abonnement Unibet Coolblue
  zondag 6 februari 2005 @ 12:08:43 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24950721
Nu had ik altijd begrepen dat het eten dat wij bij de afhaalchinees voornamelijk uit Indonesië afkomstig is gemengd met de Chinese keuken. Maar gezien de Chinese invloeden en het feit dat het overgrote deel van de Indonesische bevolking moslim is kan ik me voorstellen dat veel gerechten er anders uitzien in Indonesië zelf! . Nog afgezien van al die gerechten die de afhaalchinees niet kan leveren natuurlijk!

Ik heb wel eens het programma "de reistafel" gezien en het water liep me daar in de mond van wat Lonny voor heerlijks maakte op Bali! Wie kan er hier wat namen en gerechten geven die ik daar echt MOET eten en misschien ook wat tips om alvast zelf wat te maken hier?? Het water loopt me nu al in de mond, aangezien ik in april naar Indonesië vertrek!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 6 februari 2005 @ 12:13:48 #2
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24950784
Eigenlijk zijn de gerechten van de Nederlandse 'Chinees' vij authentiek Indonesisch (Rendang, nasi goreng). En natuurlijk is sate ook uit Indonesie afkomstig.

Wat een aanrader is en wat je in Nederland eigenlijk niet echt ziet is nasi lemak, kokosrijst met sambal, komkommer, pinda's, gebakken eitje, en wat andere dingen die je erbij kan doen. Vooral als ontbijt heel erg lekker
pi_24950834
Een klassieker is het kookboek van Beb Vuyk. Wat ik lekker vind is sate kambing, van geite- of lamsvlees.
Bij een toko kan je meestal wel ikan pepesan kopen, uit de diepvries. (makreel met sambal en sereh/citroengras.
Als je na je reis heimwee krijgt, is er in juni in Den Haag de Pasar Malam, met heel veel lekkere dingen
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 6 februari 2005 @ 12:18:07 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24950859
quote:
Op zondag 6 februari 2005 12:16 schreef krakkemieke het volgende:
Een klassieker is het kookboek van Beb Vuyk. Wat ik lekker vind is sate kambing, van geite- of lamsvlees.
Bij een toko kan je meestal wel ikan pepesan kopen, uit de diepvries. (makreel met sambal en sereh/citroengras.
Als je na je reis heimwee krijgt, is er in juni in Den Haag de Pasar Malam, met heel veel lekkere dingen
ah, bedankt voor de tips.. Pasar malam, lijkt me erg interessant~!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24950943
http://www.pasarmalambesar.nl/

Wees er vroeg, ivm eventueel parkeren en lange rijen. Je kunt er trouwens wel een dag zoetbrengen. Ik vind het iig helemaal leuk.

In een toko kan je vaak ook andere hapjes kopen trouwens.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 6 februari 2005 @ 12:28:06 #6
19840 Libris
Live from Singapore
pi_24951019
Beb Vuyk, haha das lang geleden, mijn moeder heeft daar inderdaad een aantal goede kookboeken van...

grappig is ook dat de 'rijsttafel' een Nederlandse oorsprong heeft
pi_24951328
Gewoon proberen..... en dan dus langs de weg, aanwijzen en krijgt de lekkerste maaltjes voorgeschoteld
  zondag 6 februari 2005 @ 12:59:40 #8
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_24951538
Bami Bakso (bamisoep, bij een karretje, maar die zijn geloof ik tegenwoordig verboden?)
Bami Goreng bij een karretje, mensen wat was dat lekker.
Sate Gule (geitensate met speciale saus)
Terang Bulan (soort dikke pannekoek, met bijvoorbeeld pinda en chocolade, erg zwaar, als tussendoortje)

Eigenlijk was al het eten dat ik daar heb gegeten geweldig. Wij zaten in Sanur aan een straat met allemaal restaurants en karretjes, die uitkwam op de Pasar Malam, echt geweldig en het kost allemaal geen bal.

Wat je hier bij de Chinees krijgt is echt niet zoals goed Indonesisch eten smaakt, met een beetje zoeken zijn er ook goede Indonesische restaurantjes in Nederland (in Den Haag bijvoorbeeld).

Een Pasar Malam is in Nederland inderdaad een prima manier om goed Indonesisch eten te proberen. Kusuma is bijvoorbeeld heel goed, als je die kunt vinden, die heeft de catering van ons trouwen verzorgd.

Overigens zijn veel winkels maar ook aardig wat restaurant in Indonesië in handen van Chinezen, dus die hebben ook culinair invloed daar. Maar echt Chinees eten is ook heel anders dan bij het Chinese restaurant om de hoek. Dat kun je in Chinatown in Amsterdam uitproberen (bij de Wallen in de buurt).

Verder lekker: rendang, babi kecap, sayur lodeh, nasi kuning, ikan pepesan etc. Pas een beetje op met 'pedis' (pittig) eten want daarmee maken die Balinezen geen grappen
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  zondag 6 februari 2005 @ 13:04:06 #9
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24951639
Je hebt ook gewoon Indonesische restaurants trouwens...
[KNE]-Mod
  zondag 6 februari 2005 @ 13:05:09 #10
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24951665
quote:
Op zondag 6 februari 2005 12:16 schreef krakkemieke het volgende:

Als je na je reis heimwee krijgt, is er in juni in Den Haag de Pasar Malam, met heel veel lekkere dingen
Er zijn er toch verschillende?
quote:
Op zondag 6 februari 2005 12:23 schreef krakkemieke het volgende:
Wees er vroeg, ivm eventueel parkeren en lange rijen. Je kunt er trouwens wel een dag zoetbrengen. Ik vind het iig helemaal leuk.
Hoezo? Indo's zijn toch altijd te laat
[KNE]-Mod
pi_24951953
Er zijn idd verschillende, maar die in Den Haag is gigantisch. Het is een heel dorp!
Het is jammer dat mijn maag een beperkte inhoud heeft, anders zou ik de hele dag kunnen eten
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 6 februari 2005 @ 13:50:48 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24952399
Gheghe, ik ken het wel van als ik bij de Chinees ben geweest, we hebben hie rin Rotterdam een (paar) vaste die wel goed zijn.
[KNE]-Mod
  zondag 6 februari 2005 @ 17:30:28 #13
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_24956042
Een van de beste dingen die je kunt doen om echt Indonesisch te eten, is gaan eten bij een Padang restaurant. Er staat meestal "Masakan Padang" op, en er staan schalen met eten in de etalage. Je gaat gewoon zitten en dan brengen ze thee, rijst en een hoop schaaltjes met eten. Een rijsttafel dus. Je betaalt alleen voor de schaaltjes die je leeg gegeten hebt. Vlees en vis zijn natuurlijk een stuk duurder dan groentegerechten, maar voor ons nog altijd bespottelijk goedkoop. Wees niet bang dat het onhygienisch is, het is altijd flink gekruid dus bacteriedodend en een Padang restaurant heeft altijd een hoge omloopsnelheid van het eten.
En o ja: je kan altijd extra saus vragen, dat is gratis.
It's not a lie, if you believe
  zondag 6 februari 2005 @ 18:40:45 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24957248
^schrijft op! dat klinkt goed! Masakan Padang dus..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  † In Memoriam † zondag 6 februari 2005 @ 20:42:00 #15
34726 Fratz
Max
pi_24959257
op bali zou ik je de bebek bali (eend op balinese wijze) en de babi guling (speenvarken) aanraden. hou er wel rekening mee dat je de eend en het varken minimaal een dag vantevoren moet betellen. het speenvarken is voor meerdere personen. verder kent bali een eigen soort saté gemaakt van garnalen, cocos en pepertjes, erg lekker!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zondag 6 februari 2005 @ 21:10:02 #16
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24959547
het waterloopt me in de mond van dit topic!!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 6 februari 2005 @ 21:29:34 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24959826
*idemt BHFH*
Ik ga eens uitzoeken of die indo hier verderop dit ook kan maken
[KNE]-Mod
  zondag 6 februari 2005 @ 21:31:15 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24959847
http://www.lekkeroosters.nl/lonny.htm

ik heb deze dubbel DVD besteld met bijbehorend kookboek, kan ik alvast wat expirimenteren en indrukken opdoen... ik zie enorm uit naar 23 april! (dan gaat mijn vlucht naar Jakarta)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 6 februari 2005 @ 21:39:12 #19
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_24959998
Kijk ook eens hier -> http://www.indochef.com/recipes.html
[KNE]-Mod
  Licht Ontvlambaar zondag 6 februari 2005 @ 21:50:50 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24960217
BHFH, jij woont toch in/bij Tongeren tegenwoordig? Dan is Maastricht niet zo'n afstand. In de Rechtstraat (Wijck, het gedeelte tussen het station en de Maas) ligt Gadjah Mas, een supergoed indonesisch restaurant. En recht er tegenover ligt sinds een klein jaar een indonesische traiteur, ook de moeite van het proberen waard!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 6 februari 2005 @ 21:52:15 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24960257
oke bedankt! ga ik wel eens proberen! als ik een leuk iemand mocht vinden die met me wil eten daar ..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24960395
BHFH, ik wil er graag met je eten, als jij een retourtje Maastricht-Utrecht betaalt...... (Utrecht-woonplaats betaal ik zelf wel)
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  zondag 6 februari 2005 @ 22:02:11 #23
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_24960466
quote:
Op zondag 6 februari 2005 12:59 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
[..]

Pas een beetje op met 'pedis' (pittig) eten want daarmee maken die Balinezen geen grappen
Ik vond dat nogal meevallen op Bali. Op Lombok was Pedis veel gevaarlijker, daar het ik zelf een keer een gerecht niet opgegeten (Ajam Pelecing); dat was zo gruwelijk dat ik het niet aandurfde (maag was al een beetje van slag en ik wilde de problemen niet opzoeken)
  zondag 6 februari 2005 @ 22:17:46 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24960759
quote:
Op zondag 6 februari 2005 13:04 schreef ThE_ED het volgende:
Je hebt ook gewoon Indonesische restaurants trouwens...
Hierin de buurt heb je ook een erg goede zitten.

Zie ook: http://www.rasasenang.nl
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  Licht Ontvlambaar zondag 6 februari 2005 @ 22:19:35 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24960800
quote:
Op zondag 6 februari 2005 21:52 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
oke bedankt! ga ik wel eens proberen! als ik een leuk iemand mocht vinden die met me wil eten daar ..
Wil ik best hoor
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 6 februari 2005 @ 22:54:31 #26
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24961513
quote:
Op zondag 6 februari 2005 22:19 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wil ik best hoor
oke mail me maar ogrv621 at hotmail.com
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 6 februari 2005 @ 23:49:44 #27
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_24962564
quote:
Op zondag 6 februari 2005 22:02 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik vond dat nogal meevallen op Bali. Op Lombok was Pedis veel gevaarlijker, daar het ik zelf een keer een gerecht niet opgegeten (Ajam Pelecing); dat was zo gruwelijk dat ik het niet aandurfde (maag was al een beetje van slag en ik wilde de problemen niet opzoeken)
Heheheh, 'Lombok' betekent dan ook 'peper' dus dat geloof ik meteen.

Ik had in Bali een keer garnalen in pittige saus, ik heb die garnalen er voorzichtig uitgevist, maar nog brandde ik alle kanten op. Maar m'n vrouw eet zo pittig dat het af en toe bijna eng is
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_24963155
quote:
Op zondag 6 februari 2005 12:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nu had ik altijd begrepen dat het eten dat wij bij de afhaalchinees voornamelijk uit Indonesië afkomstig is gemengd met de Chinese keuken. Maar gezien de Chinese invloeden en het feit dat het overgrote deel van de Indonesische bevolking moslim is kan ik me voorstellen dat veel gerechten er anders uitzien in Indonesië zelf! . Nog afgezien van al die gerechten die de afhaalchinees niet kan leveren natuurlijk!

Ik heb wel eens het programma "de reistafel" gezien en het water liep me daar in de mond van wat Lonny voor heerlijks maakte op Bali! Wie kan er hier wat namen en gerechten geven die ik daar echt MOET eten en misschien ook wat tips om alvast zelf wat te maken hier?? Het water loopt me nu al in de mond, aangezien ik in april naar Indonesië vertrek!
Wat zit je nou te lullen?
Je weet helemaal niks
Je hebt in Nederland zogenaamde Chinees-Indische of soms Chinees-Indisch-Surinaams wtf dat ook moge zijn (goor dus).
Bij de Chinees krijg je gewoon Chinees eten ok? En soms hebben ze inderdaad wat Indonesische gerechten op de kaart staan.
Dus jij gaat naar Indonesië? Zitten ze echt op te wachten
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
pi_24963174
quote:
Op zondag 6 februari 2005 12:59 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Sate Gule (geitensate met speciale saus)
Sate gule
Rofl, je bedoelt kambing
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
pi_24963191
Nee Eternal-S, TS gaat naar indonesie en zit daarop te wachten.
Sterker nog, hij neemt de moeite om zich erop voor te bereiden.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24963192
quote:
Op zondag 6 februari 2005 22:02 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Ik vond dat nogal meevallen op Bali. Op Lombok was Pedis veel gevaarlijker, daar het ik zelf een keer een gerecht niet opgegeten (Ajam Pelecing); dat was zo gruwelijk dat ik het niet aandurfde (maag was al een beetje van slag en ik wilde de problemen niet opzoeken)
Denk je dat Pedis een stad is ofzo?
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
pi_24963204
quote:
Op maandag 7 februari 2005 00:28 schreef krakkemieke het volgende:
Nee Eternal-S, TS gaat naar indonesie en zit daarop te wachten.
Sterker nog, hij neemt de moeite om zich erop voor te bereiden.
Ja tuurlijk, Nieuw Guinea
Chinese restaurants zijn Indonesisch
En lang leve het kolonialisme
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
pi_24963226
Gule is een stoofschotel met lamsvlees.........
Bestaat er geen sate gule dan?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24963231
Iemand die denkt dat Chinese restaurants voornamelijk Indonesische gerechten serveren is niet goed wijs
Denkt de TS dan dat ze in Italiaanse restaurants Japans eten serveren?

Ontopic, probeer eens een INDONESISCH restaurant en selamat makan
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
pi_24963242
quote:
Op maandag 7 februari 2005 00:31 schreef krakkemieke het volgende:
Gule is een stoofschotel met lamsvlees.........
Bestaat er geen sate gule dan?
Inderdaad, en wat denk je zelf? Sate van stoofvlees
Rofl.
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
pi_24963250
ES, er is meer dan jouw pijn door het kolonialisme.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24963260
Normaal reageren graag.

[ Bericht 94% gewijzigd door Oblivion op 07-02-2005 10:18:37 ]
}]_*_Marinus is mijn makker_*_[{
"Hetzelfde, ero. Een geil 2005."
pi_24963745
mhuahahahahahahahha sate gule wat erg
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
pi_24963782
ROFL, TS wil juist weten wat echt indisch eten is.
ES, je mag me mailen hoor.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24963804
Da's wel typisch Marietje......Heb ik net geleerd dat Indo's niet zo heftig reageren.........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_24963809
quote:
Op maandag 7 februari 2005 01:14 schreef krakkemieke het volgende:
ROFL, TS wil juist weten wat echt indisch eten is.
ES, je mag me mailen hoor.
Echt Indisch eten alsof dat bestaat hehe, de TS heeft het over Indonesisch eten. En dat bestaat ook niet
Met 15.000 eilanden bestaat DE Indonesische keuken niet
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
pi_24963846
Nee, natuurlijk niet, maar TS vroeg om lekkere dingen....
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 7 februari 2005 @ 07:34:52 #43
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24965607
quote:
Op maandag 7 februari 2005 00:30 schreef EternalSolstice het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, Nieuw Guinea
Chinese restaurants zijn Indonesisch
En lang leve het kolonialisme
goed, ik ben hier ook om te leren, maar als ik op de recente kaart kijk van Indonesië zie ik nog steeds het eiland Nieuw Guinea staan. Het eiland heet nog steeds zo, alleen is het nu gesplitst in een oostelijk deel dat onafhankelijk is en een westelijk deel dat geanexeerd is door Indonesië in de jaren 60.

Verder is me dat van die Cinese restaurants altijd verteld dat het eik Indisch is wat we daar eten!

En kolonialisme heeft slechte kanten en goede kanten. Ik ben de eerste om toe te geven dat de Nederlanders de inlanders daar in bepaalde periodes heel slecht hebben behandeld, wat zeer te betreuren is!! , aan de aan de andere kant hoorde ik gisteren een inlander op atjeh zeggen dat ze de Hollanders zo missen en dat alle huizen DIE op Atjeh nog overeind staan door de Hollanders gebouwd zijn. Ik vind het ook een slechte zaak dat Nederland niet een grote troepenmacht heeft gestuurd om de boel weer op te bouwen in Atjeh.

[ Bericht 5% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 07-02-2005 07:42:01 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 7 februari 2005 @ 09:37:22 #44
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_24966277
quote:
Op maandag 7 februari 2005 00:27 schreef EternalSolstice het volgende:
Sate gule
Rofl, je bedoelt kambing
Sate gule kambing dan.

[ Bericht 16% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 07-02-2005 09:53:31 ]
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  maandag 7 februari 2005 @ 11:31:31 #45
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_24968056
quote:
Op zondag 6 februari 2005 12:59 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Terang Bulan (soort dikke pannekoek, met bijvoorbeeld pinda en chocolade, erg zwaar, als tussendoortje)
Jammie, ik krijg nu al honger! Ook al vind ik het bepaald geen tussendoortje, eerder een complete maaltijd.

Mijn moeder zong er vroeger, toen ik nog kind was, weleens een liedje over, herinner ik me
Weet niet meer hoe het ging, maar het was altijd onder het koken.


Enne: het is sateh kambing (sateh) of gulai kambing (gestoofd vlees), zo heb ik het althans geleerd. En dan heb je ook nog kareh kambing geloof ik, maar hoe of wat je dat klaarmaakt weet ik niet.

Ik heb een hele meute kookboeken, maar als ik niet (meer) weet hoe ik iets klaar moet maken kijk ik altijd op www.kokkieblanda.nl , daar staan een heleboel (originele) recepten. En nog handiger: http://users.raketnet.nl/ldekker/frame-lallesstart.htm : tante lenny's kookhoekje.

Mijn favoriete gerecht op dit moment is Dendeng Terik, maar ik heb geen idee of je dat overal kan krijgen. Heerlijk rundvlees, echt om je vingers bij op te eten.

[ Bericht 12% gewijzigd door merdeka op 07-02-2005 11:50:32 (spelvautje) ]
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  † In Memoriam † maandag 7 februari 2005 @ 11:56:17 #46
34726 Fratz
Max
pi_24968512
quote:
Op maandag 7 februari 2005 07:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

goed, ik ben hier ook om te leren, maar als ik op de recente kaart kijk van Indonesië zie ik nog steeds het eiland Nieuw Guinea staan. Het eiland heet nog steeds zo, alleen is het nu gesplitst in een oostelijk deel dat onafhankelijk is en een westelijk deel dat geanexeerd is door Indonesië in de jaren 60.
Ik weet niet wat voor kaart jij hebt maar het heet Irian Jaya hoor. De Indonesiërs noemen het ook zo. Google anders even op "kaart, Indonesië", dan zie je overal Irian Jaya staan.
(of heb je nog een "nieuwe" kaart uit de koloniaalse tijd? )
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_24970706
quote:
Op maandag 7 februari 2005 11:31 schreef merdeka het volgende:
Enne: het is sateh kambing (sateh) of gulai kambing (gestoofd vlees)
Het is sate en niet sateh, maar verder heb je gelijk

lijkt me ook technisch onmogelijk om sate van stoofvlees te maken hehe, dat valt zo van het stokje af
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
pi_24970744
quote:
Op maandag 7 februari 2005 11:56 schreef Fratz het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor kaart jij hebt maar het heet Irian Jaya hoor. De Indonesiërs noemen het ook zo. Google anders even op "kaart, Indonesië", dan zie je overal Irian Jaya staan.
(of heb je nog een "nieuwe" kaart uit de koloniaalse tijd? )
Inderdaad
quote:
aan de andere kant hoorde ik gisteren een inlander op atjeh zeggen dat ze de Hollanders zo missen en dat alle huizen DIE op Atjeh nog overeind staan door de Hollanders gebouwd zijn
En BHFH noemt Indonesiërsinlanders
En die acehse man zei dat inderdaad de gebouwen die de Nederlanders hadden gebouwd goed zijn, niet dat hij de Nederlands miste.
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
  maandag 7 februari 2005 @ 14:21:03 #49
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_24970951
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:04 schreef Marietje_ het volgende:

[..]

Het is sate en niet sateh, maar verder heb je gelijk

lijkt me ook technisch onmogelijk om sate van stoofvlees te maken hehe, dat valt zo van het stokje af
I dunno, ik spreek (moluks) maleis en wij schrijven het altijd zo. Tenminste, zo heb ik het geleerd.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_24971512
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:21 schreef merdeka het volgende:

[..]

I dunno, ik spreek (moluks) maleis en wij schrijven het altijd zo. Tenminste, zo heb ik het geleerd.
Ok, dat kan ja. In het Indonesisch is het sate. In het Maleis iig Sateh
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')