FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Super-Enzo.
Dikke.Berthavrijdag 18 maart 2005 @ 21:17
Dit is geen grap. Ferrari gaat 10 exemplaren van een speciale versie van Enzo bouwen. Blokinhoud wordt opgeboord tot 7 liter, wat atmosferisch 800 pk's moet gaan uitpersen. Kwa uiterlijk word-ie ook iets anders, andere spoiler. En vooral ook andere koplampen. Geen tuningbedrijf oid, maar van Ferrari himself. In AutoVisie (deze week én vorige week) staat oa dat dit door Ferrari bevestigd is. Verder, ze hebben een speciaal team wat moet uitzoeken wie de Super-Enzo mag kopen.

En ik dacht verdomd nog wel dat de huidige Enzo de bekroning op hun technologische superioriteit was.
Steve-Ovrijdag 18 maart 2005 @ 21:19
hoe kom je in godsnaam op 10
Het wordt een opvolger die pas over een jaar of 4 uitkomt en daarmee waarschijnlijk de laatste in zijn soort zal zijn (Auto met verbrandingsmotor )
Dikke.Berthavrijdag 18 maart 2005 @ 21:20
Je kunt beter OP goed doorlezen ipv als eerste proberen te reageren.

Staat in de autovisie, bij het nieuws.
hermandepermanvrijdag 18 maart 2005 @ 21:22
bij het nieuws zeker?
Dikke.Berthavrijdag 18 maart 2005 @ 21:22
Juistem.
Steve-Ovrijdag 18 maart 2005 @ 21:24
oeps

had em nog niet doorgelezen
piet_pellevrijdag 18 maart 2005 @ 21:29
Een andere spoiler zeg je, de huidige Enzo heeft helemaal geen spoiler.
Modusvrijdag 18 maart 2005 @ 21:31
Volgens mij liep hier al een topic over.
Dikke.Berthavrijdag 18 maart 2005 @ 21:33
Ik doelde op de bumperspoilers. Enneeh... waar mag die topic dan wel zijn?
Otporvrijdag 18 maart 2005 @ 22:52
Idd. Ferrari is bezig met een Super Enzo, ik heb het verhaal in Autovisie ook gelezen, maar als er 800pk en 10 exemplaren had gestaan, had ik het zekers te weten nog wel herinnerd, maar dat stond er niet.

Wel een vaag verhaal over wanneer ie eventueel zou uit kunnen komen, en ze denken dat dat nog wel een aantal jaar kan duren. En ook dat ie qua uiterlijk wel degelijk verschil zal hebben met de huidige Enzo, een engineer had gezegd dat ze nu met een normaal uiterlijk net zoveel downforce kunnen genereren als met het airodynamische uiterlijk van de Enzo. En dat er naar alle waarschijnlijkheid een V12 met een inhoud van rond de 6,8 en 6,9 liter in zou liggen.

Moet wel zeggen, op foto's is de Enzo niet op zijn charmantst, je moet hem in het echt zien, dan issie echt supergaaf.
ook_gekvrijdag 18 maart 2005 @ 23:55
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 21:29 schreef piet_pelle het volgende:
Een andere spoiler zeg je, de huidige Enzo heeft helemaal geen spoiler.
de enzo is 1 grote spoiler
elk dingetje op de enzo heeft een doel
Italozaterdag 19 maart 2005 @ 00:04
Een plaatje van de "gewone" Enzo

Otporzaterdag 19 maart 2005 @ 00:04
Ik kan er nix aan doen, ik vind het gewoon een supermooie bak.
Argentozaterdag 19 maart 2005 @ 09:46
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 21:20 schreef Dikke.Bertha het volgende:
Je kunt beter OP goed doorlezen ipv als eerste proberen te reageren.

Staat in de autovisie, bij het nieuws.
Anders lees jij even de AV wat beter door. In dat berichtje staat helemaal niks. Er staat dat het 'uit kringen van liefhebbers' bevestigd is. Nou, wat zegt dat dan? Liefhebbers zijn geen fabrieksinsiders, en de fabriek heeft helemaal niks gezegd over een super-Enzo. Er komt wel een speciale Enzo, of misschien is deze er al. Nummer 400 op een vooraf gelimiteerde oplage van 399 waarvan de opbrengst naar Azie gaat. Misschien dat ze daarmee in de war zijn.

Eerst maar ns de opvolger van de 575 afwachten.
Dikke.Berthazaterdag 19 maart 2005 @ 11:23
Dan moet je hem beter gaan lezen (artikel van vorige week). Het is door Ferrari bevestigd (sic, zoals het staat), anders zou je oost-indisch doof zijn aan je ogen.

Het is in ieder geval zeker dat-ie nog sneller wordt..
ook_gekzaterdag 19 maart 2005 @ 11:37
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 09:46 schreef Argento het volgende:

[..]

Anders lees jij even de AV wat beter door. In dat berichtje staat helemaal niks. Er staat dat het 'uit kringen van liefhebbers' bevestigd is. Nou, wat zegt dat dan? Liefhebbers zijn geen fabrieksinsiders, en de fabriek heeft helemaal niks gezegd over een super-Enzo. Er komt wel een speciale Enzo, of misschien is deze er al. Nummer 400 op een vooraf gelimiteerde oplage van 399 waarvan de opbrengst naar Azie gaat. Misschien dat ze daarmee in de war zijn.

Eerst maar ns de opvolger van de 575 afwachten.
Zo ver ik weet is nummer 400 nooit afgebouwd. Ferrari heeft de traditie dat ze de laatste auto altijd maar voor de helt af maken. Dit uit bijgeloof. Bij elk model word de laatste auto maa voor 50% gebouwd.

Nummer 399 is overgens in de handen van een Nederlander. Altijd leuk om te weten
MewBiezaterdag 19 maart 2005 @ 14:35
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:37 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zo ver ik weet is nummer 400 nooit afgebouwd. Ferrari heeft de traditie dat ze de laatste auto altijd maar voor de helt af maken. Dit uit bijgeloof. Bij elk model word de laatste auto maa voor 50% gebouwd.

Nummer 399 is overgens in de handen van een Nederlander. Altijd leuk om te weten
Die gozer uit utrecht en die "user" die maar op bleef scheppen over zijn ritje in die Enzo (das dus Enzo nr 399 zoals te zien is in het filmpje)
ook_gekzaterdag 19 maart 2005 @ 14:56
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 14:35 schreef MewBie het volgende:

[..]

Die gozer uit utrecht en die "user" die maar op bleef scheppen over zijn ritje in die Enzo (das dus Enzo nr 399 zoals te zien is in het filmpje)
Ja die bedoel ik dus ook
Hugsterzaterdag 19 maart 2005 @ 15:24
Ik weet niet of dat staat voor nr. 399 of dat er 399 Enzo's worden gebouwd. Als het de 399e zou zijn geweest stond er denk ik wel 399/399. Ik weet et niet eigenlijk

Dikke.Berthazaterdag 19 maart 2005 @ 15:56
Nou, zelfs als het predikaat 399/399 Enzo's heeft, dan zouden er allicht nog 10 stuks bijkomen, want het is immers een andere auto!
Hugsterzaterdag 19 maart 2005 @ 16:03
ja dat weet ik
Ik ging ff offtopic over de Utrechtse Enzo
jacksonzaterdag 19 maart 2005 @ 16:35
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:03 schreef Hugster het volgende:
ja dat weet ik
Ik ging ff offtopic over de Utrechtse Enzo
Met die puddingkop achter het stuur en die andere nozem met hun loze commentaar... bwehehehe
Hugsterzaterdag 19 maart 2005 @ 16:56
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 16:35 schreef jackson het volgende:

[..]

Met die puddingkop achter het stuur en die andere nozem met hun loze commentaar... bwehehehe
ThaFreakzaterdag 19 maart 2005 @ 17:23
1 april
MewBiezaterdag 19 maart 2005 @ 17:27
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:23 schreef ThaFreak het volgende:
1 april
Moet je het weer verklappen
ThaFreakzaterdag 19 maart 2005 @ 17:29
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:27 schreef MewBie het volgende:

[..]

Moet je het weer verklappen
soms moet het eruit he
MewBiezaterdag 19 maart 2005 @ 17:31
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:29 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

soms moet het eruit he
Had die arme jongen toch nog ff lekker door laten dromen
ThaFreakzaterdag 19 maart 2005 @ 17:38
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:31 schreef MewBie het volgende:

[..]

Had die arme jongen toch nog ff lekker door laten dromen
maybe is het 1 april toch een 1 april grap en dan is het toch waar
MewBiezaterdag 19 maart 2005 @ 17:41
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:38 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

maybe is het 1 april toch een 1 april grap en dan is het toch waar
m'kay... dan is dus de grap dat ze iedereen lieten denken dat het een grap was maar daarom dus geen grap is
ThaFreakzaterdag 19 maart 2005 @ 17:48
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:41 schreef MewBie het volgende:

[..]

m'kay... dan is dus de grap dat ze iedereen lieten denken dat het een grap was maar daarom dus geen grap is
yupz en dan op 2 april
ook_gekzaterdag 19 maart 2005 @ 17:53
ThaFreak is 1 grote grap
ThaFreakzaterdag 19 maart 2005 @ 17:57
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 17:53 schreef ook_gek het volgende:
ThaFreak is 1 grote grap
oe don't hurt my feelings
Argentozondag 20 maart 2005 @ 01:44
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:23 schreef Dikke.Bertha het volgende:
Dan moet je hem beter gaan lezen (artikel van vorige week). Het is door Ferrari bevestigd (sic, zoals het staat), anders zou je oost-indisch doof zijn aan je ogen.

Het is in ieder geval zeker dat-ie nog sneller wordt..
Nou, er staat toch echt dat het ' in liefhebberskringen' wordt bevestigd. Ik weet niet wie jij zoals tot liefhebbers rekent, maar ga er maar vanuit dat daar geen fabrieksinsiders mee worden bedoeld. Kortom, deze informatie is allerminst betrouwbaar omdat de gemiddelde liefhebber niet eens weet wat Ferrari zoal uitvreet. Vager dan dit kan de bron niet zijn en hoe suggestief Autovisie die bron ook gebruikt, het is vrij helder dat het verhaal over de super-Enzo vooralsnog slechts een verhaal is.
Argentozondag 20 maart 2005 @ 01:48
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:37 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zo ver ik weet is nummer 400 nooit afgebouwd. Ferrari heeft de traditie dat ze de laatste auto altijd maar voor de helt af maken. Dit uit bijgeloof. Bij elk model word de laatste auto maa voor 50% gebouwd.

Nummer 399 is overgens in de handen van een Nederlander. Altijd leuk om te weten
Zoals ik al zei: nummer 400 is bedoeld als extra exemplaar bovenop de reguliere oplage, waarvan de opbrengst bedoeld is voor de slachtoffers van de vloedgolf in Azie. Liefdadigheid dus.

Die traditie waar je het over hebt lijkt mij overigens nogal onzinnig. Ik geloof niet dat er ergens een zijhal van de fabriek bestaat waar allemaal halfafgebouwde Ferrari's staan. Gewoon zon stompzinnige urban legend. Enzo heeft ooit ns gezegd dat je -om er zeker van te zijn om het maximale aantal te verkopen, en dat de auto altijd gewild blijft- altijd 1 exemplaar minder moet bouwen dan je kunt verkopen. Gewoon een marketing one-liner, en Enzo was geen coureur, geen ingenieur, maar hij wist heel goed hoe hij zn produkt aan de man moest brengen.

Overigens bezit Marijn niet Enzo nr 399. Die plaquette zit in iedere Enzo en geeft slechts het oplage-aantal weer (wat dus achterhaald is op het moment dat nummer 400 klaar is). De Enzo met een van de hogere chassisnummer verkeert in Amerika. Dikke kans dat dat dan nr 399 is.
alsemzondag 20 maart 2005 @ 01:53
hoeveel enzo's zijn er in nederland dan?
Steve-Ozondag 20 maart 2005 @ 01:55
toch heb ik liever een CCR
ook_gekzondag 20 maart 2005 @ 04:29
quote:
Op zondag 20 maart 2005 01:48 schreef Argento het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: nummer 400 is bedoeld als extra exemplaar bovenop de reguliere oplage, waarvan de opbrengst bedoeld is voor de slachtoffers van de vloedgolf in Azie. Liefdadigheid dus.

Die traditie waar je het over hebt lijkt mij overigens nogal onzinnig. Ik geloof niet dat er ergens een zijhal van de fabriek bestaat waar allemaal halfafgebouwde Ferrari's staan. Gewoon zon stompzinnige urban legend. Enzo heeft ooit ns gezegd dat je -om er zeker van te zijn om het maximale aantal te verkopen, en dat de auto altijd gewild blijft- altijd 1 exemplaar minder moet bouwen dan je kunt verkopen. Gewoon een marketing one-liner, en Enzo was geen coureur, geen ingenieur, maar hij wist heel goed hoe hij zn produkt aan de man moest brengen.

Overigens bezit Marijn niet Enzo nr 399. Die plaquette zit in iedere Enzo en geeft slechts het oplage-aantal weer (wat dus achterhaald is op het moment dat nummer 400 klaar is). De Enzo met een van de hogere chassisnummer verkeert in Amerika. Dikke kans dat dat dan nr 399 is.
dat wist ik niet van die 399. Ik mag aan nemen dat ergens wel staat welk nummer auto je hebt?

En dat van het afbouwen is zelfs op TV geweest. Dat is iets wat ze bij elk model doen. Traditie is dat ze de laatste auto nooit afbouwen wegens geloof. Dat was ook in een programma waar in alles van Ferrari werd verteld. Over de werkwijze BV. Dat als het etens tijd is dat IEDEREEN gaat eten en per direct het werk word neer gelegt. Oh en kom je dan achter op schema? Tjha dat is dan heel vervelend voor de klant. Haasten doen ze niet. Want dat geeft kans op meer fouten.

Wat er met die niet afgebouwde auto,s gedaan word weet ik niet eigelijk. Zal eens kijken of ik dat stukje nog kan vinden
MaximumRushzondag 20 maart 2005 @ 10:40
Volgens mij is dit een antwoord van Ferrari op de Maserati MC12.
Hun hebben een nog mindere collectie van 50 auto's en daar moet Ferrari natuurlijk overheen lijkt mij.
Steve-Ozondag 20 maart 2005 @ 12:27
quote:
Op zondag 20 maart 2005 10:40 schreef MaximumRush het volgende:
Volgens mij is dit een antwoord van Ferrari op de Maserati MC12.
Hun hebben een nog mindere collectie van 50 auto's en daar moet Ferrari natuurlijk overheen lijkt mij.
juist niet die maserati is een andere soort auto.
Langeafstands racer is wat comfortabeler en makkelijker in te rijden maar dus zeker geen directe concurent dat ding is op basis van een enzo gebouwd ...
Hugsterzondag 20 maart 2005 @ 13:34
quote:
Op zondag 20 maart 2005 01:53 schreef alsem het volgende:
hoeveel enzo's zijn er in nederland dan?
5
ook_gekzondag 20 maart 2005 @ 14:50
Krooimans heeft er 1
Marin heeft er 1
Münsterhuis heeft er 1

En de andere 2 weet ik niet.
Toxic_nlzondag 20 maart 2005 @ 15:18
quote:
Op zondag 20 maart 2005 14:50 schreef ook_gek het volgende:
Krooimans heeft er 1
Marin heeft er 1
Münsterhuis heeft er 1

En de andere 2 weet ik niet.
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=10953107&p_type_lijst=RL&o_id=2337857

Argentozondag 20 maart 2005 @ 17:52
quote:
Op zondag 20 maart 2005 14:50 schreef ook_gek het volgende:
Krooimans heeft er 1
Marin heeft er 1
Münsterhuis heeft er 1

En de andere 2 weet ik niet.
In elk geval John Bosch (Barron Connor), maar die staat op Luxemburgs kenteken. Volgens mij staat er geeneen op Nederlands kenteken. Die van Marijn en Kroymans staan allebei op dealerplaten. Die van Munsterhuis ken ik niet.
Otporzondag 20 maart 2005 @ 18:39
quote:
Carrosserie: Bedrijfswagen??? Je kan er niet eens een voetbal mee vervoeren, laat staan bedrijfsspullen.
ook_gekzondag 20 maart 2005 @ 19:27
quote:
Op zondag 20 maart 2005 17:52 schreef Argento het volgende:

[..]

In elk geval John Bosch (Barron Connor), maar die staat op Luxemburgs kenteken. Volgens mij staat er geeneen op Nederlands kenteken. Die van Marijn en Kroymans staan allebei op dealerplaten. Die van Munsterhuis ken ik niet.
munsterhuis heeft een zwarte staan. Kroymans heeft een rode met gele teller platen en marijn heeft een "normale" rode.

Maar er zijn er 5 in nederland waar oh waar zullen die staan
alsemzondag 20 maart 2005 @ 21:53
quote:
Op zondag 20 maart 2005 19:27 schreef ook_gek het volgende:

[..]

munsterhuis heeft een zwarte staan. Kroymans heeft een rode met gele teller platen en marijn heeft een "normale" rode.

Maar er zijn er 5 in nederland waar oh waar zullen die staan
van wie was die ene die ze op de rai hadden neergezet?
StefanPzondag 20 maart 2005 @ 22:01
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 21:17 schreef Dikke.Bertha het volgende:
ze hebben een speciaal team wat moet uitzoeken wie de Super-Enzo mag kopen.
edit, laat maar, ik lees net dat het een grap is
Dikke.Berthazondag 20 maart 2005 @ 23:03
Het is geen grap!
ook_gekzondag 20 maart 2005 @ 23:05
quote:
Op zondag 20 maart 2005 21:53 schreef alsem het volgende:

[..]

van wie was die ene die ze op de rai hadden neergezet?
duits kenteken zoals de carrera gt toch?
Ultimorazondag 20 maart 2005 @ 23:09
quote:
dit is Carmediation. voor hem maken wij auto's klaar. maar hij bemiddelt slechts.(nouja hij heeft een kleine voorraad) dus deze auto is ergens vandaan te halen voor bemiddeling.
MaximumRushzondag 20 maart 2005 @ 23:14
Zou je een proefrit mogen maken en dan afzien van je koop?
Ultimorazondag 20 maart 2005 @ 23:16
waarom niet?
Hugstermaandag 21 maart 2005 @ 01:30
die op de autoRAI is van Frits Krooymans

En bij de huidige Enzo werd je dus uitgenodigd door Ferrari op Fiorano, kreeg een presentatie over de auto en dan kreeg je een paar dagen om te beslissen of je hem wilt hebben of niet. Zonder dus zelf in dat ding gereden te hebben
yupmaandag 21 maart 2005 @ 02:00
Uhh Hugster.

Maar ze passen dat apparaat toch helemaal voor je aan toch?

Als ik 9 ton aan een of ander blik op 4 wielen uitgeef dan wil ik wel dat ie aan me aangepast moet worden...

Dus ook hoe hij schakelt.

Hoe ik erin kan zitten.

De kleuren van alles wat ik wil.

Dat soort dingen. Of ga je nu zeggen dat dit niet kan

Ik bedoel maar, als ze alles voor je kunnen aanpassen hoeft een proefrit ook niet echt voor me (alhoewel ik het liever wel heb)...
Argentomaandag 21 maart 2005 @ 12:46
quote:
Op maandag 21 maart 2005 02:00 schreef yup het volgende:
Uhh Hugster.

Maar ze passen dat apparaat toch helemaal voor je aan toch?

Als ik 9 ton aan een of ander blik op 4 wielen uitgeef dan wil ik wel dat ie aan me aangepast moet worden...

Dus ook hoe hij schakelt.

Hoe ik erin kan zitten.

De kleuren van alles wat ik wil.

Dat soort dingen. Of ga je nu zeggen dat dit niet kan

Ik bedoel maar, als ze alles voor je kunnen aanpassen hoeft een proefrit ook niet echt voor me (alhoewel ik het liever wel heb)...
Ik zou het niet weten, ik heb nooit een Enzo gekocht, maar die klanten die hem direct van de fabriek kochten, die zullen ongetwijfeld hun persoonlijke wensen hebben opgegeven.

Hieronder een leuk overzichtje.

http://www.enzoregister.barchetta.cc
Hugstermaandag 21 maart 2005 @ 12:52
quote:
Op maandag 21 maart 2005 02:00 schreef yup het volgende:
Uhh Hugster.

Maar ze passen dat apparaat toch helemaal voor je aan toch?

Als ik 9 ton aan een of ander blik op 4 wielen uitgeef dan wil ik wel dat ie aan me aangepast moet worden...

Dus ook hoe hij schakelt.

Hoe ik erin kan zitten.

De kleuren van alles wat ik wil.

Dat soort dingen. Of ga je nu zeggen dat dit niet kan

Ik bedoel maar, als ze alles voor je kunnen aanpassen hoeft een proefrit ook niet echt voor me (alhoewel ik het liever wel heb)...
Ja maar dit komt na de koopbeslissing
Ferrari heeft gewoon gezegd tegen iedereen, we kunnen alle exemplaren zo kwijt, dus wil je er nu één of niet?

Na de koopbeslissing is hij uiteraard volledig te customizen Frits Krooymans heeft bijvoorbeeld gele wijzerplaten in het dashboard



[ Bericht 4% gewijzigd door Hugster op 21-03-2005 13:02:46 ]
Argentomaandag 21 maart 2005 @ 13:22
De Enzo van Marin van Rijn heeft trouwens nummer 133031 en is dus zeker niet Enzo nr 399. Het was overigens ook de tweede Enzo in Nederland. Die van Kroymans uiteraard de eerste.
t0nmaandag 21 maart 2005 @ 13:57
dus ji komt vertellen dat er 133031 enzo's gemaakt zijn?
MikeyManmaandag 21 maart 2005 @ 14:03
quote:
Op maandag 21 maart 2005 13:57 schreef t0n het volgende:
dus ji komt vertellen dat er 133031 enzo's gemaakt zijn?
Nee, maar waarschijnlijk wel zoveel ferrari's...
t0nmaandag 21 maart 2005 @ 14:15
Precies, maar dat verteld dus niets over welk nr Enzo het is.
Mad-Mattmaandag 21 maart 2005 @ 18:51
quote:
Op maandag 21 maart 2005 12:52 schreef Hugster het volgende:

[..]


Na de koopbeslissing is hij uiteraard volledig te customizen Frits Krooymans heeft bijvoorbeeld gele wijzerplaten in het dashboard

[afbeelding]
Is er zeg maar ook een bodykit voor dat hij op een Koenigsegg gaat lijken???
Hugstermaandag 21 maart 2005 @ 18:58
quote:
Op maandag 21 maart 2005 18:51 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

Is er zeg maar ook een bodykit voor dat hij op een Koenigsegg gaat lijken???
nou vooruit omdat jij het bent
Argentomaandag 21 maart 2005 @ 21:51
quote:
Op maandag 21 maart 2005 14:15 schreef t0n het volgende:
Precies, maar dat verteld dus niets over welk nr Enzo het is.
Als je het Enzo-register erop naslaat, dan zie je dat er een behoorlijk aantal Enzo's zijn met een hoger nummer. Die zijn dus later van de band gerold dan deze Enzo, zodat deze Enzo in elk geval niet nr 399 (en dus de laatste c.q. een na laatste) is.

En het is inderdaad het aantal gebouwde Ferrari's, ofschoon Ferrari's administratie nooit helemaal secuur is bijgehouden. Geldt ook voor overijverige restaurateurs. Zo zijn er vandaag de dag meer 250 LM's bekend dan er ooit de fabriek hebben verlaten. Go figure...
Argentomaandag 21 maart 2005 @ 21:53
quote:
Op maandag 21 maart 2005 18:51 schreef Mad-Matt het volgende:

[..]

Is er zeg maar ook een bodykit voor dat hij op een Koenigsegg gaat lijken???
West Coast Customs heeft ns een Enzo onder handen genomen, maar qua uiterlijk werden eigenlijk alleen de wielen aangepast.
Dikke.Berthamaandag 21 maart 2005 @ 22:10
quote:
Op maandag 21 maart 2005 21:51 schreef Argento het volgende:
En het is inderdaad het aantal gebouwde Ferrari's, ofschoon Ferrari's administratie nooit helemaal secuur is bijgehouden. Geldt ook voor overijverige restaurateurs. Zo zijn er vandaag de dag meer 250 LM's bekend dan er ooit de fabriek hebben verlaten. Go figure...
Omdat vele nagebouwd zijn, zoals dat het geval is met GT40, so simple.
Argentomaandag 21 maart 2005 @ 23:31
quote:
Op maandag 21 maart 2005 22:10 schreef Dikke.Bertha het volgende:

[..]

Omdat vele nagebouwd zijn, zoals dat het geval is met GT40, so simple.
Nee, zo simpel ligt dat niet. Jij hebt het over replica's, maar niet elke auto die vandaag de dag als 250 LM wordt gepresenteerd is zondermeer als replica te ontmaskeren. Het komt wel vaker voor dat meerdere eigenaren beweren dat hun Ferrari een bepaalde (dezelfde) identiteit heeft en vaak is niet zo eenvoudig vast te stellen wie de waarheid spreekt.

Bovendien is de 250 LM niet 'vele malen nagebouwd'.
pieter_pontiacmaandag 21 maart 2005 @ 23:36
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 11:37 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Zo ver ik weet is nummer 400 nooit afgebouwd. Ferrari heeft de traditie dat ze de laatste auto altijd maar voor de helt af maken. Dit uit bijgeloof. Bij elk model word de laatste auto maa voor 50% gebouwd.
Ze bouwen altijd dat soort aantallen omdat Enzo Ferrari himself altijd zei dat je 1 auto minder moet bouwen dan je eigenlijk zou kunnen verkopen.

Over die Enzo: ik vind de voorkant erg gaaf, zo ongeveer tot de B-stijl. De rest vind ik echt matig, en ik mis vooral een grote spoiler á la F40 - F50.
Misschien komt er in 2007 wel een F60, qua jaartal zou dat moeten...
quote:
Op zondag 20 maart 2005 14:50 schreef ook_gek het volgende:
Krooimans heeft er 1
Marin heeft er 1
Münsterhuis heeft er 1

En de andere 2 weet ik niet.
Die van Munsterhuis is toch afgefakkeld in die brand pas geleden?
Hugsterdinsdag 22 maart 2005 @ 01:37
quote:
Op maandag 21 maart 2005 23:36 schreef pieter_pontiac het volgende:
Die van Munsterhuis is toch afgefakkeld in die brand pas geleden?
Volgens mij stond die er toen niet meer
WhiteAssNiggadinsdag 22 maart 2005 @ 21:31
quote:
Op zaterdag 19 maart 2005 00:04 schreef Otpor het volgende:
Ik kan er nix aan doen, ik vind het gewoon een supermooie bak.
Kan er niks aan doen, ik vind het gewoon een spuuglelijke bak.
VanDreadwoensdag 23 maart 2005 @ 09:48
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:31 schreef WhiteAssNigga het volgende:
[..]
Kan er niks aan doen, ik vind het gewoon een spuuglelijke bak.
Zo persoonlijk reageren is zo 1999....
Ga lekker hier spelen als het je toch niet intereseert
Pimp my ride [2]
alsemwoensdag 23 maart 2005 @ 19:55
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:31 schreef WhiteAssNigga het volgende:

[..]

Kan er niks aan doen, ik vind het gewoon een spuuglelijke bak.
eensch, ik kan veel mooiere bedenken voor dat geld..
Rietvaerderwoensdag 23 maart 2005 @ 22:17
VanDreadwoensdag 23 maart 2005 @ 22:49
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 19:55 schreef alsem het volgende:
[..]
eensch, ik kan veel mooiere bedenken voor dat geld..
Welke normale idioot koopt een Enzo dan ook voor z'n looks.....
BOEIEND
Prestaties gaan voor uiterlijk
ook_gekwoensdag 23 maart 2005 @ 22:52
mensen mensen het gaat niet om het uiterlijk van de auto. Het gaat om dat geen wat het kan. Elk stukje body heeft een functie. Dat is wat deze auto doet onderscheiden van de rest van de auto,s
VanDreadwoensdag 23 maart 2005 @ 22:53
DIe ronkende huilende brullende V12 achter je aarsch!!!!!!!!
hmmmmmmmmmm *goosbumps*
Hugsterdonderdag 24 maart 2005 @ 01:23
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 22:53 schreef VanDread het volgende:
DIe ronkende huilende brullende V12 achter je aarsch!!!!!!!!
hmmmmmmmmmm *goosbumps*
deze?



Check hier die 2 dikke "bruine" pijpen onder in, normaal loopt dat daar recht omhoog de demper in, maar die is bij die van Marin helemaal verdwenen, ze gaan zo van het spruitstuk rechtstreeks ongedempt naar eindstukken in de achterbumper

daarom maakt deze echt een belachelijk geil bruut geluid

er zit nu weer een demper tussen btw, Marin vond em wat TE racy/rumoerig
Elgigantedonderdag 24 maart 2005 @ 12:50
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 22:52 schreef ook_gek het volgende:
mensen mensen het gaat niet om het uiterlijk van de auto. Het gaat om dat geen wat het kan. Elk stukje body heeft een functie. Dat is wat deze auto doet onderscheiden van de rest van de auto,s
Pff, de meeste bezitters zijn aloude ferrariverzamelaars die zo'n ding op voorhand aanschaffen OMDAT het een ferrari is.

Als dat dien eruit gezien had als een Fiat Mutipla hadden ze hem ook gekocht en bovendien word er in de meeste nauwelijks gereden, het is een uit de kluiten gewassen hobby dat ook nog eens een interessant investeringsobject is, gezien de gelimiteerde oplage.
Hounietdonderdag 24 maart 2005 @ 13:04
tering
Otporwoensdag 15 juni 2005 @ 22:51
Hey! Kijk eens even hier!

http://www.supercars.net/cars/3175.html
Otporwoensdag 15 juni 2005 @ 22:52
Ultimorawoensdag 15 juni 2005 @ 23:12
hij kan dus nóg lelijker
Impreza_STIwoensdag 15 juni 2005 @ 23:28
Die is goed verkracht
Fiets-toeterwoensdag 15 juni 2005 @ 23:29
hmmz die ius inderdaad niet mooi, terwijl de normale enzo wel schitterend is
MikeyManwoensdag 15 juni 2005 @ 23:36
Wat ik uit het artikel haal is dit ook een soort rijdend laboratorium... Zegt naar mijn idee helemaal niks over het uiteindelijke ontwerp...
ThaFreakwoensdag 15 juni 2005 @ 23:42
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 23:36 schreef MikeyMan het volgende:
Wat ik uit het artikel haal is dit ook een soort rijdend laboratorium... Zegt naar mijn idee helemaal niks over het uiteindelijke ontwerp...
heb zelf het italiaanse persbericht gelezen aangezien ze de vertaling wel eens verneuken....

Waar het op neer komt, ferrari kiest (waarschijnlijk) 20 personen uit die hem mogen/kunnen/willen kopen....
De fxx wordt door die mensen gebruikt om op speciale dagen de auto te besturen/testen en daarna feedback te geven aan ferrari
Deze feedback gaat ferrari vervolgens gebruiken om hun auto's nog beter te maken.
De fxx krijgt geen typegoedkeuring voor op de weg en gaat ook niet voor races worden gebruikt, puur als feedback object voor Ferrari.
MikeyManwoensdag 15 juni 2005 @ 23:45
quote:
Trouwe Ferrari klanten kunnen testrijder worden door deel te nemen aan het FXX-project. De FXX is een geavanceerde GT die model staat voor toekomstige supersportwagens van Ferrari.

In totaal 20 klanten kunnen deel uitmaken van Team Ferrari door één van de twintig te produceren prototypes te kopen. Het prototype vormt de basis waarop de specificaties voor toekomstige, extreme modellen worden opgebouwd. De auto is niet gehomologeerd voor het gebruik op de openbare weg en wordt ook niet voor de autosport ingezet. De FXX wordt alleen exclusief op het circuit gebruikt als onderdeel van een speciaal en doorlopend R&D-programma, waarvan deze eerste groep van relatietestrijders deel uitmaakt. De feedback van deze rijders wordt vergeleken met die van Michael Schumacher, Rubens Barrichello en de professionele Ferrari-testrijders.
De FXX is voorzien van een 800 pk sterke 6,3 liter V12 krachtbron. Veel onderdelen zijn geleend uit de Formule 1. De technische basis van de versnellingsbak is bijvoorbeeld bijna gelijk aan de Formule 1 auto’s. In minder dan 100 milliseconden kan de sequentiële bak van verzet wisselen
Heb het meteen maar ff vertaald voor je... wel zo makkelijk...

okee, okee... heb het van autoweek.nl...
jeuckendonderdag 16 juni 2005 @ 09:04
Het blijft een onzettend lelijke bak....
WhiteAssNiggadinsdag 13 september 2005 @ 21:55
quote:
Op dinsdag 22 maart 2005 21:31 schreef WhiteAssNigga het volgende:

[..]

Kan er niks aan doen, ik vind het gewoon een spuuglelijke bak.
Op een forum mag je toch je mening geven, nou dat doe ik dus. Het is overigens niet persoonlijk bedoeld tegenover Otpor...
WhiteAssNiggadinsdag 13 september 2005 @ 21:58
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 19:55 schreef alsem het volgende:

[..]

eensch, ik kan veel mooiere bedenken voor dat geld..
Zeker weten, ben gewoon geen ferrari liefhebber, alhoewel ze ook heel mooie modellen hebben, zoals de 360, de 430 en de 355 bijvoorbeeld. Die zou ik graag op de oprit hebben staan.... Aston Martin vind ik ook heel mooi, net zoals maserati, en pak 'm beet, een SLR McLaren....
zBusdinsdag 13 september 2005 @ 23:00
lekkere kick btw
Hugsterwoensdag 14 september 2005 @ 01:44
wel een héél leuk project hoor dit

Het kan dus zijn dat na verloop van tijd alle 20 de FXX'en verschillende specificaties en onderdelen hebben
PNGwoensdag 14 september 2005 @ 03:03
Bel ze eens op:
http://www.importmarques.com/ferrarienzo.asp

Praten over 20:
http://www.importmarques.com/email.asp?vdetails=Ferrari+Enzo+FXX+&ref=IMENZ06
I would like to enquire about Ferrari Enzo FXX , IMENZ06, en typ ff waarom je hem wilt.

Lache link.

Koop nummertje 6 zou ik zeggen.

Voorbeeldje:

dubidubwoensdag 14 september 2005 @ 11:25
Wordt dat niet die FFX of FXX? Soort testauto die door ferrariklanten mag worden getest.
M5woensdag 14 september 2005 @ 11:29
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:25 schreef dubidub het volgende:
Wordt dat niet die FFX of FXX? Soort testauto die door ferrariklanten mag worden getest.
dat wordt hem niet. dat is hem.
Riowoensdag 14 september 2005 @ 12:32
quote:
Op woensdag 14 september 2005 11:25 schreef dubidub het volgende:
Wordt dat niet die FFX of FXX? Soort testauto die door ferrariklanten mag worden getest.
Ander lees je het topic even. Of nee, je hoeft maar een post of zeven boven je te kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rio op 14-09-2005 12:40:08 ]
Otporzaterdag 17 september 2005 @ 20:41
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 21:55 schreef WhiteAssNigga het volgende:

[..]

Op een forum mag je toch je mening geven, nou dat doe ik dus. Het is overigens niet persoonlijk bedoeld tegenover Otpor...
Phew...
blupzondag 18 september 2005 @ 15:33
WAT EEN BAK
Chokememaandag 19 september 2005 @ 23:12
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 21:19 schreef Steve-O het volgende:
die pas over een jaar of 4 uitkomt en daarmee waarschijnlijk de laatste in zijn soort zal zijn (Auto met verbrandingsmotor )
Dat heb jij al even bekeken in je glazen bol ? Over 4 jaar geen auto's met verbrandingsmotoren meer