abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 december 2004 @ 10:54:32 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24197952
vertrek: 4-12 terugkomst: 23-12

route: Sao-paulo (1 dag) --> Belem (7 dagen) --> Manaus --> (2 dagen) --> Campo Grande/pantanal --> (5dagen) --> Rio de janeiro (3 dagen)


Kosten:

-- internationaal ticket (KLM Brussel->amsterdam-> Sao Paulo v.v.) 749 euro incl alle taxen
-- Brasi Airpass TAM (4 routes) 310 euro incl alle taxen
-- uitgaven in Brazilie totaal (hotels/souvenirs/trekking/excusrsies/etendrinken/uitgaan/OV en 3 long distance bussen curaiba>Campo grande, Belem>Musquero v.v. Rio>Sao Paulo) : ~600 euro
totaal kosten: ¤1659 (excl. de airport taxi)

wisselkoers: 1euro is ongerveer 3.6 real.

(ik quote de stukjes uit HTL gecombineerd met de fotos en wat aanvulling)
quote:
Hi,

Alles okay hier! Tot nu toe gaat alles van een leien dakje! even resumeren,

Ik werd keurig om 0600 opgepikt door mn taxi en naar Zaventem gebracht, op naar KLM cityhopper, die vlucht was nog hjet meest problematische dat ik tot nu toe heb meegemaakt! Er zaten namelijk uitgeprocedeerde asielzoekers in het vliegtuig (ze werden van Blgiê uitgezet naar Nederland) en de hele vlucht van Brussel naar AMsterdam waren ze keihard aan het schreeuwen en probeerden ze op de vuist te gaan met de begeleiders, gelukkig zaten ze aan de stoelen vastgeketend met handboeien.. Onvoorstelbaar dat ze dergelijke uitzettingen met een commerciele vlucht doen.

Verder de reis naar Brasil was okay, al blijft 12 uur in een vliegtuig zitten geen pretje. Ik heb me de tijd nuttig gemaakt door een aantal zinnetjes Portugees en de basic werkwoorden;vervoegingen uit mn hoofd te leren, die me later in Sao Paulo meteen al erg goed van pas kwamen! Aangekomen op gurulhos ben ik geld gaan wisselen en bleek er een erg fijne transit bus naar Congohas te rijden, dus daarheen gegaan en eerst maar ff in het hotel mn jet-lag uitgeslapen..

De volgende dag ,Sao Paulo bekijken! Ik over de loopbrug naar Congonhas, bleek dat er vanaf het vliegveld niet echt een handige verbinding naar het centrum is behalve de peperdure taxi! Heb ik de bus genomen naar Sao Judas en vanaf daar de werkelijk uitstekende metro (ik kreeg van de alleraardigste kaartjesverkoopster meteen een map mee en uitleg) De metro is zelfs als je geen woord Portugees spreekt voor niemand een probleem!

Ik ben gegaan naar Se bij praça de republica. Ik verbaasde me hogelijk over het feit dat Sao Paulo nog best groen is en vooral ook veel rustiger dan ik dacht. Hele fijne winkelstraten, veel gezelligheid op straat en tot mn grote verbazing nauwlijks straatkinderen en bedelaars ??? De stad viel me enorm mee, ik vond het heel gezellig en voelde me geen moment onveilig, mensen zijn heel erg behulpzaam als je ze wat vraagt, maar dringen zich absoluut niet op.. ik heb de dag heerlijk rondgelopen en mn ogen uitgekeken en voor het uitzicht over de stad de hoogste toren in geweest (Italiê toren) met echt een adembenemend uitzicht!

Die avond op naar Congonhas en mn TAM vlucht naar Belem gepakt (met 2 tussenstops in Brasilia en nog een plaatsje) Het eerste dat me in Belem opviel was dat het klimaat echt totaal anders is. Ik werd meteen in een wollige deken gedompeld! Op naar het hotel (waar ik nu ook nog zit) Hotel nueva avenida is echt prima, niet al te duur (44 real per nacht/13 euro) alleen moet je oppassen niet geelecrokuteerd te worden door de douche (post de foto nog wel eens) De mensen zien er hier totaal anders uit, veel mensen met indiaans uiterlijk, maar ook erg vriendelijk... voor het eten is hier geweldig! (vooral heel lekkere vissoep Tacaca!)

Veel, heel veel ontzettend lekker fruit! De stad is ook heel leuk, vrij hectisch met erg leuke markten en een mooie haven. Ik heb er een boottocht gemaakt en ben in het Bosque en nog een park geweest, de amazone in de stad.. echt super! Morgen ga ik naar het strand heb ik bedacht en ik ga hier ook nog het uitgaansleven bekijken voor ik weer vertrek naar Manaus. Domingo, vertrek ik alweer daarheen, maar ik heb hier nog veel te bekijken!

Maar ik verbaas me toch over alle verhalen van de enorme onveiligheid in Brasilê , ik neem wel veel voorzorg maatregelen altijd, maar ik heb me geen moment ook maar ongemakkelijk gevoeld (wat wel geen reden is om de aandacht te laten verslappen natuurlijk, want toen ik dat dacht in Ethiopie werd ik ook beroofd) maar ik denk dat je als je niet savonds laat op straat gaat rondlopen of alleen de sloppenwijken inloopt je weinig meer kan gebeuren dan door een van de zich ayrton senna wanende buschaufeurs aangereden te worden ! maar ik klopt het maar wel ff af

Groetjes vanuit Belem!! (35 graden en half bewolkt.. )
São Paulo:

São Paulo bleek een fijne stad om in rond te wandelen, veel groen aardige mensen die je niet als toerist zien, omdat die er bijna niet zijn (een groot voordeel) en vooral een hele fijne en handige metro! De stad is veel minder hectisch dan verwacht en erg gezellig, trek je dus niks aan van alle verhalen dat het daar vreselijk is, want dat is absoluut niet zo!

vanaf het hoogste gebouw in de stad de Italie toren.. ( je moet wel voor minstens 25 real besteden in het restaurant om het terras te mogen bezoeken)

Een beruchte straat in het centrum

demonstratie?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 25 december 2004 @ 10:56:32 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24197964
Belém


in de haven bij zonsondergang.

Belém is een heerlijke stad met een hele gezellige haven en heel veel gezelligheid en drukte en mooie vergezichten aan het water! Het is er in tegenstelling tot SP echt heerlijk drukkend tropisch vochtig warm. Het eerste dat me opviel was dat de mensen er heel anders uitzien als in Sào Paulo, veel meer een Indiaanse inslag en doorgaans veel donkerder. )

in "Bosque" Een stadspark waar veel locals even op adem komen, prachtig stadspark waar allerlei beesten zomaar rondlopen en je je in de jungle waant midden in de stad (entree1 real) Het zijzondere van Bosque is ook dat het volstaad met prachtige monumenten en gedetailleerde monumentale beelden en andere aparte zaken. Erg de moeite waard!

Deze luiaard was pissed dat ik hem aaide, maar hij blijft een glimlach op zn gezicht houden.

Eten in een restaurantje in Belem, let op de gerechten Tacaca en Vatapa, typische amazonas gerechten! Erg lekker!

De douchekop in mijn hotel.. zal ik hier gaan douchen???, hmmmmm.........

De dikke man met snor rechts is de meest populaire TV presentator van Brazilië , als ik de Brazilianen in Belem moet geloven althans, in de cafés wordt massaal naar de show van deze man gekeken!

heel veel mooie koloniale gebouwen in Belem! alleen daarom al is Belem erg de moeite waard.. De Arara op de voorgrond is een telefoon..


Een cerveja op ver-o-peso hoort erbij.. Ver-o-peso is een markt die wat weg heeft van de markt in Marrakech in Marokko, vele tientallen eettentjes op een groot plein waar je overal lekker kan eten en drinken voor weinig! heel erg gezellig ook vooral!

Op het meisje links was ik een beetje verliefd, maar helaas de vonk sloeg niet over

In de haven.. (let op de vele leuke gebouwen!)

wat gaan we eten vanavond, Vis? of...

vis?...

Vis!!

Ah toch nog ander eten op de markt!

Tussendoor heb ik nog een uitstapje gemaakt naar Musquero, een strand waar vooral de inwoners van Belem massaal naartoe gaan. (80 km met de bus) heerlijk rustieke stranden met zoet water, al kun je de overkant niet zien zo breed is de rivier daar!


deze Braziliaanse schone stond erop dat ik met haar op de foto ging..

Een kokosnoot op een oud Portugees fort, ik denk dat ik wel 100 kokosnoten op heb..

één van de vele stadsfeesten die er elke dag wel waren op één van de vele pleinen in de stad.

Straatbeeld... het trammetje rijdt helaas niet meer overigens..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 25 december 2004 @ 10:57:05 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24197970
Manaus

In Manaus ben ik 2 dagen geweest, ik had graag een trekking gemaakt door de amazone ,maar dit was niet mogelijk ivm beperkte tijd kon ik maar 1 trekking doen en heb ik een trekking in de pantanal verkozen... wel heb ik een boottocht gemaakt en ben ik een stuk met een bus het amazonegebied ingereden.

Dit zijn een paar van de zgn drijvende dokken van Manaus, dit is nodig ivm het enorme getijdeverschil dat wel 8 meter kan bedragen!

Bij deze meneer heb ik heerlijk gegeten voor maar 3 real (inclusief cola!)

Grafitti

Mijn hotel in Manaus, echt een aanrader, 35 real per nacht inclusief prima ontbijt en bovenal in een veilige wijk en toch niet ver van het centrum.. dus je hoeft savonds niet perse in een taxi te springen als je eropuit wilt, erg fijn, aanrader dus!


Manaus in kerstsferen.. hier de kerstman die kinderen ontvangt voor het prachtige theatrico Amazonicas en natuurlijk muziek op de 2e foto.. deze zangeres was heel ereg goed en het hele plein swingde de pan uit! Ik weet helaas niet hoe ze heet!

het stukje uit HTL:
quote:
Oke, gisteren ben ik dus aangekomen in manaus en op het vliegveld wer ik meteen aangeklampt door allerlei lastige ¨touroperators¨ die mij wilde ronselen voor hun agency, ik ben er maar niet op ingegaan op advies van zowel de trotter als de LP, aangezien er ook nogal wat onbetrouwbare agencies zijn... dus eerst naar het hotel, en een fijn hotel heb ik gevonden! Midden in het centrum, in de goede wijk, naast het theatrico amazonico en voor maar 35 reals per nacht/10 euro (incl ontbijt)

Gisteren lopend de stad verkend en gegeten bij een stalletje in de meest beruchte wijk van Manaus aan een tafel en met veel locals hele leuke gesprekjes gehad in steenkolen portugees.! erg tof en ook goedkoop (voor maar 3 real inclusief cola! )

savonds was er vervolgens een groot feest op het plein voor het theatrico amazonas met een enorme kerstboom, een kerstman met echte rendieren en een koets (waar je ritjes in kon maken) ,... de muziek en de aritesten waren echt super al blijft het toch raar zon kerstman te zien met ruim 30 graden! en ook hier een paar leuke contacten op gedaan, echter met enoge gezonde argwaan, want de dames waren me iets te vriendelijk.. maar ik ben slim geweest en heb op tijd afscheid genomen en alleen terug naar het hotel gegaan en toch een leuke avond gehad...

Vandaag ben ik op een trip geweest met een agency over de rio negro en de amazone, naar het punt waar beide rivieren samenkomen, erg mooi om te zien en te voelen, het grote temperatuurverschil en kleurverschil tussen de rio negro en de amazone, helaas liet de zeldzame rose rivierdolfijn zich niet zien, maar dat mocht de pret niet drukken... Hierna ben ik nog een stukje de jungle in geweest, maar dat was niet echt bijzonder, wil je meer zien moet je toch een langere tocht maken.

De terugweg was wel erg leuk, opmdat ik die op eigen houtje moest doen, ik ben met een uit de jaren 60 stammende vw bus naar een dorpje gereden (naam moet ik ff schuldig blijven en heb daar de meest lekkere vissen gegeten die je maar kon bedenken! (foto volgt) ik moest hier weer wachten op de boot terug (dit keer een lokale overvolle ferry! ) erg gezellig ook...

hierna wilde ik met de omnibus terug naar de stad, maar die liet nogal lang op zich wachten, maar ik had al bemerkt dat er nogal wat taxis mensen aan het ronselen en toen kon ik met een overvolle taxi voor 2 real teruggebracht worden naar de stad (rit kost met taxi normaal zon 25 en met omnibus ook2) dus dat was wel erg handig om te weten! (al moet je natuurlijk niet zomaar bij iedereen instappen)

Ik zit nu midden in het centrum van manaus ff uit te puffen van de enorme deken die over de stad hangt, het is echt mega heet! ik denk dat ik straks maar weer eens een kokosnoot neem! Morgen ga ik naar Campo grande waar ik een trekking ga doen door de pantanal van 3 of 4 dagen, en ik heb ook nog een lange transfer in Brasilia, waachijnlijk ook nog tijd genoeg om dit staaltje van architectonische waanzin te bekijken....


Hier komen de rio negro en de amazone bij elkaar, heel bijzonder om te zien en voelen! Het water mengt zich pas vele tientallen kilometers verder door de totaal andere watersamenstelling en temperatuur!

Het haventje aan de overzijde van het water waar ik de boot later weer terugnam richting Manaus..


de taxi om me een eindje de jungle in te rijden..



Onderstaande verhaaltje gaat over bovenstaande dame (kreeg de foto gisteren per e-mail!
quote:
Hoi en alweer online!

ik zit nu op het vliegveld van manauste wachten op het vliegtuig naar brasilia.. dus ik kan hier toch niks beters doen!

Ik heb vanochtend nog ff het theatro amazonico bezocht, was erg mooi en interessant om te zien , vooral bizar dat de materialen voor het gebouw vanuit heel europa afkomstig zijn! vroeger werden die materialen met de lege rubberboten vanuit europa mee terug genomen.. het is werkelijk prachtig gerestaureerd en zou er wel een concert van willen bijwonen, maar helaas ben ik te kort in manaus.

Gisteren nog ff een gevaarlijke toestand meegemaakt.. Ik had beloofd een meid naar huis te wanderelen omdat ze niet alleen over straat durfde, ze zei dat ze vlakbij woonde en ik dacht, och dat kan ik wel ff doen... ik dus met die meid meelopen, blijkt ze helemaal in een van de gevaarlijke wijken van de stad te wonen;; erg veelongure types en zwervers op straat , niet echt lekker... en toen vroeg z3 me mee naarbinnen, maar ik was nogal verbolgen over het feit dat het zon roteind lopen was en heb meteen rechtsomkeerd gemaakt. gelukkig had ik niks van waarde bij me, maar het was geen fijne wandeling... dat had ik haar ook wel ff duidelijk gemaakt, ze had beter de omnibus kunnen nemen.. goed na deze ervaring weer in de veilige wijk teruggekeerd te zijn ff een biertje gepakt op een terras en dat was het dan.. nu op naar campo grande, de komende dagen zit ik in het bos, dus zal ik wel niet veel online zijn..
[verslag in progress]

[ Bericht 1% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-12-2004 11:03:07 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24198023
Ziet er zeer mooi uit Heb nu nog meer zin in Februari
  zaterdag 25 december 2004 @ 11:04:08 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24198026
Campo Grande> Pantanal


De pantanal is echt het wilde westen van Brasil!

Dit is overigens het enige dat ik van Brasilia te zien kreeg.. doordat ik me verkeken had op het tijdsverschil met manaus (2 uur) bleek de transfer helemaal niet zo lang!
quote:
YESS,

EIDNELIJK ben ikincampo grande aangekomen.. ben erg blij dat ik in manaus het hotelhier al had geregeld,want het zit tjokvol.. de kamerprijs is weer goedkoper, maar 20 real per nacht ,inclusief ontbijt (6 euro) ! (en ik werd nog gratis van het vliegveld gehaald ook door de mensen van het hotel!)

ik heb meteen de trekking kunnen regelen en ik ga morgenochtend dus al weg voor een 4 daagse trip die zelfs een stukje door Bolivia heenloopt.. erg leuke sfeer hier.. ik ben ingedeeld in een groepje van 4, waarvan 2 nieuw zeelanders heb ik al gehoord, de andere persoon weet ik niet!

Hier heb ik geboekt: http://www.pantanaltrekking.com/flashcontent/index.html

het gaaterg gaafworden,maar vooralbehoorlijk afzien,begreep ik al, de temperaturen liggen in de pantanal zelfruim boven de 40 graden, het is de hetste periode van het jaar ... ik ga 3 nachten doorbrengen in de jungle!..... dit wordt heel gaaf!!

Devlucht hiernaartoe was wat minder trouwens... ik dacht nog tijd te hebben in Brasilia, maar het rare tijdsverschil van 2 uur met manaus, en dan weer 1 uur terug in campo grande hebben me even van slag gemaakt... Op brasilia airport was het een enorme chaos, met 3x een gate change en niemand die wist waar ie moest boarden en de vlucht was op het bord een half uur vervroegd(!) ,maar door de chaos een uur later dan gepland!! ... ik kon wel heel goed vanuiit de lucht de rare mosiaiek van de stad brasilia zien.. net een simcity stad als je erboven vliegt! ..

groetjes,ik ga nu lekker slapen voor de ontberingen die morgen wachten!

onderweg naar het kamp! Dit was onze truck Ik was ingedeeld in een groepje van 4 zo bleek.. was heel gezellig.. 2 Nederlanders en een poolse jongen..
Het was een pokkeeind rijden vanaf Campo Grande naar hun nieuwe base camp, zo'n 9 uur in het stof en hobbelpaden!! wel nog ff mooie zonsondergang gezien en veel beesten onderweg!


[ Bericht 57% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-12-2004 11:43:16 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24198034
leuk verslag
Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!
  zaterdag 25 december 2004 @ 11:15:18 #7
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24198150
Pantanal2


In het kamp komen allerlei beesten die je normaal alleen in de dierentuin ziet gezellig meeeten.. helaas kon ik niet veel beesten op de foto zetten, omdat mn camera zich daar niet voor leende en het vaak net te ver weg was.. Ik vond vooral de toekans heel erg mooi in het echt!

nieuwsgierige oogjes bespieden je overal!


Braaf beest!


Ik drink hier gewoon water uit het meer! Geen enkele noodzaak voor flessenwater! Als je het water een paar minuten in zon koker van een palm laat rusten is het compleet gezuiverd. Ik heb in de pantanal alleen maar water rechtstreeks uit het moeras gedronken!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24198178
Mooi verslag en leuke foto's, BHFH.
I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 25 december 2004 @ 11:19:09 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24198213

Je kon er ook super zwemmen!


Onze gids heeft me geleerd welke slangen gevaarlijk zijn en welke niet. Hij leerde ook hoe je slangen moest vangen met de hand! Deze zat in een boom en heb ik er zelf uitgehaald!


rare beesten overal! helaas geen betere camera!..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 25 december 2004 @ 11:23:54 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24198284

Mijn poolse campgenoot, conrad is hier aangevallen door een zwerm ziedende weespen! De wespen daar zijn echht gevaarlijk, ze gaan niet rustig wachten, maar komen uit een boom en vallen meteen aan!! Het gif moet worden verwijderd door een kruis te snijden in het vlees, als je dat niet doet krijg je een enorme bult!!



Hier hebben we gevist op Pirahnas! Je stond tot je ntek in het water en de vissen eten ook echt aan je! Het is belangrijk dat het meer niet te groot is anders zijn de pirahnas wel gevaarlijk! Verder zitten ere in de grotere meren zwaar giftige roggen, dus een goede gids is wel belangrijk!!


Ik heb er een aantal gevangen! Goede timing is belangrijk, let op de tandjes!!

Een keer voelde ik me even niet prettig. Ik stond in het water en had een vis aan de lijn , komen er ineens drie krokodillen keihard op me afzwemmen!! de gids snelde ter plaatse en kon ze met een welgemikte tik op de neus wegjagen! Ze hadden het met name voorzien op de vis aan mn lijn, maar toch niet echt lekker!



We moesten ons maal zelf bereiden en daarbij ook nog de krokodillen en arenden op afstand houden die het op de vissen haden voorzien!

[ Bericht 23% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-12-2004 11:30:42 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24198307
Waah!!! Je gaat toch niet zwemmen in water waar ook krokodillen zitten???
  zaterdag 25 december 2004 @ 11:33:24 #12
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24198396


Veel mooie planten ook.. van een aantal hebben we de medicinale werking geleerd.. ook heb ik geleerd hoe je touw moet maken van planten!



Deze parasietboom bijvoorbeeld heeft een stof bij zich (je snijdt er een kerf in dan druppelt het eruit) die je kunt gebruiken om het bloeden te stoppen als je gewond raakt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24198397
Ben je alleen eweg geweest? Ik vind et wel tof moet ik zeggen, zeker als ik die foto's zo zie hey. Kleine J is jaloers, en gaat ook maar es plannen
-> volg m'n trend, dan ben je pas een echte vent
pi_24198417


Gelukkig dat die krodillen alleen maar vis eten.
Goed opgevoed.
I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 25 december 2004 @ 11:34:59 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24198420


Toen het snachts begon te regenen, liepen er ineens honderden van deze jongens door het kamp onder mn hangmat door!



We zijn snachts ook nog op krokodillenjacht geweest! (wel weer netjes teruggezet natuurlijk!) Dit gaat als volgt!

Je schijnt met je zaklamp in het water en daar zie je ogen van de krokodillen rood oplichten! , je loopt dan het water in en kijkt hoe groot de krokodil in kwestie is, als je de nek van de krokodil met een hand kan vatten, kun je hem vangen, ander niet!!, dan draait ie zich om en bijt ie je hand eraf, of erger!!! Als dit het geval is besluip je hem van achteren en pak je hem in één keer stevig om de nek en til je hem het water uit!

Onze gids kon ook krokodillen hypnotiseren trouwens, hij masseerde ze op bepaalde chakra's en dan lagen ze voor dood op de rug.. een aanraking op een ander chakra zorgde ervoor dat het beest zich razendsnel omdraaide en weer terugrende naar het water.!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 25 december 2004 @ 11:36:04 #16
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_24198433
Haha, heftige foto's BHFH. Vooral die krokodillenfoto. Zie 'm daar rustig zwemmen, en twee krokodillen op de voorgrond. Geweldig.

Verder, mooie reis gehad zo te zien.
  zaterdag 25 december 2004 @ 11:37:26 #17
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_24198451
erg indrukwekkend die jungle! maar het strand is toch leuker...vind je niet?
reach out and touch faith
  zaterdag 25 december 2004 @ 11:41:54 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24198519

Onze slaapplaats!



zonsondergang
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 25 december 2004 @ 11:44:00 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_24198549
ik moet weg, later doe ik de foto's van rio er nog bij!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_24198721
Geweldig verslag!
Die piranha's!!
Die krokodillen!
Ik wil ook naar Brazilie!
pi_24199849
genot om te lezen en bekijken erg leuk, krijg meteen reisimpulsen super
pi_24200181
gaaf zeg
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 25 december 2004 @ 13:35:39 #23
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_24200200
Idioot dat je bent, met die krokodillen

Ziet er wel allemaal erg aanlokkelijk uit

Die Luiaard Gewoon te lui om boos te worden ofzo
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_24202162
Wat een stoere foto's zeg!!!

En je hebt daar geen sjans gehad bij de Braziliaanse vrouwtjes?? Een vriend van mij is er ook geweest en hij zei dat ie de vrouwen van zich af moest slaan.
2005: de ommekeer?
pi_24203530
zeker stoer.
piranja's vissen met krokodillen om je heen zie je mij niet snel doen hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')