abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf donderdag 10 februari 2005 @ 08:05:36 #76
18921 freud
Who's John Galt?
pi_25018566
Dat ze religie en rechtspraak gaan mixen is imo een kwalijke zaak. Rechtspraak moet het gezond verstand vertegenwoordigen binnen duidelijke grenzen. Religie is per definitie een gevoelskwestie, en dus imo ongeschikt voor de rechtspraak. Maar goed, wat ik in iindonesie het ergste vindt, is dat terrorisme maar 8 jaar cel oplevert, en dat een zoen (teken van liefde!) zwaarder gestraft wordt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_25018569
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 08:03 schreef Youssef het volgende:

[..]

?? Wat een kansloze opmerking gebasseerd op niet oprecht gelovigen. Ik en vele moslims met mij kunnen met elke nationaliteit thuis komen, zolang deze maar pretendeert moslim te zijn of te worden.
Dat is heel fijn voor jou, maar ik vrees dat jij niet in de meerderheid bent. Moslims zijn net mensen namelijk.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_25018627
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 08:05 schreef freud het volgende:
Dat ze religie en rechtspraak gaan mixen is imo een kwalijke zaak. Rechtspraak moet het gezond verstand vertegenwoordigen binnen duidelijke grenzen. Religie is per definitie een gevoelskwestie, en dus imo ongeschikt voor de rechtspraak.
Is Allah niet Alwetend over de mensheid?
quote:
Maar goed, wat ik in iindonesie het ergste vindt, is dat terrorisme maar 8 jaar cel oplevert, en dat een zoen (teken van liefde!) zwaarder gestraft wordt.
Nasleep van de Nederlandse invloed waarschijnlijk
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 08:06 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat is heel fijn voor jou, maar ik vrees dat jij niet in de meerderheid bent. Moslims zijn net mensen namelijk.
Dat lijkt me sterk, zelf heb ik nog nooit van problemen gehoord. Alhoewel ik weet dat men automatisch zoekt naar iemand 'binnen de eigen gemeenschap'. Dat wil verder niet zeggen dat dit onder druk gebeurd en een Turk als speelkameraad taboe is. Bovendien zou ik het een kwalijke zaak vinden als men een vrouw kiest omwille van haar status, afkomst of geld. De oprechtheid in haar geloof is nog altijd het belangrijkst en zal voor de grootste binding zorgen tussen een man en zijn partner
pi_25019028
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 08:03 schreef Youssef het volgende:
?? Wat een kansloze opmerking gebasseerd op niet oprecht gelovigen. Ik en vele moslims met mij kunnen met elke nationaliteit thuis komen, zolang deze maar pretendeert moslim te zijn of te worden.
Zelf ben ik atheist, maar ik zou thuis kunnen komen met elke nationaliteit en/of religie.
Zonder dat daar ook maar 1 oordeel over geveld zal worden.
Ik bpespeur in dat " zolang deze maar pretendeert moslim te zijn of te worden" een vorm van discirminatie.
Een intolerantie t.o.v. andere denk en leefwijzen, zo van "tuurlijk ben je welkom, zolang je maar in mijn straatje past"
Wat is daarop uw antwoordt?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  FOK!fotograaf donderdag 10 februari 2005 @ 09:51:22 #80
18921 freud
Who's John Galt?
pi_25019383
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 08:21 schreef Youssef het volgende:
Is Allah niet Alwetend over de mensheid?
Dat is het geloof ja, maar is allah ook degene die het vonnis uitspreekt? Nee. Mensen interpreteren (en menen dat goed te doen) de vermoedelijke uitspraken van allah. Het blijven mensen die beoordelen op interpretaties van een geloof. Dit laat nogal wat ruimte voor persoonlijke interpretaties en gevoelens.
quote:
Nasleep van de Nederlandse invloed waarschijnlijk
Nederlandse rechtspraak volgt nog altijd niet echt het gezond verstand. Het is gelukkig wel zo dat iedereen gelijk behandeld wordt, wat ik niet kan zeggen van de ervaringen en voorbeelden die ik heb gezien van de islamitische rechtspraak.
quote:
[...]Bovendien zou ik het een kwalijke zaak vinden als men een vrouw kiest omwille van haar status, afkomst of geld. De oprechtheid in haar geloof is nog altijd het belangrijkst en zal voor de grootste binding zorgen tussen een man en zijn partner
Van jouw mond in het oor van de 'gelovigen'...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')