels moeten hebben
pi_26420516
Schiet niet op... ik krijg bijna iedere keer de melding dat ie de pagina niet kan vinden of krijg een blanco pagina... Als dit een voorteken van de Europese grondwet is...
pi_26420557
Die site is inderdaad belachelijk. Ik dacht laat ik het nu nog eens proberen, zal wel rustiger zijn maar dit is gewoon niet meer te doen. Die site bekijk ik niet meer, moet aan me bloeddruk denken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')