abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:23:33 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25214677
Wie heeft ervaring hiermee en zijn er uberhaupt nog mensen die een aap als huisdier hebben? Vroeger kwam het volgens mij nog af en toe wel voor, maar nu is het volgens mij 'not done' om een aap als huisdier te hebben.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:33:20 #2
46468 corr
je moet lief zijn voor geiten
pi_25214822
'not done'? Is gewoon verboden. Anders neem je toch gewoon je vriendin af en toe op schoot?
pi_25214834
Lijkt me dan ook dat een aap daar niet voor bedoeld is. Kat, hond etc zijn gedomesticeerd, die kunnen weinig anders, apen zijn volledig wild en daarom niet geschikt als huisdier.
Jesus saves but death prevails.
pi_25214925
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:40:37 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25214943
Staat het echt in de wet dat je geen aap in huis mag houden of desnoods een redelijke speelruimte buiten voor hem? Waarom mag een lama of kameel, die ook niet gedomesticeerd zijn weer wel dan? Waar worden die grenzen getrokken dan?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_25214971
Mijn zus wil een aapje als huisdier. Heeft ze nl gezien bij 'cribs' bij Playboy Mansion...
pi_25215026
Een lama of kameel wordt gezien als vee end at mag je dan weer wel houden als je een huis hebt met "landbouw" bestemming. Datzelfde geld voor geiten, schapen en paarden
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_25215032
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Mijn zus wil een aapje als huisdier. Heeft ze nl gezien bij 'cribs' bij Playboy Mansion...
Only in America!
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:47:54 #9
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_25215043
bezopen ... een aap als huisdier ! Hoe verzint iemand het .... ( en hoe verzon men het )!!

Ga naar apeheul ... komen ze leuk bij je zitten !
Corr heeft gelijk !! Neem je vriendin op schoot of maak een kind! tsssssss
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_25215051
Tenzij je Pippi Langkous heet, in alle andere gevallen
Lurf is the message and the message is Lurf
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:55:06 #11
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_25215160
Sterker nog, je mag een aap en andere wilde dieren niet eens vervoeren in Nederland.
Als je een appje mee zou nemen dan kom je waarschijnlijk niet eens door de douane.
So we just called him Fred
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:55:10 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_25215162
Sterker nog, je mag een aap en andere wilde dieren niet eens vervoeren in Nederland.
Als je een appje mee zou nemen dan kom je waarschijnlijk niet eens door de douane.
So we just called him Fred
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:57:51 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_25215196
Een vriendin van mijn ouders heeft in de jaren '60 een aap gehad. Toen mocht het kennelijk nog wel. Het was een grote ramp. Toen het dier volwassen werd, was het absoluut niet meer te handhaven.

Kijk maar eens naar Monkey World op Animal Planet, dan zie je hoe rampzalig het is als mensen denken dat apen leuke huisdieren zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 23 februari 2005 @ 15:00:10 #14
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_25215231
Een vriendinnetje van mij vroeger had thuis apen, een stuk of 5 eerst en t werden er steeds minder (vreemd he). Ze hadden daar wel een heel mooi groot hok enzo maar ik vond het maar niks. Dat vriendinnetje had bijv. vaak vlooien enzo.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_25215398
Apen zijn geen huisdieren. Zolang ze klein zijn gaat het goed maar zodra ze in de puberteit komen (meestal een jaar of 6) veranderen die lieve beestjes in krabbende en bijtende machtswellustelingen en zijn ze niet meer in huis te handhaven. Terecht dat apen als huisdieren verboden zijn.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_25215978
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:55 schreef FredvZ het volgende:
Sterker nog, je mag een aap en andere wilde dieren niet eens vervoeren in Nederland.
Als je een appje mee zou nemen dan kom je waarschijnlijk niet eens door de douane.
En wat zijn wilde dieren dan? Er mag meer dan je denkt.
Veel reptielen (ook gifitige en ook kaaimannen en krokodillen) mogen gewoon gehouden (en vervoerd) worden, neusberen, wasberen, genetkatten, nijlrozetten, prairiehonden, het mag....

Ik denk ook dat sommige aapsoorten best door een particulier te houden zouden zijn, mits in acht genomen dat het geen knuffelhuisdieren zijn en speciale zorg en voeding nodig hebben. Maar gelukkig worden ze niet (of nauwelijks) in de dierenhandel aangeboden, want er zullen er dan veel meer niet dan wel goed terechtkomen.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  woensdag 23 februari 2005 @ 17:45:01 #17
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_25217327
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:57 schreef Lienekien het volgende:
Een vriendin van mijn ouders heeft in de jaren '60 een aap gehad. Toen mocht het kennelijk nog wel. Het was een grote ramp. Toen het dier volwassen werd, was het absoluut niet meer te handhaven.

Kijk maar eens naar Monkey World op Animal Planet, dan zie je hoe rampzalig het is als mensen denken dat apen leuke huisdieren zijn.
Mijn moeder heeft er eentje gehad ook rond die tijd.

Wat een ramp moet dat geweest zijn aan de verhalen te horen.
Kasten opentrekken en leegmaken , bemoeien met het koken (kijk daar vliegt de steelpan ), alle net opgevouwde was even in "model" brengen, 1 hoekje van de kamer als WC gebruiken, knopjes van apparatuur afrukken, pagina's uit boeken scheuren etc. en dat was dan nog alleen wat ie thuis deed. Hij ging ook weleens op "bezoek" bij de buren.

Ze had hem overigens niet zelf genomen maar gekregen, later begreep ze ineens waarom.

Ik zou ook bij god niet weten wat je met een aap in huis wil, ze luisteren niet, zijn bijna niet zindelijk te krijgen, doen altijd en overal waar ze zelf zin in hebben en zijn totaal onbetrouwbaar met bijv. kleine kinderen.
Daarnaast kunnen ze vrij eenvoudig wat leuke ziektes overbrengen en wordt ie zelf ziek dan is er geen huis/dierenarts die je wil helpen.
Kortom een aap is geen huisdier, laat ze slingeren in de jungle of desnoods Artis, zijn die beestjes veel gelukkiger mee.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_25217745
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:40 schreef Falco het volgende:
Staat het echt in de wet dat je geen aap in huis mag houden of desnoods een redelijke speelruimte buiten voor hem? Waarom mag een lama of kameel, die ook niet gedomesticeerd zijn weer wel dan? Waar worden die grenzen getrokken dan?
Lama's en kamelen zijn nog wel tam te maken zodat je ze kan gebruiken als rijdieren etc. Qua huisvesting zijn ze ook wat makkelijker, een aapje kun je moeilijk in een wei houden.
...
pi_25217959
Apen zijn helemaal geen leuke huisdieren, zelfs de kleinere soorten zijn verrassend sterk en ze bijten, ook slopen ze alles wat los en vast zit...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_25217992
Mmmm, normaal gesproken hebben apen nooit vlooien....
Dat ze elkaar "vlooien" heeft heel ergens anders mee te maken.
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 15:00 schreef dafjedaf het volgende:
Een vriendinnetje van mij vroeger had thuis apen, een stuk of 5 eerst en t werden er steeds minder (vreemd he). Ze hadden daar wel een heel mooi groot hok enzo maar ik vond het maar niks. Dat vriendinnetje had bijv. vaak vlooien enzo.
  woensdag 23 februari 2005 @ 18:44:58 #21
46468 corr
je moet lief zijn voor geiten
pi_25218286
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:24 schreef erodome het volgende:
Apen zijn helemaal geen leuke huisdieren, zelfs de kleinere soorten zijn verrassend sterk en ze bijten, ook slopen ze alles wat los en vast zit...
Mmhhh, dat kan z'n vriendin ook doen, wellicht toch niet zo'n goed idee om aan te raden om haar dan maar op schoot te nemen...
pi_25219068
Ik heb zelf een tijdje stage gelopen bij safaripark Beekse Bergen... En nee, apen zijn niet altijd even leuk... Hoewel ik goed herinneringen heb aan de ringstaartmaki's. Die waren echt geweldig. En de jonge doodshoofdaapjes die er telkens met mijn spons vandoor gingen. Op het moment (met veel bezoekers die aan het kijken waren) was dat wel wat minder.
  woensdag 23 februari 2005 @ 23:33:01 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25223567
Oke jammer! Ik dacht dat een aap wel tof was als huisdier.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 24 februari 2005 @ 13:55:16 #24
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_25232309
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 18:26 schreef Kale het volgende:
Mmmm, normaal gesproken hebben apen nooit vlooien....
Dat ze elkaar "vlooien" heeft heel ergens anders mee te maken.
Nou ja die kinderen hadden allemaal vlooien, ik kreeg ook wel s een vlo op mn been als ik daar speelde, en ze hadden geen andere huisdieren. Ik neem aan dat als je een stel vlooien op eebn aap zet dat ze het wel blijven doen.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')