abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1625960
Ik las dit op de website van 'The Sun'.

A FIREFIGHTER had a miracle escape in the World Trade Center horror when he plunged from the 83rd floor - and LIVED.

In the most remarkable survival story to emerge so far, the man tumbled more than 1,000ft when the South Tower collapsed.

He instinctively curled up in a ball as the floor suddenly gave way beneath him and he fell to ground level amid a welter of steel, concrete and glass.

Amazingly rescue workers found him buried under tons of rubble but alive - and he was rushed to hospital.

The fireman, whose injuries were not thought to be life-threatening, had dashed into the tower to assist in the evacuation of thousands of workers after United Airlines flight 175 rammed into it.

Hoe kan een mens dit in hemelsnaam overleven??

Que no te cierren el bar de la esquina
pi_1625981
Is the luckiest guy alive or what!

Sommige mensen vallen van een keukentrapje en zijn dood, andere vallen 1000ft en leven.

pi_1625985
wow
  donderdag 13 september 2001 @ 11:50:38 #4
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_1626025
Ongeloofelijk zeg, wat heeft die man een mazzel gehad
pi_1626028
Als ik hem was, had ik gelijk een staatslot gekocht, met dat GELUK gaat hij hem nog winnen ook,
pi_1626063
Tja, wat voor leven heeft die man dan. Ik denk niet dat hij zonder kleerscheuren daar uit is gekomen, denk meer aan verbrijzelde armen en benen...
  donderdag 13 september 2001 @ 11:56:28 #7
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_1626077
quote:
Op donderdag 13 september 2001 11:51 schreef PASCAL19 het volgende:
Als ik hem was, had ik gelijk een staatslot gekocht, met dat GELUK gaat hij hem nog winnen ook,
Idd een luckyday kopen
pi_1626085
Dit noem ik geluk.....echt waar..!!!?
Ach Flikker toch op........
pi_1626095
Het bericht komt dan ook van The Sun, 1 van Engelands meest onbetrouwbare roddel-tabloids.

Zou mij niets verbazen dat het door hen zelf is verzonnen.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1626098
quote:
Op donderdag 13 september 2001 11:45 schreef BobRooney het volgende:
Is the luckiest guy alive or what!
Geluk en ellende liggen dicht bij elkaar;

Man werkt in WTC en komt daar heelhuids uit.
Man blij.
Man hoort een half uurtje later dat zijn zus met haar kind in dat bewuste vliegtuig zat.

Treurig.

pi_1626104
Au !!!!!!! mar ja of ie nu van geluk kan spreken misschien zijn al zijn vrienden wel dood gegaan bij de ramp. Natuurlijk wel fijn voor familie en vrienden als die nog leven dan
pi_1626115
quote:
Op donderdag 13 september 2001 11:59 schreef Eightball het volgende:

[..]

Geluk en ellende liggen dicht bij elkaar;

Man werkt in WTC en komt daar heelhuids uit.
Man blij.
Man hoort een half uurtje later dat zijn zus met haar kind in dat bewuste vliegtuig zat.

Treurig.

Zeker wel....nog niet bekeken op die manier
  donderdag 13 september 2001 @ 12:07:40 #13
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_1626146
als het waar is...
de man zat wel in het gebouw, en er werd veel energie opgenomen bij het neerstorten van de onderliggende vloeren. Zo'n zelfde val buiten het gebouw op een weinig absorberende straat... Tsja dan wordt het een ander verhaal.
Het is wel waar dat hij fucking veel geluk heeft gehad dat niet hem verpletterd,gesneden, or whatever heeft!!!
los van de bron is, is het wel moeilijk voor te stellen, dat er nog 30 verdiepingen boven op hem zijn gevallen, dat ze hem zo snel hebben kunnen redden. Het gebied zit vol puin en is zo onbetrouwbaar om mensen te redden, dat ik me afvraag hoe ze zo makkelijk bij hem zijn gekomen. Hij moet toch behoorlijk onder de shit zitten.

Maar laten we hopen dat het waar was. Scheelt weer een mensenleven.
Ik weet niet hoe ik het gepast kan zeggen, maar het dodental kan uiteindelijk nog wel "meevallen" vergeleken met de estimates. Er komen steeds meer verhalen over mensen die al geevacueerd waren. (dodental blijft natuurlijk ongelooflijk hoog, want alleen al in de vliegtuigen zijn onbeschrijfbaar veel mensen overleden)

Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  donderdag 13 september 2001 @ 13:04:19 #14
10888 Kayuk
Home away from home
pi_1626480
quote:
Als ik hem was, had ik gelijk een staatslot gekocht,
Alsof iemand nu aan staatsloten denkt!
  donderdag 13 september 2001 @ 13:24:54 #15
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_1626620
Bullshit bericht.

Zoals Golfer al zei... Als je denkt dat de Telegraaf erg sensatiebelust is en het niet altijd even nauw neemt met de waarheid, the Sun is er het kwadraat van.

Down[br]Under
  donderdag 13 september 2001 @ 13:47:23 #16
5981 Ettepet
Schrijft veelzeggend weinig
pi_1626828
De man was een brandweerman op de 83e etage van de South Tower??? Lijkt me sterk.

Waarom was hij zo hoog in dàt gebouw, terwijl de vlammen van het vliegtuig daar halverwege (rond etage 60) elke doorgang belemmerde? Dan moet hij al in die toren aanwezig zijn geweest voordat het (2e) toestel insloeg, zeer vreemd..

Conclusie: ik denk dat er zowiezo iets niet klopt aan deze berichtgeving.

Deze zin loopt dood. Deze gaat door...
pi_1626836
quote:
Op donderdag 13 september 2001 13:04 schreef Kayuk het volgende:

[..]

Alsof iemand nu aan staatsloten denkt!

Ja, PASCAL19.
O+. Ripley. O+.
  donderdag 13 september 2001 @ 14:04:20 #18
12891 nomis
There can be only one
pi_1626961
Die vent heeft veel geluk gehad.
Welcome, to the desert, of the real
pi_1626977
noujaaaaa
die man heeft zojuist al zijn geluk verbruikt.. dus die hoeft nooit geen staatslot meer te kopen.
ojeeeeee: T-man 10-Geeeee
pi_1649163
Geen 1 andere site meld het , kan het ook op sun.co.uk niet vinden dus zal wel BS zijn .
sun is net telegraaf
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_1649183
Maar het kan wel! Er zijn verhalen bekend uit WO-II van een vent die van 3km hoog uit een vliegtuig viel en het heeft overleefd. Okee, die viel wel in een boom en daarna in een dkke laag sneeuw, maar goed.
pi_1649185
quote:
Op zondag 16 september 2001 12:28 schreef dontcare het volgende:
Geen 1 andere site meld het , kan het ook op sun.co.uk niet vinden dus zal wel BS zijn .
sun is net telegraaf
http://www.sun.co.uk is de site van Sun Microsystems UK...
pi_1649196
Ik heb wel eens grafieken gezien van de overlevingskansen van een kat wanneer je die van een flatgebouw afgooit.

In het begin nemen de overlevingskansen af met toenemende hoogte, maar vanaf een bepaald punt neemt de overlevingskans juist weer toe!

Dat heeft te maken met het feit dat de val dan langer duurt en de kat zich in de juiste positie kan draaien om de klap op te vangen.

p.s. of dit voor mensen ook opgaat weet ik niet

pi_1649216
quote:
Op zondag 16 september 2001 12:37 schreef Aernout het volgende:
Ik heb wel eens grafieken gezien van de overlevingskansen van een kat wanneer je die van een flatgebouw afgooit.

In het begin nemen de overlevingskansen af met toenemende hoogte, maar vanaf een bepaald punt neemt de overlevingskans juist weer toe!

Dat heeft te maken met het feit dat de val dan langer duurt en de kat zich in de juiste positie kan draaien om de klap op te vangen.

Dus als je bij het neerkomen goed door de knieën gaat, kun je het overleven?
Is er een natuurkundige in de zaal die kan uitrekenen hoe snel een brandweerman gaat (met bepakking zo'n 95 kilo, enige wrijving door de luchtweerstand) als hij de grond raakt?

Ik denk dat je het niet overleeft.

I intend to live forever, or die trying.
pi_1649250
quote:
Op zondag 16 september 2001 12:41 schreef dwerg het volgende:

[..]

Is er een natuurkundige in de zaal die kan uitrekenen hoe snel een brandweerman gaat (met bepakking zo'n 95 kilo, enige wrijving door de luchtweerstand) als hij de grond raakt?

Een kat valt ook langzamer volgens mij. Een kat spreidt tijdens zijn val zijn poten uit waardoor de luchtweerstand vrij hoog wordt.
pi_1649368
quote:
Op zondag 16 september 2001 12:34 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

http://www.sun.co.uk is de site van Sun Microsystems UK...

Maar daar stond in elk geval nix

http://www.thesun.co.uk bedoel ik uiteraard

sorry zondag vroeg , had nog geen koffie gehad

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_1651430
quote:
Welke zieke personen hebben dit onderzoek uitgevoerd?
pi_1651529
quote:

Klopt, dat heb ik ook ooit ergens gelezen. Toen ik dat vertelde aan een paar mede-studenten geloofden ze me niet. Ik kan op internet nergens iets vinden over dit onderzoek. Heb jij een idee?

Mensen hebben natuurlijk een veel hogere maximale valsnelheid dan katten, dus in principe overleeft een mens het niet.

pi_1656181
Voor zover ik weet halen mensen in vrije val zo'n 200 tot 400 km/u. 200 is dan in horizontale positie, met armen en benen gespreid. En verticaal kun je zo'n 400 km/u halen. Enige probleem lijkt me dat je niet horizontaal wilt landen, en als je verticaal gaat landen ga je veel te hard...
pi_1656713
quote:
Op zondag 16 september 2001 12:47 schreef Aernout het volgende:

[..]

Een kat valt ook langzamer volgens mij. Een kat spreidt tijdens zijn val zijn poten uit waardoor de luchtweerstand vrij hoog wordt.

En een mens kan dat niet?

Het maakt verder niet uit of je van 3km hoogte valt of van 400m want op een gegeven moment is je maximale snelheid bereikt. Geloof dat die ergens rond de 250 km/uur ligt voor een mens.

maandag 17 september 2001 @ 10:40:09 #31
5981 Ettepet
pi_1656748
Als dit bericht waar was had je deze man allang op CNN gehad als "het wonder van dinsdag 11 september".
pi_1656799
Misschien is het een broer van Tom Poes
pi_1657360
quote:
Op zondag 16 september 2001 12:41 schreef dwerg het volgende:

[..]

Was het niet zo dat gewicht niks uitmaakte voor de snelheid tijdens een val?
pi_1657484
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:11 schreef HighPriority het volgende:

[..]

Was het niet zo dat gewicht niks uitmaakte voor de snelheid tijdens een val?

Alleen als je geen wrijving hebt. In vacuum bijvoorbeeld.
  maandag 17 september 2001 @ 12:43:53 #35
11881 Hemmond
De ALLERGOEISTE
pi_1657617
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:25 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Alleen als je geen wrijving hebt. In vacuum bijvoorbeeld.

Ja, klopt. Het gewicht maakt alleen uit voor je "start"snelheid. Dus iemand van 100 kg. zal eerder beneden zijn dan iemand van 50 kg.
Wanneer de maximale snelheid bereikt is, maakt het niet meer uit hoe zwaar je bent.
Windows logica...Op Start drukken om af te sluiten !?
pi_1657638
quote:
Op maandag 17 september 2001 12:43 schreef Hemmond het volgende:

[..]

Ja, klopt. Het gewicht maakt alleen uit voor je "start"snelheid. Dus iemand van 100 kg. zal eerder beneden zijn dan iemand van 50 kg.
Wanneer de maximale snelheid bereikt is, maakt het niet meer uit hoe zwaar je bent.

Tja, ehm... dit klopt dan weer niet. Maar goed.
  Redactie Frontpage maandag 17 september 2001 @ 15:27:47 #37
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1659247
Hoe zit het eigenlijk met opwaaiende winden enzo? Als iemand nu op een windkussen (bestaat dat) terecht komt?
pi_1659405
quote:
Op maandag 17 september 2001 15:27 schreef SunChaser het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met opwaaiende winden enzo? Als iemand nu op een windkussen (bestaat dat) terecht komt?
Je hebt wel 'thermiek', warme lucht die opstijgt. Bij zweefvliegen heb je daar wat aan, maar niet als je van een wolkenkrabber springt. .
  maandag 17 september 2001 @ 16:10:01 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1659607
Ik geloof dat dit een wetenschappelijke discussie is geworden intussen, dus ik verplaats hem even naar het daartoe ge-eigende forum D&S.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1659824
Damn wat zal die blij zijn als ie het ziekenhuis weer uit is!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_1659856
quote:
Op maandag 17 september 2001 16:31 schreef Chandler het volgende:
Damn wat zal die blij zijn als ie het ziekenhuis weer uit is!
Dat is dan weer een ANM reaktie. .
pi_1660531
Mensen die denken dat massa iets te maken heeft met valsnelheid moeten allemaal terug naar de middelbare school. Massa heeft alleen invloed, als het gaat om een naar verhouding grote luchtweerstand. In vacuum valt een snippertje papier net zo hard naar beneden als een brandweerman (om even ontopic te blijven). Op grote hoogte (enkele kilometers hoogte, waar de luchtweerstand laag is) daar zal de valsnelheid een stuk hoger liggen, maar bij een val van 400m beperkt de luchtwrijving de valsnelheid tot zo'n maximaal 250 km/h (afhankelijk van houding cq. oppervlak).
pi_1660541
quote:
Op zondag 16 september 2001 16:58 schreef Bazyx het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik ook ooit ergens gelezen. Toen ik dat vertelde aan een paar mede-studenten geloofden ze me niet. Ik kan op internet nergens iets vinden over dit onderzoek. Heb jij een idee?

Dit was ooit (ik schat 12 jaar geleden) een artikel in Natuur&Techniek, inclusief grafieken e.d.
pi_1660624
Ik heb al iets gevonden. Een kat haalt bij zo'n val een snelheid van 90 km/h (zodra hij omgedraaid is, met z'n pootjes naar beneden dus) en heeft idd een grotere overlevingskans als hij van 32 verdiepingen naar beneden valt dan als hij van 4 verdiepingen naar beneden valt.
Een mens haalt al gauw 180 km/h.
  maandag 17 september 2001 @ 18:12:17 #45
5673 heijx
Qui que boue
pi_1660772
quote:
Op maandag 17 september 2001 17:50 schreef universal-creations het volgende:
Mensen die denken dat massa iets te maken heeft met valsnelheid moeten allemaal terug naar de middelbare school. Massa heeft alleen invloed, als het gaat om een naar verhouding grote luchtweerstand. In vacuum valt een snippertje papier net zo hard naar beneden als een brandweerman (om even ontopic te blijven). Op grote hoogte (enkele kilometers hoogte, waar de luchtweerstand laag is) daar zal de valsnelheid een stuk hoger liggen, maar bij een val van 400m beperkt de luchtwrijving de valsnelheid tot zo'n maximaal 250 km/h (afhankelijk van houding cq. oppervlak).
Ik dacht eigenlijk meer dat de relatie tussen massa en omvang, de massiviteit, bepalend is voor de klap waarmee je terecht komt. Een muis kan vrolijk 400 meter vallen, een brandweerman niet. Dat komt doordat die 100 kilo aankomen met 200 km per uur. Als hij werkelijk zo lang valt, is hij van binnenuit geplet. Als dit verhaal waar is, dan is hij met verdieping en al "langzaam" naar beneden geschoven. Maar inderdaad is het stug dat hij in 17 minuten (tijd na inslag 1e vliegtuig in Noord toren) kon aankomen met de truck, naar binnen, omhoog met de lift (gebouw was immers nog heel) naar de 83e verdieping.
Security isn't a dirty word, Blackadder!
Crevice is... but security isn't.
pi_1661219
Als je de bron leest hoort dit in Onzin thuis en niet in D&S.

maandag 17 september 2001 @ 19:31:05 #47
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_1661387
quote:
Tof. Weten we hoe eventueel uit het Nationale-Nederlanden gebouw in Rotjeknor te springen. Ledematen spreiden als een menselijke parachute, vervolgens benen aan de afstormende straat opofferen door ze er het eerst in te planten. Maak je dan een kans? Misschien moet TNO een paar crash-tests uitvoeren om het NN personeel van het juiste advies te kunnen voorzien.
iedereen is uniek behalve ik
  maandag 17 september 2001 @ 19:48:52 #48
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_1661506
Het lijkt me sterk dat een mens een val van 300 a 400 meter overleefd, zonder hulpmiddelen zoals een parachute.

(Weten jullie wel hoe hoog 300 meter eigenlijk is? dat moet je niet onderschatten)

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_1661522
Is dit D&S?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_1661549
quote:
Op maandag 17 september 2001 19:51 schreef Strolie75 het volgende:
Is dit D&S?
D&S = Digital & Science, dus niet alleen kompjoeters.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_1661556
9,8 m/sec in het kwadraat
pi_1662195
quote:
Op maandag 17 september 2001 19:31 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Tof. Weten we hoe eventueel uit het Nationale-Nederlanden gebouw in Rotjeknor te springen. Ledematen spreiden als een menselijke parachute, vervolgens benen aan de afstormende straat opofferen door ze er het eerst in te planten. Maak je dan een kans? Misschien moet TNO een paar crash-tests uitvoeren om het NN personeel van het juiste advies te kunnen voorzien.

Nee, mensen maken geen kans. Of nauwelijks een kans.

Hier nog wat interessante informatie (ook een leuke grafiek).

http://ffden-2.phys.uaf.edu/211.web.stuff/Kuhns/terminal_velocity.htm

Katten overleven een val tussen de 9e en 32e verdieping in 95% van de gevallen. Daaronder zijn de overlijdingskansen hoger. Bij mensen daalt de overlevingskans al snel.

maandag 17 september 2001 @ 21:24:51 #53
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1662358
Hallo, The Sun.... Eerst maar weer eens afwachten wat andere bronnen gaan vermelden.
The Internets, I needs it..
pi_1662409
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Hallo, The Sun.... Eerst maar weer eens afwachten wat andere bronnen gaan vermelden.
Niks, dus het zal wel niet waar zijn.

Maar het gaat nu over katten en mensen die uit wolkenkrabbers vallen in het algemeen .

pi_1662415
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:24 schreef Dr_Crouton het volgende:
Er zijn geen andere bronnen. Daarom is er een natuurkunde werkstuk van gemaakt en heeft golfer het geheel naar D&S verplaatst. Dan heb ik daar nu ook gepost.
I intend to live forever, or die trying.
  dinsdag 18 september 2001 @ 02:31:22 #56
5981 Ettepet
pi_1665147
De kat mag dan een val overleven van grote hoogte, hij beschadigt daarbij wel zijn kop (met name gehemelte). Die zwiept nl. door bij de landing.

Buiten de hogere snelheid die een mens bereikt om is er een minstens zo belangrijke reden waarom wij een val van grote hoogtes niet overleven: een mens is relatief zwakker gebouwd omdat ie veel groter is dan een kat en daarmee veel meer massa heeft. Die zwakte berust op de wetmatigheid dat bij groter worden inhoud (dus ook gewicht) sneller toeneemt dan (dragend) oppervlak.

dinsdag 18 september 2001 @ 04:14:21 #57
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1665220
quote:
Op maandag 17 september 2001 21:30 schreef Bazyx het volgende:
Maar het gaat nu over katten en mensen die uit wolkenkrabbers vallen in het algemeen .
Oh, oops, hehe, ga vooral door
The Internets, I needs it..
pi_1665603
Als een kat valt heeft hij niet een grotere kans om te overleven door de lagere snelheid, want een mens die met 90 km/h uur met doorverende knieen op de gornd komt overleeft het nog steeds niet.

Een kat kan de energie van de klap opvangen in zijn poten, omdat zijn voorpoten niet vast zitten in een sleutelbeen, zoals bij mensen wel het geval is. Hij zal wat inwendige kneuzingen overhouden, maar verder geen probleem. Mijn kat is kortgeleden van 4 hoog gevallen en behalve dat hij een nachtje buiten heeft moeten doorbrengen en daar niet over te spreken was, was er verder niet veel aan de hand.

Dat een kat een grotere kans heeft te overleven van grotere hoogte ligt idd aan de tijd die het dan heeft om zich in een goede positie te draaien om weer op zijn pootjes te recht te komen.

Maar ik geloof niet dat er zoveel katten in het WTC zaten...

pi_1665774
quote:
Op zondag 16 september 2001 12:47 schreef Aernout het volgende:

[..]

jaja, dus als een mens zich horizontaal laat vallen en zich op het laatst draait en op z'n benen terecht komt dan is de kans groot dat ie ook heelhuids op de grond komt...hmmm
Life is like a.......euh.......something.......You get what you want...............I think
  dinsdag 18 september 2001 @ 11:20:39 #60
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_1666329
het nieuws is al op cnn ontkracht een paar dagen geleden. Het was onzin.

Slotje?

Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
pi_1667857
quote:

Hoe hebben ze dat gemeten? Zoals ik denk dat ze dat gemeten hebben??
I dream my life.................and live my dream!
pi_1668118
quote:
Op dinsdag 18 september 2001 14:18 schreef Godspeed het volgende:

[..]

Hoe hebben ze dat gemeten? Zoals ik denk dat ze dat gemeten hebben??

Ze hebben gegevens opgevraagd bij een dierenhospitaal in New York, geloof ik. Heel betrouwbaar is het dus niet omdat katten die een val niet overleven waarschijnlijk rechtstreeks begraven worden en niet in zo'n dierenhospitaal terecht komen. Katten die een spuitje gekregen hebben omdat behandelen gewoon te duur zou zijn voor het baasje zijn wel gewoon bij de overleden katten geteld.

En ze dachten dat de katten gewoon uit het raam sprongen omdat ze een vogeltje wilden pakken. .

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')