abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 januari 2006 @ 22:10:04 #1
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_34359981
Ik denk dat iedereen wel eens zo'n nummer heeft, die voor miljoenen mensen erg onbekend is, maar waar jij elke dag wel naar kunt luisteren.. wellicht verstopt op een onbekend album, of een single die jij heel toevallig ergens had gevonden, noem het maar.

wil je deze wel graag delen met de rest van de bevolking, dan kun je hier een bericht plaatsen met de reden waarom jij vindt dat iedereen dit nummer gehoord moet hebben. Soort ambassadeur, vertegenwoordiger of hoe je het ook mag noemen dus..

TS Begint:
I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
  zondag 22 januari 2006 @ 22:10:18 #2
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_34359994
C-Skippah - No One Else Comes Close
Stijl:R&B / Hip-Hop

Ooit een filmpje gezien met dit nummer op de achtergrond. Na lang zoeken heb ik hem eindelijk gevonden en ook de betreffende artiest. Het nummer is niet echt een typische hip-hop nummer en neigt meer naar de R&B kant, maar het heeft een zeer relaxte beat, enigzins uptempo, afgewisseld door een knabbel&babbel refreintje. Ik luister er zelf nu al een half jaar naar en heb er nog steeds niet genoeg van.

Een greep uit de artiest zijn stijl van typen kennelijk
quote:
Why this name?
mY $TrEeT nAMe
c-sKiPpAh aKa CuZzin-sKiPp
En een geweldige foto die waarschijnlijk deze figuur moet zijn.

I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
  zondag 22 januari 2006 @ 22:13:31 #3
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_34360144
een nummer van mijn eigen bandje dat nog in de maak is en nog geen naam heeft

dat gaat ooit een nummer 1 hit scoren overal waar die uitkomt
mark mijn woorden
pi_34360468
Het nummer wat ik zelf het allerliefst speel op snaarinstrumenten, en dus ook het vaakst luister. Het is een medley van 2 nummers eigenlijk, Mountain Road en Congress Reel. Volledig instrumentaal. Deze 2 nummers zijn door de girarist van een band genaamd "Amadán" als medley uitgebracht. Ik heb hem een keer zelf zien spelen en dat was echt super

fragment van de site van Amadán: http://www.amadan.nl/files/reels.mp3
pi_34360641
Unheilig - "willenlos"(schwarze witwe mix)

Als je aan dit nummer weerstand kan bieden zit er een beetje teveel poep in je hoofd

Sowieso is unheilig een bijzonder leuk artiest, rammstein met gevoel
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34360786
Arockalypse And The Amazing Trans-Metropolitans - Future Pretty.

Arockalypse is een eenmansband die alles zelf speelt en opneemt op zijn thuiscomputer, muv. de achtergrondstemmen. Een beetje electronische vrolijke (heel lichte) rock. Gratis te downloaden op http://www.arockalypse.com
  zondag 22 januari 2006 @ 22:35:51 #7
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_34361111
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:26 schreef Internationalist het volgende:
Shivaree - Goodnight Moon
Je bedoelt dat nummer dat een internationale nummer 1-hit was (o.a. Italië), en ook door Kill Bill nog een hoop extra bekendheid heeft gehad? Zo onbekend is deze nu ook weer niet, hoor. Wel mooi, trouwens.
pi_34362801
Je te rends ton amour - Mylene Farmer.

Als je hier geen kippevel van krijgt, heb je geen gevoel in je donder.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_34362958
Ik weet er zo 3 waarvan 1 redelijk bekent:

Dishwalla - Untill I Wake Up, geschreven na het uitbrengen van het eerste album in een tijd dat er overdag erg veel stress was en de bandleden alleen snachts rust vonden.

F33l3r - Nicoteen, een onbekende tilburge rockband met een paar erg goeie nummers waaronder deze.

De Bos - Keylock, toch wel een van mijn mooiste trance nummers ooit met een prachtig fluitdeuntje erin. Hij stond ooi op de trance top100 cd gestaan maar is verder heel onbekend gebleven.
-
pi_34363280
Leuk topic

Beatsteaks - Hand in hand

Geweldig nummer, een brok energie met een flinke dosis muzikaal vernuft. Fantastisch gezongen, mooi tweeledig middenstukje. Het zijn overigens Duitsers, ik ken ze van een festival een paar jaar terug, al weet ik niet meer welk.
pi_34363587
Dntel - (This Is) The Dream Of Evan And Chan (Superpitcher Kompakt Remix)
pi_34363797
Estranged van Guns N' Roses.

Voor de kenners en liefhebbers zeker geen onbekend nummer van ZEER zeker geen onbekende band, maar mainstream is dit nummer destijds ondergesneeuwd door het geweld van November Rain. Hoewel dat ook een zeer goed nummer is staat Estranged wat mij betreft daar nog boven. In verschillende lijsten aller tijden zie je NR in de bovenste regionen staan, maar Estranged is nergens te bekennen. Alleen in de Arrow Classic Rock lijst van 2004 en 2005 komt ie voor ( en in opmars naar de top 100 ).

Dus ik stem voor Estranged
Voorkom een kater, blijf dronken!
pi_34363944
Verscheidene nummers van Nightwish;

- Ghost Love Score
- Fantasmic
- Two For Tragedy
- Swanheart

Meeste zullen Nightwish wel een beetje kennen .
pi_34364772
Iedereen kent Lou Reed, iedereen kent a Perfect Day. Maar bijna niemand kent de versie die hij voor zijn cd The Raven heeft opgenomen, waarin Anthony (van Anthony and the Johnsons) de zang verzorgt. Minimalistisch, gevoelig, somber. Heel mooi!
pi_34365264
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:16 schreef Pauline het volgende:
Iedereen kent Lou Reed, iedereen kent a Perfect Day. Maar bijna niemand kent de versie die hij voor zijn cd The Raven heeft opgenomen, waarin Anthony (van Anthony and the Johnsons) de zang verzorgt. Minimalistisch, gevoelig, somber. Heel mooi!
ik zou hier net neerzetten:
"cripple and the starfish" van antony, denkende dat niemand hier antony zou opnoemen

dat nummer (herstel: die versie) ken ik niet wat jij noemt, meteen even opzoeken! Ik heb trouwens wel een live versie waarin antony A perfect Day alleen zingt
(:
pi_34365331
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:32 schreef nein het volgende:

[..]

"cripple and the starfish" van antony, denkende dat niemand hier antony zou opnoemen

dat nummer ken ik niet wat jij noemt, meteen even opzoeken!
Welk een aangenaam toeval
In dat geval zoek ik cripple and the starfish maar eens op!
  maandag 23 januari 2006 @ 00:38:49 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_34365422
Amy Winehouse - Fuck Me Pumps

Dat nummer is zo verdomd grappig, gaat over wat oudere breezah's zeg maar
En daarbij klinkt het ook nog eens geweldig! Haar hele debuut album 'Frank' staat altijd op m'n mp3 speler en heb ik altijd op cd in de auto liggen.
pi_34365805
quote:
Op zondag 22 januari 2006 22:24 schreef kamagurka het volgende:
Unheilig - "willenlos"(schwarze witwe mix)

Als je aan dit nummer weerstand kan bieden zit er een beetje teveel poep in je hoofd

Sowieso is unheilig een bijzonder leuk artiest, rammstein met gevoel
Ik moet zeggen dat ik dit een ernstig fout beatje vind.. Dan vind ik Rammstein muzikaal een stuk interessanter, afgaande op dit nummer.
pi_34365914
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:32 schreef nein het volgende:
[..]
[..]
Voor de juiste stemming, een heel mooi (treurig, lieflijk) liedje!
  maandag 23 januari 2006 @ 01:08:43 #20
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_34366172
When I see you smile - Bad English

nummer van hun eerste CD , in Nederland niet bekend omdat ze pas met hun 2e CD 'doorbraken'
Ik ben inmiddels overleden
pi_34366186
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:31 schreef Soul79 het volgende:
Leuk topic

Beatsteaks - Hand in hand

Geweldig nummer, een brok energie met een flinke dosis muzikaal vernuft. Fantastisch gezongen, mooi tweeledig middenstukje. Het zijn overigens Duitsers, ik ken ze van een festival een paar jaar terug, al weet ik niet meer welk.
Ah ja, van de Beatsteaks nomineer ik Summer. Prachtnummer
pi_34366194
Niet voor iedereen van toepassing, maar voor enkelen die hier gepost hebben:

Lees wel graag de post van de TS voor je een bericht plaatst, hij zegt duidelijk 'met onderbouwing'. Net als bij 'Wat luister je nu nieuwe stijl' heb ik ook hier de 'bandnaam - artiest' posts verwijderd. Dit voorkomt dat het uitloopt in een spam-hier-een-nummer topic.
  maandag 23 januari 2006 @ 01:24:08 #23
65151 ArtyShock
Lurker extraordinaire
pi_34366503
Ik ben naar aanleiding van het hitje van Titiyo hier in Nederland eens op zoek gegaan op internet wat ze nog meer gemaakt had. Ik stuitte toen op een nummer dat ze uitgevoerd heeft met Stakka Bo. Het heet "We Vie" en is meer een soort sfeerimpressie dan een standaard popsong. Nauwelijks variatie in tekst, hoofdzakelijk één refrein dat steeds herhaald wordt, maar wel heel apart.

Het nummer pakte me in ieder geval. Op de radio heb ik het nog nooit gehoord.
Ik een taalpurist? En wat dan nog? Of accepteer je geen kritiek omdat ik geen Neerlandici ben?
  maandag 23 januari 2006 @ 12:40:21 #24
47385 CybPraetorian
Master of Science
pi_34374206
30 seconds to mars - Was it a dream

www.30secondstomars.com
Tis trouwens niet makkelijk om een allerbeste nummer uit te zoeken van beide albums, alle nummers zijn heel goed vind ik zelf. Hou je van o.a. Linkin park, Lost Prophets maar dan met een scherp randje, dan vind je dit ook wel goed.

Misschien herken je de rechter persoon al wel, acteur Jared Leto http://www.imdb.com/name/nm0001467/

Laatste album A beautiful Lie (2005)
daarvoor 30 Seconds to mars (2002)

[ Bericht 2% gewijzigd door CybPraetorian op 23-01-2006 12:48:56 ]
Welcome to DerOllie's Car Channel!
http://www.youtube.com/DerOllie
pi_34377022
Frozen Love van Buckingham Nicks, inderdaad Lindsey Buckingham en Stevie Nicks. Van de LP (nog steeds niet op CD verschenen) uit 1973 die zij samen maakten voordat ze tot Fleetwood Mac toetraden. Een geweldige tekst, heerlijke vocalen en een subliem muzikaal outtro....kan ik uren van genieten.

Voor een ieder die nu nieuwsgierig is geworden: http://www.slickfeldt.nl/mp3/frozenlove.mp3
Take on the situation, but not the torment ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')