Hierbij de mailtjes die Tim beloofd had:
quote:
"Hallo,
Ik heb 2 weken geleden een laptop afgeleverd bij computerland met een
scherm dat op afbreken stond. De reparatie hiervan had naar mijn
mening onder garantie moeten vallen.
Nu heb ik net precies telefonisch contact opgenomen met Computerland
en van hun hoorde ik tot mijn verbazing dat de reparatie buiten
garantie valt, omdat hij gevallen is.
Dit vind ik absurd. Ik zal niet zeggen dat mijn laptop in nieuwstaat
was, maar hij is absoluut nooit gevallen.
Natuurlijk ziet hij er gebruikt uit, ik neem hem elke dag mee naar
school. Aangezien school voor mij 150 km per dag reizen is, gaat die
laptop dus ook elke dag 150 km met mij mee. Maar daar is een laptop
voor bedoeld.
Graag zou ik van u weten waar u uit opmaakt dat mijn laptop gevallen is."
"Geachte heer,
dit is geen gebruiksporen maar wel de valschade, zie de foto's hierbij.
een notebook ziet er gebruikt uit als het gekrasst is, maar niet als de
behuizing of onderdelen GEBROKEN zijn - dan is het de valschade.
met vriendelijke groet, "
"Geachte mevrouw,
Nog steeds ben ik het niet eens met uw conclusie. Waarom niet?
1)
U zegt dat de laptop gevallen is. Zoals u het nu bekijkt zou de laptop
2 keer gevallen moeten zijn, omdat de scharnierbescherming aan beide
kanten kapot of weg is. Mijn mening is dat een laptop na 2 keer vallen
niet alleen schade aan het uiterlijk heeft, maar ook aan de
binnenkant, bijvoorbeeld een harde schijf die niet meer werkt
aangezien dit gevoelige dingen zijn. Maar de laptop werkt verder nog
perfect.
2)
Zoals u ook op de foto's kunt zien is de klep van de laptop krom
getrokken. Wilt u mij eens verklaren hoe dit kan door een val van de
laptop? Volgens mij moet de laptop dat zo hard vallen dat er niets
meer in die laptop heel is.
3)
Hoe verklaart u de scheuren in de klep en in de rand rondom het
scherm? Komt dit ook door een val? Hoe kan een laptop op zoveel
verschillende plekken gaan scheuren door een val?
4)
Open de laptop eens. U zult merken dat hiervoor erg veel kracht gezet
moet worden en dat de laptop aan alle kanten kraakt. Hieruit maak ik
op dat de scharnieren niet 100% in orde zijn. Kunnen scharnieren
beschadigen door een val? Ja, natuurlijk kan dat, maar ook dan moet de
laptop zo ontzettend hard vallen dat er niets meer van werkt.
5)
Zoals u ziet zijn de hoeken aan de achterkant van mijn laptop
afgesleten. Dus op de punten waar ook de scharnieren zitten.
Dit komt dus doordat ik veel loop met mijn laptop in de tas. Dit
verklaart grotendeels waarom 1 scharnierbescherming weg is en er 1
beschadigd is. Ook heb ik nog af en toe iets hards in mijn tas zitten,
zoals een muis of een blikje drinken of iets dergelijks. Als zo'n
laptop hier vaak tegenaan beweegt vanwege het lopen, kunnen deze
scharnierbeschermingen dus beschadigen en dus breken.
Volgens mij zijn dit gewoon constructiefouten.
Naar mijn mening zijn jullie tot de conclusie gekomen dat mijn laptop
is gevallen, zonder dat jullie de klep van mijn laptop ook maar open
gehad.
Ik zou dan ook graag willen dat jullie mijn laptop nader onderzoeken."
"Ik zou dan ook graag willen dat jullie mijn laptop nader onderzoeken" - dus
u gaat akkoord met de onderzoekskosten?"
Die laatste email vind ik echt belachelijk!
En zoals Tim al zei heb ik ook problemen met mijn laptop en helaas moet ik de mijne binnenkort wéér terug brengen.
Maar als ik dit zo zie en lees gaat dat weer erg leuk worden en erg lang duren.
Dus aan alle mensen van fok!.
Neem nooit, maar dan ook nooit een Jewel laptop.
En koop ook niet teveel bij Computerland in Nijmegen, want ik had nog bij het inleveren van Tim zijn laptop gezegd "Deze gaat wel onder de garantie vallen? "
Computerland "Wij nemen aan van wel, en anders kunnen we er altijd nog tegenin gaan"
Nou, computerland. Hardstikke bedankt voor jullie inzet om er tegenin te gaan
![]()
!
Ik denk dat dit weer juridische stappen ondernemen gaat worden.
![]()
.