abonnement Unibet Coolblue
pi_24939125
m,n vriendin is bezig nu met south beach dieet .. iemand ervaring hiermee ??
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
pi_24939212
Kan je iets meer informatie geven dan dit?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_24939358
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
pi_25134048
ik heb het boek ook gekocht...

Erg interessant. En ik geloof ook best dat je afvalt.

Alleen in het boek staat voor 2 weken fase 1..... moet je die recepten ook eten, of kan je zelf wtar verzinnen uit die tabellen??? Want ik lust niet alles.....
pi_25134109
Uit onvrede met de bestaande diëten, die een combinatie van vetarme en koolhy-draatrijke producten aanbevolen, ontwikkelde A. Agatson, cardioloog, zijn eigen South Beach dieet.

Niet vet- en koolhydraatarm

Het dieet is niet vetarm en ook niet koolhydraatarm, maar geleerd wordt de goede vetten en goede koolhydraten te onderscheiden van de slechte vetten en koolhydraten. Hierdoor val je af, verlaag je je cholesterol, verminder je risico's op hart- en vaatziekten, en hoef je geen honger te lijden.

Onderzoek

Tijdens een 12 weken durend onderzoek waarbij 40 mensen met overgewicht het South Beach dieet volgden, verloren zij gemiddeld 6 kilo, wat bijna het dubbele is van het gewicht dat de controlegroep afviel, die een dieet van de Amerikaanse Hartstichting volgden.

De goede koolhydraten

Veel overgewicht wordt veroorzaakt door de verkeerde koolhydraten. Vooral die koolhydraten, die voorkomen in overgeraffineerde producten als brood, koek, gebak, snacks en frisdrank en andere geliefde producten. Door het overbewerken van deze producten door de moderne industrie worden de vezels uit de grondstoffen verwijderd. Hierdoor wordt de manier waarop het verteerd en opgenomen wordt door het lichaam veranderd.

Door vermindering van het gebruik van de slechte koolhydraten zul je afvallen, de insuline huishouding weer op peil brengen, het cholesterol niveau verlagen en de spijsvertering op een betere manier laten verlopen. Zelfs de overmatige trek in koolhydraatrijke voeding zal afnemen.

Voor de bepaling of het om goede of slechte koolhydraten gaat, wordt gebruik gemaakt van de glycemische index.

Het goede vet

Door de beperking van koolhydraten is gebruik van weinig vet en dierlijke eiwitten toegestaan. Mager vlees, eieren, kip, kalkoen en vis worden aangeraden met noten magere kaas- en zuivelproducten.
Gebruik van olijfolie wordt speciaal aanbevolen.


Drie fasen

Je begint het South Beach dieet met twee zwaardere weken. Je mag wel zes maaltijden of tussendoortjes per dag, maar je mag in deze 2 weken o.a. geen fruit en zuivelproducten en zetmeelproducten gebruiken. Dus ook geen brood, rijst en pasta.

Wel mag je b.v. eieren, mager vlees, kip en vis, cottage cheese, noten.

Tweede fase

Na twee weken kun je wat fruitsoorten, volkorenproducten en rijst en zelfs pure chocola met mate toevoegen. Het is de bedoeling zelf goed op te letten waar je wel en niet goed op reageert, blijf je afvallen zit je op de goede weg, en kan je steeds meer producten toevoegen. Val je niet af ga dan weer terug naar fase 1 tot je wel afvalt. Fase twee duurt zolang tot je je streefgewicht hebt bereikt.

Derde fase

Deze fase duurt de rest van je leven. Houdt je aan het gebruik van goede koolhydraten en goede vetten en beperk de slechte zo veel mogelijk. Gaat het een tijd wat minder, schakel dan weer terug naar fase 1 en 2.

Lijkt op Atkins?

Oppervlakkig gezien heeft het South Beach dieet wel iets weg van Atkins. Maar de vergelijking gaat vooral op voor de indeling in de drie fasen:

-een eerste snelle afvalfase
-een fase geleidelijk afvallen
-een onderhoudsfase

Het verschilt van Atkins:

Goede koolhydraten

Het verschilt doordat het South Beach dieet het gebruik van koolhydraten niet beperkt. Het South Beach dieet maakt alleen onderscheid tussen goede en slechte koolhydraten. De goede koolhydraten mag je onbeperkt nemen.

Gebruik van vet

Atkins stelt geen beperkingen aan het gebruik van vet, ook niet aan de ongezonde verzadigde vetten. Het South Beach dieet verdeeld de vetten in goede en slechte vetten. Goede vetten zijn in redelijke hoeveelheden toegestaan.



Vergeet niet om ook over de glycemische index te lezen, hier zie je wat goede en slechte koolhydraten zijn
  donderdag 17 februari 2005 @ 22:11:31 #7
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_25134141
tvp
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_25139571
Mijn vriendin is er mee bezig en is inmiddels 4.2 kilo kwijt en 5 Feb mee begonnen
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
pi_25139889
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 22:07 schreef charmed_angel het volgende:
ik heb het boek ook gekocht...

Erg interessant. En ik geloof ook best dat je afvalt.

Alleen in het boek staat voor 2 weken fase 1..... moet je die recepten ook eten, of kan je zelf wtar verzinnen uit die tabellen??? Want ik lust niet alles.....
Hoi charmed angel,
Zolang je je houdt aan wat er wel en niet gegeten mag worden, hoef je je niet aan de recepten te houden.
op www.koolhydraten.com kun je ook even controleren hoeveel slechte koolhydraten in een product zitten.
Alvast veel succes
groetjes Cindy*

* Vriendin van McReal

[ Bericht 1% gewijzigd door McReal op 18-02-2005 08:32:42 ]
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
pi_25158994
kijk eens bij
http://www.hetsouthbeachdieet.nl voor uitleg en http://www.daweny.com/phpBB2/index.php

Daar is veel info te vinden.
pi_25501957
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 04:23 schreef McReal het volgende:
Mijn vriendin is er mee bezig en is inmiddels 4.2 kilo kwijt en 5 Feb mee begonnen
Nu inmiddels 9.4 kilo eraf
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
  woensdag 16 maart 2005 @ 12:20:33 #12
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25530265
Is het met SB ook zo dat je de 1e fase kan lengen om het afvallen te versnellen....?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25558749
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 12:20 schreef avotar het volgende:
Is het met SB ook zo dat je de 1e fase kan lengen om het afvallen te versnellen....?
ja dat kan maar neem dan wel een multivitamine preparaat om eventuele tekorten op te heffen , er word af geraden om langer dan 4 weken in fase 1 te blijven..
ACWW : 2191-9227-8630 / Fun4Two / McReal
  vrijdag 18 maart 2005 @ 08:12:56 #14
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25558901
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 07:39 schreef McReal het volgende:

[..]

ja dat kan maar neem dan wel een multivitamine preparaat om eventuele tekorten op te heffen , er word af geraden om langer dan 4 weken in fase 1 te blijven..
Ik doe zelf atkins.. dus zit zelf ook zwaar de vitamientjes..
maar .. eigenlijk ... is dat voor iedereen wel een aanrader.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25839123
ik ben steeds aan het twijfelen of ik atkins ga doen of south beach...

Ik heb de volgende bedenkingen...
@1Op de een of andere manier staat me bij atkins het vele vet (roomboters en volle mayo's) tegen...
@2Daarnaast eet ik vegetarisch en ben ik bang dat ik erg veel tekort kom aan voedingsstoffen als ik atkins ga doen...ik weet wel dat ik supllementen kan slikken, maar toch...
@3tevens heb ik het idee dat ik soor het south beach op een 'natuurlijkere wijze' een gezond eetpatroon ga aanleren dan bij atkins...

@4 zijn er een beetje 'normale'ontbijttips? en mag ik bv fijnlijntje al in fase 1 van atkins of SB?

Ik hoop dat er mensen zijn die voor mij de antwoorden hebben!


Bedankt!
  woensdag 30 maart 2005 @ 08:51:31 #16
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_25848736
mm.. het cholesterol niveau moet omlaag maar veel eieren eten in fase 1 is dus geen probleem? Je cholesterol spiegel gaat bij + 3 eieren p. week door het dak, beetje vaag dus...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:05:40 #17
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25848890
Hoi Babbelzz,

ik doe nu al een hele tijd atkins en ik kan het aanraden. Voor mij heeft het gewerkt (ben inmiddels 28 kilo kwijt en voel me zoals nooit te voren).

Ik ga alleen niet roepen dat jij het ook moet doen. Ik ben er van overtuigd dat iedereen zijn eigen manier moet zoeken, waar hij ook achter staat. Zelfde geldt voor alle strenge regels. Ik heb ze in het begin netjes gevolgd en ben nu aan het experimenteren waar ik kan afwijken van de regeles. Dat bevalt me goed.

Ik kan over SB niet goed oordelen, want ik weet er neit te veel van. Maar ik wil vanuit Atkins wel een antwoord geven op je bedenkingen.

@1: Had ik ook, alleen merkte ik dat het in de praktijk meeviel. Je meot er niet te veel bij nadenken en er een gewoonte in kweken. Niet te veel bij nadenken wat je eet en hoe tegenstrijdig het voelt.

@2: Tja, ook hier valt het mee. De voedingsstoffen die je met name mist zijn de kh's en suikers. Let er vooral goed op dat je voldoende eiwitten inneemt. En die supplementen, tja.. ik slik ze nu ruim 9 maanden..... ik ben me aan het afvragen waarom ik ze niet al die tijd al geslikt heb.

@3: zou kunnen... kan ik niet over oordelen.

@4: kijk eens op www.atkinsforum.nl (ik hoop dat dit niet als spam gezien wordt) .. in elk geval hier staan ontzettend veel tips voor het ontbijt, buiten het gebakken eitje.
Fijnlijntje is helaas pas fase 2, alleen hier heb je het weer. Het ligt eraan hoe je de regels interpreteerd. Zelf heb ik ruim 6 maanden in fase 1 gezeten, maar ben ik na een maand er wat soepeler mee omgegaan, een soort van fase 1,5 . Maar dat zijn dingen die je helemaal zelf moet ondervinden want elk lichaam is anders


Succes in elk geval.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:06:40 #18
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25848904
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 08:51 schreef horney_dorney het volgende:
mm.. het cholesterol niveau moet omlaag maar veel eieren eten in fase 1 is dus geen probleem? Je cholesterol spiegel gaat bij + 3 eieren p. week door het dak, beetje vaag dus...
niet dus.. ik eet ongeveer 15 eieren op een week.... en mijn cholesterol is nog nooit zo laag geweest.

hoe het komt....????? je ne sais pas... maar klagen zal ik niet doen...
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 30 maart 2005 @ 09:27:04 #19
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_25849141
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:06 schreef avotar het volgende:

[..]

niet dus.. ik eet ongeveer 15 eieren op een week.... en mijn cholesterol is nog nooit zo laag geweest.

hoe het komt....????? je ne sais pas... maar klagen zal ik niet doen...
Als je een aantal eieren eet en direct daarna het cholesterol meet, zal het cholesterol enorm hoog zijn. Maar het niveau gaat ook weer terug naar een normaal niveau. Eieren hebben dus alleen een korte termijn invloed op het cholesterolniveau...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:05:50 #20
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25849827
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 09:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Als je een aantal eieren eet en direct daarna het cholesterol meet, zal het cholesterol enorm hoog zijn. Maar het niveau gaat ook weer terug naar een normaal niveau. Eieren hebben dus alleen een korte termijn invloed op het cholesterolniveau...
Neuj..... ben ik het niet mee eens. Ik moest weliswaar geprikt worden toen ik nuchter was, maar..... ik had de dagen ervoor niets bijzonders gegeten.. eigenlijk express mijn normale voeding gehouden (dus met zoveel eieren).... om een zo accuraat mogelijke meting te hebben.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_25852162
@ avotar

thanx voor je reactie....

na nog wat denken en een nachtje slapen, heb ik besloten dat het het SBD gaat worden, omdat ik voor mezelf hier meer mogelijkheden in zie, om op langere termijn nou eindelijk eens dat verantwoorde en evenwichtige voedingspatroon aan te meten.

Er zitten wel flink wat overeenkomsten tussen SBD en Atkins, dus ik haal idd al heel wat info weg van www.atkinsdieet.nl en het bijbehorende forum
Ik heb zojuist het SBD tabellen boekje gekocht, eens kijken of ik daar voldoende info uit kan halen, icm internet, anders strax alsnog naar de stad om t grote boek erbij te kopen (was op bij buurtboekhandel)...
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:33:02 #22
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_25855644
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 10:05 schreef avotar het volgende:

[..]

Neuj..... ben ik het niet mee eens. Ik moest weliswaar geprikt worden toen ik nuchter was, maar..... ik had de dagen ervoor niets bijzonders gegeten.. eigenlijk express mijn normale voeding gehouden (dus met zoveel eieren).... om een zo accuraat mogelijke meting te hebben.
Precies, dat zeg ik toch? Korte termijn invloed. Als je de heren doktoren had willen laten schrikken had je een aantal eieren kort voor die test moeten eten. Jij was echter nuchter, dus dan zie je de normale waarden in de test en is er niets aan de hand...

Een arts vertelde me dat ze, toen ze nog studeerde, samen met andere studenten aan een onderzoek naar cholesterol mee deed. Op een gegeven moment werd het een sport een zo hoog mogelijk cholesterolniveau te krijgen door vlak voor de test zoveel mogelijk eieren te eten. Deden ze dit niet, was hun cholesterolniveau gewoon in orde.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_25855857
Mag ik één kritische vraag stellen? Waarom aan een dieet doen als je hier later toch weer alleen van aankomt? Is het niet beter om rigoreus je eetpatroon te veranderen?
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:47:35 #24
109895 Gekke_Waus
Hardstyle = Lifestyle
pi_25855980
je kan natuurlijk ook wat meer bewegen sport heet dat
E nominee Partris, et Filii, et Spiritus Sancti
  woensdag 30 maart 2005 @ 14:51:12 #25
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_25856056
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:42 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Mag ik één kritische vraag stellen? Waarom aan een dieet doen als je hier later toch weer alleen van aankomt? Is het niet beter om rigoreus je eetpatroon te veranderen?
Dat is wat je southbeach en ook atkins doet.
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 14:47 schreef Gekke_Waus het volgende:
je kan natuurlijk ook wat meer bewegen sport heet dat
beter nog alles tegelijk..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')