abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25205767
Ik was opzoek naar een simpel content management system. Simpel wil zeggen: eenvoudig, weinig frutsels

Nu ben ik tijdens mijn zoektocht bij meerdere enorm uitgebreide systemen gekomen, oa. mambo.

Dat is opzich wel wat ik zoek, maar dan 1000x simpeler

het enige wat ik wil, is een klein aantal users (Beheerders) maken. Deze moeten in kunnen loggen, en simpelweg een tekst intikken. Die tekst moet in een bestaande pagina "geplakt" worden, zodat het eenvoudiger wordt snel de inhoud aan te passen en dat het ook te doen is voor mensen die geen html kennis hebben

Het gaat erom dat op mn site oa. een aantal columns moeten komen, verhalen ed. en die moeten dus regelmatig door leken bijgewerkt worden.

Nu is mijn PHP kennis nét iets meer als 0,0, wat wil zeggen dat ik met copy-paste werk ooit wel een simpel login script werkend heb gekregen, maar meer ook niet (het lukt me bijv. niet de daar ingevulde velden op een publieke pagina te krijgen, alleen op een beveiligde). Anders had ik dit wel zelf kunnen maken..

is er iemand die een dergelijk script heeft of weet te vinden?
pi_25213120
Kick
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:25:16 #3
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_25213868
hmmm heb helaas geen antwoord voor je,
Maar ben ook op zoek naar precies hetzelfde!

Ben een homepage aan het maken voor de familie, computer-kennis close to nihil.
Maar die willen af en toe een verhaal neerpetse, een reisverslag bjvoorbeeld.
Heb wel een phpbb-forum, maar dat is meer voor geouwehoer.
Heb mambo geprobeerd, maar daar zitten gewoon teveel opties in om het simpel te houden voor die mensen.
Enige wat ze willen is;
* inloggen (en dan het liefst ook meteen door kunnen naar het forum zonder opnieuw te moeten inloggen)
* columns lezen
* columns schrijven

(hmmm dit is wel een hele uitgebreide tvp geworden )
pi_25213981
dat is dus ook wat ik zoek! inloggen, even titeltje en inleiding/eerste alinea intikken (ivm evt. andere lay out) en daarna het hele verhaal er in stampen. Klikken op "opslaan". Evt. wordt de oude wel bewaard, maar dat is niet eens noodzakelijk.

Met mn eigen PHP gefrutsel kom ik een stukje, maar nog lang niet ver genoeg
pi_25214123
Een dag niet gedownload, is een dag niet geleefd...
pi_25214221
Misschien CMSimple? Inloggen, en op een word-achtige manier teksten schrijven.

Nieuwe pagina's maak je door bepaalde titels een bepaalde kop te geven (<h1>kop van pagina</h1>) en daaronder gooi je je tekst.

Wel ff klooien in het begin om je template goed en mooi te krijgen. Voorbeeldje van een site die het ook gebruikt (waar ik het dus ook voor gebruikt heb) http://friesland.jongedemocraten.nl
pi_25214386
ik kwam net Site Objects tegen.. maar dit is niet gratis... ja een " free" versie waar later weer " trial" bij staat.. maar zoiets moet ik dus hebben.

Ik ben nu Xoops aan het bekijken. CMSimple was te uitgebreid, dan kan ik net zo goed mambo er op gooien. Ik wil bij wijze van spreken 1 tag in kunnen voeren van <column1hier> en dat die daar dan komt

en dat die 100% zonder html is aan te passen, want dat gaat alleen maar mis...
pi_25214619
xoops is een beetje buggy of niet?

afbeeldingen die het niet doen, SQL meldingen aan het begin van de pagina, bij het begin van de installatie....
  woensdag 23 februari 2005 @ 14:55:38 #9
111820 JeukAanMeNaad
Heb jij ook zo'n last?
pi_25215172
"Mambo" mijn beste : ) Is een compleet CMS en het is nog freeware ook! Het zijn modules in een combo van MySQL + PHP. Zeer eenvoudig op te zetten en te beheren. Het is zowel voor Linux als voor Windows

http://www.mamboserver.com

Er zijn tientallen site's (ook NL) over deze Mambo server. CHIP magazine heeft er een 6 pagina's lang artikel over gemaakt. Zoek ff op google of gebruik de bovenstaande site om mee te beginnen!

Veel succes
pi_25215422
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:55 schreef JeukAanMeNaad het volgende:
"Mambo" mijn beste : ) Is een compleet CMS en het is nog freeware ook! Het zijn modules in een combo van MySQL + PHP. Zeer eenvoudig op te zetten en te beheren. Het is zowel voor Linux als voor Windows

http://www.mamboserver.com

Er zijn tientallen site's (ook NL) over deze Mambo server. CHIP magazine heeft er een 6 pagina's lang artikel over gemaakt. Zoek ff op google of gebruik de bovenstaande site om mee te beginnen!

Veel succes
Mambo is te uitgebreid. Daar bouw je een voorgekouwde site mee, die dynamische inhoud heeft.

De complete site hebben "we" al. alleen de inhoud moet nog dynamisch worden.

Dus mambo, postnuke, CMSimple, vallen af.
pi_25249530
schop
pi_25348303
Ik zoek ook zoiets en dus schop ik dit topic omhoog

Hoe simpeler, hoe beter
  vrijdag 4 maart 2005 @ 11:43:55 #14
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_25361889
Hmmm, ben dat wordpress nu aan het installeren, en volgens is het wel wat..
simpel, kaal, niet meer dan nodig..

thanks!
pi_25362187
Probeer dan eens EzContents. http://www.ezcontents.org/
  vrijdag 4 maart 2005 @ 12:58:42 #16
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_25362579
Hmmm, nope, die is niet gratis
  Lieve Belg vrijdag 4 maart 2005 @ 13:06:32 #17
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_25362688
er is toch eens een topic geweest hier in DIG van iemand die allerlei CMS'en vergeleek. ik ga eens zokene

Enkele topics over hetzelfde onderwerp:
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:15:21 #18
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_25362878
Pivot

Enige wat je nodig hebt is php-ondersteuning. Werkt erg goed verder .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 15:54:59 #20
35482 LeisureSuitLarry
a.k.a. KenSentMe
pi_25364958
Kijk eens op www.opensourcecms.com daar staan een reeks verschillende gratis cms-systemen. Zo te zien ben jij meer op zoek naar een weblog-systeem, die staan daar ook.

Van Mambo is ook nog een lichtere variant, Limbo (www.limbo-cms.com). Gebruikt geen database en heeft over het algemeen alleen de basisfuncties die je nodig hebt.
pi_25397194
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 11:43 schreef PhaE het volgende:
Hmmm, ben dat wordpress nu aan het installeren, en volgens is het wel wat..
simpel, kaal, niet meer dan nodig..

thanks!
ik heb em net geprobeerd, maar wordpress komt nogsteeds met een kant en klaar voorgekauwde site tevoorschijn .....
  zondag 6 maart 2005 @ 16:09:35 #23
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_25397753
tvp
Where's my fear???
  zondag 6 maart 2005 @ 19:26:51 #24
35482 LeisureSuitLarry
a.k.a. KenSentMe
pi_25400219
quote:
Op zondag 6 maart 2005 15:43 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

ik heb em net geprobeerd, maar wordpress komt nogsteeds met een kant en klaar voorgekauwde site tevoorschijn .....
Op de site van Wordpress kun je ook lezen hoe je je eigen template kunt maken, dan kun je je site dus helemaal zelf indelen en vormgeven. Zo werkt het bij de meeste CMS-en
pi_25865257
Ik gebruik ook Mambo, echt ideaal. Ik heb niet echt verder gezocht, dit was de eerste die ik tegenkwam en die voldeed meteen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')