abonnement Unibet Coolblue
pi_23415187
De vader van mijn vriendin, en ik vroegen of het toegestaan is om met een Nederlands rijbewijs een Belgische auto te besturen, die van haar vader is. Het gaat in dit geval om korte ritjes in de stad.

Oja, en is het toegestaan om met een NL rijbewijs in een Belgische auto te rijden in Italië?

BVD

(Heb me rijbewijs nóg niet.. Maar duurt niet lang meer)
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:06:28 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_23415341
Nee. Heb ik ooit eens heel veel gelazer mee gehad.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_23415533
Wat een onzin. Natuurlijk mag dat. Mijn vader woont in Zwitersland en heeft dan ook alleen een Zwitserse auto en als hij in NL rijd ik daar ook in. Nog nooit een probleem mee gehad.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:14:19 #4
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_23415542
is daar ook een reden voor dan? want het klinkt nl. niet logisch dat wanneer je in .nl legaal je rijbewijs haalt, dat je in .be niet mag rijden...
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_23415802
Logisch.

Het mag wel.

Je mag met NL rijbewijs in elke land van de wereld een auto rijden (als het goed is) ongeacht het kenteken. Enige ding: je moet toestemming hebben van de eigenaar, maar dat lijkt me ook logisch.

Ik bedoel met ongeacht kenteken:

Dus in Belgie met een auto met een Belgisch kenteken.

Ik weet namelijk niet of je met een auto met Belgische platen, en Nederlands rijbewijs in Italie mag rijden...

Voorbeeld:

Turkije kom je niet in met een auto van iemand anders (als diegene er niet is) ook al heb je alle papieren. De eigenaar MOET erbij zijn als je de grens overgaat...
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:26:02 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_23415831
Ik zie geen problemen. Heb zelf met mn Nederlandse rijbewijs zonder problemen door de VS gereden in een USA-camper.

Alleen als je een belgische auto wil kopen zal je hem naar Nederland moeten importeren. Maar als je hem leent dan kan je er gewoon in rijden.
So we just called him Fred
pi_23415857
Uhm, niet juist, mensen uit het buitenland mogen in nl wel in een nederlandse auto rijden.
Echter Nederlanders mogen in NL uitsluitend in NL auto's rijden.
In het buitenland mogen Nederlanders wel weer in een buitenlandse auto rijden.
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:27:42 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_23415866
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:14 schreef Puntenjager het volgende:
Wat een onzin. Natuurlijk mag dat. Mijn vader woont in Zwitersland en heeft dan ook alleen een Zwitserse auto en als hij in NL rijd ik daar ook in. Nog nooit een probleem mee gehad.
Zolang het de eigenaar is is het geen probleem.

Wij hebben ooit eens een exclusieve auto uit Belgie geimporteerd en daar mocht alleen de eigenaar in rijden i.v.m. de BPM die niet betaald is op dergelijke auto's.

Maar dat is alweer ruim 10 jaar gelden dus misschien is het nu wel anders.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_23415892
Dat is het probleem.

Stel je wilt rijden met je NL rijbewijs in NL met een wagen van Belgie met Belgische platen.

Mag dit?
pi_23415918
Nee, alleen als je in Belgie zou wonen mag je met die auto in Nl rijden
pi_23415936
quote:
Op donderdag 18 november 2004 23:59 schreef MillFreak het volgende:
De vader van mijn vriendin, en ik vroegen of het toegestaan is om met een Nederlands rijbewijs een Belgische auto te besturen, die van haar vader is. Het gaat in dit geval om korte ritjes in de stad.

Oja, en is het toegestaan om met een NL rijbewijs in een Belgische auto te rijden in Italië?

BVD

(Heb me rijbewijs nóg niet.. Maar duurt niet lang meer)
Nee dat mag NIET. Alléén als de eigenaar van de auto naast je zit kan het. Dat wil zeggen, rijden met Belgisch kenteken in nederland.

Als je aangehouden wordt terwijl jij in die belgische auto rijdt - en schoonpa zit er niet naast - dan neemt de NL overheid aan dat jij stiekem een beetje cheapass probeert te rijden en slaat je dan aan voor de gehele BPM + wegenbelasting van al die jaren...

Veel rijplezier
  vrijdag 19 november 2004 @ 00:31:25 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_23415947
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:30 schreef Stefijn het volgende:

[..]

Nee dat mag NIET. Alléén als de eigenaar van de auto naast je zit kan het.

Als je aangehouden wordt terwijl jij in die belgische auto rijdt - en schoonpa zit er niet naast - dan neemt de NL overheid aan dat jij stiekem een beetje cheapass probeert te rijden en slaat je dan aan voor de gehele BPM + wegenbelasting van al die jaren...

Veel rijplezier
Ja, Gamma.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_23415975
dat zeg ik
pi_23415996
Over dat Belgie en dan naar Italie, met NL rijbewijs, ja dat mag dus weer wel.

Sorry kan t ook allemaal niet helpen
pi_23416024
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:30 schreef Stefijn het volgende:

[..]

Nee dat mag NIET. Alléén als de eigenaar van de auto naast je zit kan het. Dat wil zeggen, rijden met Belgisch kenteken in nederland.

Als je aangehouden wordt terwijl jij in die belgische auto rijdt - en schoonpa zit er niet naast - dan neemt de NL overheid aan dat jij stiekem een beetje cheapass probeert te rijden en slaat je dan aan voor de gehele BPM + wegenbelasting van al die jaren...

Veel rijplezier
Van al die jaren.

Hoe de neuk gaan zij weten hoeveel jaren je ermee reed
pi_23416059
Kijken ze hoe oud de wagen is, en dan zijn dat de jaren dat je er mee rijd
pi_23416077
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:30 schreef Stefijn het volgende:

[..]

Nee dat mag NIET. Alléén als de eigenaar van de auto naast je zit kan het. Dat wil zeggen, rijden met Belgisch kenteken in nederland.

Als je aangehouden wordt terwijl jij in die belgische auto rijdt - en schoonpa zit er niet naast - dan neemt de NL overheid aan dat jij stiekem een beetje cheapass probeert te rijden en slaat je dan aan voor de gehele BPM + wegenbelasting van al die jaren...

Veel rijplezier
Zeker weten doe ik dit niet, maar het lijkt me sterk. Het is dan namelijk een mooi staaltje van omgekeerde bewijslast hebben. De nederlandse overheid moet namelijk bewijzen dat jij fout zit, Jij hoeft niet te bewijzen dat je in je recht staat. De nederlandse wet gaat niet van dat beginsel uit.

Op die regeling geldt één uitzondering in de wegenverkeerswet. Als een automobilist een fietser aanrijdt. (En misschien een voetganger, ook dat weet ik niet zeker.) Dan moet de automobilist bewijzen dat het zijn schuld niet was. Dit om de automobilist extra op te laten passen en fietsers op die manier nét iets extra bescherming te geven.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 19 november 2004 @ 01:16:48 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_23416602
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:37 schreef Alecks het volgende:

[..]

Zeker weten doe ik dit niet, maar het lijkt me sterk. Het is dan namelijk een mooi staaltje van omgekeerde bewijslast hebben. De nederlandse overheid moet namelijk bewijzen dat jij fout zit, Jij hoeft niet te bewijzen dat je in je recht staat. De nederlandse wet gaat niet van dat beginsel uit.

Op die regeling geldt één uitzondering in de wegenverkeerswet. Als een automobilist een fietser aanrijdt. (En misschien een voetganger, ook dat weet ik niet zeker.) Dan moet de automobilist bewijzen dat het zijn schuld niet was. Dit om de automobilist extra op te laten passen en fietsers op die manier nét iets extra bescherming te geven.
Dat hebben ze gedaan. Je zat achter het stuur.
Vampire Romance O+
  vrijdag 19 november 2004 @ 01:18:57 #19
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_23416629
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:14 schreef Puntenjager het volgende:
Wat een onzin. Natuurlijk mag dat. Mijn vader woont in Zwitersland en heeft dan ook alleen een Zwitserse auto en als hij in NL rijd ik daar ook in. Nog nooit een probleem mee gehad.
Totdat je schade veroorzaakt. Dan trekt iedere verzekering zijn handen daarvan af; geheel gerechtigd volgens EU - wetgeving.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_23418557
Verzekering enzo....
pi_23419581
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 01:16 schreef MouseOver het volgende:Dat hebben ze gedaan. Je zat achter het stuur.
Ik bedoelde dat ik dacht dat ze hard moesten maken dat je dat langere tijd doet, niet incidenteel. Maar het lijkt er inderdaad op dat het niet mag. De nederlandse regels heb ik nog niet gevonden, wel verwijzingen ernaar op een ander forum.

http://www.norsk.nl/forum/topic.php?topicid=2147
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_23419719
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 00:35 schreef yup het volgende:

[..]

Van al die jaren.

Hoe de neuk gaan zij weten hoeveel jaren je ermee reed
Via de te naam stelling misschien?? Staat op je deel B1 kentekenbewijs.
  vrijdag 19 november 2004 @ 10:34:14 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_23420282
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 08:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Verzekering enzo....
Wat zou het een verzekering nu eigenlijk uitmaken?
ja, er zijn al meer die het gezegd hebben, het zal dus best zo zijn, maar de motivatie erachter begrijp ik niet echt. Alsof een Nederlander een groter risico is dan een Zwitser
Vampire Romance O+
pi_23421139
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 09:51 schreef pAin het volgende:Via de te naam stelling misschien?? Staat op je deel B1 kentekenbewijs.
Maar als je dus met een buitenlands kenteken rijdt staat die niet in NL geregistreerd...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_23421284
Ah ja ok, maar er staat vast en zeker ook wel ergens op een buitenlands kentekenbewijs dat het voertuig op naam van persoon x staat, met ingang van datum y.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')