abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:41:30 #1
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25148846
Ja, hoi.

Morgen laat ik (echte) dreadlocks zetten bij me, bij een of andere kapper in de stad. En aangezien er niet echt goede topics over dreadlocks zijn, leek het me wel zo handig om eindelijk eens een centraal topic te starten. Wie heeft ze? en wat vinden jullie ervan? . Ik heb écht niet de bedoeling om dit topic weer eens uit te laten lopen op een wel mooi/niet mooi discussie. De mensen die het niet mooi vinden mogen van mij een KLB-topic openen. Hier graag serieuze tips, opmerkingen, vragen of foto's .
pi_25149135
Ik vind het bij de een leuk staan, bij de ander weer niet. Wel foto's posten hé .
Ben wel benieuwd hoe het eruit gaat zien.

Heb ze niet, nog nooit gehad en vind het niks om bij mezelf te laten doen. .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:11:13 #3
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_25149287
Meisje bij mij uit de klas heeft sinds 2 dagen ook dreads erin, staat echt super leuk !
Je moet wel een beetje, ehm.. kleurtjes erin doen.. ik weet niet wat zei had,
maar t was een beetje wit , met gewoon.. ag ja whatever .
Ik vind het iedergeval super leuk staan !
And there are still no americans in Bagdad !!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:15:27 #4
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25149360
Ik heb zelf blond haar. Maar een half jaar geleden heb ik het bruin geverfd. M'n haar zit nu dus tussen blond en bruin in . Maar ik ben niet van plan kleuren er in te gooien. Wel wil ik een aantal van die grote kralen om er in te doen. Het liefst kersenhout ofzo .
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:16:26 #5
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25149379
Ik heb het nu trouwens dus over echte dreadlocks. Dus die dingen die van je eigen haar gemaakt zijn. Niet extensions die je 'r 'zo' uit kan halen.
pi_25197308
Foto's!!!! Ik neem aan dat ze er inmiddels in zitten?

Ik zoek trouwens iemand in de omgeving Den Haag die dreads (ong. 70 stuks) van mij haar kan maken, maar ik kan alleen maar adresjes vinden in de achterhoek enzo...2 uur in de trein zitten vind ik nou ook weer wat teveel van het goede.

Ik heb een paar jaar geleden dreads gehad, nu enorme spijt dat ik ze er af heb geknipt. Ik vond het wel lastig om de uitgroei bij te houden. Dreads gingen een beetje aan elkaar groeien. Ik kreeg de tip om het met elastiekjes te proberen, maar die werkten ook niet echt. Dan kreeg ik een dun stuk in de dread. Wie weet hoe je dit het beste kunt aanpakken?
pi_25197386
ik heb braids gehad, met extensions uiteraard, en was er superblij mee. ze warn alleen slecht gezet, heb er geloof ik maar 6 weken van kunnen genieten.
iemand op mijn werk kan het doen, maar dan moet ik wel veel lappen, jammer vind ik dat.
ben benieuwd naar de foto's !
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † maandag 21 februari 2005 @ 23:23:34 #8
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_25197415
een vriendin van mij had ze ooit, iets van 7 euro per stuk!! en dan 30 !

het stond trouwens ook voor geen meter, maarja. weghalen is kaal
:')
  donderdag 24 februari 2005 @ 09:20:12 #9
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_25228472
Ja BlaatschaaP , kom nu maar op met de foto's .
Subtiele kick.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_25348745
Ik zit me sinds kort af te vragen of ik dreads zal nemen of niet...
Weet iemand misschien hoelang men gemiddeld hun echte dreads inlaten zitten (dus hoeveel maanden/jaren?) En of het dan wel de moeite (en geld) waard is om ze te laten zetten...
Ik zou hier graag wat over te horen willen krijgen. Bedankt!
  donderdag 3 maart 2005 @ 17:39:45 #11
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25348792
Het is bij mij uiteindelijk allemaal niet doorgegaan omdat de vrouw bij wie ik 't zou gaan doen een oplichtster bleek te zijn. In elk geval laat ik 't nu op 12 maart doen . Dan zal ik hier wel foto's posten idd.
pi_25353065
op www.forum.scholieren.com staat er onder lifestyle een centraal dreads topic. hier vind je echt veel info over dreads. (of mag dit niet?)
ik heb die van mij nu 1,5 jaar en je moet ze echt goed bijhouden anders word het een bende.
  † In Memoriam † donderdag 3 maart 2005 @ 23:37:07 #13
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_25355152
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:10 schreef lievelieze het volgende:
op www.forum.scholieren.com staat er onder lifestyle een centraal dreads topic. hier vind je echt veel info over dreads. (of mag dit niet?)
ik heb die van mij nu 1,5 jaar en je moet ze echt goed bijhouden anders word het een bende.
hoe doe je dat??

dat vraag ik me altijd af..
:')
pi_25362522
het bijwerken bedoel je?

ik neem mn dread die niet uitzichzelf wil klitten tussen twee vingers en draai hem over mn hoofd, (op www.dreadheadhq.com staat ergens een animatie van hoed dit gaat) hiervan gaat de dread goed klitten en zet ik hem met een elastiekje vast. de losse plukjes doe ik door een naald met een groot oog en trek zo de pluk los haar door me dread heen. et voila.

op het scholieren forum staan veel posts van hoe je dit moet doen en ook www.knottyboy.com heeft veel tips en truuks.

ik gebruik knottyboy wax en shampoo, kun je bestellen bij www.dreadlocks.nl is wel duur maar helpt je dreads goed te houden. ze hebben ook tightening gel, worden dreads stug en pluuslozer van (tijdelijk)

verder moet je er gewoon werk in steken (hoewel hier de meningen wel over verdeeld zijn, sommige mensen vinden rommelige dreads mooier, ikzelf vind strakke mooier). maar heb je discipline voor nodig, wat ik niet altijd heb, dus zijn die van mij soms ook een bende
  vrijdag 4 maart 2005 @ 12:56:47 #15
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_25362557
dreadlocks stinken vaak vindt ik
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  vrijdag 4 maart 2005 @ 13:14:41 #16
108257 Vla
het lekkerste toetje...
pi_25362793
Ik ken een meisje die ze zelf had gemaakt door eerst allemaal vlechtjes te maken en dat gewoon helemaal te laten klitten. Zag er niet echt mooi uit... Niet doen dus.
pi_25366159
Dreads beginnen met vlechtjes is altijd lelijk. Of je moet 20 jaar verder zijn.
pi_25380309
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 17:39 schreef BlaatschaaP het volgende:
Het is bij mij uiteindelijk allemaal niet doorgegaan omdat de vrouw bij wie ik 't zou gaan doen een oplichtster bleek te zijn.
Oplichtster?! Moest je eerst geld overmaken en dan pas dreads laten zetten ofzo Of zei ze dat ze het wel kon (maar eignelijk nog nooit had gedaan).
Wel balen, maar ik hoop dat je nu wel iemand hebt gevonden die er wat moois van maakt. Ben benieuwd naar de foto's!
pi_25381108
Ik heb alweer bijna 5 jaar dreads, ik heb ze laten zetten in Amsterdam bij de Hairpolice. Daar laat ik ze ook om de paar maanden bijwerken zodat t goed verder dread. Dreads zijn zo ongeveer hun main business en het zijn ook nog lieve vrouwtjes dus ik ben hartstikke blij met ze
  zaterdag 5 maart 2005 @ 16:12:39 #20
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_25381512
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 14:40 schreef Cat_Byte het volgende:

[..]

Oplichtster?! Moest je eerst geld overmaken en dan pas dreads laten zetten ofzo Of zei ze dat ze het wel kon (maar eignelijk nog nooit had gedaan).
Wel balen, maar ik hoop dat je nu wel iemand hebt gevonden die er wat moois van maakt. Ben benieuwd naar de foto's!
Nee. We hadden vantevoren een prijs afgesproken (maximaal 220 euro). Toen ik daar aankwam en vroeg hoeveel ik moest gaan pinnen vertelde ze me opeens dat het wel 260 euro + 112 euro voor een bepaald soort 'lijmwax' zou worden. Dat vind ik oplichten.
pi_25382064
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 16:12 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Nee. We hadden vantevoren een prijs afgesproken (maximaal 220 euro). Toen ik daar aankwam en vroeg hoeveel ik moest gaan pinnen vertelde ze me opeens dat het wel 260 euro + 112 euro voor een bepaald soort 'lijmwax' zou worden. Dat vind ik oplichten.
Damn, dat is echt niet normaal duur!
pi_25389629
Da's niet zo tof, zeg. Voor een kapper is het wel een normale prijs, maar je mag toch wel verwachten dat ze zich aan de (eerste) afgesproken prijs houden. Ik zou dan denk ik ook maar naar iemand anders gaan, als het zo begint.

Wat koste het zetten van dreads bij de hairpolice trouwens?
  zondag 6 maart 2005 @ 00:31:54 #23
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_25389646
dreads zijn tof, het straalt een bepaalde puurheid uit. Als je het haar er voor hebt, just do it!
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zondag 6 maart 2005 @ 12:57:04 #24
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_25394693
Ik vind het wel opvallend dat je best vaak dreads ziet bij van die linkse milieuvriendelijke types (krakers, DBF etc) terwijl er toch de meest vreselijke chemicaliën worden gebruikt om die dreads erin te zetten
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_25398159
Je kunt dreads op verschillende manieren zetten en zelfs laten groeien. Hoeven geen chemicaliën aan te pas te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')