abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 januari 2005 @ 12:54:00 #1
8389 astra
...met peugeot 307SW!
pi_24370520
Net gelezen in de Telegraaf:
quote:
“We blijven Daewoo een warm hart toedragen”

door onze redactie



ROOSENDAAL - Als het aan Maurice Spijksma ligt raakt Daewoo na de naamsverandering in Chevrolet nooit in de vergetelheid. Sinds de Roosendaaler in een Daewoo Nexia rijdt is hij min of meer verkocht geraakt aan de Koreaanse merk. Hij richtte samen met vriend Martin de Groen Daewoo Club Nederland op, want het Zuid-Koreaanse merk mag niet in de vergetelheid raken.


In Korea verkoopt Daewoo de Opel Speedster onder eigen naam.
Spijksma heeft zijn Daewoo nu ongeveer één jaar. Op feestjes hoort hij keer op keer dat hij de verkeerde auto heeft gekocht. "Hij zou niet degelijk zijn, hoor ik dan,” vertelt Spijksma, “maar daar denk ik anders over. Degenen die dat zeggen moeten er eens in rijden." Martin heeft zijn Espero al ruim acht jaar en rijdt er nog steeds met veel plezier mee rond. Hij is al vanaf het eerste uur bekend met het merk Daewoo en heeft tot op vandaag de dag geen seconde spijt van zijn aanschaf gehad. “Daewoo biedt mij altijd uitstekende service en ik trek me helemaal niets aan van de bekende slappe vooroordelen die mensen altijd over dit merk hebben.”


Dat is ook een van de voornaamste redenen dat de club is opgericht, dat mensen anders tegen Daewoo moeten aankijken. Momenteel telt de club zes leden, maar de bestuursleden hebben nog niet actief leden geworven. “In januari organiseren we de eerste meeting. Iedereen is welkom, maar bij voorkeur zoveel mogelijk mensen met een Daewoo.” Op termijn denkt Spijksma aan meetings met de buitenlandse Daewoo-clubs. In Duitsland, België en Groot-Brittannië zijn zeer fanatieke Daewoo-rijders samengebracht. “De saamhorigheid daar is groot. Ik hoop dat we dat in Nederland ook kunnen bereiken. Per slot van rekening zijn in Nederland sinds de verkoopstart in 1995 meer dan 50.000 Daewoo’s verkocht. We moeten met z’n allen Daewoo een warm hart toe blijven dragen.”


De bestuursleden betreuren het dan ook ten zeerste dat Daewoo als merk van de markt verdwijnt. "Daewoo was hard op weg om goed door te breken als zelfstandig merk, met steeds mooier ogende modellen en nu verdwijnt het merk weer in het zwarte gat genaamd General Motors. Natuurlijk, de Chevrolet-modellen zijn nog altijd Daewoo’s, maar de naam verdwijnt.” Mochten Spijksma en De Groen toe zijn aan een andere auto, dan wordt het wederom een Daewoo.
Ok, dat je een club opricht voor je auto, prima, daar kan ik me ergens in de verte nog wel wat bij voorstellen, en dat je blij bent met een Deawoo, zal best. Maar een club om het voortbestaan van dat merk je garanderen? Zo goed en bijzonder is dat nou ook weer niet. Ik weet het niet hoor...
Astra is papa! van Lars
pi_24370587
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:54 schreef astra het volgende:
Net gelezen in de Telegraaf:
[..]

Ok, dat je een club opricht voor je auto, prima,
Auto en een koreaan / aziaat in een zin?


Hij zou blij moeten zijn dat hij zijn deawoo een chevrolet mag noemen, de eikel.
  maandag 3 januari 2005 @ 13:00:15 #3
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_24370622
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:57 schreef Fwnk het volgende:

[..]

Auto en een koreaan / aziaat in een zin?


Hij zou blij moeten zijn dat hij zijn deawoo een chevrolet mag noemen, de eikel.
Waarom mag het met een porsche wel en met een deawoo niet

niet dat een deawoo mijn 1e keus is,maar ik vind het weer eens zo'n standaart "FOK PTA" antwoord...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_24370720
Sommige mensen hebben dus gewoon echt geen smaak

Idioten bij GM ze gooien de merknaam Chevrolet te grabbel, een daewoo met een chevrolet badge is gewoon een daewoo. Rare gasten die Amerikanen
pi_24370856
Hierboven zijn dus enkele echt geweldige voorbeelden van wat die man in dat artikel bedoelt. De meeste van jullie zullen waarschijnlijk nog nooit in die auto hebben gereden en kunnen er dus vrij moeilijk een mening over hebben.

en ik heb nog lang geen rijbewijs, dat klopt
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_24370974
Voor alle Daewoo rijders:



  • 2x uitprinten.
  • uitknippen.
  • opplakken.

    Alstu.
  • Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
    pi_24371014
    Wat gebeurt er eigenlijk met de echte Chevrolets?

    De chevrolet Tahoe, Trailblazer enzo kan je toch ook gewoon nog kopen? Ik neem niet aan dat mensen die een echte chevrolet kunnen betalen/rijden geassocieerd willen worden met de daewoo met chevrolet badge rijders?
    pi_24371085
    quote:
    Op maandag 3 januari 2005 13:07 schreef MrX1982 het volgende:
    Chevrolet te grabbel, een daewoo met een chevrolet badge is gewoon een daewoo.
    En een e-kadett met een deawoo badge?
    Dat is een Nexia
    [ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
      maandag 3 januari 2005 @ 13:32:22 #9
    33209 Juggernaut
    E36 BMW 318iS executive
    pi_24371121
    als ik in een daewoo moest rijden had ik van schaamte alle logo's d'r allang afgesloopt
    Heb je nog bloed onder je nagels?
    pi_24371135
    Na een daewoo ben je erg hard aan iets anders toe...
    Heb nog geen 4 maanden een daewoo gereden en ben blij dat ik dat ding weer kwijt ben.
    In het begin was het erg leuk een nexia , maar wat een verschrikkelijke auto is vond ik het na een paar maand , onoverzichtelijk in het verkeer omdat er behoorlijk wat dode hoeken in zaten.
    Over je schouder kijken , zag je geen raam of weg maar de hoofdsteun , op de rotonde zaten auto's vaak net achter een raamstijl waardoor je dacht dat je door kon rijden en je geeft wat gas en je ziet ineens een auto erg dichtbij je...
    Nee dank je voor mijn geen daewoo weer...
      maandag 3 januari 2005 @ 13:36:43 #11
    8389 astra
    ...met peugeot 307SW!
    pi_24371193
    quote:
    Op maandag 3 januari 2005 13:24 schreef MrX1982 het volgende:
    Wat gebeurt er eigenlijk met de echte Chevrolets?

    De chevrolet Tahoe, Trailblazer enzo kan je toch ook gewoon nog kopen? Ik neem niet aan dat mensen die een echte chevrolet kunnen betalen/rijden geassocieerd willen worden met de daewoo met chevrolet badge rijders?
    Ik dacht dat die modellen - als je ze officieel bij een dealer in europa koopt - een andere merknaam krijgen, pontiac, buick of zo. grijs import zijn ze natuurlijk wel chevrolet, en op termijn krijg je dus in de showroom een matiz naast een tahoe. of er in geparkeerd natuurlijk
    Astra is papa! van Lars
    pi_24371257
    Ik denk dat Chevrolet (voorheen Deawoo) de verkoop van voormalig Deawoo autos in de rest van de wereld geen goed zal doen gezien de algemene, anti-amerikaanse houding van de rest van de wereld.
    Ik denk dat Chevrolet zich daarmee flink in de vingers heeft gesneden.

    Over een jaar is de slogan "Poe poe, chevvy wordt weer deawoo"
    Supra Groningam Nihil
    Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
    Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
    Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
      maandag 3 januari 2005 @ 13:46:10 #13
    84309 pooier
    bling bling
    pi_24371370
    Je ziet nu ook steeds reclames van (kleine) Chevrolet. ( een Deawoo dus)

    "het wereld merk Chevrolet gaat nu ook europa veroveren"
    copyright 2006
    pi_24371391
    quote:
    Op maandag 3 januari 2005 13:33 schreef Xanthe het volgende:
    Na een daewoo ben je erg hard aan iets anders toe...
    Heb nog geen 4 maanden een daewoo gereden en ben blij dat ik dat ding weer kwijt ben.
    In het begin was het erg leuk een nexia , maar wat een verschrikkelijke auto is vond ik het na een paar maand , onoverzichtelijk in het verkeer omdat er behoorlijk wat dode hoeken in zaten.
    Over je schouder kijken , zag je geen raam of weg maar de hoofdsteun , op de rotonde zaten auto's vaak net achter een raamstijl waardoor je dacht dat je door kon rijden en je geeft wat gas en je ziet ineens een auto erg dichtbij je...
    Nee dank je voor mijn geen daewoo weer...
    Daewoo maakt echt heel heftige reakties los bij de mensen. Mijn buren rijden in een Nubira stationwagon en zijn er dik tevreden mee. Een oom van mij rijdt in een Leganza met alle opties en voelt zich er ook prima in, maar er zijn idd ook zat ex-deawoo rijders te vinden die dat ding nog te slecht voor de shredder vinden. Zo heeft m'n collega hier naast me een Lanos uit '98 met een lekke koppakking, een airbagsensor die continue alarm geeft, de nodige electrische problemen en noem maar op. En inruilen? Da's huilen! Tenzij hij weer een Daewoo neemt natuurlijk...
    Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
    pi_24371459
    Ik vind de Espero trouwens ook erg stoer.
    Maarja ik heb een zwak voor lelijke auto's, ik begrijp die kerel ergens wel.
    I knew I shouldn't have eaten that packet of powdered gravy I found in the parking lot.
    pi_24371703
    quote:
    Op maandag 3 januari 2005 13:36 schreef astra het volgende:
    Ik dacht dat die modellen - als je ze officieel bij een dealer in europa koopt - een andere merknaam krijgen, pontiac, buick of zo. grijs import zijn ze natuurlijk wel chevrolet, en op termijn krijg je dus in de showroom een matiz naast een tahoe. of er in geparkeerd natuurlijk
    Of ze kunnen doen net als wat ze bij de Corvette hebben gedaan gewoon de naam Chevrolet weglaten en hem door het leven laten gaan als Corvette. Dat kunnen ze natuurlijk ook bij de Tahoe,Trailblazer etc doen.

    De orginele chevy's verkopen tussen de daewoo's lijkt me een erg domme zet. De chevy kopers zullen vast afschrikken als ze naar een showroom gaan waar Matiz'en,Kalos'en en andere Daewoo rotzooi staat.
    pi_24376166
    Mijn ouders rijden al jaren in een Daewoo Espero, en het ding zuipt in ieder geval benzine als een 6 cylinder chevrolet

    Verder is het wel een betrouwbaar ding, als je de losrakende stukken plastic, de roest en de bubbels in de lak buiten beschouwing laat...

    Vooral het schakelen vind ik vervelend, erg onduidelijk, je drukt de pook ongeveer in de goede richting en hoopt dat ie in de juiste versnelling staat.
    ...
    pi_24376526
    Ik vind het goed dat er zo'n club is... Over 15 jaar is Daewoo echt een mrk wat bijna iedereen is vergeten, en dan maak je helemala de blits op een autoshow met je matiz...
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')