abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 maart 2005 @ 17:08:52 #51
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_25459127
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 16:00 schreef H4ze het volgende:
Twee beste dnbmc's van NL imho: Quest-One en Jay. Die voegen wel degelijk wat toe aan een set.

Maar als ik thuis mixjes luister, hoor ik liever geen mc.
Je vergeet Proskript man!
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_25467597
Ik houd van rap en mc's, maar ik vind het gewoon naar klinken door een dnb-set heen. Imo is drum and bass muziek die uitsluitend uit muziek bestaat en helemaal geen vocals. Af en toe een zinnetje er tussendoor gemixt tel ik dan niet mee, want dat kan wel stoer klinken. Maar gewoon een mc, of ie nou goed is of niet, die in een set van een uur constant mee staat te blèren is gewoon hoogst irritant. Ookal is de set slecht.
pi_25467604
quote:
Spannend lijstje... wel kut van dsl en pendulum.
Wat was de reden daarvoor eik?

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2005 01:36:29 ]
  vrijdag 11 maart 2005 @ 10:58:16 #54
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_25470758
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 13:42 schreef Thomas B. het volgende:
Ook zoiets... ik zit nu een liveset van Dieselboy te luisteren. Echt geweldige set, maar d'r zit echt de hele tijd een of andere neger tussendoor te mc'en en daar erger ik me echt dood aan. Had dat ook al bij Dungeons & Dj's... stonden de hele tijd mc's er tussendoor te blèren. Heel irritant
Wat vinden jullie van vocals (en dan speciaal mc's) in dnb?
MC's horen bij een dik DnB-feestje, alleen moet het wel een goede MC zijn. De MC is er gewoon voor om het publiek op te warmen en los te krijgen, soms is dat gewoon nodig op een feest.
Hocus Pocus, iedereen kan toveren..............
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:08:21 #55
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_25470901
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 01:21 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Spannend lijstje... wel kut van dsl en pendulum.
Wat was de reden daarvoor eik?
Vind deze line-up beter, Pendulum en Dieselboy heb ik al eens gezien. Clipz en ShyFX nog nooit helaas!
Hocus Pocus, iedereen kan toveren..............
  vrijdag 11 maart 2005 @ 11:56:37 #56
80134 phreaky_professor
DnB-Addicts Crew®
pi_25471622
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 10:58 schreef Junglist4Real het volgende:

MC's horen bij een dik DnB-feestje, alleen moet het wel een goede MC zijn. De MC is er gewoon voor om het publiek op te warmen en los te krijgen, soms is dat gewoon nodig op een feest.
Bollox. Als een DJ dat niet zelf kan (zoniet met muziek, dan desnoods puur op naamsbekendheid) dan is er iets goed mis.
Ceci n'est pas une signature.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:31:53 #57
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_25472049
Ben ik met Phreaky eens. Vind over het algemeen de MC's ook vervelend.
Als je thuis je drum&bass luisterd wil je toch ook niet dat er een neger door gaat blèren

Haha, heb zelfs een keer Def P gehoord. Wel respect voor hem, maar de combinatie was gewoonweg slecht. Of dat nu kwam dat zijn microfoon heel hard stond in vergelijking tot de muziek durf ik niet te zeggen. Ik hoorde wel dat ie gekomen was voor een krat bier en een zak weed, haha, dat vind ik wel weer cool aan zo'n bekendheid.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:42:15 #58
80134 phreaky_professor
DnB-Addicts Crew®
pi_25472201
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:31 schreef Goofup het volgende:
Ben ik met Phreaky eens. Vind over het algemeen de MC's ook vervelend.
Als je thuis je drum&bass luisterd wil je toch ook niet dat er een neger door gaat blèren
Precies. Als ik vocalen wil horen, dan koop ik platen met vocalen. Wat ik trouwens regelmatig doe.

Wat me wel van het hart moet: dit is geen aanval op MCs per se. Er zitten technisch hele goede tussen. [cliché] Hell, mn beste vriend is MC. [/cliché] Ik kan de techniek best op prijs stellen als het goed gebeurt. Maar dat betekent niet dat ik er ook daadwerkelijk naar wil luisteren.


Dit is trouwens ook de reden dat ik zelden naar feesten ga: er is bijna altijd wel een MC die zn bek niet houdt. Gelukkig zijn de meeste kleine feestjes hier in de regio (Drechtsteden) zonder MC.
Ceci n'est pas une signature.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 12:52:39 #59
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_25472321
ik vind het niet altijd storend en een enkele keer wel wat toevoegen, maar over het algemeen heb ik liever zonder. En inderdaad, als ik vocals wil koop ik die wel.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 13:33:45 #61
30023 Junglist4Real
DnB-Addicts Crew®
pi_25472944
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:42 schreef phreaky_professor het volgende:

[..]

Precies. Als ik vocalen wil horen, dan koop ik platen met vocalen. Wat ik trouwens regelmatig doe.

Wat me wel van het hart moet: dit is geen aanval op MCs per se. Er zitten technisch hele goede tussen. [cliché] Hell, mn beste vriend is MC. [/cliché] Ik kan de techniek best op prijs stellen als het goed gebeurt. Maar dat betekent niet dat ik er ook daadwerkelijk naar wil luisteren.


Dit is trouwens ook de reden dat ik zelden naar feesten ga: er is bijna altijd wel een MC die zn bek niet houdt. Gelukkig zijn de meeste kleine feestjes hier in de regio (Drechtsteden) zonder MC.
Ik erger me ook wel eens aan bepaalde MC's, maar ik vind dat een goede MC juist iets toevoegd aan een feest. Ik ben toch van mening dat een MC de zaal goed kan bespelen, een goede dj hoeft bijv. niet altijd een enthousiaste zaal voor zich te hebben en dan kan de MC de zaal enthousiaster maken. En andersom ook, als de dj niet zo goed is, dan kan de MC het publiek toch meer in een feest-stemming brengen. Maar het probleem in NL is, is dat MC's veel minder populair zijn dan in the UK bijvoorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Junglist4Real op 11-03-2005 14:36:27 ]
Hocus Pocus, iedereen kan toveren..............
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:07:27 #62
80134 phreaky_professor
DnB-Addicts Crew®
pi_25473459
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:33 schreef Junglist4Real het volgende:
Ik heb erger me ook wel eens aan bepaalde MC's, maar ik vind dat een goede MC juist iets toevoegd aan een feest. Ik ben toch van mening dat een MC de zaal goed kan bespelen,
Dat misschien wel. Een goede MC kan zeker een zaal bespelen. Maar mijn twee punten zijn:
1. Als het werk van een MC nodig is, is er blijkbaar al een probleem: lethargisch publiek. Dat los je niet op door ad hoc te gaan lopen hypen, maar structureel verbeteringen aan te brengen. (andere programmering)
2. Dan moet het ook wel een goede MC zijn (zeldzaam) alswel publiek dat er behoefte aan heeft (volgens mij toch ook bij lange na niet iedereen).
quote:
een goede dj hoeft bijv. niet altijd een enthousiaste zaal voor zich te hebben en dan kan de MC de zaal enthousiaster maken. En andersom ook, als de dj niet zo goed is, dan kan de MC het publiek toch meer in een feest-stemming brengen.
Ik blijf er bij: een goede DJ kan de zaal heus zelf wel enthousiasmeren. Als (ik noem maar een voorbeeld) Ed&Op staan te draaien, dan gaat het publiek toch wel los. Daar is geen lullo met een Meezing-Microphone voor nodig.

Ook leuk: als ik dan wel eens setjes met MC-geblaat erin luister (zelden), dan hoor je 9/10 keer het publiek weinig of niet reageren op zijn orale flatulentie. Dus hoe nodig zijn ze eigenlijk? En wat voor soort mensen wil eigenlijk dat iemand anders voor hem/haar bepaalt wanneer hij los gaat??? Alleen de gewillige schapen! Ik kies zelf wel wanneer ik spring, juich, schreeuw of een rewind wil (dat laatste puur ter illustratie! )
quote:
Maar het probleem in NL is, is dat MC's veel minder populair zijn dan in the UK bijvoorbeeld.
Ik zie dat natuurlijk niet als een probleem. wat ik wel een probleem vindt, is dat het gros van de MCs blijkbaar geen enkele vorm van zelfkritiek heeft. A-creatief zijn is niet eens zo erg, maar geen gevoel voor ritme hebben is toch wel een extreem gebrek. Toch hoor ik genoeg MCs (ook de bekenden uit UK) die er constant naast zitten. Als een DJ zo slecht kon beatmatchen kwam hij nooit zn bedroom uit! En dat zijn dan de zogenaamde toppers!
Ceci n'est pas une signature.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 14:14:19 #63
102885 Nicon
DnB-Addicts Crew®
pi_25473559
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 13:13 schreef fre4knc het volgende:
[afbeelding]
vieze SPAMMERT!
Next up @:
16.04 Rotnodin @ Chebébé, Utrecht
22.04 Instinct @ Fascinus, Sassenheim
25.04 Royal & Raw @ jungletrain.net
pi_25474054
ik wil jullie alleen maar plezierige avond geven
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:44:57 #65
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_25482379
Moet zeker wel lukken met zo'n lineup freaknc!
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_25482638
jep toch maar weer die vieze tvp he..
pi_25486042
Ik vind de meeste mc's niet veel soeps, wel goed waren bijvoorbeeld Dharrison en Dynamite...
Het dieptepunt was toch wel een keer in 't Paard van Troje waar een MC alleen maar riep : ' The fucking weekend, let the weekend begin'...
pi_25487984
Filmpje van hoe ze in Rusland Drum&Bassen:

High Quality (114 MB)

Low Quality (63,3 MB)



* 03
All good things must come to an end...
pi_25488092
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 12:31 schreef Goofup het volgende:
Ben ik met Phreaky eens. Vind over het algemeen de MC's ook vervelend.
MC's bij DnB feesten moeten ze afschaffen. Ik vind het zeer storend.

* 04
All good things must come to an end...
  zaterdag 12 maart 2005 @ 14:09:25 #70
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_25488998
Woehoe ik heb net de Dubzilla LP gewonnen op eBay
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zaterdag 12 maart 2005 @ 14:10:09 #71
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_25489013
hehe, ik blijk niet de enige te zijn die MC's erg irritant vind soms..... vaak heb ik echt het gevoel van...

jah jongen, houdt nou als je blieft eens even je bek, want je voegt echt niks phats toe aan deze set......

en dan blijft ie maar door bléren...


maar dan nog even dit. was in de kikker met 't feestje van utrecht massive, draaide ze een remix van Chemical Brothers, push the button, iemand die deze remix toevallig op mp3 heeft ofzo?
  zaterdag 12 maart 2005 @ 15:34:18 #72
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_25490099
Nee, maar hij komt binnenkort uit op het label van Triple Vision, met een remix van Watcha waiting for op de flip.

Label heet Love Recordings. neem deze thread even door zou ik zeggen:
http://www.dnbforum.nl/in(...)readid=22474;start=0
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zaterdag 12 maart 2005 @ 16:22:36 #73
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_25490736
nog even wachten dus, thanks!
pi_25491815
Kan iemand mij uitleggen waar VIP voor staat in sommige nummers?

* 05
All good things must come to an end...
pi_25492119
enne, kom mc maask maar eens checken. zeker een toevoeging over setjes als je het toch over mc's hebt.

hij snoert je mond waar je bij staat ;D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')