Dikke.Bertha | vrijdag 18 maart 2005 @ 21:17 |
Dit is geen grap. Ferrari gaat 10 exemplaren van een speciale versie van Enzo bouwen. Blokinhoud wordt opgeboord tot 7 liter, wat atmosferisch 800 pk's moet gaan uitpersen. Kwa uiterlijk word-ie ook iets anders, andere spoiler. En vooral ook andere koplampen. Geen tuningbedrijf oid, maar van Ferrari himself. In AutoVisie (deze week én vorige week) staat oa dat dit door Ferrari bevestigd is. Verder, ze hebben een speciaal team wat moet uitzoeken wie de Super-Enzo mag kopen. En ik dacht verdomd nog wel dat de huidige Enzo de bekroning op hun technologische superioriteit was. | |
Steve-O | vrijdag 18 maart 2005 @ 21:19 |
hoe kom je in godsnaam op 10 Het wordt een opvolger die pas over een jaar of 4 uitkomt en daarmee waarschijnlijk de laatste in zijn soort zal zijn (Auto met verbrandingsmotor ) | |
Dikke.Bertha | vrijdag 18 maart 2005 @ 21:20 |
Je kunt beter OP goed doorlezen ipv als eerste proberen te reageren. Staat in de autovisie, bij het nieuws. | |
hermandeperman | vrijdag 18 maart 2005 @ 21:22 |
bij het nieuws zeker? | |
Dikke.Bertha | vrijdag 18 maart 2005 @ 21:22 |
Juistem. | |
Steve-O | vrijdag 18 maart 2005 @ 21:24 |
oeps had em nog niet doorgelezen | |
piet_pelle | vrijdag 18 maart 2005 @ 21:29 |
Een andere spoiler zeg je, de huidige Enzo heeft helemaal geen spoiler. | |
Modus | vrijdag 18 maart 2005 @ 21:31 |
Volgens mij liep hier al een topic over. | |
Dikke.Bertha | vrijdag 18 maart 2005 @ 21:33 |
Ik doelde op de bumperspoilers. Enneeh... waar mag die topic dan wel zijn? | |
Otpor | vrijdag 18 maart 2005 @ 22:52 |
Idd. Ferrari is bezig met een Super Enzo, ik heb het verhaal in Autovisie ook gelezen, maar als er 800pk en 10 exemplaren had gestaan, had ik het zekers te weten nog wel herinnerd, maar dat stond er niet. Wel een vaag verhaal over wanneer ie eventueel zou uit kunnen komen, en ze denken dat dat nog wel een aantal jaar kan duren. En ook dat ie qua uiterlijk wel degelijk verschil zal hebben met de huidige Enzo, een engineer had gezegd dat ze nu met een normaal uiterlijk net zoveel downforce kunnen genereren als met het airodynamische uiterlijk van de Enzo. En dat er naar alle waarschijnlijkheid een V12 met een inhoud van rond de 6,8 en 6,9 liter in zou liggen. Moet wel zeggen, op foto's is de Enzo niet op zijn charmantst, je moet hem in het echt zien, dan issie echt supergaaf. | |
ook_gek | vrijdag 18 maart 2005 @ 23:55 |
quote:de enzo is 1 grote spoiler elk dingetje op de enzo heeft een doel | |
Italo | zaterdag 19 maart 2005 @ 00:04 |
Een plaatje van de "gewone" Enzo | |
Otpor | zaterdag 19 maart 2005 @ 00:04 |
Ik kan er nix aan doen, ik vind het gewoon een supermooie bak. | |
Argento | zaterdag 19 maart 2005 @ 09:46 |
quote:Anders lees jij even de AV wat beter door. In dat berichtje staat helemaal niks. Er staat dat het 'uit kringen van liefhebbers' bevestigd is. Nou, wat zegt dat dan? Liefhebbers zijn geen fabrieksinsiders, en de fabriek heeft helemaal niks gezegd over een super-Enzo. Er komt wel een speciale Enzo, of misschien is deze er al. Nummer 400 op een vooraf gelimiteerde oplage van 399 waarvan de opbrengst naar Azie gaat. Misschien dat ze daarmee in de war zijn. Eerst maar ns de opvolger van de 575 afwachten. | |
Dikke.Bertha | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:23 |
Dan moet je hem beter gaan lezen (artikel van vorige week). Het is door Ferrari bevestigd (sic, zoals het staat), anders zou je oost-indisch doof zijn aan je ogen. Het is in ieder geval zeker dat-ie nog sneller wordt.. | |
ook_gek | zaterdag 19 maart 2005 @ 11:37 |
quote:Zo ver ik weet is nummer 400 nooit afgebouwd. Ferrari heeft de traditie dat ze de laatste auto altijd maar voor de helt af maken. Dit uit bijgeloof. Bij elk model word de laatste auto maa voor 50% gebouwd. Nummer 399 is overgens in de handen van een Nederlander. Altijd leuk om te weten | |
MewBie | zaterdag 19 maart 2005 @ 14:35 |
quote:Die gozer uit utrecht en die "user" die maar op bleef scheppen over zijn ritje in die Enzo (das dus Enzo nr 399 zoals te zien is in het filmpje) | |
ook_gek | zaterdag 19 maart 2005 @ 14:56 |
quote:Ja die bedoel ik dus ook | |
Hugster | zaterdag 19 maart 2005 @ 15:24 |
Ik weet niet of dat staat voor nr. 399 of dat er 399 Enzo's worden gebouwd. Als het de 399e zou zijn geweest stond er denk ik wel 399/399. Ik weet et niet eigenlijk | |
Dikke.Bertha | zaterdag 19 maart 2005 @ 15:56 |
Nou, zelfs als het predikaat 399/399 Enzo's heeft, dan zouden er allicht nog 10 stuks bijkomen, want het is immers een andere auto! | |
Hugster | zaterdag 19 maart 2005 @ 16:03 |
ja dat weet ik Ik ging ff offtopic over de Utrechtse Enzo | |
jackson | zaterdag 19 maart 2005 @ 16:35 |
quote:Met die puddingkop achter het stuur en die andere nozem met hun loze commentaar... bwehehehe | |
Hugster | zaterdag 19 maart 2005 @ 16:56 |
quote: | |
ThaFreak | zaterdag 19 maart 2005 @ 17:23 |
1 april | |
MewBie | zaterdag 19 maart 2005 @ 17:27 |
quote:Moet je het weer verklappen | |
ThaFreak | zaterdag 19 maart 2005 @ 17:29 |
quote:soms moet het eruit he | |
MewBie | zaterdag 19 maart 2005 @ 17:31 |
quote:Had die arme jongen toch nog ff lekker door laten dromen | |
ThaFreak | zaterdag 19 maart 2005 @ 17:38 |
quote:maybe is het 1 april toch een 1 april grap en dan is het toch waar | |
MewBie | zaterdag 19 maart 2005 @ 17:41 |
quote:m'kay... dan is dus de grap dat ze iedereen lieten denken dat het een grap was maar daarom dus geen grap is | |
ThaFreak | zaterdag 19 maart 2005 @ 17:48 |
quote:yupz en dan op 2 april | |
ook_gek | zaterdag 19 maart 2005 @ 17:53 |
ThaFreak is 1 grote grap | |
ThaFreak | zaterdag 19 maart 2005 @ 17:57 |
quote:oe don't hurt my feelings | |
Argento | zondag 20 maart 2005 @ 01:44 |
quote:Nou, er staat toch echt dat het ' in liefhebberskringen' wordt bevestigd. Ik weet niet wie jij zoals tot liefhebbers rekent, maar ga er maar vanuit dat daar geen fabrieksinsiders mee worden bedoeld. Kortom, deze informatie is allerminst betrouwbaar omdat de gemiddelde liefhebber niet eens weet wat Ferrari zoal uitvreet. Vager dan dit kan de bron niet zijn en hoe suggestief Autovisie die bron ook gebruikt, het is vrij helder dat het verhaal over de super-Enzo vooralsnog slechts een verhaal is. | |
Argento | zondag 20 maart 2005 @ 01:48 |
quote:Zoals ik al zei: nummer 400 is bedoeld als extra exemplaar bovenop de reguliere oplage, waarvan de opbrengst bedoeld is voor de slachtoffers van de vloedgolf in Azie. Liefdadigheid dus. Die traditie waar je het over hebt lijkt mij overigens nogal onzinnig. Ik geloof niet dat er ergens een zijhal van de fabriek bestaat waar allemaal halfafgebouwde Ferrari's staan. Gewoon zon stompzinnige urban legend. Enzo heeft ooit ns gezegd dat je -om er zeker van te zijn om het maximale aantal te verkopen, en dat de auto altijd gewild blijft- altijd 1 exemplaar minder moet bouwen dan je kunt verkopen. Gewoon een marketing one-liner, en Enzo was geen coureur, geen ingenieur, maar hij wist heel goed hoe hij zn produkt aan de man moest brengen. Overigens bezit Marijn niet Enzo nr 399. Die plaquette zit in iedere Enzo en geeft slechts het oplage-aantal weer (wat dus achterhaald is op het moment dat nummer 400 klaar is). De Enzo met een van de hogere chassisnummer verkeert in Amerika. Dikke kans dat dat dan nr 399 is. | |
alsem | zondag 20 maart 2005 @ 01:53 |
hoeveel enzo's zijn er in nederland dan? | |
Steve-O | zondag 20 maart 2005 @ 01:55 |
toch heb ik liever een CCR | |
ook_gek | zondag 20 maart 2005 @ 04:29 |
quote:dat wist ik niet van die 399. Ik mag aan nemen dat ergens wel staat welk nummer auto je hebt? En dat van het afbouwen is zelfs op TV geweest. Dat is iets wat ze bij elk model doen. Traditie is dat ze de laatste auto nooit afbouwen wegens geloof. Dat was ook in een programma waar in alles van Ferrari werd verteld. Over de werkwijze BV. Dat als het etens tijd is dat IEDEREEN gaat eten en per direct het werk word neer gelegt. Oh en kom je dan achter op schema? Tjha dat is dan heel vervelend voor de klant. Haasten doen ze niet. Want dat geeft kans op meer fouten. Wat er met die niet afgebouwde auto,s gedaan word weet ik niet eigelijk. Zal eens kijken of ik dat stukje nog kan vinden | |
MaximumRush | zondag 20 maart 2005 @ 10:40 |
Volgens mij is dit een antwoord van Ferrari op de Maserati MC12. Hun hebben een nog mindere collectie van 50 auto's en daar moet Ferrari natuurlijk overheen lijkt mij. | |
Steve-O | zondag 20 maart 2005 @ 12:27 |
quote:juist niet die maserati is een andere soort auto. Langeafstands racer is wat comfortabeler en makkelijker in te rijden maar dus zeker geen directe concurent dat ding is op basis van een enzo gebouwd ... | |
Hugster | zondag 20 maart 2005 @ 13:34 |
quote:5 | |
ook_gek | zondag 20 maart 2005 @ 14:50 |
Krooimans heeft er 1 Marin heeft er 1 Münsterhuis heeft er 1 En de andere 2 weet ik niet. | |
Toxic_nl | zondag 20 maart 2005 @ 15:18 |
quote:http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=10953107&p_type_lijst=RL&o_id=2337857 | |
Argento | zondag 20 maart 2005 @ 17:52 |
quote:In elk geval John Bosch (Barron Connor), maar die staat op Luxemburgs kenteken. Volgens mij staat er geeneen op Nederlands kenteken. Die van Marijn en Kroymans staan allebei op dealerplaten. Die van Munsterhuis ken ik niet. | |
Otpor | zondag 20 maart 2005 @ 18:39 |
quote:Carrosserie: Bedrijfswagen??? Je kan er niet eens een voetbal mee vervoeren, laat staan bedrijfsspullen. | |
ook_gek | zondag 20 maart 2005 @ 19:27 |
quote:munsterhuis heeft een zwarte staan. Kroymans heeft een rode met gele teller platen en marijn heeft een "normale" rode. Maar er zijn er 5 in nederland waar oh waar zullen die staan | |
alsem | zondag 20 maart 2005 @ 21:53 |
quote:van wie was die ene die ze op de rai hadden neergezet? | |
StefanP | zondag 20 maart 2005 @ 22:01 |
quote:edit, laat maar, ik lees net dat het een grap is | |
Dikke.Bertha | zondag 20 maart 2005 @ 23:03 |
Het is geen grap! | |
ook_gek | zondag 20 maart 2005 @ 23:05 |
quote:duits kenteken zoals de carrera gt toch? | |
Ultimora | zondag 20 maart 2005 @ 23:09 |
quote:dit is Carmediation. voor hem maken wij auto's klaar. maar hij bemiddelt slechts.(nouja hij heeft een kleine voorraad) dus deze auto is ergens vandaan te halen voor bemiddeling. | |
MaximumRush | zondag 20 maart 2005 @ 23:14 |
Zou je een proefrit mogen maken en dan afzien van je koop? | |
Ultimora | zondag 20 maart 2005 @ 23:16 |
waarom niet? | |
Hugster | maandag 21 maart 2005 @ 01:30 |
die op de autoRAI is van Frits Krooymans En bij de huidige Enzo werd je dus uitgenodigd door Ferrari op Fiorano, kreeg een presentatie over de auto en dan kreeg je een paar dagen om te beslissen of je hem wilt hebben of niet. Zonder dus zelf in dat ding gereden te hebben | |
yup | maandag 21 maart 2005 @ 02:00 |
Uhh Hugster. Maar ze passen dat apparaat toch helemaal voor je aan toch? Als ik 9 ton aan een of ander blik op 4 wielen uitgeef dan wil ik wel dat ie aan me aangepast moet worden... Dus ook hoe hij schakelt. Hoe ik erin kan zitten. De kleuren van alles wat ik wil. Dat soort dingen. Of ga je nu zeggen dat dit niet kan Ik bedoel maar, als ze alles voor je kunnen aanpassen hoeft een proefrit ook niet echt voor me (alhoewel ik het liever wel heb)... | |
Argento | maandag 21 maart 2005 @ 12:46 |
quote:Ik zou het niet weten, ik heb nooit een Enzo gekocht, maar die klanten die hem direct van de fabriek kochten, die zullen ongetwijfeld hun persoonlijke wensen hebben opgegeven. Hieronder een leuk overzichtje. http://www.enzoregister.barchetta.cc | |
Hugster | maandag 21 maart 2005 @ 12:52 |
quote:Ja maar dit komt na de koopbeslissing Ferrari heeft gewoon gezegd tegen iedereen, we kunnen alle exemplaren zo kwijt, dus wil je er nu één of niet? Na de koopbeslissing is hij uiteraard volledig te customizen Frits Krooymans heeft bijvoorbeeld gele wijzerplaten in het dashboard [ Bericht 4% gewijzigd door Hugster op 21-03-2005 13:02:46 ] | |
Argento | maandag 21 maart 2005 @ 13:22 |
De Enzo van Marin van Rijn heeft trouwens nummer 133031 en is dus zeker niet Enzo nr 399. Het was overigens ook de tweede Enzo in Nederland. Die van Kroymans uiteraard de eerste. | |
t0n | maandag 21 maart 2005 @ 13:57 |
dus ji komt vertellen dat er 133031 enzo's gemaakt zijn? | |
MikeyMan | maandag 21 maart 2005 @ 14:03 |
quote:Nee, maar waarschijnlijk wel zoveel ferrari's... | |
t0n | maandag 21 maart 2005 @ 14:15 |
Precies, maar dat verteld dus niets over welk nr Enzo het is. | |
Mad-Matt | maandag 21 maart 2005 @ 18:51 |
quote:Is er zeg maar ook een bodykit voor dat hij op een Koenigsegg gaat lijken??? | |
Hugster | maandag 21 maart 2005 @ 18:58 |
quote:nou vooruit omdat jij het bent | |
Argento | maandag 21 maart 2005 @ 21:51 |
quote:Als je het Enzo-register erop naslaat, dan zie je dat er een behoorlijk aantal Enzo's zijn met een hoger nummer. Die zijn dus later van de band gerold dan deze Enzo, zodat deze Enzo in elk geval niet nr 399 (en dus de laatste c.q. een na laatste) is. En het is inderdaad het aantal gebouwde Ferrari's, ofschoon Ferrari's administratie nooit helemaal secuur is bijgehouden. Geldt ook voor overijverige restaurateurs. Zo zijn er vandaag de dag meer 250 LM's bekend dan er ooit de fabriek hebben verlaten. Go figure... | |
Argento | maandag 21 maart 2005 @ 21:53 |
quote:West Coast Customs heeft ns een Enzo onder handen genomen, maar qua uiterlijk werden eigenlijk alleen de wielen aangepast. | |
Dikke.Bertha | maandag 21 maart 2005 @ 22:10 |
quote:Omdat vele nagebouwd zijn, zoals dat het geval is met GT40, so simple. | |
Argento | maandag 21 maart 2005 @ 23:31 |
quote:Nee, zo simpel ligt dat niet. Jij hebt het over replica's, maar niet elke auto die vandaag de dag als 250 LM wordt gepresenteerd is zondermeer als replica te ontmaskeren. Het komt wel vaker voor dat meerdere eigenaren beweren dat hun Ferrari een bepaalde (dezelfde) identiteit heeft en vaak is niet zo eenvoudig vast te stellen wie de waarheid spreekt. Bovendien is de 250 LM niet 'vele malen nagebouwd'. | |
pieter_pontiac | maandag 21 maart 2005 @ 23:36 |
quote:Ze bouwen altijd dat soort aantallen omdat Enzo Ferrari himself altijd zei dat je 1 auto minder moet bouwen dan je eigenlijk zou kunnen verkopen. Over die Enzo: ik vind de voorkant erg gaaf, zo ongeveer tot de B-stijl. De rest vind ik echt matig, en ik mis vooral een grote spoiler á la F40 - F50. Misschien komt er in 2007 wel een F60, qua jaartal zou dat moeten... quote:Die van Munsterhuis is toch afgefakkeld in die brand pas geleden? | |
Hugster | dinsdag 22 maart 2005 @ 01:37 |
quote:Volgens mij stond die er toen niet meer | |
WhiteAssNigga | dinsdag 22 maart 2005 @ 21:31 |
quote:Kan er niks aan doen, ik vind het gewoon een spuuglelijke bak. | |
VanDread | woensdag 23 maart 2005 @ 09:48 |
quote:Zo persoonlijk reageren is zo 1999.... Ga lekker hier spelen als het je toch niet intereseert Pimp my ride [2] | |
alsem | woensdag 23 maart 2005 @ 19:55 |
quote:eensch, ik kan veel mooiere bedenken voor dat geld.. | |
Rietvaerder | woensdag 23 maart 2005 @ 22:17 |
VanDread | woensdag 23 maart 2005 @ 22:49 |
quote:Welke normale idioot koopt een Enzo dan ook voor z'n looks..... BOEIEND Prestaties gaan voor uiterlijk | |
ook_gek | woensdag 23 maart 2005 @ 22:52 |
mensen mensen het gaat niet om het uiterlijk van de auto. Het gaat om dat geen wat het kan. Elk stukje body heeft een functie. Dat is wat deze auto doet onderscheiden van de rest van de auto,s | |
VanDread | woensdag 23 maart 2005 @ 22:53 |
DIe ronkende huilende brullende V12 achter je aarsch!!!!!!!! hmmmmmmmmmm *goosbumps* | |
Hugster | donderdag 24 maart 2005 @ 01:23 |
quote:deze? Check hier die 2 dikke "bruine" pijpen onder in, normaal loopt dat daar recht omhoog de demper in, maar die is bij die van Marin helemaal verdwenen, ze gaan zo van het spruitstuk rechtstreeks ongedempt naar eindstukken in de achterbumper daarom maakt deze echt een belachelijk geil bruut geluid er zit nu weer een demper tussen btw, Marin vond em wat TE racy/rumoerig | |
Elgigante | donderdag 24 maart 2005 @ 12:50 |
quote:Pff, de meeste bezitters zijn aloude ferrariverzamelaars die zo'n ding op voorhand aanschaffen OMDAT het een ferrari is. Als dat dien eruit gezien had als een Fiat Mutipla hadden ze hem ook gekocht en bovendien word er in de meeste nauwelijks gereden, het is een uit de kluiten gewassen hobby dat ook nog eens een interessant investeringsobject is, gezien de gelimiteerde oplage. | |
Houniet | donderdag 24 maart 2005 @ 13:04 |
tering | |
Otpor | woensdag 15 juni 2005 @ 22:51 |
Hey! Kijk eens even hier! http://www.supercars.net/cars/3175.html | |
Otpor | woensdag 15 juni 2005 @ 22:52 |
Ultimora | woensdag 15 juni 2005 @ 23:12 |
hij kan dus nóg lelijker | |
Impreza_STI | woensdag 15 juni 2005 @ 23:28 |
Die is goed verkracht | |
Fiets-toeter | woensdag 15 juni 2005 @ 23:29 |
hmmz die ius inderdaad niet mooi, terwijl de normale enzo wel schitterend is | |
MikeyMan | woensdag 15 juni 2005 @ 23:36 |
Wat ik uit het artikel haal is dit ook een soort rijdend laboratorium... Zegt naar mijn idee helemaal niks over het uiteindelijke ontwerp... | |
ThaFreak | woensdag 15 juni 2005 @ 23:42 |
quote:heb zelf het italiaanse persbericht gelezen aangezien ze de vertaling wel eens verneuken.... Waar het op neer komt, ferrari kiest (waarschijnlijk) 20 personen uit die hem mogen/kunnen/willen kopen.... De fxx wordt door die mensen gebruikt om op speciale dagen de auto te besturen/testen en daarna feedback te geven aan ferrari Deze feedback gaat ferrari vervolgens gebruiken om hun auto's nog beter te maken. De fxx krijgt geen typegoedkeuring voor op de weg en gaat ook niet voor races worden gebruikt, puur als feedback object voor Ferrari. | |
MikeyMan | woensdag 15 juni 2005 @ 23:45 |
quote:Heb het meteen maar ff vertaald voor je... wel zo makkelijk... okee, okee... heb het van autoweek.nl... | |
jeucken | donderdag 16 juni 2005 @ 09:04 |
Het blijft een onzettend lelijke bak.... | |
WhiteAssNigga | dinsdag 13 september 2005 @ 21:55 |
quote:Op een forum mag je toch je mening geven, nou dat doe ik dus. Het is overigens niet persoonlijk bedoeld tegenover Otpor... | |
WhiteAssNigga | dinsdag 13 september 2005 @ 21:58 |
quote:Zeker weten, ben gewoon geen ferrari liefhebber, alhoewel ze ook heel mooie modellen hebben, zoals de 360, de 430 en de 355 bijvoorbeeld. Die zou ik graag op de oprit hebben staan.... Aston Martin vind ik ook heel mooi, net zoals maserati, en pak 'm beet, een SLR McLaren.... | |
zBus | dinsdag 13 september 2005 @ 23:00 |
lekkere kick btw | |
Hugster | woensdag 14 september 2005 @ 01:44 |
wel een héél leuk project hoor dit Het kan dus zijn dat na verloop van tijd alle 20 de FXX'en verschillende specificaties en onderdelen hebben | |
PNG | woensdag 14 september 2005 @ 03:03 |
Bel ze eens op: http://www.importmarques.com/ferrarienzo.asp Praten over 20: http://www.importmarques.com/email.asp?vdetails=Ferrari+Enzo+FXX+&ref=IMENZ06 I would like to enquire about Ferrari Enzo FXX , IMENZ06, en typ ff waarom je hem wilt. Lache link. Koop nummertje 6 zou ik zeggen. Voorbeeldje: | |
dubidub | woensdag 14 september 2005 @ 11:25 |
Wordt dat niet die FFX of FXX? Soort testauto die door ferrariklanten mag worden getest. | |
M5 | woensdag 14 september 2005 @ 11:29 |
quote:dat wordt hem niet. dat is hem. | |
Rio | woensdag 14 september 2005 @ 12:32 |
quote:Ander lees je het topic even. Of nee, je hoeft maar een post of zeven boven je te kijken. [ Bericht 1% gewijzigd door Rio op 14-09-2005 12:40:08 ] | |
Otpor | zaterdag 17 september 2005 @ 20:41 |
quote:Phew... | |
blup | zondag 18 september 2005 @ 15:33 |
WAT EEN BAK | |
Chokeme | maandag 19 september 2005 @ 23:12 |
quote:Dat heb jij al even bekeken in je glazen bol ? Over 4 jaar geen auto's met verbrandingsmotoren meer |