abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_24216375
What is eMule?
At dawn of May 13th 2002 a guy called Merkur was dissatisfied with the original eDonkey2000 client and was convinced he could do better. So he did.
He gathered other developers around him, and eMule Project was born. Their aim was to put the client back on track where eDonkey had been famous before,
adding tons of new features and a nice GUI. They couldn't imagine what impact this decision would have...
As of today, eMule is one of the biggest and most reliable peer-to-peer file sharing clients around the world. Thanks to it's open source policy many developers are able to contribute to the project, making the network more efficient with each release.


Vragen, opmerkingen en lofuitingen aan dit geweldige programma kun je hier kwijt.

Het is niet het snelste programma dsus gebruik dit topic niet als uitlaat klep dat het zo traag is.
en GEEN warez in dit topic.

Links
Officiele Emule Site


Vorige deeltjes
[Centraal] Emule
[Centraal] Emule deeltje 2

Deze Openingspost is hier te vinden: http://fia181-83.dsl.hccnet.nl/FOK/emule-OP.txt
  zondag 26 december 2004 @ 13:37:58 #2
59369 8PacK
Alé god, benne ge daar?
pi_24216850
quote:
Het is niet het snelste programma dsus gebruik dit topic niet als uitlaat klep dat het zo traag is.
en GEEN warez in dit topic.
Het is wel niet het snelste programma maar naarmate je het meer gebruikt gaan de downloads wel zeker sneller. En als je de upload hoger zet heb na verloop van tijd ook een betere downloadsnelheid. Ookal is t niet zo snel als de meeste andere programma's het aanbod is wel het grootst.
Dusse hij zegt zo van je hiehohahondekots....
pi_24217217
tvp.
sig verwijderd door FA
  zondag 26 december 2004 @ 14:09:30 #4
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24217338
ben ik nou een noob dat ik de site van emule bagger vind
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 26 december 2004 @ 14:36:50 #5
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24217727
quote:
Op zondag 26 december 2004 13:59 schreef Ambrosius het volgende:
tvp.
Amen
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 26 december 2004 @ 14:39:10 #6
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24217765
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:36 schreef Hare het volgende:

[..]
Amen

En om hem toch maar even functioneel te houden:
quote:
als je iets wilt downloaden gaat emule op zoek naar bronnen, alstie die gevonden heeft kom je op die bron in een wachtrij te staan of als je mazzel heb kan je gelijk downloaden. Op een gegeven moment kom je aan de buurt om te downloaden van een bron, maar zodra je afsluit verdwijnt je plek en moet je de volgende x weer gewoon achteraan aansluiten in de wachtrij op die bron. Hierdoor werkt het emule het best als het lange tijd aanstaat, dan sta je namelijk niet steeds achteraan een wachtrij.
En hoe meer credits je hebt hoe sneller je omhoog schiet in de wachtlijst. Dat is gewoon het hele principe van eMule
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24217798
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:09 schreef Klonk het volgende:
ben ik nou een noob dat ik de site van emule bagger vind
de site van emule is nu idd bagger, als ik engels selecteer dan krijg ik de help pagina in het frans voor me..
doe ik een refesh (zelfde url) dan krijg ik in het deens ofzo de download pagina, nog een F5 dan krijg ik in het engels weer een andere pagina hij deed het goed...
  zondag 26 december 2004 @ 14:59:57 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_24218036
psies waar ik ook last van had, maar goed uiteindelijk progje te pakken gekregen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 26 december 2004 @ 21:26:06 #9
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24223540
Wat hebben jullie ingesteld bij 'Max sources, hard limit' en 'Max connections'?

Ik heb 't idee dat mijn router steeds vol loopt door een overmaat aan eMule connections, maar die connections heb ik nu slechts op 200 staan en het probleem blijft zich voordoen.

Iemand?
pi_24223620
quote:
Op zondag 26 december 2004 21:26 schreef BrauN het volgende:
Wat hebben jullie ingesteld bij 'Max sources, hard limit' en 'Max connections'?

Ik heb 't idee dat mijn router steeds vol loopt door een overmaat aan eMule connections, maar die connections heb ik nu slechts op 200 staan en het probleem blijft zich voordoen.

Iemand?
dit is een bekend probleem bij routers idd
programma's als emule, bittorrent maken zoveel connecties aan dat de router verzadigd raakt en crasht.
heb excat hetzelfde gehad met een linksys router.. nooit kunnen oplossen, heb uiteindelijk mijn speedtouch home gehacked naar een pro en die kon/kan het vlekkeloos aan...
mijn instellingen:
quote:
Connection limits:
Max sources/file: 300
Max. connections: 2000
Max. new connections / 5 secs.: 900
en je zou speedtest aan moeten houden overigens omtrend hoeveelheid connecties die hij kan maken..
bij mij is dat ~600 als ik me niet vergis
  dinsdag 28 december 2004 @ 22:44:26 #11
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24264970
Ik neem aan dat de meesten hier gebruik maken van de Razorback 2 server (is immers de grootste...), maar ik vroeg me af... krijgen jullie ook altijd zoveel Franse/Italiaanse resultaten als je zoekt op films. Ik krijg echt heel vaak van een film zoekresultaten terug in allerlei versies waarvan een groot deel iTA of 'French' o.i.d. in de filename heeft staan.

Soms zegt dat niks, maar ik heb al vaak gehad dat ik een of andere kut nagesynchroniseerde film had binnengekregen.
  dinsdag 28 december 2004 @ 23:39:00 #12
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24266266
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:44 schreef BrauN het volgende:
Ik neem aan dat de meesten hier gebruik maken van de Razorback 2 server (is immers de grootste...),
Maakt geen ene reet uit van welke server je gebruik maakt, al die server staan weer met elkaar in verbinding. Het zou alleen uitmaken als je op de server zoekt in plaats van Global, maar ik neem aan dat niemand zo zoekt.

Verder is het nog zo dat er meer en meer via het Kademlia netwerk wordt gewerkt, waarbij er dus helemaal geen servers meer zijn.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_24266843
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:39 schreef Hare het volgende:

[..]

Maakt geen ene reet uit van welke server je gebruik maakt, al die server staan weer met elkaar in verbinding. Het zou alleen uitmaken als je op de server zoekt in plaats van Global, maar ik neem aan dat niemand zo zoekt.

Verder is het nog zo dat er meer en meer via het Kademlia netwerk wordt gewerkt, waarbij er dus helemaal geen servers meer zijn.
ik weet niet wat de default uinstellingen zijn maar volgens mij is dat server...
dat doe ik dan ook
mede omdat ik in global niks goed kan vinden...
  donderdag 13 januari 2005 @ 18:25:01 #14
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24549823
Vraagje: ik heb de laatste tijd het probleem dat bepaalde files na alle data binnen te hebben in plaats van completed 'erroneous' zijn door 'insufficient diskspace'.

Behoorlijk irritant, vooral omdat er genoeg ruimte is .

Ik heb wel eens gehoord dat die diskspace-melding nergens op slaat en dat de file gewoon corrupt is. Maar ik heb wel alle 700 + mb gedownload en nu pas, bij het completen, wordt het aangegeven en ik vind het nogal zonde alles weg te halen als het ergens anders aan ligt.

Ik vind het alleen zo toevallig dat ik het nooit heb gehad en nu een paar keer achter elkaar .
Oplossing anyone?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_24561918
Als ik iets zoek is het resultaat vaak precies 300 of minder. In ieder geval nooit meer. Kan je instellen dat ie meer resultaten geeft?
Spoilers!
pi_24563830
waarschijnlijk een domme vraag maar wat is het verschil met Edonkey?
Houd van een lijntje.
pi_24571210
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als ik iets zoek is het resultaat vaak precies 300 of minder. In ieder geval nooit meer. Kan je instellen dat ie meer resultaten geeft?
wil ik ook weten, volgens mij is het namelijk niet mogelijk...
pi_24571259
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 18:25 schreef Posdnous het volgende:
Vraagje: ik heb de laatste tijd het probleem dat bepaalde files na alle data binnen te hebben in plaats van completed 'erroneous' zijn door 'insufficient diskspace'.

Behoorlijk irritant, vooral omdat er genoeg ruimte is .

Ik heb wel eens gehoord dat die diskspace-melding nergens op slaat en dat de file gewoon corrupt is. Maar ik heb wel alle 700 + mb gedownload en nu pas, bij het completen, wordt het aangegeven en ik vind het nogal zonde alles weg te halen als het ergens anders aan ligt.

Ik vind het alleen zo toevallig dat ik het nooit heb gehad en nu een paar keer achter elkaar .
Oplossing anyone?
weet je zeker dat er op je destination drive (die anders kan zijn als je temp drive) genoeg ruimte is..
kijk anders in emule even bij voorkeuren -> directory's (de 6de van boven)
en kijk of daar alles klopt..
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:00:29 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24571701
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 22:38 schreef mschol het volgende:

[..]

weet je zeker dat er op je destination drive (die anders kan zijn als je temp drive) genoeg ruimte is..
kijk anders in emule even bij voorkeuren -> directory's (de 6de van boven)
en kijk of daar alles klopt..
Ja, alles klopt.

Ik heb de file gewoon laten staan (onafgemaakt dus) en ben verder gegaan met andere downloads van ongeveer dezelfde grootte en die pakt ie wel allemaal.

Gewoon een corrupt file dus . Toevallig meedere achter elkaar gehad, ik zal ze wel uit dezelfde groep hebben gehaald of zo.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_24571798
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:00 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, alles klopt.

Ik heb de file gewoon laten staan (onafgemaakt dus) en ben verder gegaan met andere downloads van ongeveer dezelfde grootte en die pakt ie wel allemaal.

Gewoon een corrupt file dus . Toevallig meedere achter elkaar gehad, ik zal ze wel uit dezelfde groep hebben gehaald of zo.
als de grootte etc lijkt te kloppen dan kan je ook proberen het bestand te hernoemen naar de desbetreffende naam en dan in mediaplayer classic te openen.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 23:10:23 #21
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_24571890
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:05 schreef mschol het volgende:

[..]

als de grootte etc lijkt te kloppen dan kan je ook proberen het bestand te hernoemen naar de desbetreffende naam en dan in mediaplayer classic te openen.
Meen je dat? maar het is nu nog maar een 004.part-achtig bestand...
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_24572617
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:10 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Meen je dat? maar het is nu nog maar een 004.part-achtig bestand...
kan kloppen, ik had gegevens moment een bestand dat 10MB miste ofzo en geen sources had..
en ik wilde kijken of ik echt moest gaan wachten op die laatse 10MB dus heb ik even het part bestand geopend met media player classic en zowaar deed hij het
pi_24640240
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 23:00 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, alles klopt.

Ik heb de file gewoon laten staan (onafgemaakt dus) en ben verder gegaan met andere downloads van ongeveer dezelfde grootte en die pakt ie wel allemaal.

Gewoon een corrupt file dus . Toevallig meedere achter elkaar gehad, ik zal ze wel uit dezelfde groep hebben gehaald of zo.
Ik heb nu hetzelfde. Een file van 6 Mb pakt ie niet vanwege insufficient diskspace. Heb nog 3.3 Gb over....Ik denk dat ie inderdaad corrupt is ja. Bij mij was het een crack, dus het zou goed kunnen dat er iets mis mee was.
Het kan geeneens aan de diskspace liggen, want Emule reserveert de diskspace voor het hele bestand asl ie begint met downloaden volgens mij. Dan zou hij dus van te voren iets aan moeten geven. Niet als het bestand compleet is.
Spoilers!
pi_24777068
Ik heb eMule want iedereen neukt altijd rond dat dat beter is dan KazaaLite, wat ik ook nog steeds heb. ( )
Nou, gisteren wilde ik eens iets van MetallicA downloaden dus ik zoeken (ik deed 't met eMule) enzo weet je wel allemaal dingen aanklikken en ie heeft er maar één gedownload!
Daarna zette ik KazaaLite aan, wat denk je? Binnen tien minuten heb ik alle 13 mpt'tjes binnen! (70.6mb)

Doe ik iets mis in eMule dat ie daar zo rondneukt? (ik had bij beide programma's alleen dingen aangeklikt met een aantal bronnen)
feest
pi_24777464
Je hebt eMule eerder nog nooit gebruikt? Dan heb je heel weinig credits. Hoe meer je uploadt, hoe meer credits, hoe sneller je downloads gaan.
sig verwijderd door FA
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')