60 mensen, sinds oktober, op deze manier. Best veel.quote:TOKIO - De Japanse politie heeft woensdag de lichamen gevonden van vijf jongeren die collectief zelfmoord hebben gepleegd. Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt.
De politie vond in een geparkeerde auto de lijken van vier jongemannen en een vrouw. In het voertuig lagen ook oude kolenbranders, terwijl de deuren waren afgeplakt met plakband.
Japan heeft de laatste tijd herhaaldelijk te maken met groepen jongeren die collectief zelfmoord plegen. Ze worden via internet aangemoedigd zichzelf van het leven te beroven door het inademen van koolmonoxide uit kolenbranders. Sinds oktober hebben al zeker zestig mensen op deze wijze de dood gevonden.
Nou ja, het is toch een hype?quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:15 schreef Megumi het volgende:
Lijkt me ook sterk. Dit is een typische Japans verschijnsel.
O ik mag het hopenquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:32 schreef -Famke- het volgende:
[..]
Misschien onder Schilderswijk-bewoners?![]()
Ech nie.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:13 schreef robh het volgende:
[..]
60 mensen, sinds oktober, op deze manier. Best veel.
Oh, het kan nog best hoor. Jouw cijfers gelden voor alle zelfdodingen, dit ging alleen maar over de bbq-methode.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:35 schreef 777bas777 het volgende:
Ech nie.
Het totaal aantal ligt tussen de 30.000 en 40.000 per jaar (op bevolking van meer dan 120 miljoen).
http://atimes.com/atimes/Japan/FG28Dh01.html
Japanners zijn daar heel goed in. En ook makkelijk voor de politie alles ligt netjes in de auto ze kunnen het zo wegslepen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:16 schreef robh het volgende:
[..]
Nou ja, het is toch een hype?
Hoe je met 5 mensen en een kolenbrander in zo'n jappannertje past is met trouwens een raadsel..
De manier waarop is toch niet een discussiepunt?quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:38 schreef robh het volgende:
[..]
Oh, het kan nog best hoor. Jouw cijfers gelden voor alle zelfdodingen, dit ging alleen maar over de bbq-methode.
Quequote:Op woensdag 30 maart 2005 11:03 schreef Redux het volgende:
De manier waarop is toch niet een discussiepunt?
Nou, je hebt in dit geval degene die de oven aansteekt en 4 meelopers.quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:18 schreef Redux het volgende:
Het zelfdoden via zo'n oven geeft geen hype aan.
Het betekent toch niet dat ze zelfmoord hebben gepleegd om zelfmoord te kunnen plegen met een kolenoven? Het middel was toch niet het doel??quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:20 schreef robh het volgende:
Nou, je hebt in dit geval degene die de oven aansteekt en 4 meelopers.
Hoe wil je het dan noemen? Als ik zou vragen wat hip is in de suicidescene dan zou men deze methode zeggen. Zelfmoordmode.
Ik vrees dat vooral het type SP-jongeren, overige Internationalisten en jonge Fortuynisten vatbaar zullen zijn voor deze suggestie van lemmingengedrag.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:13 schreef robh het volgende:
[..]
60 mensen, sinds oktober, op deze manier. Best veel.
Zou deze hype overwaaien naar Nederland?
Hmm, misschien dat 'Hart Van Nederland' op SBS6 er een itempje over kan maken, vooral zo'n zorgwekkende journalist die met een moeilijke blik dan duidelijk maakt dat hij het moeilijk vind om zoiets te melden, maar ja, het 'volk heeft het recht het te weten'....quote:
Lach er maar om, maar wist je dat de gemiddelde leeftijd van de D66 jongerenafdeling zo onderhand hoger is dan de gemiddelde leeftijd van D66 leden zelf?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:44 schreef sjun het volgende:
Ik vrees dat vooral het type SP-jongeren, overige Internationalisten en jonge Fortuynisten vatbaar zullen zijn voor deze suggestie van lemmingengedrag.
Vrees of hoop?quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:44 schreef sjun het volgende:
Ik vrees dat vooral het type SP-jongeren, overige Internationalisten en jonge Fortuynisten vatbaar zullen zijn voor deze suggestie van lemmingengedrag.
Vrees, dit gaat namelijk ten koste van het vermaak met/om deze mensen op FOK!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |