abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:37:08 #1
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23967341
Mijn hond Casper blaft altijd als de deurbel gaat. Op zich vind ik het helemaal niet erg als hij eventjes blaft tegen bezoek, het is een hond en honden blaffen nu eenmaal. Maar helaas blaft hij vooral uit angst. Het is een zwerfhond geweest die vermoedelijk wel het nodige aan slaag en schoppen heeft gehad en hij is dus niet heel erg dol op mensen.
Dus als hij tegen bezoek blaft is het niet een Hey Baasje, Ik Weet Niet Of Je Het Doorhebt Maar Er Is Iemand Aan De Deurblaf of een Joepie Bezoek! Ik Krijg Knuffels, Aandacht, Aaitjes en Frolicjes! blaf maar steevast een Eng! Bang! Ga Weg! Ga Weg! Ga Weg! blaf

Tegen de tijd dat het bezoek rustig op de bank zit is hij wel weer zover dat hij ze of negeert of zich laat aanhalen (alleen door bepaalde mensen, nog lang niet door zomaar iedereen). Eigenlijk weet ik niet goed hoe ik het moet aanpakken om hem dit geblaf af te leren. Nogmaals: hij mag van mij best eventjes blaffen als de deurbel gaat maar dat blaffen uit angst is voor niemand leuk. Zeker voor mijn hond zelf niet :'(

Alle tips zijn welkom Behalve de gebruikelijke nuttige 'lolbroek'tips zoals slaan/schoppen/wurgen/verzuipen/rattengif die altijd weer in dit soort topics gegeven worden
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_23967759
iets lekkers voor de hond bij de deur zetten en elke keer als er visite binnenkomt dan moeten die je hond iets lekkers geven ??
pies on joe toe
pi_23967815
Wees blij dat 'ie maar eventjes blaft en daarna rustig is. Mijn hond blafte aldoor tegen bezoek en werd pas na een heel lange tijd stil. Zodra iemand opstond begon ze te blaffen, tegen je opspringen etc.
Ik vindt het bij jouw hond dus wel meevallen.
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:58:09 #4
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23967830
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:55 schreef bonke het volgende:
iets lekkers voor de hond bij de deur zetten en elke keer als er visite binnenkomt dan moeten die je hond iets lekkers geven ??
Op zich een goed idee maar helaas is Casper veel te bang om dichtbij veemden te komen. Als mensen gelijk zouden proberen hem iets lekkers te geven zou hij alleen maar nog banger worden omdat ze dan te snel te dichtbij komen. Hij is echt vreselijk bang van vreemden
pi_23967856
probeer af te spreken met mensen die op bezoek gaan dat ze je voor ze de deurbel gebruiken je even bellen, en geef hun dan iets lekkers, zodat ze zodra ze aanbellen iets lekkers aan de hond geven, zodat de hond beter de personen zelf aan iets lekkers kan associëren
t werkte bij onze keuter prima
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:00:16 #6
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23967871
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:57 schreef Barcelona het volgende:
Wees blij dat 'ie maar eventjes blaft en daarna rustig is. Mijn hond blafte aldoor tegen bezoek en werd pas na een heel lange tijd stil. Zodra iemand opstond begon ze te blaffen, tegen je opspringen etc.
Ik vindt het bij jouw hond dus wel meevallen.
Ik weet dat het veel erger kan. Lijkt me heel frustrerend als je hond zo luidruchtig is. Heb je het hem nog af kunnen leren of is je hond het altijd blijven doen?
pi_23967872
Ik heb mijn hond geleerd dat ze in huis een veilig plekje heeft (haar eigen mand). Als de bel gaat dan stuur ik haar eerst naar haar plaatsje, doe dan de deur open en dan kan ze het bezoek (als dat binnen is) komen begroeten. Dat werkt voor haar goed, alhoewel het niet altijd nodig is. Ze blaft niet vaak en ze houdt van bezoek. Maar misschien zou je zoiets kunnen proberen?

Aan de andere kant hou je bij Casper dan juist het ongewenste gedrag (blaffen uit angst) in stand. Wat gebeurt er als je Casper volkomen negeert als hij zo blaft?

Kan Casper al op cursus inmiddels? Het lijkt me voor Casper zo goed om op cursus te gaan, volgens mij zou hij er van opknappen (qua angst dan, tis van zichzelf natuuk een schat )
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:06:06 #8
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23967990
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:00 schreef Tinkerbell het volgende:
Kan Casper al op cursus inmiddels? Het lijkt me voor Capser zo goed om op cursus te gaan, volgens mij zou hij er van opknappen
Volgens mij ook! Het zou denk ik echt heel goed zijn voor zijn zelfvertrouwen (en het mijne ). Ik wil van het voorjaar ongeveer met hem op cursus. Ik hoop dat hij tegen die tijd wat rustiger is. Zoals hij nu is zou hij niet naar cursus kunnen. Hij zou het te druk hebben met alles en iedereen om zich heen in de gaten houden, dan let hij niet op mij.

Helemaal negeren heb ik geprobeert maar helaas werkt het bezoek niet zo mee Ze gaan toch tegen hem praten om hem gerust te stellen of hem verwachtingsvol aanstaren. Maar het is het waard om nog eens te proberen
pi_23968093
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:00 schreef Spindizzy het volgende:
Heb je het hem nog af kunnen leren of is je hond het altijd blijven doen?
Ze is het altijd blijven doen, sommige honden zijn héél waaks en dan is het moeilijk af te leren.
pi_23968097
Verwachtingsvol aanstaren. Ja nee, daar wordt ie rustig van ! Je moet je bezoek ook opvoeden

Ik denk dat negeren van gedrag dat je niet wilt, toch beter is dan het bevestigen ervan. Dan weet ie wel waar ie aan toe is en dat geeft hem wellicht een beetje rust
pi_23968409
Op zich vind ik het idee van de eigen mand wel goed eigenlijk. Maar dan niet als straf, maar juist als veilige haven. Tegen bezoek zou je dan bij de voordeur al kunnen zeggen dat ze geacht worden Casper niet aan te kijken of aan te halen, zodat hij zelf kan beslissen wat hetmoment is om uit de mand te komen en het bezoek te begroeten. Hoewel het natuurlijk heel moeilijk is om zo'n lieverd als Casper te negeren als je op bezoek komt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_23969337
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 15:25 schreef miss_sly het volgende:
Op zich vind ik het idee van de eigen mand wel goed eigenlijk. Maar dan niet als straf, maar juist als veilige haven.
Ja, zo bedoel ik het ook. Ik gebruik de mand nooit als straf
pi_23973189
Je moet denk ik proberen gewenst gedrag bij bezoek sterk te belonen en niet het ongewenste gedrag straffen. Ik zou ook advies inwinnen bij de Gaus hondenscholen, alle gekheid op een stokje, daar zijn mensen die echt ervaring hebben. Iedere goede kynologenclub kan ook, maar daar is vaak kinnesinne en een vuilnisbakje zou daar wel eens verkeerd kunnen vallen.

(ik spreek dan eigenaar van een zeer lastige hond hoor)
pi_23975085
In dit geval, omdat het gaat om angst, zou ik niet afgaan op goedbedoelde adviesen, ik ga je dan ook geen advies geven behalve dat je eens met een gedragstherapeut moet gaan praten, die kan de hond beoordelen en vertellen hoe je dit moet aanpakken zonder dat je je hond schade aan doet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 14 december 2004 @ 21:45:32 #15
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23976337
Hoe zit dat eigenlijk met gedragstherapeuten? Mag elke idioot die ooit Dierenmanieren heeft gezien zich gedragstherapeut noemen of is er wel enige controle over? Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar ik moest beginnen met het vinden van een goede.
pi_23976461
Er is een opleiding voor....

Euhhhhhhhhhhh ff denken hoor, ik ga even opzoek voor je........
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 14 december 2004 @ 21:52:48 #17
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23976512
Heel graag. Dank je
  dinsdag 14 december 2004 @ 22:13:50 #19
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23976978
Ik ga eens op mijn gemak lezen. Bedankt voor het opzoeken

Wat denk jij van een gehoorzaamheidscursus voor Casper? Ik denk zelf dat het hartstikke goed voor hem zal zijn. Dat hij meer vertrouwen in zichzelf krijgt als hij dingen te doen krijgt in de vorm van commando's.

Spelen snapt hij ook niet zo. Hij is nu ongeveer 15 maanden oud (en zowat 4 maanden bij ons) en pas nu begint hij heel voorzichtigjes aan te spelen. Maar veel verder dan achter zijn flos aanrennen als ik het weggooi komt hij niet. Als ik een bal gooi weet hij al niet wat hij ermee moet. Hem nieuwe spelletjes leren is dus best moeilijk. Ook omdat hij zijn commando's nog niet kent
pi_23996655
Voor mijn hond was een cursus (ook al was hij bij zijn vorige eigenaren al een keer geweest) erg goed. Wij en hij gingen elkaar beter begrijpen en hij werd er zekerder van. Door de structuur werd hij op alle vlakken een gemakkelijk beest (eerlijk gezegd hebben we hem wel gecastreerd vanwege erge wegloopneigingen).
Mijn hond (een drentsch patrijs) vond het leren van commando's erg leuk. Wat bij hem heel goed werkte (omdat drenten erg gevoelig zijn voor positieve aandacht) was het volgende:
Elke keer als er een ongwenste situatie ontstond hield ik een enorm lekker snoepje voor zijn neus. Net zolang tot de situaite over was. Bijvoorbeeld 9je staat soms voor joker )
Hond sprong graag voor vrachtauto's
auto komt eraan
Hond bij me roepen
lekker snoepje voor zijn neus; wil je dat hebben kijk dan ooooeee lekkeerrrrr kijk dan hmmmmmm jummie voor jou he voor jou he hmmmmmm etc (snoepje voor zijn neus bewegen)
auto voorbij, snoepje voor Hond

Na twee weken was de ergste toestand al voorbij.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_23996789
Een gehoorzaamheids cursus is super voor zo'n hond, het bouwt idd zelfvertrouwen op.
In dit geval zou ik wel extra aandacht geven aan het zoeken van een goede hondenschool die met hondvriendelijke methode's werkt, geen slipkettingen en dat soort dingen...

Het zal hem alleen maar goed doen en het is nog leuk ook om samen te doen, goed voor het vertrouwen en het zelfvertrouwen, voor een hele sterke band en een hond die ook nog eens goed naar je luistert wat alles veel makkelijker maakt.

Spelen moet hij nog leren, door zijn achtergrond heeft hij daar niet de tijd voor gehad, hij moest overleven, geen tijd voor lol maken.

Dat achter zijn flos aanrennen is een begin, beloon hem uitvoerig, laat hem zien wat je wil, gooi een bal en ren er blij roepend achteraan, lok hem mee en als hij die bal vastpakt JIPPIE!!!!!!!!!!
Geen druk erop leggen, het is spel, geen werk, gewoon lekker dolle pret maken samen, laat weten dat je lol hebt, lekker overdreven doen, je zal zien dat het hem vanzelf meetrekt...

Wat hem misschien kan helpen om te leren spelen is een kong, dat is een bal met gaatjes erin, in die bal stop je brokjes of iets dergelijks en als de hond de bal voortduwt komt er zo nu en dan een brokje uit, zo leert hij dat ballen e.d. best hele leuke dingen zijn, het voer zal zijn stimulatie zijn...
  zaterdag 18 december 2004 @ 11:07:57 #22
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24054397
quote:
Op woensdag 15 december 2004 20:03 schreef Catootje het volgende:
Elke keer als er een ongwenste situatie ontstond hield ik een enorm lekker snoepje voor zijn neus.
Eerst poging met deze methode heeft weinig indruk gemaakt Hij is zo druk bezig met voor het bezoek weglopen en een schuilplaats zoeken dat het gerammel met de doos niet eens doordrong.

We gebruiken nu het afleiden met iets lekkers ook voor andere dingen, bijv bij het omdoen van zijn halsband zodat hij lang genoeg blijft stilzitten. Ben gelijk maar begonnen met hem te leren dat hij iets lekkers pas mag aanpakken als ik het zeg. Leer ik hem twee truukjes met één koekje
pi_24061806
Misschien is dit wel een goede tip:

Je moet proberen de hond af te leiden.
Als je bezoek verwacht op een bepaald tijdstip, dan ga je gezellig met je hond spelen, ook terwijl de deurbel gaat. Je partner / huisgenoot doet de deur open.
Zo leer je je hond dat een deurbel geen bedreiging vormt.

Succes
pi_24326795
Een vriendin van mij heeft een vijfjarige hond uit Turkije een goed thuis gegeven. Helaas is ook deze hond vreselijk bang. Zo bang dat ze soms agressief wordt.
De hond krijgt nu een soort antidepressivum. Een soort prozac voor honden, zeg maar.
Ze krijgt het pas sinds gisteren, dus ik weet niet of het helpt.
Het medicijn heet geloof ik Selgian.
Als je wilt laat ik horen hoe het verder gaat met deze lieverd.
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:08:28 #25
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24326933
Graag

Gelukkig wordt Casper niet agressief als hij bang is. Het lijkt wel of het niet in hem opkomt. Hij wil als hij bang is alleen maar weg, vluchten... Maar goed, een bange hond is een onbetrouwbare hond. Hoe lief hij ook lijkt dus ik ben toch altijd wel op mijn hoede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')