abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 november 2004 @ 17:40:51 #1
91986 brainiac11
the Maniac with Brains
pi_23078838
Hallo,
voor een feest met het onderwerp zintuigen wil ik eten een andere kleur geven dan normaal.
Voor dat feest zit een diner. weet iemand wat voor voedsel een compleet andere kleur kan krijgen en op welke manier.
Het moet wel duidelijk zijn dat het een andere kleur is en dat het niet bedorven is. Als je groente en andere kleur gaat geven wordt het al snel bruin en dat moet je niet hebben. Ik zat te denken aan echt afwijkende kleuren als blauw.
Alvast bedankt
pi_23078870
er is een tijdje terug een onderzoek geweest naar kleuren en eten.
mensen eten pertinent geen blauw voedsel, omdat blauw sowieso een erg tegennatuurlijke kleur is voor voeding, niks wat we eten is blauw, dus het zal wel niet goed zijn.
en als ze het wel eten, wordt het met lange tanden gegeten..
dus of blauw nu zo een geslaagde kleur is, weet ik zo net nog niet..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_23078905
Dat is niet echt aan te raden denk ik. Er zijn wel eens experimenten gedaan waarbij mensen bv blauwkleurige aardappels aten en die vonden ze beduidend minder lekker dan normale aardappels hoewel er geen smaakverschil was.

edit: MM was me net voor
  donderdag 4 november 2004 @ 17:48:38 #4
91986 brainiac11
the Maniac with Brains
pi_23079054
Het hoeft ook geen culinair hoogstandje te zijn, het is een studentenfeest. Gelukkig maar, zon keukenprins ben ik ook weer niet
pi_23079103
Ik zou geen kleurstoffen gaan gebruiken. Het ziet er niet lekker uit en kan ook nog eens slecht voor je zijn ook.
pi_23079133
Je kunt voedingskleurstoffen kopen. Bijvoorbeeld in een fopwinkel oid. Ik heb het dacht ik ook wel eens bij de AH gezien. Zelf heb ik wel eens feestjes gegevens met gekleurde pannekoeken en idd wordt blauw dan het minst gegeten, groen, rood en paars wel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_23079148
Je kan het zonder gevaar kleuren met levensmiddelenkleurstof. (eventueel in poedervorm)

Er zijn maar weinig mensen die zich er niets van aantrekken
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 4 november 2004 @ 17:57:20 #8
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_23079297
jou zou bijv ook eens op zoek kunnen gaan naar paarse bloemkool. Moet je denk ik wel bij de groothandel voor wezen zoals Ven of ISCP (utrecht en breda).
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
pi_23079351
jodium bij aardappels dan worden ze paars maarja... of eht dan nog te eten is mn ma heeft wel eens van die flesje gehad ofzo... hoefde je maar 1a2 druppels er van bij een gerecht te doen en het was groen/blauw/rood ofzo
Bram! Boterham!
  donderdag 4 november 2004 @ 21:00:42 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_23082566
quote:
Op donderdag 4 november 2004 17:43 schreef dopa het volgende:
Dat is niet echt aan te raden denk ik. Er zijn wel eens experimenten gedaan waarbij mensen bv blauwkleurige aardappels aten en die vonden ze beduidend minder lekker dan normale aardappels hoewel er geen smaakverschil was.

edit: MM was me net voor
En hoe zit het dan met blauw snoep zoals M&M's ed?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_23085919
quote:
Op donderdag 4 november 2004 21:00 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met blauw snoep zoals M&M's ed?
da's snoep. En daarvan weten veel mensen toch al dat het ongezond is. Komt bij dat sommige snoep nooit een andere kleur dan blauw heeft gehad (bepaalde winegums met dolfijn of smurfenthema). Dan heeft het gewoon een geinig kleurtje...

Het is een heel ander verhaal als ineens je spruitjes, gekookte aardappeltjes en balletje gehakt een prachtige diepblauwe kleur vertonen. In dat geval wordt het direct geassocieerd met bedorven voedsel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_23086155
Daarom werken ze in keukens ook met blauwe pleisters, die zijn makkelijk terug te vinden mocht je ze tijdens het bereiden van voedsel kwijtraken.

Blauw is idd geen kleur voor voedsel, zoals hierboven al werd genoemd.
Neem dan bijv rood, rood wekt de eetlust op volgens de Chinezen, daarom zijn Chinese restaurants ook meestal met veel rood ingericht.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_23086446
Ik denk dat blauw voor het doel van de TS eigenlijk een hele geschikte kleur is. Lekker in gevecht met je zintuigen die aan de ene kant (zicht) zeggen dat het voedsel bedorven is, maar aan de andere kant (geur/smaak) zeggen dat het prima eetbaar is.
pi_23086472
Ik zou het dan trouwens wel bij één gerecht houden... Er zijn zat mensen die geen hap door hun keel krijgen als het volledig blauw is.
  † In Memoriam † donderdag 4 november 2004 @ 23:10:45 #15
47213 ArmaniMania
pi_23086532
quote:
Op donderdag 4 november 2004 17:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
er is een tijdje terug een onderzoek geweest naar kleuren en eten.
mensen eten pertinent geen blauw voedsel, omdat blauw sowieso een erg tegennatuurlijke kleur is voor voeding, niks wat we eten is blauw, dus het zal wel niet goed zijn.
en als ze het wel eten, wordt het met lange tanden gegeten..
dus of blauw nu zo een geslaagde kleur is, weet ik zo net nog niet..
Ben benieuwd wanneer ze dan de blauwe M&M`s eruit gooien...
pi_23090044
Bij de toko kan je voedselkleurstof kopen. Serveer anders blauwe of groene slagroom bij het toetje.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 5 november 2004 @ 17:07:20 #17
91986 brainiac11
the Maniac with Brains
pi_23101202
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:08 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou het dan trouwens wel bij één gerecht houden... Er zijn zat mensen die geen hap door hun keel krijgen als het volledig blauw is.
Ja, daar moet ik idd wel mee uitkijken. Ik denk dat ik voor de pannekoeken van Deetch ga, de helft met kleurtjes en de helft zonder. maar die laatste stapel komt pas later op tafel.
pi_23101261
Gele rijst kun je maken met Koenjit, heel leuk!
pi_23101918
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 17:10 schreef jpzegthallo het volgende:
Gele rijst kun je maken met Koenjit, heel leuk!
Gele rijst is natuurlijk niet vreselijk schokkend.
pi_23104365
van maak je toch rode rijst, beetje kleurstof erbij
krijg je best leuk effect
Baby make your move !!!
pi_23106986
Mijn tante gebruikte het altijd bij voedsel dat haar kinderen nooit wilde eten. Fel groene bloemkool, paarse rijst, enz. werkte erg goed
What comes around goes around!
pi_23109193
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 21:31 schreef teenage-dirtbag het volgende:
Mijn tante gebruikte het altijd bij voedsel dat haar kinderen nooit wilde eten. Fel groene bloemkool, paarse rijst, enz. werkte erg goed
Grappig idee! Al zijn kleurstoffen nou niet echt ideaal voor kinderen...
Voor het doel van TS maakt het denk ik weinig uit of het er wel of niet lekker uit ziet. Lijkt me dat je het juist een beetje spectaculair moet maken. Bij de toko kan je alle kleuren van de regenboog kopen en dan voor veel minder dan bij de fopwinkel.
pi_23112017
Ik heb wel eens een fluoriserend groene kaas-fondue meegemaakt, het ziet er verschrikkelijk smerig uit, gewoon met een vloeibaar kleurstofje, maar ja na een tijdje en genoeg alcohol zet je je er wel overheen
Atje zeggen is adje doen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')