abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:52:01 #226
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_24995437
Wat een prachtige poster. Hopelijk verkopen ze die ook on tour.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:53:35 #227
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_24995479
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 18:09 schreef nipeng het volgende:
Een of andere BAKLAP op dit forum heeft de nieuwe High on Fire al


Morgen kun je hem halen als je wilt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 februari 2005 @ 09:46:54 #228
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25002241
Trouwens, de nieuwe Hermano CD komt ook nu pas uit in de USA. Een release party wordt op 19 februari gegeven in Palm Springs - met bpUFO's en FatsoJetson in het voorprogramma. Jammer dat dat soort dingen zo ver weg zijn ...

M'n schoonzusje kan er dan ook niet eens heen omdat ze dat net een paar dagen in NL is ...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 9 februari 2005 @ 11:42:32 #229
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25004039
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:18 schreef Doc het volgende:
Megadeth = jeugdsentiment. Ik had ze in Paradiso moeten zien tt van Peace Sells (1987of zo) maar het wat later op de Clash of the Titans (met Suicidal Tendencies, Testament en Slayer ).

Nu ik de naam Slayer hier toch laat vallen: wie gaat naar Fields of Rock Black Sabbath kijken?

Ik denk er wel over om heen te gaan - Slayer, Motorhead en BS - en ook de gezelligheid (met de zelfde gasten als ik naar Ozzfest was geweest [en dat was erg leuk] en waarvan een aantal ook wsl meegaan naar The Dwarves)
i'm there Doc.. i'm there
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:04:44 #230
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_25004433
* lizardtattoo heeft kaartjes voor het Rumor festival
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_25004989
Wat is het Rumor festival?

Stond Slayer vorig jaar trouwens ook niet al op FoR?
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:47:57 #232
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_25005091
Rumor Festival
22 maart 2005

ZAAL OPEN
21:30 UUR
AANVANG
21:45 UUR
ENTREE
¤11,00
START VVK
ma 31 01

RUMOR 39: Festival voor avontuurlijke muziek

Op 2 locaties: te beginnen in Ekko en vervolgens in de Helling

THE THING (in Ekko om 20.30 u)
Mats Gustafsson - tenor- & baritonsaxofoon; Ingebrigt Håker Flaten - contrabas; Paal Nilssen-Love - drum, percussie, sampler
Saxofonist Mats Gustafsson is geen onbekende in de hedendaagse free jazz-scene. Zo speelt hij met collega's Ken Vandermark en Peter Brötzmann en kwam vorig jaar de cd 'Hidros 3' uit met Sonic Youth en Loren 'Mazzacane' Connors. Ritmetandem Nilssen-Love en Håker Flaten kent elkaar al jaren uit de Noorse jazz-scene. Ze kennen elkaar uit de groep Element en sindsdien speelden ze samen in Atomic, School Days (met Ken Vandermark) en het Scorch Trio (met Raoul Björkenheim).
Het trio stond garant voor één van de opwindendste platen van het afgelopen jaar: 'Garage' uitgekomen op Smalltown Superjazzz. Hierop neemt men stukken onder handen van garagerockers The White Stripes, de Yeah Yeah Yeahs en oudgedienden The Sonics. Ze weten de intensiteit die de oorspronkelijke makers voor ogen hadden te vertalen naar een nieuw universum van gierende saxen, slappende bassen en denderende drums. De scheidslijn tussen improvisatie en punk is smal en het powertrio speelt free jazz alsof het garagerock is. Live staat het trio garant voor een portie testosteronjazz van heb ik jou daar en gaan melodie, chaos en pure energie een monsterlijk verbond aan.

BORIS (in de Helling om 21.50 u)
Takeshi - basgitaar, zang; Atsuo - drum, zang; Wata - gitaar
Boris komt uit Japan. Twee jaar terug mochten wij de legendarische Acid Mothers Temple en Ruins verwelkomen. Nu is het tijd voor de nieuwe school, hoewel Boris ook al weer een jaar of tien meedraait. Boris is vernoemd naar een song van The Melvins, de grondleggers van de grunge. Zeer laag gestemde (bas)gitaren en tergend trage tempi hebben zij met hen gemeen. Boris put echter net zo lief uit andere bronnen, zoals psychedelische rock, punk, noise, minimal- en drone music. Dat de twee heren en één dame geen oogkleppen ophebben bewijst hun samenwerking met avant-gardisten Keiji Haino en Merzbow.
Sinds een paar jaar is hun werk verkrijgbaar in het Westen door het Amerikaanse label Southern Lord. Nu krijgt het Nederlandse publiek eindelijk de kans de Japanners live aan het werk te zien.

SUNN O))) (in de Helling 22.45 u)
Greg Anderson - gitaar; Stephen O'Malley - gitaar; John Wiese - elektronica; Tos Nieuwenhuizen - moog
Sunn O))) maakt de gedroomde soundtrack bij al uw nachtmerries. Muziek als een begrafenisceremonie. Bandleden O'Malley en Anderson speelden bij illustere gezelschappen als Khanate, Goatsnake en Thorr's Hammer. De heren leerden elkaar kennen in deze laatste band en daar ontsproot de idee een tributeband op te richten voor Earth, de legendarische sludge/doomband die hun platen begin jaren '90 uitbracht op het Sub Pop-label. Na twee tributes besloot Sunn O))) hun band een vervolg te geven en werden er per nieuwe plaat muzikanten gevraagd mee te spelen. Zo speelde paddogoeroe Julian Cope mee op het album 'White 1' en Mayhem-zanger Attila Csihar op het vorig jaar verschenen vervolg 'White 2'.
Sunn O))) gaat muzikaal gezien veel verder dan metal en heeft meer raakvlakken met de minimal music van LaMonte Young en Glenn Branca. De gitaren staan lager gestemd dan goed voor ze is en de bas creëert feedbackstormen die al uw ingewanden doen mee resoneren. De muziek werd al treffend omschreven als 'Blackfeedback Violence'. Merzbow mixte een aantal songs van de heren en daarmee kan een andere vergelijking worden getrokken: Sunn O))) als het gitaarequivalent van de elektronische noise van de Japanse meester.

Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 februari 2005 @ 12:48:49 #233
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25005104
Als ik het goed heb is dat Rumor festival in Utrecht.

Of Slayer ook vorig jaar op FoR stonden weet ik niet: ze waren in ieder geval wel op Ozzfest.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 februari 2005 @ 12:49:59 #234
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25005123
Inderdaad Utreg dus
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_25005172
Ziet er tof uit!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 februari 2005 @ 13:03:11 #236
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25005282
Hé, SunnO))) heeft een link met Julian Cope! Da's dan weer een pluspunt! En grappig dat Tos Nieuwenhuizen ook meespeelt.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_25006746
SUNN O))) is proud to announce confirmation of a performance at Roskilde Festival July 1st. The lineup for that "slot" will be ISIS, ENSLAVED, SUNN O))). Too killer!!!

Roskilde is one of Europe's oldest outdoor festivals, and is on from 30th June till 3rd July this year. The festival site is 35km from Copenhagen (30 minutes by train). Total attendence is expected to be 100,000+!!!

Obviously by far the biggest event we have been offered, we are looking forward and will prepare a special performance with special guests.



Iemand trouwens bekend met de band YOB? Heb er een nummertje van gedownload en het klinkt erg apart. Kruising tussen stoner, doom, sludge met een soort van Ozzy vocalen afgwisseld met grunts
  woensdag 9 februari 2005 @ 18:32:58 #238
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25009361
Ja ik heb "The illusion of Motion" van Yob. Die is best goed.

Ik luister nu naar de laatste High On Fire.
  donderdag 10 februari 2005 @ 13:47:13 #239
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25022914
Rumor Festival,helaas voor mij veelste te ver

/wat is het nieuwe album van queens trouwens bagger
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 10 februari 2005 @ 17:47:28 #240
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_25025869
Eigenlijk is dit het juiste topic er niet voor..

maar mensen.. damn.. morgen Dave Mustaine.. Hail Trash metal.. Hail Megadeth
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  donderdag 10 februari 2005 @ 18:11:17 #241
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25026185
De keer dat ik ze gezien heb was het meer Megabore

Om hier toch maar een zinvolle post van te maken...
Jullie moeten eens checken wat er op het elektrohasch label uitkomt
Colour Haze, UGH! en onlangs Munchen Sessions van Los Natas. Allemaal prima stoner/fuzzy rock spul.
pi_25045461
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 09:33 schreef Doc het volgende:
Deze poster vind ik trouwens ook best mooi ...
Dat is een schitterende poster man. Ik heb die onlangs besteld samen de GrimmRobes reissue cd. Het artwork is aangebracht op een dikke kartonnen ondergrond en voelt echt aan als zijde (silksreened). Ik heb hem laten inlijsten bij een speciaalzaak en hij hangt nu boven mijn audio-installatie. Foto voor op het forum volgt nog...
pi_25045587
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 13:03 schreef Doc het volgende:
En grappig dat Tos Nieuwenhuizen ook meespeelt.
Tos schijnt echt heel veel te regelen elke keer als Sunn optreedt in EU. Zoals de gitaarversterkers en luidsprekers, vervoer, overnachtingen, etc. Niet voor niets is White2 opgedragen aan Tos. Ik heb hem en Eva Nahon gezien toen Sunn in R'dam optrad. Leuk dat hij ook op mag treden in Utrecht. Ben heel benieuwd.

Laatste bestellingen:

Boris / Merzbow LP
Pelican DVD
High on Fire CD / DVD
Earth CD - Living In the Gleam Of An Unsheathed Sword
Boris 2LP - Dronevil

Morgen even op het postkantoor kijken welke kaartjes van Sunn ik al te pakken kan krijgen. Ik denk alvast Utrecht en Tilburg. Antwerpen heb ik al en voor Groningen start de vvk op 9 maart.

[ Bericht 17% gewijzigd door od0bo op 11-02-2005 19:55:23 ]
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:21:41 #244
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25046095
@od0bo

Ik zag ook nog een "Bootleg" DVD van Boris op hun platenlabel (waar je ook dronevil kon bestellen), limited 300 copies. Dat is dus een andere DVD dan die ik al heb. Voor Dronevil bestellen was ik al te laat. Die "Bootleg" DVD ga ik niet bestellen, ik kijk nooit naar DVD.

-edit-

Ik gooi wat zaken door elkaar zie ik.

Het gaat om:
quote:
2005.1.28 On Sale!!
緊急リリース
"boris bootleg -feedbacker-" DVD
35min. All Region
Live at Skylight, NY. Oct 16th 2004.
Limited 300.
Artwork by Fangs Anal Satan
2,100yen (tax in)


DIWPHALANX Records
Dit is blijkbaar een andere DVD dan de DVD (migoroshi tou kara zutto) die ik al heb.

[ Bericht 23% gewijzigd door nipeng op 11-02-2005 20:30:01 ]
pi_25046234
Die Feedbacker DVD is echt heel goed. Alleen binnen een aantal uur al uitverkocht. Inoxia is echter met Diwphalanx aan het overleggen om de oplage te vergroten.

Net nog even de nieuwe OM besteld... Ben zeer, ZEER benieuwd naar deze plaat!

  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:32:58 #246
11502 nipeng
The last ride is free
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:36:25 #247
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25046353
Huh is die Boris 2LP - Dronevil nou al sold out of niet?

Oja Los Natas ~ Munchen Sessions is mooooooooi
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 februari 2005 @ 23:15:02 #248
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_25048613
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 19:40 schreef od0bo het volgende:

[..]

Dat is een schitterende poster man. Ik heb die onlangs besteld samen de GrimmRobes reissue cd. Het artwork is aangebracht op een dikke kartonnen ondergrond en voelt echt aan als zijde (silksreened). Ik heb hem laten inlijsten bij een speciaalzaak en hij hangt nu boven mijn audio-installatie. Foto voor op het forum volgt nog...
Ik moet zeggen dat ik die poster iedere keer dat ik 'm zie ook mooier vind worden. Het is dat de bands me niet veel zeggen/doen - maar misschien dat ik 'm gewoon alsnog koop (dan zou ik 'm ook inlijsten) ....
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_25052969
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:32 schreef nipeng het volgende:
OM, ken het niet.
Dat is de nieuwe band van de voormalige Sleep ritmesectie Chris Hakius en Al Cisneros. Hun nieuwe cd is pas uitgebracht op LP en CD via het label Holy Mountain Records. Via Midheaven Mailorder kun je plaat aanschaffen.

http://www.midheaven.com/artists/om.html

  zaterdag 12 februari 2005 @ 10:28:27 #250
11502 nipeng
The last ride is free
pi_25053207
Klinkt wel ok. Zal eens kijken hoe je daar kan bestellen.

Qua Sunn hou ik het beperkt op drie gigs. Roadburn, Rumor en Vera.
Bij Rumor spelen Boris en Sunn na elkaar (dus niet samen on stage).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')