abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25249588
Hallo,

Ik zit met het volgene probleem:

Ik heb ergens in de zomer van 2003 een Alpha laptop gekocht (type 2780). Daarbij hebben we nog 2 jaar extraa garantie gekocht. In totaal zit er dus 3 jaar garantie op. Deze laptop had ik nodig voor school, omdat daar een draadloos netwerk ligt en er geen pc's staan. Je moet dus een laptop hebben.

Vanaf het moment dat ik dat ding dus kocht rammelde er al iets in. Ik had hier achteraf gelijk mee terug moeten gaan, weet ik wel, maar dat ging gewoon niet. Anders zou ik een te grote achterstand oplopen op school.

De laptop is dus meer dan een jaar nog gewoon blijven werken. Het enige wat ik merkte was dat de scharnieren om het scherm omhoog te klappen steeds moeilijker gingen bewegen. Ook begonnen er scheurtjes te ontstaan in de klep. Ook hier kon ik dus niet mee terug, omdat ik midden in het schooljaar zat en ik dus weer met die achterstand te kampen zou krijgen als ik hem weg zou brengen ter reparatie.

Twee maanden terug kreeg ik opeens allerlei verticale strepen op mijn scherm. Allemaal dode pixels dus. Deze gingen weer weg als ik een beetje met het scherm bewoog. Ook waren de scheurtjes ondertussen echte barsten geworden.. Maar ik kon dus nog steeds niet terug met de laptop.

Toen moest ik dus vanaf 14 februari op stage en hoefde ik voorlopig dus niet naar school. Ondertussen was het al zo erg geworden dat ik mijn laptop amper nog open durfde te maken, in de angst dat mijn scherm af zou breken.
Om een beetje uit te leggen hoe erg hij eraan toe was: aan de achterkant van mijn scherm (de klep dus) zaten links en rechts barsten die bijelkaar opgeteld ongeveer net zo lang waren als de helft van mijn beeldscherm. Ook zaten er al flinke barsten in de rand rondom het scherm.

Ik heb mijn laptop toen donderdag 10 februari naar Computerland gebracht.
Daar aangekomen vertelde ik de verkoper, met mijn laptop nog IN de tas, welke problemen ik had met mijn laptop. Deze verkoper wist toen meteen dat het om het type 2780 ging.
Volgens mij mag ik hier dus uit concluderen dat ze veel meer van deze laptops binnen krijgen ter reparatie, met hetzelfde probleem.
Na een aantal handtekeningen gezet te hebben werd me toegezegd dat ik over maximaal twee weken meer zou weten.

Omdat ik dus nog niets gehoord had besloot ik vandaag om op te bellen naar coputerland. Tot mjin verbazing vertelde de verkoper mij dat hij een email had ontvangen waarin Jewel liet weten dat de laptop gevallen was en de reparatie daarom dus niet vergoed zou worden.
Ik kan jullie voor 100% verzekeren dat deze laptop echt NOOIT gevallen is! Oke, de laptop zag er niet meer nieuw uit, maar dat ding gaat elke dag 150km met me mee met de trein naar school. En daar is een laptop toch voor gemaakt?

Nadat ik aan telefoon had laten merken dat ik het er absoluut niet mee eens was kreeg ik van de verkoper het telefoonnummer van Jewel. Van hun heb ik dus een email adres gekregen van een medewerker van de Technische Dienst van Jewel. Deze persoon heb ik dus een mail gestuurd met daarin de vraag waar hij uit opmaakt dat deze laptop gevallen is.
Nu heb ik daar nog geen reactie van terug, maar ik weet gewoon bijna zeker dat ze weer met een of andere smoes aan komen zetten.
Dit komt omdat ik al eerder slechte ervaringen heb opgedaan me de laptop van mijn vriendin (IJsmeis), die dus hetzelfde type laptop heeft.
Ook zij had een half jaar terug ongeveer het probleem met die verticale strepen over het scherm. Haar werd toen ook verteld dat de laptop niet onder garantie viel. Waarom niet? Ze had in het scherm zitten prikken met een spits voorwerp volgens Jewel. Dat is toch belachelijk?? Welke mongool gaat er nou met een naald in zijn scherm zitten prikken? Wij niet in elk geval..
Maar goed, deze reparatie moest dus betaald worden en kostte 150 euro.
De scharnieren van haar laptop beginnen ondertussen dezelfde mankementen te vertonen en ook beginnen er scheurtjes in de klep te ontstaan. Ik ben dus zeker weten niet de enige met dit probleem.

Ik ben dus niet van plan om dit op me te laten zitten. Mijn vraag is dus of er meer mensen op dit forum zitten met ervaringen met Jewel en het type laptop dat ik bezit, in het bijzonder met dezelfde problemen.

Ik weet het, het is een lang stuk tekst, maar ik hoop toch dat jullie de moeite nemen om dit verhaal door te lezen. Het is gewoon oneerlijk!

P.s. Het ergste is nog dat ik vanaf volgende week vrijdag elke vrijdag naar school moet om mijn Proeven van Bekwaamheid uit te voeren. En ik zit dus zonder laptop!
Voor de mensen die niet wat Proeven van Bekwaamheid zijn:
Ik zit iin het laatste jaar van mijn opleiding ICT Beheerder (MBO Niveau 4). Deze Proeven van Bekwaamheid is dus een soort eindexamen, zoals op de MAVO, alleen dan veel uitgebeider en ICT gerelateerd.
Ik zit dus met een probleem...
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_25249892
Garantie hebben is wat anders als garantie krijgen, jij moet aantonen dat het een produktiefout is dus goed rondkijken op internet naar dezelfde problemen. verder sterkte hierbij.
zo heeft nike eens een klacht adt de zolen loslieten afgewezen met het bericht dat ik er verkeerd op had gelopen. dus nooit geen hike meer voor mij.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_25249960
Dat ik ook nooit meer iets van Jewel zal kopen is voor mij ook al duidelijk..

Maar moet Jewel niet ook bewijzen kunnen tonen? Dus bewijzen waar zij mee aan kunnen tonen dat ie gevallen is.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:20:09 #4
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25249981
^ Neen, longinus. Als TS stelt dat hij de zaak in normaal gebruik heeft gehad, dan zal Jewel dienen aan te tonen dat de schade moet worden toegerekend aan een val. Dat is immers hun stelling, daarvoor dragen ze ook de bewijslast.

Maar inderdaad is recht krijgen wat anders als recht hebben.
pi_25250033
Je hebt de computer gekocht bij Computerland, dus die moeten jouw klacht afhandelen. Je moet je niet door hen naar Jewel laten sturen; jij staat feitelijk helemaal buiten het contact tussen Jewel en Computerland. Als ik jou was zou ik dus met mijn klacht naar Computerland gaan, op hoge poten eisen dat zij dat ding voor je gaan repareren en je niet laten doorsturen naar Jewel. Verder zijn veel ketens aangesloten bij een soort klachtencommissie, daar zou je dan bij hen naar moeten vragen en dan zou je daar je klacht kunnen voorleggen. Dat wordt natuurlijk allemaal heel omslachtig, maar als je je recht wil halen zit je daar denk ik aan vast.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 14:35:15 #6
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25250221
^ Te verwachten valt dat Computerland zich eveneens op het standpunt van Jewel zal stellen; namelijk dat de schade niet door de garantie wordt gedekt. Maar je zou het natuurlijk kunnen proberen.

Volgens mij is Computerland niet aangesloten bij een geschillencommissie. Dat wordt dus een jurist of advocaat inschakelen om je gelijk te halen als geen medewerking volgt.
pi_25252754
Ik heb email terug van Jewel. De beredenering die ze geven klopt van geen kanten.
Daarbij zit ik nu op stage bij een groot electronica warenhuis met een eigen technische dienst. Deze heb ik in elk geval naar de foto's laten kjken en de conclusie was dat dit absoluut een constructiefout is.
Ik zal vanavond mijn emails en die van Jewel posten met daarbij de foto's.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 17:41:10 #8
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25252953
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 17:25 schreef Timmetjuh. het volgende:
Ik heb email terug van Jewel. De beredenering die ze geven klopt van geen kanten.
Daarbij zit ik nu op stage bij een groot electronica warenhuis met een eigen technische dienst. Deze heb ik in elk geval naar de foto's laten kjken en de conclusie was dat dit absoluut een constructiefout is.
Ik zal vanavond mijn emails en die van Jewel posten met daarbij de foto's.
Ik zou zeggen laat die technische dienst eens een technisch rapportje opstellen, heel belangrijk.
pi_25254857
Hierbij de mailtjes die Tim beloofd had:
quote:
"Hallo,

Ik heb 2 weken geleden een laptop afgeleverd bij computerland met een
scherm dat op afbreken stond. De reparatie hiervan had naar mijn
mening onder garantie moeten vallen.
Nu heb ik net precies telefonisch contact opgenomen met Computerland
en van hun hoorde ik tot mijn verbazing dat de reparatie buiten
garantie valt, omdat hij gevallen is.
Dit vind ik absurd. Ik zal niet zeggen dat mijn laptop in nieuwstaat
was, maar hij is absoluut nooit gevallen.
Natuurlijk ziet hij er gebruikt uit, ik neem hem elke dag mee naar
school. Aangezien school voor mij 150 km per dag reizen is, gaat die
laptop dus ook elke dag 150 km met mij mee. Maar daar is een laptop
voor bedoeld.

Graag zou ik van u weten waar u uit opmaakt dat mijn laptop gevallen is."

"Geachte heer,

dit is geen gebruiksporen maar wel de valschade, zie de foto's hierbij.

een notebook ziet er gebruikt uit als het gekrasst is, maar niet als de
behuizing of onderdelen GEBROKEN zijn - dan is het de valschade.

met vriendelijke groet, "

"Geachte mevrouw,

Nog steeds ben ik het niet eens met uw conclusie. Waarom niet?

1)
U zegt dat de laptop gevallen is. Zoals u het nu bekijkt zou de laptop
2 keer gevallen moeten zijn, omdat de scharnierbescherming aan beide
kanten kapot of weg is. Mijn mening is dat een laptop na 2 keer vallen
niet alleen schade aan het uiterlijk heeft, maar ook aan de
binnenkant, bijvoorbeeld een harde schijf die niet meer werkt
aangezien dit gevoelige dingen zijn. Maar de laptop werkt verder nog
perfect.

2)
Zoals u ook op de foto's kunt zien is de klep van de laptop krom
getrokken. Wilt u mij eens verklaren hoe dit kan door een val van de
laptop? Volgens mij moet de laptop dat zo hard vallen dat er niets
meer in die laptop heel is.

3)
Hoe verklaart u de scheuren in de klep en in de rand rondom het
scherm? Komt dit ook door een val? Hoe kan een laptop op zoveel
verschillende plekken gaan scheuren door een val?

4)
Open de laptop eens. U zult merken dat hiervoor erg veel kracht gezet
moet worden en dat de laptop aan alle kanten kraakt. Hieruit maak ik
op dat de scharnieren niet 100% in orde zijn. Kunnen scharnieren
beschadigen door een val? Ja, natuurlijk kan dat, maar ook dan moet de
laptop zo ontzettend hard vallen dat er niets meer van werkt.

5)
Zoals u ziet zijn de hoeken aan de achterkant van mijn laptop
afgesleten. Dus op de punten waar ook de scharnieren zitten.
Dit komt dus doordat ik veel loop met mijn laptop in de tas. Dit
verklaart grotendeels waarom 1 scharnierbescherming weg is en er 1
beschadigd is. Ook heb ik nog af en toe iets hards in mijn tas zitten,
zoals een muis of een blikje drinken of iets dergelijks. Als zo'n
laptop hier vaak tegenaan beweegt vanwege het lopen, kunnen deze
scharnierbeschermingen dus beschadigen en dus breken.

Volgens mij zijn dit gewoon constructiefouten.

Naar mijn mening zijn jullie tot de conclusie gekomen dat mijn laptop
is gevallen, zonder dat jullie de klep van mijn laptop ook maar open
gehad.

Ik zou dan ook graag willen dat jullie mijn laptop nader onderzoeken."

"Ik zou dan ook graag willen dat jullie mijn laptop nader onderzoeken" - dus
u gaat akkoord met de onderzoekskosten?"
Die laatste email vind ik echt belachelijk!
En zoals Tim al zei heb ik ook problemen met mijn laptop en helaas moet ik de mijne binnenkort wéér terug brengen.
Maar als ik dit zo zie en lees gaat dat weer erg leuk worden en erg lang duren.

Dus aan alle mensen van fok!.
Neem nooit, maar dan ook nooit een Jewel laptop.
En koop ook niet teveel bij Computerland in Nijmegen, want ik had nog bij het inleveren van Tim zijn laptop gezegd "Deze gaat wel onder de garantie vallen? "
Computerland "Wij nemen aan van wel, en anders kunnen we er altijd nog tegenin gaan"

Nou, computerland. Hardstikke bedankt voor jullie inzet om er tegenin te gaan !
Ik denk dat dit weer juridische stappen ondernemen gaat worden. .
pi_25254928
Hierbij ook nog 2 foto's die door Jewel gemaakt zijn.
Waarbij ze laten zien dat de laptop zogenaamd gevallen is.
Dit is aan 2 kanten zo.
Ik heb precies hetzelfde, want ik ben ook al zo'n hoekje kwijt.
Terwijl ik mijn laptop in een laptop tas draag die ik overal netjes en rustig neer zet.
Dat ding is er ooit een keer vanaf geflikkerd toen ik mijn laptop neerzette.
Hij zit namelijk maar vast aan een klein plastic deel wat er dus met gemak afbreekt.
En deze laptop kan dus helemaal niets hebben!

http://www.carpcatcher.nl/users/Anne/Jewel/pict0660.jpg

http://www.carpcatcher.nl/users/Anne/Jewel/pict0661.jpg
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 februari 2005 @ 19:58:24 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_25254996
jullie pakken het ook niet echt slim aan. Zeg dat je leverancier bent en die dingen aanraadt bij klanten en dat als dit zo doorgaat je al je klanten zult adviseren een ander merk te kiezen. Vraag naar een manager, leg het uit. Die luisteren beter. Zeg dat je de consumentenbond en/of radar hebt ingelicht en dat ze deze zaak met interesse volgen omdat ze er al meer klachten over kregen...etc etc
pi_25255006
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 13:50 schreef Timmetjuh. het volgende:
- Heel veel bullshit -
ijsmeis
M'n signature, wat doe je :{
pi_25255069
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:55 schreef ijsmeis het volgende:
-Meer bullshit -

Dude, you focked up your laptop ...

Tja.....

wat moet je zeggen hè

Jewel
pi_25255084
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 19:58 schreef Kreator het volgende:
jullie pakken het ook niet echt slim aan. Zeg dat je leverancier bent en die dingen aanraadt bij klanten en dat als dit zo doorgaat je al je klanten zult adviseren een ander merk te kiezen. Vraag naar een manager, leg het uit. Die luisteren beter. Zeg dat je de consumentenbond en/of radar hebt ingelicht en dat ze deze zaak met interesse volgen omdat ze er al meer klachten over kregen...etc etc
We hebben nu een email klaarliggen met dat we juridische stappen gaan ondernemen.
Maar serieus, ik heb dat ook gedaan en heb dat toen ook gezegd.
En helaas, ze werden er niet echt bang van.

En, de reden dat Timmetjuh. dit hier post is ook om wat meer mensen zien te krijgen met hetzelfde probleem zodat we ook zeker naar Radar en/of Kassa kunnen stappen.
En natuurlijk om jullie mening te laten geven!

En zeggen dat we een leverancier zijn kan toch niet?
We kunnen het niet aantonen + dat Tim nu toch al heeft gezegd in zijn email dat de laptop voor school was/is.
pi_25255094
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:02 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Dude, you focked up your laptop ...

Tja.....

wat moet je zeggen hè

Jewel [afbeelding]
Dude,
Geef even zinvolle reacties. En anders niets.
pi_25255126
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:04 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dude,
Geef even zinvolle reacties. En anders niets.
Tja, Jewel is gewoon een nl's goedkoop merk, wat verwacht je nou

Is vaak bij mobiele verzekeringen ook.
Foon kapot -> reparatie... waterschade, geen dekking zelf dokken.

Nederlanders willen altijd alles maar claimen tja en dan worden bedrijven achterdochtig van. Ben jij nu de dupe van.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:25:17 #17
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_25255445
zo hebben die lijers van CANON mij een keer genaaid. Nooit meer een canon voor mij. dat ging om een digitale camera (1 vd eersten) en ik heb 't er maar bij laten zitten . . . .
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_25255486
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:06 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Tja, Jewel is gewoon een nl's goedkoop merk, wat verwacht je nou

Is vaak bij mobiele verzekeringen ook.
Foon kapot -> reparatie... waterschade, geen dekking zelf dokken.

Nederlanders willen altijd alles maar claimen tja en dan worden bedrijven achterdochtig van. Ben jij nu de dupe van.
Wij willen gewoon garantie. En niet van die kutsmoesjes dat we laptops op de grond gooien.
We hebben niet voor niks 2 jaar extra garantie erbij gekocht voor de katsekut.

En als ze geen garantie geven moeten ze dat erbij zetten!
pi_25255528
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:27 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Wij willen gewoon garantie. En niet van die kutsmoesjes dat we laptops op de grond gooien.
We hebben niet voor niks 2 jaar extra garantie erbij gekocht voor de katsekut.

En als ze geen garantie geven moeten ze dat erbij zetten!
Tja ik snap het wel. Maarja ik snap ook dat het bedrijf een drempel heeft over wat garantie is en wat moedwillig gesloopt is.
Want elke NL zegt altijd van ja ik deed niks en nee ik heb hem niet laten vallen.

NL is gewoon een kutland
pi_25255679
Timmetjuh.:
Maar lees mijn laatste email nou eens en kijk eens naar die foto's. Het verhaal dat Jewel vertelt klopt gewoon niet.
Ik heb dat ding echt nooit laten vallen. Als dat wel zo was had ik ook niet zo moeilijk lopen doen en had ik me erbij neergelegd. Eigen schuld.. Pech gehad..
Maar dat is nu dus gewoon niet zo en dat weet Jewel volgens mij ook maar al te goed. Volgens mij zitten ze gewoon te liegen..
pi_25258669
Nog een reactie van iemand via msn:

Rob zegt:
Anne, Jewel kan dit niet maken, het is bij hun al langer bekend dat de laptops van slechte kwaliteit zijn, ik heb al naar stage gemaild hoe het er voor staat met de zaak die een vrouw op stage wilt beginnen tegen computerland...

Dit gaat over een vrouw die hetzelfde probleem heeft.
pi_25258780
Ik heb volgens mij exact dezelfde laptop, werkt allemaal prima hier. Toen ik hem kocht was het mobo naar de klote (klein defect), dus ik kwam gelijk in aanraking met de TD van Computerland/Jewel. Die zijn namelijk één en zitten in Zwanenburg. Mijn broer heeft exact dezelfde laptop en eeft ook scheurtjes in het frame om het scherm, maar het kan geen kwaad verder bij hem.

Ik snap niet dat je je zo laat afschepen, maar misschien schat ik het verkeerd in. Als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, dan maak je toch gehakt van ze ? Nogmaals ze hebben mij prima geholpen, maar ik trok vrij fel van leer en zei dat het zéér noodzakelijk was dat het binnen enkele dagen rond was, i.v.m. druk schema. Als je ze vraagt of ze ernaar kijken, dan kun je het bij menig TD shaken ....
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_25259076
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 23:49 schreef elcastel het volgende:
Ik heb volgens mij exact dezelfde laptop, werkt allemaal prima hier. Toen ik hem kocht was het mobo naar de klote (klein defect), dus ik kwam gelijk in aanraking met de TD van Computerland/Jewel. Die zijn namelijk één en zitten in Zwanenburg. Mijn broer heeft exact dezelfde laptop en eeft ook scheurtjes in het frame om het scherm, maar het kan geen kwaad verder bij hem.

Ik snap niet dat je je zo laat afschepen, maar misschien schat ik het verkeerd in. Als je zo overtuigd bent van je eigen gelijk, dan maak je toch gehakt van ze ? Nogmaals ze hebben mij prima geholpen, maar ik trok vrij fel van leer en zei dat het zéér noodzakelijk was dat het binnen enkele dagen rond was, i.v.m. druk schema. Als je ze vraagt of ze ernaar kijken, dan kun je het bij menig TD shaken ....
Nou, we hebben de laptop naar computerland gebracht en er daadwerkelijk bij gezegd van hey, hij moet zo snel mogelijk klaar zijn.
En zo makkelijk is het niet om gehakt van ze te maken .
Want hoe?

Maar zoals ik al zei, we gaan wel degelijk juridische stappen ondernemen.
Dus we laten ons niet zomaar even naaien door Jewel (voor de 2e keer!)
Maar we moeten toch iets?
We kunnen niet meteen vantevoren al zeggen "we brengen de laptop niet, want ze naaien je daar toch".
Eerst proberen.. En nu kijken we verder wat we kunnen gaan doen allemaal tégen Jewel.
pi_25259119
Oké.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 11:44:40 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_25263604
Het is binnen de garantie AAN DE LEVERANCIER om te BEWIJZEN dat de klachten door ondeskundig gebruik komen. Kunnen ze dat niet bewijzen, dan hebben ze het simpelweg te repareren!
Je kan voor de garantie zowel bij de leverancier, als bij de fabrikant terecht. Omdat je nu "extra garantie" hebt gekocht bij de leverancier, ga ik er van uit dat je alleen daar nog terecht kan.
De leverancier mag zich niet achter de fabrikant verschuilen, daar moet je ook nooit genoegen mee nemen! Zie www.staiksterk.nl .
Ik kan je uit ervaring vertellen dat het veel voorkomt bij laptops dat de scharnieren te zwaar gaan lopen (of soms ook juist te licht), met als resultaat dat het plastic gaat scheuren, en het display afbreekt, of kapot gaat... Dit hoort WEL onder garantie te vallen.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')