Ok, dat je een club opricht voor je auto, prima, daar kan ik me ergens in de verte nog wel wat bij voorstellen, en dat je blij bent met een Deawoo, zal best. Maar een club om het voortbestaan van dat merk je garanderen? Zo goed en bijzonder is dat nou ook weer niet. Ik weet het niet hoor...quote:“We blijven Daewoo een warm hart toedragen”
door onze redactie
ROOSENDAAL - Als het aan Maurice Spijksma ligt raakt Daewoo na de naamsverandering in Chevrolet nooit in de vergetelheid. Sinds de Roosendaaler in een Daewoo Nexia rijdt is hij min of meer verkocht geraakt aan de Koreaanse merk. Hij richtte samen met vriend Martin de Groen Daewoo Club Nederland op, want het Zuid-Koreaanse merk mag niet in de vergetelheid raken.
In Korea verkoopt Daewoo de Opel Speedster onder eigen naam.
Spijksma heeft zijn Daewoo nu ongeveer één jaar. Op feestjes hoort hij keer op keer dat hij de verkeerde auto heeft gekocht. "Hij zou niet degelijk zijn, hoor ik dan,” vertelt Spijksma, “maar daar denk ik anders over. Degenen die dat zeggen moeten er eens in rijden." Martin heeft zijn Espero al ruim acht jaar en rijdt er nog steeds met veel plezier mee rond. Hij is al vanaf het eerste uur bekend met het merk Daewoo en heeft tot op vandaag de dag geen seconde spijt van zijn aanschaf gehad. “Daewoo biedt mij altijd uitstekende service en ik trek me helemaal niets aan van de bekende slappe vooroordelen die mensen altijd over dit merk hebben.”
Dat is ook een van de voornaamste redenen dat de club is opgericht, dat mensen anders tegen Daewoo moeten aankijken. Momenteel telt de club zes leden, maar de bestuursleden hebben nog niet actief leden geworven. “In januari organiseren we de eerste meeting. Iedereen is welkom, maar bij voorkeur zoveel mogelijk mensen met een Daewoo.” Op termijn denkt Spijksma aan meetings met de buitenlandse Daewoo-clubs. In Duitsland, België en Groot-Brittannië zijn zeer fanatieke Daewoo-rijders samengebracht. “De saamhorigheid daar is groot. Ik hoop dat we dat in Nederland ook kunnen bereiken. Per slot van rekening zijn in Nederland sinds de verkoopstart in 1995 meer dan 50.000 Daewoo’s verkocht. We moeten met z’n allen Daewoo een warm hart toe blijven dragen.”
De bestuursleden betreuren het dan ook ten zeerste dat Daewoo als merk van de markt verdwijnt. "Daewoo was hard op weg om goed door te breken als zelfstandig merk, met steeds mooier ogende modellen en nu verdwijnt het merk weer in het zwarte gat genaamd General Motors. Natuurlijk, de Chevrolet-modellen zijn nog altijd Daewoo’s, maar de naam verdwijnt.” Mochten Spijksma en De Groen toe zijn aan een andere auto, dan wordt het wederom een Daewoo.
Auto en een koreaan / aziaat in een zin?quote:Op maandag 3 januari 2005 12:54 schreef astra het volgende:
Net gelezen in de Telegraaf:
[..]
Ok, dat je een club opricht voor je auto, prima,
Waarom mag het met een porsche wel en met een deawoo nietquote:Op maandag 3 januari 2005 12:57 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Auto en een koreaan / aziaat in een zin?
Hij zou blij moeten zijn dat hij zijn deawoo een chevrolet mag noemen, de eikel.
En een e-kadett met een deawoo badge?quote:Op maandag 3 januari 2005 13:07 schreef MrX1982 het volgende:
Chevrolet te grabbel, een daewoo met een chevrolet badge is gewoon een daewoo.
Ik dacht dat die modellen - als je ze officieel bij een dealer in europa koopt - een andere merknaam krijgen, pontiac, buick of zo. grijs import zijn ze natuurlijk wel chevrolet, en op termijn krijg je dus in de showroom een matiz naast een tahoe. of er in geparkeerd natuurlijkquote:Op maandag 3 januari 2005 13:24 schreef MrX1982 het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met de echte Chevrolets?
De chevrolet Tahoe, Trailblazer enzo kan je toch ook gewoon nog kopen? Ik neem niet aan dat mensen die een echte chevrolet kunnen betalen/rijden geassocieerd willen worden met de daewoo met chevrolet badge rijders?
Daewoo maakt echt heel heftige reakties los bij de mensen. Mijn buren rijden in een Nubira stationwagon en zijn er dik tevreden mee. Een oom van mij rijdt in een Leganza met alle opties en voelt zich er ook prima in, maar er zijn idd ook zat ex-deawoo rijders te vinden die dat ding nog te slecht voor de shredder vinden. Zo heeft m'n collega hier naast me een Lanos uit '98 met een lekke koppakking, een airbagsensor die continue alarm geeft, de nodige electrische problemen en noem maar op. En inruilen? Da's huilen! Tenzij hij weer een Daewoo neemt natuurlijk...quote:Op maandag 3 januari 2005 13:33 schreef Xanthe het volgende:
Na een daewoo ben je erg hard aan iets anders toe...
Heb nog geen 4 maanden een daewoo gereden en ben blij dat ik dat ding weer kwijt ben.
In het begin was het erg leuk een nexia , maar wat een verschrikkelijke auto is vond ik het na een paar maand , onoverzichtelijk in het verkeer omdat er behoorlijk wat dode hoeken in zaten.
Over je schouder kijken , zag je geen raam of weg maar de hoofdsteun , op de rotonde zaten auto's vaak net achter een raamstijl waardoor je dacht dat je door kon rijden en je geeft wat gas en je ziet ineens een auto erg dichtbij je...
Nee dank je voor mijn geen daewoo weer...
Of ze kunnen doen net als wat ze bij de Corvette hebben gedaan gewoon de naam Chevrolet weglaten en hem door het leven laten gaan als Corvette. Dat kunnen ze natuurlijk ook bij de Tahoe,Trailblazer etc doen.quote:Op maandag 3 januari 2005 13:36 schreef astra het volgende:
Ik dacht dat die modellen - als je ze officieel bij een dealer in europa koopt - een andere merknaam krijgen, pontiac, buick of zo. grijs import zijn ze natuurlijk wel chevrolet, en op termijn krijg je dus in de showroom een matiz naast een tahoe. of er in geparkeerd natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |