abonnement Unibet Coolblue
pi_1676888
A Attacheetje. een attaché-koffertje dat in de rest van Nederland alleen door HEAO'ers mag worden gedragen.

B Beco. Berenburg met cola. Enige toegestane alternatief voor een biertje. Vraag nooit om witte wijn, die is alleen voor trutjes. zie aldaar

C College van bestuur. Hoogste bestuur van hogeschool. Voor studenten alleen te zien bij bijzondere gelegenheden. Deze bestuurders zijn altijd in voor het verstrekken van een kleine subsidie aan studentenclubs, mits dit leidt tot een uitnodiging.

D Docent. een eigenwijze beterweter. Altijd over vermoeidheid klagende persoon waar je voortdurend mee geconfronteerd wordt. Spottend: 'meneer is zeker docent?'
Niet spottend: 'ik ben jullie docent.'

E E-mail. ouderwetse manier van telefoneren. Per telefoonlijn verstuurt men een bericht dat bij iemand op de computer komt en dan maar wachten op antwoord. Opgevolgd door de moderne telefoon waarmee men rechtstreeks met iemand kan spreken en binnen een fractie van een seconde antwoord krijgt.

F Foet. (spreek uit als: feut) Nuldejaars. 'scheer je weg foet'

G Gleuf. Anderwoord voor iemand van het vrouwelijk geslacht. Synoniem voor Doos.

H Hoorcollege. Ideale plek om 's ochtends bij te komen in gezelschap. Vaak verstoord door aanwezige docent.

I Inval. Merkwaardig verschijnsel dan leden van de ene studentensoos naar de andere soos trekken om daar binnen te dringen en de boel verzieken maar daarin belemmerd worden door de andere partij.

J Jasje. Comdoom. Absoluut fout is het gebruik van het woord comdoom. nog fouter: ballonnetje.

K Kotspakje. Oude blazer die alleen gedragen wordt als er verschrikkelijk veel gezopen wordt.

L Leeuwarden/Ljouwert. De leukste bruisendste, spannendste en gezelligste studentenstad van Nederland.

M Mantelpakje. Gepaste kleding voor vrouwelijke studenten die zich een beetje representatief moeten kleden. Absoluut fout is een mantelpakje met een shawltje als accessoire. Zie je ergens veel vrouwen in mantelpakje, reken er dan maar op dat er wat aan de hand is.

N Nerd. Gewone brave student die niets bijzonders doet.

O Ontgroening. Feestweek voor ouderejaars die dan knorren, biggen, foeten mogen treiteren, pesten, en afzeiken.

P Paal. Woord in opkomst. Duidt een mannelijke student aan. 'Hé paal, bral niet zo'

Q Quickscan. Meisjes of jongens kijken zonder dat het lijkt of je kijkt.

R Ranja. Stoer drankje. Altijd in huis hebben voor als er niets meer te zuipen is.

S seks. Woord zonder betekenis, wordt nooit gebruikt.

T Trutje. Meisje dat geen lid is van een studentenvereniging. Drinkt witte wijn.

U UT. lijkt op het Fries 'ut'= uitgaan. Betekend, Universiteit Twente.

V vette bek. Typische studenten versnapering; frikandellen, kroketten en andere dingen uit het assortiment van het cafetaria. 'Even een vette bek halen'

W Weaze. hoerenbuurt van Leeuwarden. Ongeveer drie bordelen en twee ramen.

X Xeroxen. Fotokopieren

Y Bestaat niet.

Z Zooien. Elkaar bij de stropdas pakken en bluffend ruzie maken.

  woensdag 19 september 2001 @ 15:18:03 #2
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_1676933
Niet groot, niet student.

HBO-ers zijn scholieren.

(hoewel je met de BECO gelijk hebt. Ideaal na bij keelpijn. Ook acceptabel buiten Ljouwert)

[Dit bericht is gewijzigd door abraham op 19-09-2001 15:19]

If at first you fail, re-define your objective.
  woensdag 19 september 2001 @ 15:18:22 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
  woensdag 19 september 2001 @ 15:19:48 #4
13250 Lod
Sapere aude!
pi_1676952
sjaars?
GNU Terry Pratchett
pi_1676998
Cool! Ik herken het wel ja van de HEAO. Ik doe zelf I&I (Informatiekunde en Informatica).
  woensdag 19 september 2001 @ 15:36:41 #6
6002 Eek
 houdt van autorijden
pi_1677108
Hmm, veel dingen worden echt niet gebruikt hoor op de TUD. Wat een vage woorden af en toe... Zitten er kneuzen van studieverenigingen dit soort dingen te verzinnen..??

DAMN..!! Doe niet zo interessant!!

Verbod op radardetectors..?? Fascisme zeg ik je...
  woensdag 19 september 2001 @ 15:37:43 #7
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_1677118
* Jojogirl kent deze woorden wel, maar gebruikt ze echt nooit.
  woensdag 19 september 2001 @ 15:41:29 #8
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_1677161
Hmm.. kwil ook wel eens een gokje wagen:

A - Assertief, iets wat alle studenten zijn
B - Brassen, nutteloze dingen jatten en als troffee in je kamer dan wel societeit spijkeren
C - Cursus, iedereen die geen academische studie doet, doet een cursus en is dan ook geen student.
D - De Campus, alleen handig voor software
E - Evaluatie, kijken wat er fout ging
F - Feut, kindertjes die je kan plagen..
G - Gaef (spreek uit gaaf) - Geweldig Assertief en Financieel
H - Hoeren, alles van het vrouwelijk geslacht
I - Irritant, als het geld weer eens op is
J - Juten, lopen te zeuren als je verkeersborden losschroeft
K - Kakker, oilily sjaaltje, eastpak rugzak, 5 blousjes over elkaar, drinkt droge witte wijn met ijs
L - Lallen, proberen te converseren na iets te veel biertjes
M - Mooiste tijd van je leven, studententijd.
N - Naaien, iets wat vrouwen doen in het confectie-atelier.
O - Oosten, daar staat de beste universiteit
P - Plop, geluid dat gebeurt wanneer je een bierdopje lanceert met je aansteker
Q - Quark, scheldwoord
R - Rampetampen.. spreekt voor zich
S - Soos, societeit
T - Tanken, overmatig veel bier drinken
U - UT - Universiteit Twente (heerst)
V - Vo, korter dan Bravo, wordt alleen uitgesproken door cursisten en Voetballers, iets waar studenten een hekel aan hebben
W - Wuppies, leuke pluizige beestjes die aan de rand van extinctie staan..
X - Nutteloze wiskunde variabele
Y - idem
Z - Zwabberen, het onder invloed van alcoholische middelen pogen huiswaarts te gaan

De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
  woensdag 19 september 2001 @ 15:41:34 #9
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_1677164
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:36 schreef Eek het volgende:
Hmm, veel dingen worden echt niet gebruikt hoor op de TUD. Wat een vage woorden af en toe... Zitten er kneuzen van studieverenigingen dit soort dingen te verzinnen..??

DAMN..!! Doe niet zo interessant!!


nou... pauper, faler, suf, kansloos, boeie, atten etc hoor ik wel vaak op de TUD
pi_1677170
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:36 schreef Eek het volgende:

DAMN..!! Doe niet zo interessant!!


*blaaaaaat*
  woensdag 19 september 2001 @ 15:43:33 #11
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_1677185
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:18 schreef abraham het volgende:
Niet groot, niet student.

HBO-ers zijn scholieren.

(hoewel je met de BECO gelijk hebt. Ideaal na bij keelpijn. Ook acceptabel buiten Ljouwert)


HBO-ers ZIJN GEEEEEEEEEEEEN!!!!!! SCHOLIEREN.
Maar gewoon studenten

Ten eerste als je in het woordenboek kijkt staat er duidelijk STUDENT!!!!!, ten tweede in het engels zitten wij op een University..... er trouwens ik krijg niks voor niks ing. voor mijn naam (ik doe FNT hvu)

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  woensdag 19 september 2001 @ 15:45:49 #12
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_1677205
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:43 schreef appelsientje het volgende:

[..]

HBO-ers ZIJN GEEEEEEEEEEN!!!!!! SCHOLIEREN.

Ten eerste als je in het woordenboek kijkt staat er duidelijk STUDENT!!!!!, ten tweede in het engels zitten wij op een University..... er trouwens ik krijg niks voor niks ing. voor mijn naam (ik doe FNT hvu)


quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:41 schreef Dagootje het volgende:
C - Cursus, iedereen die geen academische studie doet, doet een cursus en is dan ook geen student.
HBO'ers zijn geen studenten, maar scholieren. Op de HES hebben ze zelfs verplicht gym en bovendien hebben jullie lessen ipv colleges waar je verplicht heen moet.

[edit]
Wat hebben Engelsen ermee te maken? En bovendien... Ing. is een kansloze ingenieur. Echte ingenieurs hebben Ir.

pi_1677264
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:45 schreef Tijn het volgende:

[edit]
Wat hebben Engelsen ermee te maken? En bovendien... Ing. is een kansloze ingenieur. Echte ingenieurs hebben Ir.


och och hier zit degene met het verstand hoor, er zijn heel veel mensen met ing die het veel en veel verder schoppen dan mensen met ir.

Jij moet het allemaal nog waar maken zeker....

( no offense )

stay ON topic please

[Dit bericht is gewijzigd door Kwaruteru op 19-09-2001 15:51]

  woensdag 19 september 2001 @ 15:51:07 #14
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_1677268
deze reactie is een duidelijk bewijs voor het feit dat hbo-ers scholieren zijn en geen studenten. oh sorry jij bent ook zo'n iemand die een schoonmaakster interieurverzorgster noemt. grappig dat jij (en nog vele anderen) je hier zo druk over maakt. vind je het echt zo rot dat je scholier bent en geen student, dan heb ik advies: studeer nog maar even lekker door, zodat je je tussen de studenten kunt bevinden op de universiteit. Veel succes!!!
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:43 schreef appelsientje het volgende:

[..]

HBO-ers ZIJN GEEEEEEEEEEEEN!!!!!! SCHOLIEREN.
Maar gewoon studenten

Ten eerste als je in het woordenboek kijkt staat er duidelijk STUDENT!!!!!, ten tweede in het engels zitten wij op een University..... er trouwens ik krijg niks voor niks ing. voor mijn naam (ik doe FNT hvu)


Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  woensdag 19 september 2001 @ 15:51:30 #15
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_1677273
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:50 schreef Kwaruteru het volgende:

[..]

och och hier zit degene met het verstand hoor, er zijn heel veel mensen met ing die het veel en veel verder schoppen dan mensen met ir.

Jij moet het allemaal nog waar maken zeker....

( no offense )


Laat me nou, ik zat net zo lekker omhooggevallen te praten
pi_1677286
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Laat me nou, ik zat net zo lekker omhooggevallen te praten


on topic guys!
  woensdag 19 september 2001 @ 15:56:16 #17
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_1677335
Volgens mij ging het niet over scholieren vs. studenten. Lekker belangrijk dus.
  woensdag 19 september 2001 @ 15:58:54 #18
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_1677360
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:51 schreef wiip het volgende:
* blaat *
Zware blaat. Jasje-dasje type zeker dat zich beter voelt dan de rest omdat 'ie meer belastingcenten verbrast omdat 'ie geen presentieplicht heeft?

Ik ga met m'n HBO-opleiding straks misschien doceren op de universiteit...

[Dit bericht is gewijzigd door CraZaay op 19-09-2001 16:11]

  woensdag 19 september 2001 @ 16:00:44 #19
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_1677387
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:51 schreef wiip het volgende:
deze reactie is een duidelijk bewijs voor het feit dat hbo-ers scholieren zijn en geen studenten. oh sorry jij bent ook zo'n iemand die een schoonmaakster interieurverzorgster noemt. grappig dat jij (en nog vele anderen) je hier zo druk over maakt. vind je het echt zo rot dat je scholier bent en geen student, dan heb ik advies: studeer nog maar even lekker door, zodat je je tussen de studenten kunt bevinden op de universiteit. Veel succes!!!
[..]
oke de laatste keer off topic
Het slaat gewoon nergens op HBO-er is gewoon een student Punt. Net wat ik al zie het staat ook in het woordenboek.
En die zit er zeker naast ...... en trouwens ik heb ook gewoon college....
maar goed dit is een eindeloze discussie tussen mensen op de hogeschool en universiteit
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_1677395
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:45 schreef Tijn het volgende:
En bovendien... Ing. is een kansloze ingenieur. Echte ingenieurs hebben Ir.
Kheb het altijd vreemd gevonden dat de titel ing überhaupt bestaat, als enige HBO-titel.

Tzal de uitzondering wel zijn die de regel bevestigt.

Om ing's kansloos te noemen gaat me wat te ver, maar ik merk wel dat ing's toch een duidelijk andere opleiding hebben gehad als ir's. Meer praktisch en volgens het boekje, weinig zelf nadenken.

  woensdag 19 september 2001 @ 16:01:52 #21
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_1677397
quote:
Op woensdag 19 september 2001 15:43 schreef appelsientje het volgende:

[..]

HBO-ers ZIJN GEEEEEEEEEEEEN!!!!!! SCHOLIEREN.
Maar gewoon studenten

Ten eerste als je in het woordenboek kijkt staat er duidelijk STUDENT!!!!!, ten tweede in het engels zitten wij op een University..... er trouwens ik krijg niks voor niks ing. voor mijn naam (ik doe FNT hvu)


Dat kan best zijn dat een of andere nieuwlichter op OC&W het te moeilijk vond om het onderscheid tussen een HBO en een UNIv te begrijpen. Helaas is het nog altijd zo dat je studeert aan een universiteit en als scholier onderwijs geniet aan een HBO.

Ze kunnen wat mij betreft ook LTS-ers laten "afstuderen" met een "buluitreiking", maar wie houden ze voor de gek? Toch alleen zichzelf.

If at first you fail, re-define your objective.
  woensdag 19 september 2001 @ 16:04:16 #22
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_1677427
quote:
Op woensdag 19 september 2001 16:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Kheb het altijd vreemd gevonden dat de titel ing überhaupt bestaat, als enige HBO-titel.

Tzal de uitzondering wel zijn die de regel bevestigt.

Om ing's kansloos te noemen gaat me wat te ver, maar ik merk wel dat ing's toch een duidelijk andere opleiding hebben gehad als ir's. Meer praktisch en volgens het boekje, weinig zelf nadenken.


Maar als je kijkt naar de opleiding waar je ing. krijgt die zijn echt wel wat moeilijker dan andere opleidingen, ik noem een PABO of iets dergelijk.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_1677462
Haha met zo'n houding word je in het bedrijfsleven vierkant in je bek uitgelachen door je "onderdanen" . Get A Life !
  woensdag 19 september 2001 @ 16:07:48 #24
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_1677464
quote:
Op woensdag 19 september 2001 16:00 schreef appelsientje het volgende:

[..]

oke de laatste keer off topic
Het slaat gewoon nergens op HBO-er is gewoon een student Punt. Net wat ik al zie het staat ook in het woordenboek.
En die zit er zeker naast ...... en trouwens ik heb ook gewoon college....
maar goed dit is een eindeloze discussie tussen mensen op de hogeschool en universiteit


Grappig dat dit een ontwikkeling van de laatste tijd is. En het woordenboek is zelfs aangepast. B'vo, b'vo, b'vo. Natuurlijk als je student bent, kun je niet meer zeggen dat je naar je les gaat. Nee dat moet je natuurlijk ook zeggen dat je naar college gaat. Alleen voordat jezelf student gaat noemen, moet je maar eens kijken naar de oorsprong van het gebruik van het woord student voor een "scholier". En als je weet dat het een eindeloze discussie is waarom ga je de discussie dan aan. Jij als "student" zou toch beter moeten weten, of ben je misschien toch een scho
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  woensdag 19 september 2001 @ 16:09:15 #25
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_1677481
quote:
Op woensdag 19 september 2001 16:04 schreef appelsientje het volgende:

[..]

Maar als je kijkt naar de opleiding waar je ing. krijgt die zijn echt wel wat moeilijker dan andere opleidingen, ik noem een PABO of iets dergelijk.


volledig mee eens! ik heb ook niets tegen ing.'s. Die heb je ook nodig!
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  Admin woensdag 19 september 2001 @ 16:26:36 #26
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_1677684
Jongens wat gaan we weer lekker offtopic hier.

Een discussie waaruit zal blijken dat HBO'ers gewoon studenten zijn is van harte welkom in een ander topic. Niet Hier.

Graag weer woordenlijstjes etc

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_1683763
Ja over HBO wel of niet studenten kan Een HBO'er is een student hier!


Wie weet er nog leuke woorden?!

  donderdag 20 september 2001 @ 14:37:36 #28
12515 Ezri
Ex Astris Scientia
pi_1685457
Hier wat jargon van de uni van A'dam:

- Academisch Kwartiertje: het kwartier vanaf het uur waarop een college eigenlijk moet beginnen en waarin er toch niks gebeurt. Dit is een onuitgesproken regel aan de Universiteit (iig bij de UvA).
- Adtje/adten/atten: je glas in een teug opdrinken (ad fundum: tot op de bodem).
- Aflegsletje: Meisje dat haar boeken in de UB neerlegt om een plekje bezet te houden.
- Afpilsen: Na een lange nacht nog een biertje drinken
- Bieren: drinken
- Boorplatform: makkelijk te versieren meisje
- Brallen: heel hard praten/opscheppen, vooral gebezigd door corpsballen.
- Brassen: borrelen
- Collegehengst: student die al te trouw de colleges volgt
- Docent: Mensen die aan een universiteit lesgeven zijn docenten, geen leraren!
- Feut: eerstejaars bij het Corps
- Flappentap: pinautomaat
- Fluimen: Sloom zijn (hele dag computeren, slapen, TV kijken en eten)
- Fröbelen: neuken
- Inkoppable: over tentamens die makkelijk zijn ("deze is zeker inkoppable)
- Knor: iemand die geen lid is van een vereniging en in het bijzonder niet van het Corps
- Noviet: nieuweling bij een vereniging
- Pauper: arme sloeber (oorspr. corpswoord)
- Sjaars: eerstejaars
- Toppie/toppertje: wordt te pas en te onpas uitgeroepen door vooral verenigingsmeisjes
- Tjo: nieuwe groet, voor zowel als je aankomt of weggaat
- Unit: universeel woord: "wat heeft zij een grote unit"; "geef mij die unit eens" (bier).
- Ventiel: mannelijk geslachtsdeel
- Zaak: de sociëteit
- Zooien: flink aan elkaars colbertje sjorren zonder echt vechten

pi_1705185
quote:
Op donderdag 20 september 2001 14:37 schreef Ezri het volgende:
Hier wat jargon van de uni van A'dam:

- Academisch Kwartiertje: het kwartier vanaf het uur waarop een college eigenlijk moet beginnen en waarin er toch niks gebeurt. Dit is een onuitgesproken regel aan de Universiteit (iig bij de UvA).
- Adtje/adten/atten: je glas in een teug opdrinken (ad fundum: tot op de bodem).
- Aflegsletje: Meisje dat haar boeken in de UB neerlegt om een plekje bezet te houden.
- Afpilsen: Na een lange nacht nog een biertje drinken
- Bieren: drinken
- Boorplatform: makkelijk te versieren meisje
- Brallen: heel hard praten/opscheppen, vooral gebezigd door corpsballen.
- Brassen: borrelen
- Collegehengst: student die al te trouw de colleges volgt
- Docent: Mensen die aan een universiteit lesgeven zijn docenten, geen leraren!
- Feut: eerstejaars bij het Corps
- Flappentap: pinautomaat
- Fluimen: Sloom zijn (hele dag computeren, slapen, TV kijken en eten)
- Fröbelen: neuken
- Inkoppable: over tentamens die makkelijk zijn ("deze is zeker inkoppable)
- Knor: iemand die geen lid is van een vereniging en in het bijzonder niet van het Corps
- Noviet: nieuweling bij een vereniging
- Pauper: arme sloeber (oorspr. corpswoord)
- Sjaars: eerstejaars
- Toppie/toppertje: wordt te pas en te onpas uitgeroepen door vooral verenigingsmeisjes
- Tjo: nieuwe groet, voor zowel als je aankomt of weggaat
- Unit: universeel woord: "wat heeft zij een grote unit"; "geef mij die unit eens" (bier).
- Ventiel: mannelijk geslachtsdeel
- Zaak: de sociëteit
- Zooien: flink aan elkaars colbertje sjorren zonder echt vechten


Wat Delftse uitdrukkingen (lang niet allemaal):

- TBS: De Turks Bij het Station, als je na een lange nacht flinke honger hebt gekregen, dan ga je daar nog even wat te snacken scoren.

- Jetser: Apparaat.

- B'vo/geil/gaaf: Als je het ergens mee eens bent of iets hoort wat je gaaf vind. Klappen en Bravo is voor burgers.

- Scholieren: HBO'ers. Komen vaak uit Rijswijk.

- Spoorstudent: Student die nog altijd met de trein naar de TU toe komt (SUF).

- Suf: Niet geil/gaaf.

- Indoleren: Geen ene reet uitvoeren. Erg populair onder studenten.

- Afknappen: Iets wat Delftse vrouwen vaak op Delftse mannen doen.

- Op je wijf liggen: Neuken (voor de mannen dan).

- Buitenlanders: Niet-Delftenaren.

- Pieken: Geld.

- Pre-fab: Feut die al toen ie naar de middelbare ging wist dat ie bij het Corps zou gaan.

- Kaal/zat/dik: Dronken.


Ik ben te indolent om het ook nog op alfabet te zetten

  zaterdag 22 september 2001 @ 15:37:18 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_1705292
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 15:23 schreef _Ne0_ het volgende:

[..]

- TBS: De Turks Bij het Station, als je na een lange nacht flinke honger hebt gekregen, dan ga je daar nog even wat te snacken scoren.


Hmmm... Alev forever!
quote:
- B'vo/geil/gaaf: Als je het ergens mee eens bent of iets hoort wat je gaaf vind. Klappen en Bravo is voor burgers.
Idd, klappen is voor burgers & zeehonden
pi_1705699
quote:
Op zaterdag 22 september 2001 15:37 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hmmm... Alev forever!


Zekers....trouwens wel jammer dat Chris tegenwoordig pas om 06.00 open gaat.
quote:
[..]

Idd, klappen is voor burgers & zeehonden


Klappen is voor klapvee!
  zondag 23 september 2001 @ 14:38:39 #32
7699 martijnvds
:) studeruuuh :)
pi_1712249
Yeah Alev rules! beste snackbar van Delft

en idd klappen = SUF!

www.turkeycrew.tk
  zondag 23 september 2001 @ 21:31:58 #33
9756 Dentist
Toept over...
pi_1716512
Er is uiteraard een verschil tussen de begrippen 'unit' en 'jetser'. Ik heb er ooit lang en diep over gediscussieerd met huisgenoten en we kwamen tot de conclusie dat hetgene wat een unit een unit maakt, ontbreekt bij de jetser, namelijk intrinsiek toegevoegde waarde. (ter informatie : steeksleutels 13 zijn dus jetsers en afstandsbedieningen zijn units)

Daarnaast kennen we ook het begrip 'schwalbe', waarbij de persoon die de schwalbe begaat zich uitermate kansloos opstelt tov een vrouw, die de aandacht geenszins waard is.

Dentist

pi_1729514
piepelen
piskop
pisnicht
pauper
tjah...
  dinsdag 25 september 2001 @ 04:31:39 #35
5673 heijx
Qui que boue
pi_1729688
Utrecht.

Achterwoerden - Waar de Leidse bek studeert.
Afhaker - Iemand die te vroeg op de avond naar huis gaat.
Biertje - enig correcte omschrijving voor bier.
Blaadje - Enig correcte bestelhoeveelheid, 30 potjes. (je drinkt immers met maten)
Brassen - Elkaar via de revers de deur van de sociëteit uitwerken.
Burger - Elke niet studerende.
Campingsmoking - trainingspak
Das - Is heilig. Wordt niet mee "gezooid". En dus geen STROPdas.
Externe eer - Jezelf gedragen buiten de sociëteit. Geen geblaat op straat dus.
Fietsenjunk - Levensvorm die vooral 's avonds voorkomt op het JKH.
Fietsenmaker - student in Delft
Foet - Aspirant lid.
Gala - jaarlijks terugkerend feest.
Hemd - wat de burger een overhemd noemt.
Intercorporale - de leukste feesten.
Jasje - enig correcte omschrijving voor blazers en colberts
Keren - Het omdraaien van de matras van een afhaker, inclusief het Corpus Delicti.
Knor - Wel student, geen Lid. Vergelijk met Burger.
Lam - Dronken. Katje-, toeter-.
Mandje - Bed
Nachtkok - handig als je 's avonds trek hebt in een "vette bek".
Ongemengd - uiteraard.
Ph - de sociëteit
Pluim - sigaar
Potje - regulier bierglas
Pottentrein - het plankgas
Rok - galakleding.
Shoarma. Hazar op de voorstraat.
Thee - wordt bij UVSV genuttigd.
Uf - die van de overkant, UVSV-ster
Unitas - Wannabe's
Vel - als in grijze vel. Driedelig pak.
Woo - Woolloomooloo, Hare majesteits eerste discobar.
Ys - Voor in de BaCo, GT, GBL en JeCo.
Zuur - ben je als je mores overtreedt.

Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_1730373
Oh my Gooood.

.

Burger!

anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
pi_1740222
Mijn ''lessen'' heten colleges, ze zijn niet verplicht, ik heb geen gymn, en volgens iedereen aldaar (leraren bestuur etc.) ben ik student.

Daarentegen wordt er op MBO-scholen nooit(of zelden) over studenten gesproken, maar gewoon over scholieren.

De enige mensen die hbo-ers geen studenten vinden zijn omhoog gevallen studie balletjes, die zichzelf TE goed vinden. Beetje triest!

It's a bird NO It's a plane NO It's SUPER SNACKMAN!! [br] Om er maar bij te horen: Fotoboek van Super Snackman
  woensdag 26 september 2001 @ 01:56:33 #38
14482 nixan
Vlekkenkampioen
pi_1740927
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 04:31 schreef heijx het volgende:
Utrecht.

blaat....

Brassen - Elkaar via de revers de deur van de sociëteit uitwerken.

Burger - Elke niet studerende.


Zo, da's de eerste 'correcte' uitleg van brassen...

Burger is ook Nukubu, oftewel nutteloze kutburger

No-stress-model = voorkomen van tentamenstress door apatisch op de bank te gaan liggen

Fluimen = nix (of erg weinig) doen

Freerider = Fluimer die profiteert van andermans inzet

Pils = jammer

1 bier = geen bier

benchmarken = jatten van andermans werk / plagiaat

midterm = toets / s.o.

s.b.u. = zijn we nog niet helemaal uit, maar die 'u' kan onmogelijk voor 'uur' staan, zoals sommigen beweren

klussen = universeel zelfstandig werkwoord (vergelijk smurfen gebruikt door de smurfen)

Nivra = pauper / paria / kansloos

enz. enz.

and then?
pi_1747401
T = Triest
anjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanjanja
pi_1754050
quote:
Op dinsdag 25 september 2001 23:59 schreef Super Snackman het volgende:
Mijn ''lessen'' heten colleges, ze zijn niet verplicht, ik heb geen gymn, en volgens iedereen aldaar (leraren bestuur etc.) ben ik student.

Daarentegen wordt er op MBO-scholen nooit(of zelden) over studenten gesproken, maar gewoon over scholieren.

De enige mensen die hbo-ers geen studenten vinden zijn omhoog gevallen studie balletjes, die zichzelf TE goed vinden. Beetje triest!


Jij noemt je docenten leraren. Waar doen ze dat?...juist, op school..dus ben je een scholier.
  Admin donderdag 27 september 2001 @ 16:42:22 #41
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_1755398
Voor het kibbelen over het wel of niet student zijn van een HBO'er wil ik iedereen nogmaals doorverwijzen naar de topics op de FP en in dit forum.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_12459286
hey, dit is fucking grappig:D, ga door met deze worden man, vooral om "Nukubu" kon ik erg smakelijk lachen, maar het woord "Brassen" heeft bij mijn beste weten ook meerdere betekenissen:Y
pi_12459838
Het is echt zeer irritant om dit soort taal de hele tijd om je heen te horen. Nog veel irritanter is het als je bij jezelf ontdekt dat je af en toe zo'n woordje gaat overnemen. Maar ik heb het idee dat het me over het algemeen wel aardig lukt bij mezelf om dit zoveel mogelijk tegen te houden.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 16:48:35 #44
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_12459987
koning!
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_12459997
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:24 schreef Zenquibo het volgende:
hey, dit is fucking grappig:D, ga door met deze worden man, vooral om "Nukubu" kon ik erg smakelijk lachen, maar het woord "Brassen" heeft bij mijn beste weten ook meerdere betekenissen:Y
Het heet overal anders. Ik weet dat het in Enschede brassen heet (elkaar bij de revers pakken en naar de grond proberen te brengen, om een meningsverschil op te lossen), maar in Maastricht heet het zooien.

En ook zijn de regels overal anders, maar dat is verenigingsafhankelijk.

pi_12466743
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:48 schreef Arma_Angelus het volgende:
koning!
Het is niet koning maar KONINGE
A mind with a heart of it's own
pi_12466888
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:39 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Het is niet koning maar KONINGE


Ojajoh? Hmm, ik zeg altijd koning.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:47:21 #48
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_12466937
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:39 schreef DrMarten het volgende:
Het is niet koning maar KONINGE
dat is idd in enschede gebruikelijk ga je wat meer westwaarts helaas niet meer
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:54:45 #49
63026 Kaptein__Iglo
De politie had gelijk
pi_12467120
quote:
Op woensdag 19 september 2001 16:01 schreef abraham het volgende:

[..]

Dat kan best zijn dat een of andere nieuwlichter op OC&W het te moeilijk vond om het onderscheid tussen een HBO en een UNIv te begrijpen. Helaas is het nog altijd zo dat je studeert aan een universiteit en als scholier onderwijs geniet aan een HBO.

Ze kunnen wat mij betreft ook LTS-ers laten "afstuderen" met een "buluitreiking", maar wie houden ze voor de gek? Toch alleen zichzelf.


Zooooooo heeeee das boeiend !
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:55:25 #50
63026 Kaptein__Iglo
De politie had gelijk
pi_12467145
quote:
Op donderdag 27 september 2001 16:42 schreef Breuls het volgende:
Voor het kibbelen over het wel of niet student zijn van een HBO'er wil ik iedereen nogmaals doorverwijzen naar de topics op de FP en in dit forum.
o=ontopic
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')