abonnement Unibet Coolblue
pi_22901367
En hier weer verder
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:15 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Een stabiel team is natuurlijk leuk, maar niet noodzakelijk. Als Cassell en Sprewell meer geld willen, weten ze dat ze dat niet bij de timberwolves moeten zoeken en zich dus dit jaar in de picture moeten spelen (niet als iemand die 20 schoten neemt, want daar zijn te oud voor, maar als ervaren team speler). Als Karl Malone niet in de Finals geblesseerd was, geraakt, hadden de Lakers ondanks hun interne ruzies wel gewonnen naar mijn mening.
Als 2 spelers zich in de picture willen spelen komt dat het team vaak niet ten goede omdat individuele stats dan belangrijker worden dan het team. En van Cassel kun je zeggen wat je wilt, maar hij was wel de reden dat de Wolves vorig jaar tot in de WCF kwamen.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:27:12 #2
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_22901487


TVP-tje gewoon
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_22901542
Ik reageer maar even op je volledige post (die wel in het oude topic staat?)

Je hebt helemaal gelijk dat de Pistons verdiend gewonnen hebben, het ging mij alleen over het feit dat interne ruzies niet direct tot slechte resultaten hoeven te leiden (meestal natuurlijk wel).

Voor de lakers is het vertrek van shaq's salaris natuurlijk prettig, maar ze hebben er bijna evenveel voor moeten incasseren, waarvan twee spelers nou niet bepaald toppers zijn (ok caron butler krijgt het voordeel van de twijfel maar brian grant is een lachertje in de western conference). En wie heb je liever staan voor circa 30 miljoen per jaar: de drie lakers, of Shaq, Wesley Person en Christian Laettner (die helaas alletwee nog niet echt in vorm zijn)?

Nu zitten de Lakers bovendien opgescheept met allemaal langlopende contracten en geven ze Kobe een mega-contract, dus hebben ze waarschijnlijk nog minder speelruimte dan met shaq, die nog maar 2 jaar te gaan had.

Over de wolves, ik hoop en denk dat het allemaal wel los gaat lopen. Met Kevin Garnett heb je een belangrijke troef in handen, die bovendien niet overbetaald wordt, ik denk dat dat de anderen ervan overtuigd zich iig nog dit jaar volledig voor het huidige salaris in te zetten voor het team (zeker met de nieuwe agreement die er moet komen tussen spelers en teameigenaren)
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:36:54 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_22901695
tvp!

En Fransesco Elson weer geblesseerd...
  woensdag 27 oktober 2004 @ 11:46:43 #5
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_22901904
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:36 schreef Zwansen het volgende:
tvp!

En Fransesco Elson weer geblesseerd...
En Dan G heeft weer een potje gespeeld
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_22903927
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 11:30 schreef BitetheBullet het volgende:
Ik reageer maar even op je volledige post (die wel in het oude topic staat?)

Je hebt helemaal gelijk dat de Pistons verdiend gewonnen hebben, het ging mij alleen over het feit dat interne ruzies niet direct tot slechte resultaten hoeven te leiden (meestal natuurlijk wel).

Voor de lakers is het vertrek van shaq's salaris natuurlijk prettig, maar ze hebben er bijna evenveel voor moeten incasseren, waarvan twee spelers nou niet bepaald toppers zijn (ok caron butler krijgt het voordeel van de twijfel maar brian grant is een lachertje in de western conference). En wie heb je liever staan voor circa 30 miljoen per jaar: de drie lakers, of Shaq, Wesley Person en Christian Laettner (die helaas alletwee nog niet echt in vorm zijn)?

Nu zitten de Lakers bovendien opgescheept met allemaal langlopende contracten en geven ze Kobe een mega-contract, dus hebben ze waarschijnlijk nog minder speelruimte dan met shaq, die nog maar 2 jaar te gaan had.

Over de wolves, ik hoop en denk dat het allemaal wel los gaat lopen. Met Kevin Garnett heb je een belangrijke troef in handen, die bovendien niet overbetaald wordt, ik denk dat dat de anderen ervan overtuigd zich iig nog dit jaar volledig voor het huidige salaris in te zetten voor het team (zeker met de nieuwe agreement die er moet komen tussen spelers en teameigenaren)
Je hebt gelijk dat ze nu met Kobe Bryant een mega contract hebben afgesloten waar ze een tijd aan vast zitten. Alleen mét Shaq was ze dat nooit gelukt, omdat ook hij volgend jaar een nieuw contract zou willen en hij dus blijkbaar niet voor peanuts speelt. Dan zou je dus 2 megacontracten hebben. We hebben de afgelopen 2 jaar gezien wat er gebeurt als je 2 supersterren hebt die veel verdienen en een supporting cast die erg mager is. Als Shaq was gebleven vraag ik me af of Kobe er nog zou zijn. Shaq zit aan de verkeerde kant van de 30 en wordt dus alleen "slechter".

Het is vanuit zowel financieel oogpunt als sportief oogpunt geen goede keus om daarom veel geld in Shaq te investeren. Van de Miami Heat snap ik best dat ze Shaq onmiddelijk wilden hebben... maar zij waren blijkbaar het enige team dat écht interesse had. Aanvallend gezien is Shaq inderdaad een goede optie, maar defensief gezien? Wanneer heeft Shaq überhaupt nog een volledig seizoen gespeeld? En waarom kan Shaq er nu ineens wel de nodige pondjes afkrijgen? Miami heeft Shaq gekregen, maar heeft er veel voor moeten geven.

Ook de Lakers zijn niet meer de Lakers die met Shaq in het midden een bedreiging vormden, én ze zijn undersized in de Western Conference. En ik verwacht dit jaar nog niet heel veel van ze, maar ik zie ze in de toekomst bijvoorbeeld wel Yao Ming inlijven (2006).
pi_22904241
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 13:17 schreef ScienceFriction het volgende:
Miami heeft Shaq gekregen, maar heeft er veel voor moeten geven.
Miami is er in mijn opinie alleen maar op vooruit gegaan, zeker door hun goede deals in de rest van het off-season. Lange contracten gedumpt en daarvoor in de plaats een zeer duur kortlopend contract van een speler die nog zeker tot de 10 beste spelers van de NBA behoort (en in de tragere playoffs naar mijn mening nog steeds de beste/belangrijkste speler is). Hun backcourt is vrijwel even sterk gebleven (belangrijkste: Wesley Person i.p.v. Caron Butler, ze missen dus jammer genoeg een echte PG)), behalve dat eddie Jones wat minder wordt en Dwayne Wade een stuk beter. Het frontcourt is daarentegen een stuk beter geworden: Rasual Butler die zo te zien gaat doorbreken op SF (zie dit preseason), Udonis Haslem die een stuk sterker geworden is (en Chris Laettner als backup) en Shaquille/Michael Doleac zijn op center ook goed voor de volle wedstrijd. (en dan heb je nog Wang Zhi-Zhi voor het free-throw probleem daar).

Trouwens wat denk je van denver? Denk wel dat er een no. 5 seed inzit.
pi_22905700
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 13:30 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Miami is er in mijn opinie alleen maar op vooruit gegaan, zeker door hun goede deals in de rest van het off-season. Lange contracten gedumpt en daarvoor in de plaats een zeer duur kortlopend contract van een speler die nog zeker tot de 10 beste spelers van de NBA behoort (en in de tragere playoffs naar mijn mening nog steeds de beste/belangrijkste speler is). Hun backcourt is vrijwel even sterk gebleven (belangrijkste: Wesley Person i.p.v. Caron Butler, ze missen dus jammer genoeg een echte PG)), behalve dat eddie Jones wat minder wordt en Dwayne Wade een stuk beter. Het frontcourt is daarentegen een stuk beter geworden: Rasual Butler die zo te zien gaat doorbreken op SF (zie dit preseason), Udonis Haslem die een stuk sterker geworden is (en Chris Laettner als backup) en Shaquille/Michael Doleac zijn op center ook goed voor de volle wedstrijd. (en dan heb je nog Wang Zhi-Zhi voor het free-throw probleem daar).

Trouwens wat denk je van denver? Denk wel dat er een no. 5 seed inzit.
Eddie Jones een speler die in crunch time helemaal verdwijnt. Zeker geen speler waar je tijdens de playoffs erg veel aan hebt. Dwayne Wade was ik tijdens de Olympische Spelen niet van onder de indruk, maar heeft zich tijdens het vorige seizoen goed gemanifesteerd. Het is wel afwachten hoe hij zich met zulke nieuwe teamgenoten gaat ontwikkelen. De ene teamgenoot is de andere niet.

Denver weet ik niet helemaal. Ze hebben zeker potentie om een #4 seed te halen. Camby speelt goed, K Mart is een goede speler, alleen ik weet niet hoe hij zal spelen zonder de passes van Kidd. Ik denk dat de zwakste schakel van Denver Carmelo Anthony is. Als alles volgens zijn wil gaat, speelt hij goed, maar je hebt tijdens de Spelen kunnen zien dat hij nog vrij onvolwassen is. Zowel on the court als daarnaast met z'n soms ongelukkig gekozen uitspraken. Al met al heeft Denver dit jaar zeker één van de beste off-seasons gehad in de NBA.
pi_22905925
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 13:30 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Miami is er in mijn opinie alleen maar op vooruit gegaan, zeker door hun goede deals in de rest van het off-season. Lange contracten gedumpt en daarvoor in de plaats een zeer duur kortlopend contract van een speler die nog zeker tot de 10 beste spelers van de NBA behoort (en in de tragere playoffs naar mijn mening nog steeds de beste/belangrijkste speler is). Hun backcourt is vrijwel even sterk gebleven (belangrijkste: Wesley Person i.p.v. Caron Butler, ze missen dus jammer genoeg een echte PG)), behalve dat eddie Jones wat minder wordt en Dwayne Wade een stuk beter. Het frontcourt is daarentegen een stuk beter geworden: Rasual Butler die zo te zien gaat doorbreken op SF (zie dit preseason), Udonis Haslem die een stuk sterker geworden is (en Chris Laettner als backup) en Shaquille/Michael Doleac zijn op center ook goed voor de volle wedstrijd. (en dan heb je nog Wang Zhi-Zhi voor het free-throw probleem daar).
Ben het niet helemaal met je eens. Wade is een hele goede pg en juist daar hebben ze geen versterking nodig. Rasual Butler is redelijk maar toch iets minder dan Caron en Odom is toch beter dan Haslem. Maar door Shaq zijn ze overall wel beter geworden. Maar ik vind juist de backcourt nog steeds erg sterk. Ik denk ook dat Jones weer wat meer rixico gaat nemen met steals omdat Shaq erachter staat.

En iemand vond Shaq verdedigend niet zo sterk, maar hij is echt een force in the middle, en scheidsrechters zullen zelden hem in foutenlast fluiten.
Miami is nu top 3 in het oosten geworden.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_22907562
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 14:38 schreef Omega het volgende:

[..]

En iemand vond Shaq verdedigend niet zo sterk, maar hij is echt een force in the middle, en scheidsrechters zullen zelden hem in foutenlast fluiten.
Miami is nu top 3 in het oosten geworden.
Het probleem met Shaq in LA was dat hij weinig opving in defensief opzicht. Bovendien was hij vrij lethargisch. Traag in verdedigend opzicht. Iemand met zo'n omvang moet toch de league jaar in jaar uit leiden in rebounding gemiddelde? Wat denk je van blocked shots? Shaq is eens in de zoveel tijd nog wel in staat een monster performance neer te zetten (zie de finals van 2004), maar wanneer de wedstrijden elkaar snel opvolgen dan is hij niet meer in staat om avond in avond uit alles te geven. Dát vind ik een zorgelijke ontwikkeling.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 16:02:27 #11
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_22907895
Ik heb ergens gelezen (ik weet niet meer waar) dat Shaq er nog nooit zo afgetraind was. Dus...
quote:
Zeker toen de Shaq tijdens de uitreiking van de MTV-awards fysiek beter oogde dan hij in jaren gedaan had


Gevonden dus... www.basketballsitevannederland.nl afdeling NBA
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_22907992
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 15:47 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Het probleem met Shaq in LA was dat hij weinig opving in defensief opzicht. Bovendien was hij vrij lethargisch. Traag in verdedigend opzicht. Iemand met zo'n omvang moet toch de league jaar in jaar uit leiden in rebounding gemiddelde? Wat denk je van blocked shots? Shaq is eens in de zoveel tijd nog wel in staat een monster performance neer te zetten (zie de finals van 2004), maar wanneer de wedstrijden elkaar snel opvolgen dan is hij niet meer in staat om avond in avond uit alles te geven. Dát vind ik een zorgelijke ontwikkeling.
Als hij niet in vorm of moe is, pakt hij meestal toch nog wel 30 minuten, 12 punten, 8 rebounds en 2 blocks en hij dus nog een heel goede center. Op dat soort avonden moet je dus alleen een ander spelletje spelen dan wanneer hij in topvorm is. Toegegeven, als je maar 60 wedstrijden per seizoen speelt, waarvan circa 45 op volle kracht, moet je daarvoor natuurlijk niet een half miljoen per wedstrijd vragen. Denk trouwens dat hij dit seizoen een stuk meer defense speelt (zie laatste drie maanden vorig jaar) en dus weleens 13,5 rpg kan gaan pakken (ja, dat is wishful thinking)
pi_22908188
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 16:06 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]
Als hij niet in vorm of moe is, pakt hij meestal toch nog wel 30 minuten, 12 punten, 8 rebounds en 2 blocks en hij dus nog een heel goede center.
30 min 12 punten , 8 reb en 2 blocks is natuurlijk slecht voor Shaq. Combineer dat ook nog eens met zijn vrijworp % en de tranen springen je bijna in de ogen. Helemaal als je dan ook nog bedenkt dat hij, zoals jij al aangaf, 30 miljoen per jaar verdient. Als je zo speelt verdien je dat niet. Voor dat geld mag je niet zulke wedstrijden afleveren. Doe in elk geval je stinkende best.

@robertje: zijn huidige lichaam ziet er inderdaad vrij imposant uit... doet me denken aan Shaq in 98 of 99.
pi_22908491
Zulke wedstrijden leveren TD en KG ook soms af en zeker TD is ook geen held van de vrijeworplijn, dus ik denk niet dat dit onoverkomelijk is. Tevens komen deze getallen (behalve de rebounds) goed overeen met bijvoorbeeld een Ben Wallace, die de hemel ingeprezen wordt, omdat hij toevallig minder talent heeft.

Voor een 32 jarige center is zijn algehele prestatie nog steeds van wereldklasse.
pi_22908977
wow.. eindelijk eens een echte discussie hier.. met argumenten.. I'm impressed

[jaja... een verkapte tvp ]
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
  woensdag 27 oktober 2004 @ 17:06:20 #16
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_22909315
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 16:16 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

30 min 12 punten , 8 reb en 2 blocks is natuurlijk slecht voor Shaq. Combineer dat ook nog eens met zijn vrijworp % en de tranen springen je bijna in de ogen. Helemaal als je dan ook nog bedenkt dat hij, zoals jij al aangaf, 30 miljoen per jaar verdient. Als je zo speelt verdien je dat niet. Voor dat geld mag je niet zulke wedstrijden afleveren. Doe in elk geval je stinkende best.

@robertje: zijn huidige lichaam ziet er inderdaad vrij imposant uit... doet me denken aan Shaq in 98 of 99.
Mijn lichaam zit er ook vrij impossant uit..maar dat is ook alles. Ik vind wel dat Shaq overpaid is. Ik weet alleen niet wat ik kan verwachten dit seizoen. Sommige teams lijken op papier een topper te zijn maar het kan ook zo zijn dat het totaal niet loopt (ik denk aan Houston) Denver gaat het volgens mij goed doen. Miller is een goede guard die goed kan passen als ie wilt. Het is dus afwachten. Ik heb er in ieder geval zin in om voor de buis basketball te kijken (liefst met orginele commentaar)
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  woensdag 27 oktober 2004 @ 17:13:10 #17
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_22909467
THORN: WE BLEW IT WITH KENYON


October 22, 2004 -- If Rod Thorn and the Nets could do it all over again, they would have locked up Kenyon Martin long-term two summers ago. Back then, the Nets gambled Martin would not receive a maximum offer.
Oops.

"In retrospect, I must admit, I did not think he would get a max-out contract in August of 2003. We offered him $66 million at that point, which was about 20 million less than a max-out deal. He was adamant that he wanted a max-out or he wasn't going to take anything," said Thorn, whose new multi-year extension, pegged at five years and more than $20 million, was announced yesterday. "Give him credit, he was right. Not one team, but two teams offered it to him."

Denver creatively structured its offer to handcuff the Nets by the luxury tax and did a wonderful selling job on Martin, who ultimately received a seven-year, $90 million contract he signed with the Nets before being traded. By the time the Nets had agreed to match, the "small window" to re-sign the power forward slammed shut. So now Thorn, 63, aims to return the Nets to the contender status they enjoyed the past three seasons.

Thorn and principal owner Bruce Ratner re-hashed the past — yes, Martin was a financial move, but the other off-season alterations such as Kerry Kittles, Lucious Harris and Rodney Rogers were strictly basketball decisions. Ratner was upbeat about the team moving to a new Brooklyn arena in 2007-08 with "worst case 2008-2009" and stressed that Thorn has free rein "within reason" on all basketball issues.

"He's one of the most knowledgeable and respected people in this sport, in all sports," said Ratner. "I have tremendous confidence in him. He's done it before, he can do it again."

Thorn loses his title of CEO but returns as Nets president. The franchise is expected to appoint a business financial type, leaving Thorn to concentrate on basketball. One of his first moves will be extending coach Lawrence Frank within the next few days to two more years for roughly $4.5 million.

As for Jason Kidd, one of his most pressing issues on the immediate Nets' horizon, Thorn was diplomatic. Thorn predicted Kidd would return to the court for basketball work by "the first of the month" but said a play-date is guesswork.

"He made it known to you guys that he would like to be with a team he considers to be a championship-type," Thorn said. "He realizes that in order to enhance his value, he needs to play and show people he can still be Jason Kidd. [If he asks to be traded] I'll tell him exactly what I tell any player: 'If we can make a deal that makes sense for us, then we'll look at it. If it doesn't make sense for us, then we don't do it.' "


Tja...achteraf gepraat.

No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_22910796
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 16:30 schreef BitetheBullet het volgende:
Zulke wedstrijden leveren TD en KG ook soms af en zeker TD is ook geen held van de vrijeworplijn, dus ik denk niet dat dit onoverkomelijk is. Tevens komen deze getallen (behalve de rebounds) goed overeen met bijvoorbeeld een Ben Wallace, die de hemel ingeprezen wordt, omdat hij toevallig minder talent heeft.

Voor een 32 jarige center is zijn algehele prestatie nog steeds van wereldklasse.
Toch heb ik liever TD en KG bij mijn team voor 30 miljoen per jaar. Zij spelen namen wel zo goed mogelijk, zijn wel echte competitors (hoewel je het aan TD misschien niet echt ziet omdat hij mr no-emotion is). De off seasons van Shaq waren vaak echt off... steeds meer overgewicht, steeds sneller last van blessures etc.

Van iemand als Shaq verwacht ik gemiddelden van 30ppg, 17rpg en 4 bpg. (vorig jaar overigens minder ppg en rpg vanwege de situatie toen met 4 superstars)

Ben wallace wordt de hemel in geprezen omdat hij ondanks z'n geringere lengte en gewicht in defensief opzicht wél van zich laat spreken. Offensief gezien is Wallace zeer middelmatig en geen bedreiging. In de finals werd Shaq niet eens gedoubleteamed... da's toch wel triest voor een center zoals shaq. Kobe daarentegen werd gedoubled en getripled (alleen hij "vergat" te passen)
pi_22910853
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 17:06 schreef Robertje het volgende:

[..]
Mijn lichaam zit er ook vrij impossant uit..maar dat is ook alles. Ik vind wel dat Shaq overpaid is.
Ben ik met je eens. Het is alleen vreemd dat Shaq jarenlang aankomt en als-ie een trade "wil" dan kunnen de kilo's er ineens wel af. Dat zegt wel wat over z'n instelling in LA. Een beetje de regular season gebruiken om in vorm te raken
pi_22911119
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 16:51 schreef Magicfrankie het volgende:
wow.. eindelijk eens een echte discussie hier.. met argumenten.. I'm impressed

[jaja... een verkapte tvp ]
Het gaat ook echt beginnen
pi_22911305
quote:
De off seasons van Shaq waren vaak echt off... steeds meer overgewicht, steeds sneller last van blessures etc.
Dit ben ik volledig met je eens, zijn regular season is meestal een aanfluiting voor zijn talent, maar in de playoffs staat hij er altijd en is hij met uitzondering van 2 jaar terug (toen ze van de spurs verloren) al 6 jaar lang de beste speler in de playoffs.
quote:
Van iemand als Shaq verwacht ik gemiddelden van 30ppg, 17rpg en 4 bpg. (vorig jaar overigens minder ppg en rpg vanwege de situatie toen met 4 superstars)
Sorry maar ik vrees dat je hier echt te hoog grijpt, zelfs voor shaq. Deze gemiddelden waren al niet te halen in 2000 (zijn topjaar). De enige die dit ooit bewerkstelligd heeft (en nog hoger zelfs) is Wilt Chamberlain, maar toen was de NBA toch heel iets anders (een center met 20 rpg was niet ongewoon). Als Shaq optimaal presteert dit jaar (dus geen ernstige blessures, volledige inzet) komt hij tot 27 ppg, 13 rpg, 3 bpg. Een voordeel, hij gaat waarschijnlijk nog selectiever om met zijn schoten, dus misschien gaat hij eindelijk 60 FG% halen.
quote:
In de finals werd Shaq niet eens gedoubleteamed... da's toch wel triest voor een center zoals shaq. Kobe daarentegen werd gedoubled en getripled (alleen hij "vergat" te passen)
Op een gegeven moment was dat, triest genoeg, ook niet meer nodig. Shaq kreeg gewoon niet meer dan 15 schoten per wedstrijd, terwijl hij meer dan 60% schoot. En dat kan je Kobe, die 35% schoot en 25 of meer schoten nam misschien wel het meeste kwalijk nemen in zijn hele basketbalcarriere. Je zag namelijk dat de anderen, in het bijzonder Gary Payton en Luke Walton, Shaq wel passes bleven geven en dat ze op die momenten (die helaas schaars waren) ook de beteren waren.
pi_22912481
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 18:33 schreef BitetheBullet het volgende:


Sorry maar ik vrees dat je hier echt te hoog grijpt, zelfs voor shaq. Deze gemiddelden waren al niet te halen in 2000 (zijn topjaar).
Ik weet dat Shaq dat niet heeft gehaald, maar hij was er toe in staat geweest. Zeker tijdens de seizoenen dat ze titels wonnen... zelfs mét Kobe. Hij heeft het lichaam ervoor om écht te domineren. Hij mist alleen de wil. Dit jaar haalt Shaq het zeker niet, maar dat verwacht ik ook niet van hem. Ik verwacht overigens wel dat zn ppg omhoog gaat in vergelijking met vorig jaar toen hij de bal moest delen met kobe, payton en malone.
quote:
[b]Op een gegeven moment was dat, triest genoeg, ook niet meer nodig. Shaq kreeg gewoon niet meer dan 15 schoten per wedstrijd, terwijl hij meer dan 60% schoot. En dat kan je Kobe, die 35% schoot en 25 of meer schoten nam misschien wel het meeste kwalijk nemen in zijn hele basketbalcarriere. Je zag namelijk dat de anderen, in het bijzonder Gary Payton en Luke Walton, Shaq wel passes bleven geven en dat ze op die momenten (die helaas schaars waren) ook de beteren waren.
Game 1:
O'neal (13-16) 34
Bryant = 25 (op 27 schoten)
Malone (2-9) en Payton (1-4) = 7 punten
de rest (3-17) = 9
de eerste helft 4 assists voor de Lakers

Game 3:
Zelfde laken een pak... geen enkele andere speler behalve Bryant en O'neal in double figures.

Game 4
O'neal is fantastisch 36 punten (16-21), 20 rebounds
De rest van de lakers zuigen... 44 punten (12-57 en 3-16 driepunters)

Game 5
Bryant 24 punten (7-21)
O'Neal, 20 punten, maar slechts 6-16 vrije worpen
de rest? laat maar

Kortom, door Bryant sterk en fysiek te verdedigen neutraliseerden de Pistons één scoringsoptie. Door Bryant ook nog eens te double en tripleteamen werd het ook nog eens moeilijk om daar uit te passen naar O'neal. Als je dan als Bryant ziet dat de rest van je teamgenoten nog geen koe kunnen raken als ze er op zitten, tsja, dan win je dus geen titel. Overigens schoot Bryant de hele serie .174 driepunters.

Gevolg is bekend: Kobe wil teveel, O'neal krijgt te weinig, de rest doet niks.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 14:48:43 #23
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_22934167
Woensdag Mourning - Shaq!

ben bang dat dit voor Mourning iets te vroeg komt...
pi_22949139
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2004 14:48 schreef Zwansen het volgende:
Woensdag Mourning - Shaq!

ben bang dat dit voor Mourning iets te vroeg komt...
Mourning heeft anders gisteren een zeer goede wedstrijd gespeeld. Ik vrees meer voor de rest van de Nets, er zitten namelijk niet meer in dan 30 overwinningen dit seizoen denk ik.
  woensdag 3 november 2004 @ 14:48:16 #25
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23050310
De eerste wedstrijden zijn gespeeld...maar niemand heeft iets gepost
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  woensdag 3 november 2004 @ 14:52:31 #26
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23050421
Rockets 79 - Pistons 87
Kings 98 - Mavericks 107
Nuggets 78 - Lakers 89

Valt op zich wel mee...

Pistons, Mavericks en Lakers nog ongeslagen
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23050443
Lakers hebben gewonnen Bryant 7 assists, 25 punten, en Chris Mihm!!!!!!! had 23 punten en 12 rebounds !!!!!!!!!!!!!!!!

Lamar odom valt nog een beetje tegen qua offense... toch 13 rebounds...
  woensdag 3 november 2004 @ 14:57:48 #28
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23050584
Bryant 25 punten maar 5-14 fieldgoals en 14-15 freethrows. Seizoen is nog niet begonnen en hij krijgt al een lamme hand van al dat schieten...29 keer. Damn. :')
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23050774
14-15 is natuurlijk prijsschieten... ook al schiet je dan 5-14... dat maakt het minder erg Daarnaast ook nog eens 3 blocks... (van vrije worpen schieten krijg je overigens geen lamme hand, lol)

McGrady schoot 6 op 18 in z'n debuut en slechts 4-5 FT... 5 PF, 2 RB, 1 AST... niet echt lekkere cijfers voor zo iemand.
  woensdag 3 november 2004 @ 15:08:30 #30
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23050822
McGrady kan zijn geld nog niet waarmaken (na 1 wedstrijd)
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23051072
Pistons zaten goed over McGrady en Ming heen... Ming 2 op 9 geloof ik... Tayshaun Prince wederom een ster geneutraliseerd met z'n tentakels van armen
  donderdag 4 november 2004 @ 02:02:28 #32
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23066282
Gadzuric speelt mee... In 10 minuten nu 5 punten en 4 rebounds.
  donderdag 4 november 2004 @ 02:48:16 #33
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23066722
Ben benieuwd welk team dit seizoen de verassing wordt. Met andere woorden, welk team gaat het veel beter (of slechter) doen dan wat er van ze verwacht werd. Ik zelf denk de Rockets. Ik denk dat T-mac teveel zelf wil gaan doen en dit zal niet ten goede komen voor het team.
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_23069395
De Lakers ERG slecht gespeeld... field goal% van .294!!!!!! en logischerwijs dan een totaal aantal ast van 7!!! (tsja, als iedereen mist, kun je ook moeilijk een assist geven he?) Kobe 38 punten (9 op 21) maar wel 16 - 20 FT... Verder gewoon bagger... een uitgeput team (pas midden in de nacht op plaats van bestemming... lekker voor een back ro back game)
pi_23070642
De Magic gewonnen. In ieder geval geen zorgen meer voor 0-19 dit jaar

Steve Franchise's laatste schot was geweldig!

De Heat winnen ook afgetekend, ook al scoort Shaq maar 16 punten (wel 7-9 FG en in 21 minuten)

Maar de sterksten tot nu toe zijn voor mij toch de Mavericks, twee afgetekende overwinningen tegen twee behoorlijke tegenstanders. Alhoewel TD ook al weer op stoom was met de Spurs.
pi_23071042
Het is nog te vroeg om nu al uitspraken te doen over wie goed is en wie slecht... na een wedstrijd of 10-15 heb je een beter inzicht in de situatie.
  donderdag 4 november 2004 @ 12:49:04 #37
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23071908
Gadzuric!

11 punten, 6 rebounds en 2 blocks. En een starter! Jammer dat ze verloren..
  donderdag 4 november 2004 @ 12:50:32 #38
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23071947
En Cleveland pas na 2 OT onderuit tegen de Pacers...
pi_23080447
quote:
Op donderdag 4 november 2004 12:50 schreef Zwansen het volgende:
En Cleveland pas na 2 OT onderuit tegen de Pacers...
Pas? De Pacers speelden zonder hun sterspeler(jermaine), zonder Reggie en hun starting center. Bovendien misten ze nog eens hun backup pointguard.

Pacers
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  donderdag 4 november 2004 @ 19:03:35 #40
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23080803
quote:
Op donderdag 4 november 2004 18:49 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Pas? De Pacers speelden zonder hun sterspeler(jermaine), zonder Reggie en hun starting center. Bovendien misten ze nog eens hun backup pointguard.

Pacers
En Cleveland is een middelmatig team dat ook nog hun beste (meest constante) speler kwijt raakte... (Boozer)

En Reggie Miller? Is dat niet die kerel die vorig jaar 10 punten per wedstrijd scoorde op .438%? Ohja en ook nog 2,4 rebounds en 3,1 assist... :')
pi_23081212
tvp

Go Sacramento!
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_23081960
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]

En Cleveland is een middelmatig team dat ook nog hun beste (meest constante) speler kwijt raakte... (Boozer)

En Reggie Miller? Is dat niet die kerel die vorig jaar 10 punten per wedstrijd scoorde op .438%? Ohja en ook nog 2,4 rebounds en 3,1 assist...
Kan zijn maar je kan me niet vertellen dat zonder 3 van je 5 starters geen invloed heeft op je spel. Tevens is Jermaine nog wel wel ietsje beter als Boozer en je kan zeggen wat je wil van Cleveland maar ik weet zeker dat ze dit jaar de playoffs halen, ook al is dat misschien door de zwakte van het oosten.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  donderdag 4 november 2004 @ 23:18:34 #43
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23086736
quote:
Op donderdag 4 november 2004 19:50 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Kan zijn maar je kan me niet vertellen dat zonder 3 van je 5 starters geen invloed heeft op je spel. Tevens is Jermaine nog wel wel ietsje beter als Boozer en je kan zeggen wat je wil van Cleveland maar ik weet zeker dat ze dit jaar de playoffs halen, ook al is dat misschien door de zwakte van het oosten.
Denk dat Indiana nog beter is dan vorig jaar. Pacers of Heat waarschijnlijk naar de finals.
Lakers-heat zou wel een leuke finale zijn...
pi_23087866
Lakers tegen de Heat zou een droomfinale zijn voor de NBA vanwege de waanzinnige kijkcijfers en reclameopbrengsten... Tevens een prachtscenario omdat in dat geval beide hoofdrolspelers bewijzen hun team naar de finale te kunnen leiden. (in mijn droomscenario winnen de Lakers uiteraard...)
pi_23089287
quote:
Op donderdag 4 november 2004 23:18 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Denk dat Indiana nog beter is dan vorig jaar.
dat denk ik ook, ik was eerst nogal sceptisch over de trade tussen Jackson en Harrington maar denk nu dat ze er alleen maar beter van gaan worden.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  vrijdag 5 november 2004 @ 01:17:39 #46
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23089307
De onderschatting van de huidige kampioen is alweer begonnen.

Da's alleen maar mooi.

Rock on Pistons
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 5 november 2004 @ 09:53:25 #47
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23092119
Ik heb gehoord dat Elson uit de wedstrijd is gestuurd met 2 technical fouls.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23092126
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 01:17 schreef popolon het volgende:
De onderschatting van de huidige kampioen is alweer begonnen.

Da's alleen maar mooi.

Rock on Pistons
In Sports Illustrated toch anders niet, hoor
pi_23092976
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 09:53 schreef Robertje het volgende:
Ik heb gehoord dat Elson uit de wedstrijd is gestuurd met 2 technical fouls.
Weer een opstootje met Garnett..
Dikke vrienden, die twee.
  vrijdag 5 november 2004 @ 11:57:40 #50
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23094219
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 10:49 schreef Butra het volgende:

[..]

Weer een opstootje met Garnett..
Dikke vrienden, die twee.
Werd ie weer geknepen in zijn zak?
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23094332
Wat denken jullie morgen van Lakers- Spurs?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  vrijdag 5 november 2004 @ 12:45:59 #52
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23095153
LOL, go Elson

Late in the third quarter, Garnett also took a hard foul from Francisco Elson, who called him "gay" during last season's playoff series. Elson picked up a technical on the play, then drew an ejection 30 seconds into the fourth after jawing with Garnett.

"This is our homecourt," Elson said. "I'm just protecting it, and I got my teammates backing me."
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  vrijdag 5 november 2004 @ 12:48:16 #53
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23095195
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 12:03 schreef RayMania het volgende:
Wat denken jullie morgen van Lakers- Spurs?
Spurs zullen wel in de playoffs belanden, Lakers moeten het hebben van spelers als Mihm en Butler, die natuurlijk nooit een seizoenlang top kunnen zijn. Zal me verbazen als ze meer dan 35 wins bij elkaar spelen.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  vrijdag 5 november 2004 @ 12:57:52 #54
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23095380
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 12:03 schreef RayMania het volgende:
Wat denken jullie morgen van Lakers- Spurs?
Spurs winnen dik..Kobe kanlt er wel 30 punten in maar schiet zijn hele arm weer lam.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23101943
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 12:03 schreef RayMania het volgende:
Wat denken jullie morgen van Lakers- Spurs?
TD 35 punten en 20 rebounds, dus de Spurs winnen dik.
  vrijdag 5 november 2004 @ 21:29:51 #56
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23106961
TD gaat gewoon weer voor MVP dit jaar...
  vrijdag 5 november 2004 @ 21:32:34 #57
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_23107010
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 12:45 schreef Reddiablo het volgende:
LOL, go Elson

Late in the third quarter, Garnett also took a hard foul from Francisco Elson, who called him "gay" during last season's playoff series. Elson picked up a technical on the play, then drew an ejection 30 seconds into the fourth after jawing with Garnett.

"This is our homecourt," Elson said. "I'm just protecting it, and I got my teammates backing me."
Als ik dit zo lees, heeft KG Elson goed genaaid Door een 2de T uit te lokken kon Elson vertrekken. (oftewel, ik zou graag willen zien hoe dat is gegaan )
Heb ik ook ooit zo ongeveer gedaan, ik had 3 fouten en hij 4, daarna wat duw en trek werk, kregen we een dubbelfout.... Hij snapte niet dat ik zo stond te lachen, de scheids eerst ook niet, totdat het bordje met 5 fout omhoog ging.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_23116758
Rockets - Grizzlies nu op C+ trouwens. Begint al lekker, met een verrotte 24 sec. klok.
En de Lakers dus verloren. En Kobe weer een lamme arm.
pi_23116982
TD lekker op dreef....16 rebounds, 26 punten .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_23117184
Kobe lamme arm? Ze foulen hem gewoon vaak. Net zoals ze vroeger bij Shaq deden. Alleen schoot Shaq z'n FT niet zo vaak raak als Kobe.

Odom eindelijk een normale wedstrijd... werd wel even tijd.
  zaterdag 6 november 2004 @ 14:25:10 #61
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23119922
jefferson bijna een quadruple double!

26 pnt, 21 reb, 9 assist en 11 to.
  zaterdag 6 november 2004 @ 14:28:33 #62
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23119986
Is trouwens een NBA high volgens mij, 11 turnovers. Kidd heeft er ook een keer 11 gehad.
pi_23120062
11 turnovers... hmmm... volgens mij had Jefferson dan een weddenschap... lekker cashen...

11 TO... ugh...
pi_23128881
Jermaine is weer terug, voorlopig alleen met minder minuten dan normaal.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zaterdag 6 november 2004 @ 22:13:36 #65
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23130502
Croshere doet 't verbazingwekkend goed
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zondag 7 november 2004 @ 13:37:06 #66
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23139743
Kirilenko lekker bezig! In zijn 1e wedstrijd 8 blocks, 2e 5 en vanacht weer 8. Utah doet het ook geweldig! Boozer is een goede aanwinst...
  zondag 7 november 2004 @ 13:40:12 #67
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23139802
Dwyan Wade is de man bij Miami ipv Shaq! Wade doet het nu ook beter dan LBJ en CA.
  zondag 7 november 2004 @ 20:09:21 #68
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_23148314
Beetje snel conclussies trekken vind ik... :-|
  zondag 7 november 2004 @ 21:53:59 #69
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23151486
quote:
Op zondag 7 november 2004 20:09 schreef ScienceFriction het volgende:
Beetje snel conclussies trekken vind ik... :-|
Carmelo en Lebron moeten eerst maar eens jumpshots leren maken... FG% van Lebron is echt slecht. Helemaal voor een speler die vaak naar de basket gaat om te dunken, lay up etc...
  zondag 7 november 2004 @ 21:56:22 #70
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23151552
James schiet nu 41,0% - niet denderend
Carmelo staat op 25,4% - 17 op 67. Dramatisch natuurlijk
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zondag 7 november 2004 @ 22:00:33 #71
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_23151694
quote:
Op zondag 7 november 2004 21:53 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Carmelo en Lebron moeten eerst maar eens jumpshots leren maken... FG% van Lebron is echt slecht. Helemaal voor een speler die vaak naar de basket gaat om te dunken, lay up etc...
Maar je had het over "nu". Nieuw seizoen. Overigens wat je zegt over Lebron geldt voor 90% van de league. Van iemand als Shaquille O'neal verwacht je eigenlijk 80% fieldgoal %... ik bedoel hij heeft geen jumpshot eigenlijk... parkeert in de paint en opereert vanuit daar. Dan mag je als iemand van 7'1 en 330 pond eigenlijk niet missen.

Veel spelers gaan tegenwoordig naar de basket maar dat resulteert niet echt in een hoger fieldgoal %. Het niveau van de jumpshots is ook triest.

Kobe Bryant (daar heb je hem weer) heeft momenteel geen hoog fieldgoal% maar hij krijgt wel veel vrije worpen mee, wat het mindere fieldgoal% weer gedeeltelijk opheft.
  zondag 7 november 2004 @ 22:08:33 #72
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23151970
Allen Iverson met zijn FG% van vorig seizoen, 38,7%! Als je maar vaak genoeg schiet raak je vanzelf wel wat ja...
  zondag 7 november 2004 @ 22:09:55 #73
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23152006
en Iverson schiet nu 30 op 61, bijna 50 procent
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zondag 7 november 2004 @ 22:11:07 #74
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_23152044
hoeveel vrij worpen per wedstrijd kreeg hij dan en wat was zijn FT%?
pi_23152296
edit
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 7 november 2004 @ 22:22:19 #76
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_23152441
Allen Iverson nu? Volgens nba.com speelt hij nu helemaal niet

edit: aha... nu als in dit seizoen K, vond het al best knap om 61 keer aan te leggen in een wedstrijd
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  zondag 7 november 2004 @ 22:30:54 #77
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23152786
zou die toch de 100 punten wedstrijd van Chamberlain in gevaar brengen
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zondag 7 november 2004 @ 22:34:06 #78
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_23152890
quote:
Op zondag 7 november 2004 22:30 schreef Reddiablo het volgende:
zou die toch de 100 punten wedstrijd van Chamberlain in gevaar brengen
Ik zie Iverson in elk geval niet het record van 20.000 vrouwen neuken verbreken...
  zondag 7 november 2004 @ 22:38:04 #79
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23153026
Dennis Rodman had al berekend dat 't onzin is
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zondag 7 november 2004 @ 22:47:54 #80
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_23153342
Jij hebt "Bad as I wanna be" blijkbaar ook gelezen Ik ga mee met Rodman's analyse overigens...
  maandag 8 november 2004 @ 14:32:33 #81
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23165661
Hodfr! Spurs verloren...
pi_23166133
De Kings gaan ook lekker zeg
  maandag 8 november 2004 @ 21:52:08 #84
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23176947
http://www.nba.com/news/pow_041108.html

Wade

garnett heeft een abbonement op die award...
  maandag 8 november 2004 @ 22:20:48 #85
67205 Colplay
How you doin??
pi_23177891
Denk en hoop dat de Jazz de verrassing van het seizoen gaan worden en vierde in t westen gaan worden. Met Boozer en Okur sterker dan vorig jaar en ook Harpring is er nu weer bij. De eerste wedstrijden bewijzen dat ook al, want de eerste twee PG's (Arroyo en Lopez) zijn geblesseerd en nog winnen ze drie keer met meer dan 20 pnt verschil. Ziet er dus goed uit
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_23178315
quote:
Op maandag 8 november 2004 22:20 schreef Colplay het volgende:
Denk en hoop dat de Jazz de verrassing van het seizoen gaan worden en vierde in t westen gaan worden. Met Boozer en Okur sterker dan vorig jaar en ook Harpring is er nu weer bij. De eerste wedstrijden bewijzen dat ook al, want de eerste twee PG's (Arroyo en Lopez) zijn geblesseerd en nog winnen ze drie keer met meer dan 20 pnt verschil. Ziet er dus goed uit
... een blessure van of Kirilenko of Boozer en het seizoen ziet er al heel anders uit. Wacht eerst maar een 10 of 20 wedstrijden af.
pi_23178968
quote:
Op maandag 8 november 2004 21:52 schreef Zwansen het volgende:
http://www.nba.com/news/pow_041108.html

Wade

garnett heeft een abbonement op die award...
Zeer terecht dat Wade het is geworden!

En ja, in het westen kan je niet om Garnett heen.
  dinsdag 9 november 2004 @ 12:55:54 #88
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23189027
Kirilenko's Jazz winnen weer!
  dinsdag 9 november 2004 @ 13:14:27 #89
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23189442
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 12:55 schreef Zwansen het volgende:
Kirilenko's Jazz winnen weer!
Mmmm..klote. Die wedstrijd was vannacht op Canal+
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  dinsdag 9 november 2004 @ 17:45:33 #90
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23196504
Milicic... Die gast wordt helemaal gek in Detroit lijkt me, krijgt geen speeltijd meer. En dat terwijl ie eerder is gedraft dan Carmelo Anthony of Dwyan Wade...
pi_23197077
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 17:45 schreef Zwansen het volgende:
Milicic... Die gast wordt helemaal gek in Detroit lijkt me, krijgt geen speeltijd meer. En dat terwijl ie eerder is gedraft dan Carmelo Anthony of Dwyan Wade...
Larry Brown houdt niet zo van rookies en onervaren spelers... (zie olympische spelen) Of het is gewoon een oude racist
  dinsdag 9 november 2004 @ 18:43:19 #92
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23197802
Hadden ze die draftrechten dan niet kunnen verkopen of traden ofzo?


Cleveland gaat voor hun 1e W vanavond tegen de Hawks denk ik. Bulls gaan ook voor een playoffspot dit jaar denk ik, paar goede rookies erbij...
  dinsdag 9 november 2004 @ 18:59:09 #93
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23198170
Vorig jaar was de reden nog dat 'ie gewoon een rookie was en ze wilden hem langzaam laten 'groeien'

dit is wel heeeeeeeel langzaam

[ Bericht 0% gewijzigd door Reddiablo op 09-11-2004 18:59:32 (over Milicic) ]
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:00:04 #94
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23198198
ik ben benieuwd hoe goed de Suns het dit jaar blijven doen
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_23198254
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 18:43 schreef Zwansen het volgende:
Hadden ze die draftrechten dan niet kunnen verkopen of traden ofzo?

Cleveland gaat voor hun 1e W vanavond tegen de Hawks denk ik. Bulls gaan ook voor een playoffspot dit jaar denk ik, paar goede rookies erbij...
Milicic is nog jong, dus het is een meerjarenproject met dat jochie

Playoffs voor de Bulls, omdat ze weer een paar goede rookies hebben... welk jaar hadden ze dat niet? De Bulls hebben elk jaar een paar goede rookies, maar geen goede veterans. Niemand will ook nog in Chicago spelen.

Aan de andere kant... als zelfs Miami een top 3 team in het oosten is, dan is alles mogelijk
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:04:03 #96
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23198297
Chicago heeft de laatste jaren ook zoooo goed getrade......
Brand? Rose? Artest? Brad Miller?
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_23198459
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 19:04 schreef Reddiablo het volgende:
Chicago heeft de laatste jaren ook zoooo goed getrade......
Brand? Rose? Artest? Brad Miller?
Brad Miller ja! Die speelde toen bij de Bulls een wedstrijd tegen de Lakers, en toen brak er een vechtpartij uit en Shaq toen met zo'n monster clothesline die Miller net miste omdat die net zn hoofd een stukkie naar beneden bewoog

Vergeet overigens niet dat de Bulls degene die zijn die in 1 jaar Jordan, Rodman, Pippen, Kerr en Phil Jackson eruit bonjourden...
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:35:49 #98
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23199186
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 13:14 schreef Robertje het volgende:

[..]

Mmmm..klote. Die wedstrijd was vannacht op Canal+
En ik maar wachten en wachten met Canal+ op....zenden ze morgen een wedstrijd uit
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  dinsdag 9 november 2004 @ 19:46:57 #99
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23199494
quote:
Op dinsdag 9 november 2004 19:10 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Brad Miller ja! Die speelde toen bij de Bulls een wedstrijd tegen de Lakers, en toen brak er een vechtpartij uit en Shaq toen met zo'n monster clothesline die Miller net miste omdat die net zn hoofd een stukkie naar beneden bewoog

Vergeet overigens niet dat de Bulls degene die zijn die in 1 jaar Jordan, Rodman, Pippen, Kerr en Phil Jackson eruit bonjourden...
Jerry Krause de legende!
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  woensdag 10 november 2004 @ 06:56:12 #100
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23210378
Ach De Bulls komen wel weer terug....... als Mr. Krause er eens vandoor zou gaan (of is die al weg?).

Darko was gewoon een mistake.... Ik heb hem een paar keer in actie mogen zien en hij bakt er niks van. Misschien is de druk om te presteren in die 1 a 2 minuten die hij krijgt te groot!!
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_23214964
Phoenix en Utah op 4-0,

volgens mij had je veel geld kunnen verdienen als je daarop had ingezet.

Vooral Phoenix speelt super, net de samenvatting gezien, Amare Stoudemire speelt op dit moment echt als een MVP.
  woensdag 10 november 2004 @ 13:24:05 #102
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23216692
Cleveland eindelijk eens gewonnen! En wie stopt de Heat in het oosten? Al had Shaq wel 9 TO...
pi_23217457
quote:
Op woensdag 10 november 2004 13:24 schreef Zwansen het volgende:
Cleveland eindelijk eens gewonnen! En wie stopt de Heat in het oosten? Al had Shaq wel 9 TO...
Hmmm... de Heat hebben nu tegen New Jersey, Cleveland en 2 keer tegen Washington gespeeld... laat ze eerst maar eens tegen een top team spelen.

Dallas en San Antonio komen nu voor de Heat. Kijken wat ze tegen echte teams doen. Volgende week ook nog Utah en Minnesota.

Is overigens wel knap van Shaq om in 28 minuten 9 TO te genereren...
Daarnaast ook nog eens 4-10 FT...
pi_23228267
quote:
[b]
CHARLOTTE, N.C. - A local phone book lists a number that's supposed to provide callers with information on buying Charlotte Bobcats tickets but instead refers them to an adult chat line.

The NBA expansion team and BellSouth officials are trying to figure out how it happened.
The correct number, (800) 4NBA-TIX, is an official NBA number established by the league three years ago through which callers in any city purchase single-game tickets.

It's the same number that ran in the 2002-03 BellSouth White Pages, back when the city had the Charlotte Hornets.

But the number in this year's BellSouth book released in September — as well as last year's 2003-04 book — lists a toll-free number that's different from the official NBA one.

BellSouth and Bobcats officials said they learned of the glitch Thursday.

"We certainly apologize to any of our fans who have been inconvenienced by this," said Chris Weiller, Charlotte Bobcats executive vice president of corporate affairs.

The Bobcats want the incorrect number rerouted to the Bobcats' direct line for tickets and other information: (704) BOBCATS.

Clifton Metcalf, a BellSouth spokesman, said the company followed its usual procedures with the Bobcats.

Weiller said team officials didn't review the ad for this year's phone book.
Tsja... je moet de Bobcats toch een beetje spannend maken...

A: "Hi, I'd like to order tickets for the next game"

B: "Oh yeah! Oh Yeah Baby! Ohhhh DO IT BABY!!!!!!!!"
  woensdag 10 november 2004 @ 22:48:06 #105
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23230064
quote:
Op woensdag 10 november 2004 21:55 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Tsja... je moet de Bobcats toch een beetje spannend maken...

A: "Hi, I'd like to order tickets for the next game"

B: "Oh yeah! Oh Yeah Baby! Ohhhh DO IT BABY!!!!!!!!"
...maar geen kaartjes
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23230598
Straks bellen de mensen nog (704) BOOBCATS
  donderdag 11 november 2004 @ 07:09:28 #107
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23235189
Utah verloren van de Raptors, clippers winnen van de pacers, en zo te zien gaan de Kings verliezen van de Sonics (nu 4th Q stand 98-69 voor de Sonics met nog 6 minuten te gaan).

Wat is er met de Kings aan de hand? Het is nog vroeg in het seizoen maar ze maken geen beste indruk iig
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  donderdag 11 november 2004 @ 08:42:35 #108
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23235528
Duncan 23 punten en 18 rebounds. Volgens mij 1 v.d allerbeste in de league op dit moment.
  donderdag 11 november 2004 @ 08:48:46 #109
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23235580
quote:
Op donderdag 11 november 2004 07:09 schreef Skeffie het volgende:
Utah verloren van de Raptors, clippers winnen van de pacers, en zo te zien gaan de Kings verliezen van de Sonics (nu 4th Q stand 98-69 voor de Sonics met nog 6 minuten te gaan).

Wat is er met de Kings aan de hand? Het is nog vroeg in het seizoen maar ze maken geen beste indruk iig
Kijk eens naar het team - zo goed zijn ze niet.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  donderdag 11 november 2004 @ 08:52:58 #110
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23235602
na het verlies van Utah, Phoenix en Indiana is volgens mij alleen Miami ongeslagen?
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  donderdag 11 november 2004 @ 09:01:04 #111
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23235680
Utah heeft eigenlijk op papier toch niet zo'n heel goed team?
  donderdag 11 november 2004 @ 09:31:04 #112
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23235997
Kings...dat komt nog wel goed. Gisteren Lakers tegen de Hornets gezien. Kobe was best OK om te zien. Hij help zelfs tegenstanders omhoog terwijl ze op de grond lagen.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 11 november 2004 @ 10:00:10 #113
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23236360
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:01 schreef ShaoliN het volgende:
Utah heeft eigenlijk op papier toch niet zo'n heel goed team?
Kirilenko heerst... en een speler als Boozer is ontzettend goed bezig op dit moment, maar inderdaad - verder vind ik het niet bijzonder. Harpring is een aardige speler. Arroyo als die terug is, maar die hebben ze niet eens
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  donderdag 11 november 2004 @ 13:39:37 #114
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23241062
Lebron weer lekker bezig en Ilgauskas die een 3punter raakt met een paar seconden over...
  donderdag 11 november 2004 @ 13:40:33 #115
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23241091
Toronto is gewoon 4-1... Eindelijk Carter weer in de playoffs.
  donderdag 11 november 2004 @ 13:49:25 #116
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23241333
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:40 schreef Zwansen het volgende:
Toronto is gewoon 4-1... Eindelijk Carter weer in de playoffs.
Ik vind het al knap dat Carter al 5 wedstrijden lang niet geblesseerd is
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23243772
tvp
  donderdag 11 november 2004 @ 17:11:01 #118
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23245891
quote:
Op donderdag 11 november 2004 13:49 schreef Robertje het volgende:

[..]

Ik vind het al knap dat Carter al 5 wedstrijden lang niet geblesseerd is
Dat ook! Maar ik heb toevallig de slamdunkcontest 2000 gedownload en wat Carter daar laat zien is echt vet! Dunken kan ie, alleen zie ik hem in de playoffs geen grote dingen doen.
pi_23246006
quote:
Op donderdag 11 november 2004 17:11 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat ook! Maar ik heb toevallig de slamdunkcontest 2000 gedownload en wat Carter daar laat zien is echt vet! Dunken kan ie, alleen zie ik hem in de playoffs geen grote dingen doen.
Dunken kunnen de lui van AND1 ook... en leuke passes geven en leuke dribbles etc... Je wint er alleen zo weinig wedstrijden mee.

VC is zeker geen clutch speler. Als het tijd wordt om het team te leiden wordt VC onzichtbaar. Het is geen leider en hij heeft nooit aspiraties gehad om de leider te zijn. VC zou misschien beter tot zijn recht komen als hij met een goede PF or PG zou spelen die het team zou leiden.
  vrijdag 12 november 2004 @ 00:13:14 #120
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23256846
Lebron leads the league in points per game... Doet ie netjes! Al is het maar na 5 wedstrijden...
  vrijdag 12 november 2004 @ 00:18:43 #121
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23257007
Power rankings:

Business as usual for defending champs: Billups is on fire (13-of-22 three-pointers), Ben is anchoring the middle (13-13-4) and McDyess is settling in.

Rock on chaps.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_23257828
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 00:18 schreef popolon het volgende:
Power rankings:

Business as usual for defending champs: Billups is on fire (13-of-22 three-pointers), Ben is anchoring the middle (13-13-4) and McDyess is settling in.

Rock on chaps.
Ik vind het een beetje vooringenomen van NBA.com. De pistons hebben een redelijk gemakkelijk schema achter de rug en er waren 6 teams die 4-0 hadden gescoord tijdens de eerste week. Nipt winnen van de clippers en verliezen van de raptors is nou niet bepaald geweldig.
  vrijdag 12 november 2004 @ 01:18:55 #123
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23257984
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 01:06 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje vooringenomen van NBA.com. De pistons hebben een redelijk gemakkelijk schema achter de rug en er waren 6 teams die 4-0 hadden gescoord tijdens de eerste week. Nipt winnen van de clippers en verliezen van de raptors is nou niet bepaald geweldig.
Inderdaad, een Heat die 4-0 staat of een Utah zou ook niet misstaan op die 1e plek... Utah wint 2x van Denver en van de Lakers.
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:43:22 #124
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23260513
Heat (dik) verloren van de Mavericks....
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:59:46 #125
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23261769
minder... Pistons weer verloren....... Elson ook matig trouwens 0-3 FG in 19 minuten, totaal 5 punten en 2 rebounds.
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_23264928
Volgens mij kan Dirk Nowitzki nu al bij het loket gaan staan voor zijn player of the week award, wat speelde hij goed vanavond! (en het hele seizoen al)

En Shaq wordt met elke wedstrijd beter, over een weekje is hij weer helemaal gezond. (Alleen vanavond wordt het lastig tegen TD, zeker als Wade niet speelt)
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:14:13 #127
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23264951
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 13:13 schreef BitetheBullet het volgende:
Volgens mij kan Dirk Nowitzki nu al bij het loket gaan staan voor zijn player of the week award, wat speelde hij goed vanavond! (en het hele seizoen al)

En Shaq wordt met elke wedstrijd beter, over een weekje is hij weer helemaal gezond. (Alleen vanavond wordt het lastig tegen TD, zeker als Wade niet speelt)
Waarom speelt Wade niet dan?
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:14:13 #128
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23264952
Speelt Wade vanavond niet? Dan ga ik niet live kijken
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 12 november 2004 @ 13:15:08 #129
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23264980
Wade left the game with 7:07 remaining after getting tangled up with teammate Michael Doleac. Wade suffered a sprained left ankle and did not return. He is questionable for Friday's game in San Antonio.


Jammer....
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:51:03 #130
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23270419
Shaq is ook een raar geval eigenlijk, had in zijn 1e seizoen gelijk zijn beste seizoen defensief gezien met 13,9 rebounds en 3,53 blocks. Kwam daar later nooit meer in de buurt.

Ook schoot ie in zijn 1e seizoen 59% van de vrijeworplijn, iets dat ie in de volgende 12 seizoenen slechts 1 keer verbeterde. Dit seizoen komt ie tot nu toe niet verder dan 34,6%...

Je zou toch denken dat zo'n man daarop gaat trainen, denk dat er hier op Fok users zijn die ze beter raken dan Shaq...
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:59:32 #131
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23270662
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:51 schreef Zwansen het volgende:
Shaq is ook een raar geval eigenlijk, had in zijn 1e seizoen gelijk zijn beste seizoen defensief gezien met 13,9 rebounds en 3,53 blocks. Kwam daar later nooit meer in de buurt.

Ook schoot ie in zijn 1e seizoen 59% van de vrijeworplijn, iets dat ie in de volgende 12 seizoenen slechts 1 keer verbeterde. Dit seizoen komt ie tot nu toe niet verder dan 34,6%...

Je zou toch denken dat zo'n man daarop gaat trainen, denk dat er hier op Fok users zijn die ze beter raken dan Shaq...
Och zolang ie de beste en sterkste center van de NBA is, zal niemand er over zeuren.
  vrijdag 12 november 2004 @ 17:04:04 #132
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23270775
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 16:59 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Och zolang ie de beste en sterkste center van de NBA is, zal niemand er over zeuren.
Wel wanneer je een wedstrijd verliest op vrije worpen.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 12 november 2004 @ 17:09:33 #133
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23270887
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 17:04 schreef Robertje het volgende:

[..]

Wel wanneer je een wedstrijd verliest op vrije worpen.
Zoals gister tegen Dallas, hij mist 8 vrije worpen in 30 minuten. Had ie die geraakt dan had Miami iig enige weerstand kunnen bieden....
  vrijdag 12 november 2004 @ 17:14:14 #134
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23271000
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 17:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Zoals gister tegen Dallas, hij mist 8 vrije worpen in 30 minuten. Had ie die geraakt dan had Miami iig enige weerstand kunnen bieden....
Dan kan het nog alle kanten op gaan...Hij heeft wel een grote mond dat niemand hem kan stoppen. Maar dat is niet waar...ff Shaq-en en laat hem maar vrije worpen nemen.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 12 november 2004 @ 17:23:49 #135
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23271232
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 17:14 schreef Robertje het volgende:

[..]

Dan kan het nog alle kanten op gaan...Hij heeft wel een grote mond dat niemand hem kan stoppen. Maar dat is niet waar...ff Shaq-en en laat hem maar vrije worpen nemen.
Wat ie laatst toch ook zei, als hij stopt dat de NBA dan niet veel meer voorstelt... Alleen TD en KG zouden misschien zijn positie in kunnen nemen maar zoals hij de jongeren inspireert kan niemand dat ofzo. Hij schaart zichzelf volgens mij al in het rijtje Chamberlain, Kareem en Bill Russel...
  vrijdag 12 november 2004 @ 17:26:55 #136
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23271305
Ik heb ooit gelezen dat hij niet echt slim is...en dat hij niet altijd in de collegebanken zat (was ik ook wel weer kan voorstellen). Net als die American Footballer die zijn studie had afgerond maar geen woord kon lezen.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  vrijdag 12 november 2004 @ 17:34:56 #137
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23271490
Dat soort gasten krijgen hun diploma volgens mij gewoon. Zonder diploma geen profsport... En dat is dan weer geen goede reclame voor die college...
  vrijdag 12 november 2004 @ 17:37:00 #138
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23271545
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 17:34 schreef Zwansen het volgende:
Dat soort gasten krijgen hun diploma volgens mij gewoon. Zonder diploma geen profsport... En dat is dan weer geen goede reclame voor die college...
Ze zullen wel veel geld voor krijgen wanneer een college een topper binnenhaalt.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23273256
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 17:14 schreef Robertje het volgende:

[..]

Dan kan het nog alle kanten op gaan...Hij heeft wel een grote mond dat niemand hem kan stoppen. Maar dat is niet waar...ff Shaq-en en laat hem maar vrije worpen nemen.
Dat shaq-en kost wel veel fouten. Zie de eerste wedstrijd tegen washington dit seizoen bijvoorbeeld: eerste helft speelt shaq slecht, slechts 12 minuten en 5 punten (door foul trouble). in de tweede helft als de heat niks kunnen raken, gaat hij elke keer inside en moeten de centers hem elke keer foulen. Resultaat: heat scoren weinig punten, maar binnen 10 minuten worden beide centers van washington er met 6 fouten uitgestuurd. In het vierde kwart hebben ze vervolgens 3 man nodig om hem te dekken (waarvan de grootste 2m7 is) en passt hij naar buiten, waardoor de heat door makkelijke jumpers winnen.

Shaq heeft sinds vorig jaar begrepen dat hij niet 30 punten hoeft te scoren om te winnen. Door er alleen maar te staan, gedouble-teamd te worden en vervolgens te passen (waar hij veel beter in geworden is) zet hij zijn teamgenoten vrij, die vervolgens veel beter schieten. Het percentage van de heat is dit jaar bv. bijna 10% gestegen.

Over zijn free-throws: hij schijnt in zijn tweede of derde jaar een operatie aan zijn hand gehad te hebben en daarna is het nooit meer goed gekomen.
  vrijdag 12 november 2004 @ 19:12:26 #140
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23273542
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 18:59 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]
Waarom deed ie wat ie de 2e helft deed dan gelijk niet in de 1e helft dan? En het neemt niet weg dat ie gewoon zijn vrije worpen beter moet schieten.

En een goede passer? Dit seizoen 2 assist per game, vorig seizoen 2,9...
pi_23281870
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 19:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Waarom deed ie wat ie de 2e helft deed dan gelijk niet in de 1e helft dan? En het neemt niet weg dat ie gewoon zijn vrije worpen beter moet schieten.

En een goede passer? Dit seizoen 2 assist per game, vorig seizoen 2,9...
Omdat hij in de eerste helft tegen twee domme offensive fouls en een defensive (blocking) aanliep, die overigens alledrie erg zwaar in twijfel werden getrokken door de commentators. Daarom moest hij naar de bank (en in de eerste helft hadden de twee centers van de wizards al 5 fouten samen).

En passes zijn niet direct assists. Hoe Miami momenteel speelt: Shaq krijgt de bal (double team), passt hem naar wade of udonis, die hem vervolgens naar eddie of damon jones passen, die scoren. gevolg: geen assist voor O'neal maar wel twee punten
  zaterdag 13 november 2004 @ 09:28:31 #142
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23284157
Lang verwacht, toch gekomen:

Iverson Hits First Buzzer-Beater for 76ers: Allen Iverson waited his entire NBA career to make a buzzer-beating shot.

There it is, against the Pacers (106-104 OT win).



Toch leuk voor die kleine dreumes
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_23284754
Pacers, hoe kan je zo de overwinning uit handen geven

Maar goed dat krijg je met nog maar 8 man die kunnen spelen, waarvan er ook nog 2 fouled out zijn
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_23284800
Heeft trouwens iemand een paar goede links van websites over NBA??
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zaterdag 13 november 2004 @ 12:48:52 #145
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23286362
Vanochtend de pot gezien tussen de Spurs en Heat. Wat speelt de Heat nog knullig. Zonder Wade lukt het nog wel een lange tijd de Spurs bij te houden.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  zaterdag 13 november 2004 @ 16:24:26 #146
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23290133
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:52 schreef F1Bas het volgende:
Heeft trouwens iemand een paar goede links van websites over NBA??
www.nba.com
  zaterdag 13 november 2004 @ 16:27:06 #147
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23290175
Waar is Malone eik? Is ie Free Agent nu? Had hem niet eens gemist hehe...
pi_23292930
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 16:27 schreef Zwansen het volgende:
Waar is Malone eik? Is ie Free Agent nu? Had hem niet eens gemist hehe...
Ja, Malone is een free agent. Hij herstelt van zijn blessure en kijkt dan of hij verder gaat, waarschijnlijk is daar binnen 2 maanden wel duidelijkheid over.
  zaterdag 13 november 2004 @ 18:38:54 #149
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23292955
Terug naar Utah zou wel een leuke optie zijn.
pi_23294843
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 18:38 schreef Zwansen het volgende:
Terug naar Utah zou wel een leuke optie zijn.
Hij heeft al gezegd alleen terug te keren bij de Lakers, omdat zijn kinderen daar op school zitten. En Utah is niet zo'n gezellige omgeving na je pensioen.
  zaterdag 13 november 2004 @ 23:37:48 #151
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23297967
Nou met die miljoenen van hem wil ik ook wel in Utah wonen.
  zaterdag 13 november 2004 @ 23:41:51 #152
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23298069
Ondertussen wint Cleveland wel weer!
pi_23301081
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 16:24 schreef Zwansen het volgende:

[..]

www.nba.com
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zondag 14 november 2004 @ 10:33:10 #154
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23302202
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:52 schreef F1Bas het volgende:
Heeft trouwens iemand een paar goede links van websites over NBA??
www.insidehoops.com

www.slamonline.com

No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  zondag 14 november 2004 @ 12:20:32 #155
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23303618
Spurs doen het weer best goed.
  zondag 14 november 2004 @ 14:00:24 #156
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23305509
quote:
Op zondag 14 november 2004 12:20 schreef ShaoliN het volgende:
Spurs doen het weer best goed.
Het beste team denk ik, in elk geval het meest constant. Duncan gaat weer lekker en Gino speelt ook niet verkeerd.
  maandag 15 november 2004 @ 00:26:16 #157
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23320249
[MIA] O'Neal lay up shot missed: Block Gadzuric 6:25

  maandag 15 november 2004 @ 00:30:53 #158
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23320313
na 8 minuten heeft Gadzuric 5 punten, 4 rebounds en 2 blocks.

gaat lekker.
  maandag 15 november 2004 @ 01:29:02 #159
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23321140
Na de 1e helft 6 pnt, 4 reb, 2 blk...
pi_23321380
Dallas 7-1

Ze hebben veel mazzel met Jerry Stackhouse, die speelt toch veel beter dan verwacht.
  maandag 15 november 2004 @ 08:40:38 #161
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23322550


Gadzurich toch wel de betere? Of is het te vroeg om dat te zeggen.

Elson was trouwens starter afgelopen game (verloren van de Kings)
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  maandag 15 november 2004 @ 12:01:45 #162
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23325623
Gadzuric was al fouled out na 24 minuten... Jammer want in double overtime had ie misschien wat leuke dingen kunnen laten zien.
  maandag 15 november 2004 @ 14:20:46 #163
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23328375
Laatste roddel:

Ron Artest voor Peja Stojakovic
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23330313
quote:
Op maandag 15 november 2004 14:20 schreef Robertje het volgende:
Laatste roddel:

Ron Artest voor Peja Stojakovic
Die roddel was er al het hele off-season...

of zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen en gaat het ook echt gebeuren?
  maandag 15 november 2004 @ 16:08:26 #165
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23330488
quote:
Op maandag 15 november 2004 15:59 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Die roddel was er al het hele off-season...

of zijn er inmiddels nieuwe ontwikkelingen en gaat het ook echt gebeuren?
Weet ik niet maar je hoort het nu steeds vaker...
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23331131
de Heat hebben weer een koopje binnen:

Shandon Anderson, heeft de laatste 7 seizoenen slechts 2 wedstrijden gemist.

Hij is een small forward, scoort 8,2 ppg en is een taaie verdediger, toch wel mooi dat je die met een minimum-contract kan binnenhalen.

Hij had ruzie met Isiah Thomas bij de Knicks en ze hebben hem 20 miljoen dollar gegeven om weg te gaan
  maandag 15 november 2004 @ 16:38:26 #167
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23331199
Die Knicks smijten maar met geld...maar eens een goed team op de been krijgen schijnt erg moeilijk te zijn.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23331515
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:38 schreef Robertje het volgende:
Die Knicks smijten maar met geld...maar eens een goed team op de been krijgen schijnt erg moeilijk te zijn.
Ach,

20 miljoen is niet zoveel in de NBA en als je daarmee 8 miljoen euro salaris per jaar kan afschrijven voor een speler, die je om welke reden dan ook, niet meer veel wil gebruiken, is dat verstandig. Dan kan je dat salaris namelijk weer gebruiken i.v.m. de salary-cap.
pi_23337944
quote:
Op maandag 15 november 2004 14:20 schreef Robertje het volgende:
Laatste roddel:

Ron Artest voor Peja Stojakovic
Dat zou een slechte deal zijn voor de Pacers. Artest is in zowel defensief als offensief opzicht goed. Peja is alleen in offensief opzicht goed.
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:00:47 #170
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23351591
Cleveland wint 4e op rij!
James is echt goed. Redelijke stats voor een 2e jaars.

28.6 pnt, 8.6 reb, 5.7 ast, 2.43 st en 1,57 blk per wedstrijd...
  dinsdag 16 november 2004 @ 14:16:21 #171
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23351902
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 14:00 schreef Zwansen het volgende:
Cleveland wint 4e op rij!
James is echt goed. Redelijke stats voor een 2e jaars.

28.6 pnt, 8.6 reb, 5.7 ast, 2.43 st en 1,57 blk per wedstrijd...
En Player of the Week....samen met Ray Allen.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  dinsdag 16 november 2004 @ 15:11:16 #172
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23353221
Tot nu toe doet ie het beter dan Jordan in zijn 2e seizoen...
pi_23356371
Philadelphia 76ers - Seattle SuperSonics
76ers zonder Iverson trouwens, geblesseerd

Wie wint er?
Damn! We're in a tight spot!
pi_23356602
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:24 schreef nik2043 het volgende:
Philadelphia 76ers - Seattle SuperSonics
76ers zonder Iverson trouwens, geblesseerd

Wie wint er?
Zonder Iverson....

dan winnen de sonics dik, Ray Allen is in topvorm en als je zijn directe tegenstander weghaalt, buit hij dat natuurlijk maar al te graag uit. Zal wel 20 punten verschil worden.
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:58:29 #175
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23357188
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:34 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Zonder Iverson....

dan winnen de sonics dik, Ray Allen is in topvorm en als je zijn directe tegenstander weghaalt, buit hij dat natuurlijk maar al te graag uit. Zal wel 20 punten verschil worden.
De sonics zijn echt in vorm ja. En ik weet niet of Iverson nu echt zoveel meerwaarde heeft aan de 76'ers....
  dinsdag 16 november 2004 @ 17:59:19 #176
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23357205
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 17:34 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Zonder Iverson....

dan winnen de sonics dik, Ray Allen is in topvorm en als je zijn directe tegenstander weghaalt, buit hij dat natuurlijk maar al te graag uit. Zal wel 20 punten verschil worden.
Met of zonder...Sonics winnen deze pot omdat ze in vorm zijn.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23357280
76ers - Super Sonics
1.66 - 2.22
de bookmakers gaan er vanauit dat 76ers winnen..
enniewees, ik heb mn geld gezet op de SSS, ziet er wel goed uit, en 2.22 is relaxte odd
Damn! We're in a tight spot!
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:10:03 #178
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23357441
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:02 schreef nik2043 het volgende:
76ers - Super Sonics
1.66 - 2.22
de bookmakers gaan er vanauit dat 76ers winnen..
enniewees, ik heb mn geld gezet op de SSS, ziet er wel goed uit, en 2.22 is relaxte odd
Ik heb wel een finanaciële bijsluiter
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  dinsdag 16 november 2004 @ 18:12:28 #179
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23357486
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:02 schreef nik2043 het volgende:
76ers - Super Sonics
1.66 - 2.22
Vage quotering... hebben ze die voor het seizoen al vastgesteld ofzo?
pi_23363515
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Vage quotering... hebben ze die voor het seizoen al vastgesteld ofzo?
Denk het niet, die Amerikanen bepalen alles met statistieken, dus ik denk dat ze de kans dat de sonics 7 keer achter elkaar winnen, erg laag inschatten. En ja, dan zouden de Sixers dus moeten winnen.
pi_23365133
vooral dat ze uitspelen telt zwaar mee, dat zie je bij veel nba wedstrijden..
Damn! We're in a tight spot!
pi_23365824
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 22:55 schreef nik2043 het volgende:
vooral dat ze uitspelen telt zwaar mee, dat zie je bij veel nba wedstrijden..
Waar zet jij in op de wedstrijden? Niet dat ik wil gokken (toch al chronisch geldtekort), maar ik ben wel geinteresseerd in de quoteringen.
pi_23365869
www.unibet.co.uk
relatief hoge odds daar
Damn! We're in a tight spot!
pi_23369985
quote:
Op dinsdag 16 november 2004 18:02 schreef nik2043 het volgende:
76ers - Super Sonics
1.66 - 2.22
de bookmakers gaan er vanauit dat 76ers winnen..
enniewees, ik heb mn geld gezet op de SSS, ziet er wel goed uit, en 2.22 is relaxte odd
Gefeliciteerd, Sonics winnen 103-95, met 37 punten van Ray Allen.

De Hawks winnen van de Rockets, dat is toch wel een verrassing (en een kleine schande voor de Rockets)

Heat verliezen van de Timberwolves
pi_23372006
quote:
Op woensdag 17 november 2004 04:29 schreef BitetheBullet het volgende:
Heat verliezen van de Timberwolves
Had je dat niet verwacht dan???
  woensdag 17 november 2004 @ 10:46:23 #186
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23372572
Suns weer gewonnen

Nash 18 assists!
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_23373317
quote:
Op woensdag 17 november 2004 04:29 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, Sonics winnen 103-95, met 37 punten van Ray Allen.

De Hawks winnen van de Rockets, dat is toch wel een verrassing (en een kleine schande voor de Rockets)

Heat verliezen van de Timberwolves
hehe thx,
ik zat live scoreboard te volgen. het ging erg goed, alleen in het tweede kwart ging het een stuk minder. maarja das wel goed gekomen. iverson deed toch mee trouwens, wel raar.. op nba.com stond dat hij geblesseerd was..
Damn! We're in a tight spot!
pi_23376130
quote:
Op woensdag 17 november 2004 10:20 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Had je dat niet verwacht dan???
Jawel,

maar het is nooit leuk. Kevin Garnett werd ook erg gespaard door de refs, als je het commentaar mocht geloven. En de heat rebounden echt verschrikkelijk slecht, ze hebben dit seizoen nog zeker een grote verdediger nodig, hopen dat Mourning eindelijk de goede beslissing neemt.
  woensdag 17 november 2004 @ 13:45:32 #189
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23376187
quote:
Op woensdag 17 november 2004 10:46 schreef Reddiablo het volgende:
Suns weer gewonnen

Nash 18 assists!
En 17 punten en 10 turnovers...een valse triple double dus
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23376336
quote:
Op woensdag 17 november 2004 13:43 schreef BitetheBullet het volgende:

[..]

Jawel,

maar het is nooit leuk. Kevin Garnett werd ook erg gespaard door de refs, als je het commentaar mocht geloven. En de heat rebounden echt verschrikkelijk slecht, ze hebben dit seizoen nog zeker een grote verdediger nodig, hopen dat Mourning eindelijk de goede beslissing neemt.
Hmmm...en ik dacht dat jullie vonden dat Dwayne Wade en Shaq zo goed waren...
  woensdag 17 november 2004 @ 14:13:08 #191
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23376767
quote:
Op woensdag 17 november 2004 13:53 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Hmmm...en ik dacht dat jullie vonden dat Dwayne Wade en Shaq zo goed waren...
Komt nog wel goed...maar Shaq zuigt hoor. Wade kan een goede worden.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  woensdag 17 november 2004 @ 14:27:29 #192
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23377087
Shaq zuigt idd. Ok het is een goede center, absoluut, maar hij denkt dat hij met kop en schouders boven iedereen uit steekt zoals een Jordan vroeger deed en dat is behalve arrogant ook nog eens dom.

De Heat staan wel 5-3 maar die 5 wins komen tegen relatief zwakke tegenstanders. Cleveland, 2x Washington, Nets en de Bucks. Tegen de echte teams waar het er op aan komt en waar een Shaq dan zijn team moet leiden komt ie tekort en verliezen ze. (Spurs, Wolves en Dallas verloren ze)

Tegen Dalles mist ie 8 van de 14 vrije worpen en speelt ie door foultrouble bijna het gehele 4e kwart niet. Tegen de Spurs scoort ie 23 punten en 21 rebounds alleen is 2 uit 5 in het 4e kwart en tegen de Wolves schiet ie op zijn Iversons 6 uit 15 field goals en mist ie 7 van de 15 vrije worpen.

Hij heeft zijn beste tijd gehad denk ik.
  woensdag 17 november 2004 @ 14:34:29 #193
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23377253
Hij heeft zo'n gote mond...het enige wat ie moet doen is de bal door het netje gooien en zijn teamgenoten op sleeptouw nemen. Zoals Zwansen had al schreef....Op zijn Jordans' Niet op zijn schoenen aub
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23377673
quote:
Op woensdag 17 november 2004 14:27 schreef Zwansen het volgende:
Shaq zuigt idd. Ok het is een goede center, absoluut, maar hij denkt dat hij met kop en schouders boven iedereen uit steekt zoals een Jordan vroeger deed en dat is behalve arrogant ook nog eens dom.

De Heat staan wel 5-3 maar die 5 wins komen tegen relatief zwakke tegenstanders. Cleveland, 2x Washington, Nets en de Bucks. Tegen de echte teams waar het er op aan komt en waar een Shaq dan zijn team moet leiden komt ie tekort en verliezen ze. (Spurs, Wolves en Dallas verloren ze)

Tegen Dalles mist ie 8 van de 14 vrije worpen en speelt ie door foultrouble bijna het gehele 4e kwart niet. Tegen de Spurs scoort ie 23 punten en 21 rebounds alleen is 2 uit 5 in het 4e kwart en tegen de Wolves schiet ie op zijn Iversons 6 uit 15 field goals en mist ie 7 van de 15 vrije worpen.

Hij heeft zijn beste tijd gehad denk ik.
Je onderstreept precies mijn punt, Shaq mist een goede PF. Udonis is heeft wel talent maar is niet ervaren genoeg. De drie wedstrijden die ze verloren hebben, waren allemaal tegen teams met een sterk C/PF koppel, waar Shaq, door zijn snelheid die nog niet optimaal is, wordt afgetroefd op rebounds. Tevens kan dat koppel Shaq steeds double-teamen, omdat Wade slechts de aandacht afleidt van de guards en de SF, daardoor komt hij moeilijk tot scoren. Maar tot nu toe is hij elke wedstrijd beter gaan spelen (en zijn tegenstanders meer fouten op hem gaan maken, gisteren weer 9 voor de 2 centers, ze moesten zelfs Mark Madsen op de centerpositie zetten) en dat zal nog wel even doorzetten.

Het is echt te hopen dat Mourning komt, die kans is vrij groot, de Nets willen hem wel laten gaan, hij zeikt alleen nog over het geld. Dan hebben de Heat waarschijnlijk op de Spurs en Mavericks na het beste C/PF-koppel in de league (als Zo zich tenminste verlaagt tot PF)
pi_23377735
quote:
Op woensdag 17 november 2004 13:53 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Hmmm...en ik dacht dat jullie vonden dat Dwayne Wade en Shaq zo goed waren...
Dat vind ik nog steeds, als ze het ontbrekende puzzelstukje toevoegen (het seizoen is nog lang) dan zijn ze het sterkste team in het Oosten (waar ze 5-0 staan btw.) En ze hebben nu in 8 wedstrijden de sterkste 3 teams in de NBA al gehad, dus ze hoeven nog maar 3 van dat soort wedstrijden te spelen in het hele seizoen.
  woensdag 17 november 2004 @ 14:58:47 #196
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23377920
Als Eddie Jones vooral, maar ook Rasual Butler nou gewoon eens raak gaan schieten, scheelt het ook al een heleboel, gezamenlijk 35% is natuurlijk slecht

Ze hebben net Shandon Anderson gehaald, leuke speler voor op de bank.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  donderdag 18 november 2004 @ 06:18:57 #197
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23395100
"The returns of Ben Wallace and Larry Brown enabled the Detroit Pistons to get back on track"

Gewonnen van de Timerwolves. Hopenlijk gaat het nu wat beter voor de Pistons.
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  donderdag 18 november 2004 @ 06:21:58 #198
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23395107
Ook knap van Grant Hill trouwens, hij zet nagenoeg dezelde cijfers neer als voor zijn mega blessures... Had niemand verwacht denk ik.... Lucky Orlando
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  donderdag 18 november 2004 @ 09:37:05 #199
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23396335
quote:
Op woensdag 17 november 2004 14:58 schreef Reddiablo het volgende:
Als Eddie Jones vooral maar ook Rasual Butler nou gewoon eens raak gaan schieten
Dat deed Eddie wel ok gister... Shaq ook met 9-11...

Suns zijn ook sterk met Nash en Stoudemire...
  donderdag 18 november 2004 @ 09:55:24 #200
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23396661
Ik vind de Magic het erg goed doet...en de Suns ook.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 18 november 2004 @ 09:55:43 #201
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23396668
Hoe ist het met je mok?
  donderdag 18 november 2004 @ 09:56:59 #202
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23396693
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:55 schreef Zwansen het volgende:
Hoe ist het met je mok?
Nog steeds foetsie
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 18 november 2004 @ 09:58:49 #203
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23396731
O ja...gisteren Heat@Wolves gezien. Mooie pot met een weergaloze Wade in de eerste helft. Hij schoot 8 op 8. De tweede helft was stukken minder. Garnett en Co gaan zo door naar de Finals.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 18 november 2004 @ 10:17:22 #204
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23396996
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:58 schreef Robertje het volgende:
O ja...gisteren Heat@Wolves gezien. Mooie pot met een weergaloze Wade in de eerste helft. Hij schoot 8 op 8. De tweede helft was stukken minder. Garnett en Co gaan zo door naar de Finals.
Speelde de Wolves niet tegen de Pistons gisteren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Skeffie op 18-11-2004 10:23:48 ]
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  donderdag 18 november 2004 @ 10:17:35 #205
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23397002


[ Bericht 100% gewijzigd door Skeffie op 18-11-2004 10:18:42 (dubbel) ]
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_23397065
denk dat ie Canal+ bedoelt...2de helft was idd vrij lame.
  donderdag 18 november 2004 @ 10:51:36 #207
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23397503
quote:
Op donderdag 18 november 2004 10:17 schreef Skeffie het volgende:

[..]

Speelde de Wolves niet tegen de Pistons gisteren?
Die was vannacht. Gisteren wasd de herhaling van Heat@Wolves op C+ met nederlands commentaar. Die Wade heeft raketjes in zijn schoenen.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 18 november 2004 @ 11:38:15 #208
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23398241
quote:
Op donderdag 18 november 2004 06:21 schreef Skeffie het volgende:
Ook knap van Grant Hill trouwens, hij zet nagenoeg dezelde cijfers neer als voor zijn mega blessures... Had niemand verwacht denk ik.... Lucky Orlando
Hill was voor zijn blessure gewoon echt goed. En het lijkt erop dat hij het niveau weer een beetje terug krijgt, Vannacht 32 punten.
  donderdag 18 november 2004 @ 12:34:20 #209
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23399155
quote:
Op donderdag 18 november 2004 09:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dat deed Eddie wel ok gister... Shaq ook met 9-11...

Suns zijn ook sterk met Nash en Stoudemire...
Marion is ook een klasbak!

Go Suns!
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_23399337
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:34 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

Marion is ook een klasbak!

Go Suns!
Marion...

Phil Jackson wilde vorig jaar Kobe Bryant nog naar de Suns verhuizen voor Marion (en nog iemand geloof ik). Wie wil Marion nou zien spelen? Daar ga je geen stadion mee volproppen hoor. Het is een leuke role player, maar absoluut niet te vergelijken met Bryant... er zijn wel tig spelers die beter zijn dan marion.
  donderdag 18 november 2004 @ 13:15:44 #211
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23399945
quote:
Op donderdag 18 november 2004 12:44 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Marion...

Phil Jackson wilde vorig jaar Kobe Bryant nog naar de Suns verhuizen voor Marion (en nog iemand geloof ik). Wie wil Marion nou zien spelen? Daar ga je geen stadion mee volproppen hoor. Het is een leuke role player, maar absoluut niet te vergelijken met Bryant... er zijn wel tig spelers die beter zijn dan marion.
* meld
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 18 november 2004 @ 15:00:16 #212
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23402274
Marion is gewoon een klasbak, scoort meer dan 15 punten, pakt rebounds - deelt een assistje uit en schiet behoorlijk

Stoudamire en Nash zijn de dragers, maar Marion is oh zo fucking belangrijk. Joe Johnson er ook nog omheen. Heerlijk team!
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  donderdag 18 november 2004 @ 15:01:53 #213
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23402300
Die Stoudemire werd toen als 2e gedraft na Ming maar is qua ontwikkeling stukker verder dan Ming... Misschien wordt ie wel net zo dominant als Shaq vroeger.
pi_23404617
quote:
Op donderdag 18 november 2004 15:01 schreef Zwansen het volgende:
Die Stoudemire werd toen als 2e gedraft na Ming maar is qua ontwikkeling stukker verder dan Ming... Misschien wordt ie wel net zo dominant als Shaq vroeger.
Uhm, Stoudemire werd pas als 9e gedraft, dus dan is zijn ontwikkeling nog indrukwekkender. Maar hij is een stuk kleiner en lichter dan Shaq, dus hij zal een heel ander type speler blijven. Hij kan zeker in de Western Conference niet zomaar over zijn tegenstander heen lopen, wat Shaq dus wel kan (zie tegen de Timberwolves, hij duwde Garnett echt de grond in)
  donderdag 18 november 2004 @ 22:27:53 #215
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23412788
Je kan Shaq en Stoudemire niet vergelijken vind ik. Stoudemire is een (power)forward en Shaq is een center.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 18 november 2004 @ 22:45:03 #216
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23413195
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:27 schreef Robertje het volgende:
Je kan Shaq en Stoudemire niet vergelijken vind ik. Stoudemire is een (power)forward en Shaq is een center.
Zijn allebei negers...
pi_23413516
Philadelphia 76ers - San Antonio Spurs

Philadelphia 76ers Injury Report - November 18, 2004:
Allen Iverson - game-time decision, left ankle tendinitis
A.I. twijfelgevalletje dus..

wie wint er?
Damn! We're in a tight spot!
  vrijdag 19 november 2004 @ 01:45:55 #218
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23416914
quote:
Op donderdag 18 november 2004 22:59 schreef nik2043 het volgende:
Philadelphia 76ers - San Antonio Spurs

Philadelphia 76ers Injury Report - November 18, 2004:
Allen Iverson - game-time decision, left ankle tendinitis
A.I. twijfelgevalletje dus..

wie wint er?
Na het 1e kwart 20-6 voor de Spurs!

iverson 1 op 6, de rest van de starters is 0 uit 11.
  vrijdag 19 november 2004 @ 01:48:04 #219
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23416936
james na 1 kwart al 10 punten, 5 rebounds en 5 assist...
  vrijdag 19 november 2004 @ 02:17:33 #220
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23417306
En na de 1e helft 18 punten (8-12), 7 assist en 6 rebounds.
  vrijdag 19 november 2004 @ 02:19:30 #221
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23417336
Ruststand bij Spurs 76'ers valt mee, 39-33 .

Iverson slechts 8 punten, 4 uit 13.
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 november 2004 @ 02:20:48 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_23417360
Hoe doet de Belgische Kongolees het bij Dallas trouwens ?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 19 november 2004 @ 02:24:28 #223
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23417415
DJ Mbenga?

Speelde 4 wedstrijden mee en scoorde gemiddeld 0,8 punten per wedstrijd... Hij zal wel rustig gebracht worden...
  Trouwste user 2022 vrijdag 19 november 2004 @ 02:44:13 #224
7889 tong80
Spleenheup
pi_23417659
Ken je Willie Steveniers de beste Belg ooit die sprak vol bewondering over hem.

Hij was 18 jaar en stond plots onder zijn neus.

2 meter 16. Sprong hoog en was verschrikkelijk snel voor zijn lengte.

Willie leerde hem een beetje basketballen en die jongen stond 5 jaar later plots in de NBA.

Mooie verhaal is ook dat ie in de dodencel heeft gezeten in kongo.

Van de dood naar stardom.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 19 november 2004 @ 02:50:12 #225
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23417704
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 02:44 schreef tong80 het volgende:
Ken je Willie Steveniers de beste Belg ooit die sprak vol bewondering over hem.

Hij was 18 jaar en stond plots onder zijn neus.

2 meter 16. Sprong hoog en was verschrikkelijk snel voor zijn lengte.

Willie leerde hem een beetje basketballen en die jongen stond 5 jaar later plots in de NBA.

Mooie verhaal is ook dat ie in de dodencel heeft gezeten in kongo.

Van de dood naar stardom.

Ken hem niet, maar leuk voor die gast dat ie nu zijn geld (en veel) in de NBA verdient dan.
  vrijdag 19 november 2004 @ 03:17:40 #226
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23417936
Het wordt nog spannend bij de Spurs - 76'ers, stand is nu 62-62 met 9 minuten te spelen...
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:23:03 #227
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23419366
Heb maar ff mijn vote "gecast" voor de allstar games. Mijn keuze is niet zozeer gebaseerd op wie ik op het moment het beste vindt, maar wie ik graag zou willen zien spelen:

West:
Ray Allen
Steve Nash
Dirk Nowitzki
Kevin Garnett
Yao Ming

East:
Dwayne Wade
Lebron James
Rasheed Wallace
Ron Artest
Ben Wallace
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:27:46 #228
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_23419415
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 09:23 schreef Skeffie het volgende:
Heb maar ff mijn vote "gecast" voor de allstar games. Mijn keuze is niet zozeer gebaseerd op wie ik op het moment het beste vindt, maar wie ik graag zou willen zien spelen:

West:
Ray Allen
Steve Nash
Dirk Nowitzki
Kevin Garnett
Yao Ming

East:
Dwayne Wade
Lebron James
Rasheed Wallace
Ron Artest
Ben Wallace
Geen Duncan? Rasheed Wallace is een redelijk power forward, maar ik zet toch liever Jermaine O'Neall daar neer. En ook Shaq vind ik beter dan Ben Wallace
  vrijdag 19 november 2004 @ 09:50:08 #229
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23419697
Ik ben dan ook stiekum een Pistons fan en geen fan van Shaq
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_23420092
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 09:23 schreef Skeffie het volgende:
West:
Ray Allen
Steve Nash
Dirk Nowitzki
Kevin Garnett
Yao Ming
Je ziet liever Ray "boring" Allen spelen dan Kobe Bryant? Ray is alleen interessant als hij in en film speelt (He got game)... Verder kan ik het wel eens zijn met je keuze in the West, alhoewel ik Yao Ming waarschijnlijk zou vervangen door Tim Duncan.
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:13:37 #231
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23422220
gaat vooralsnog lekker in Seattle. Hopen dat ze het dit jaar langer vol houden dan vorig jaar.
  vrijdag 19 november 2004 @ 12:38:56 #232
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23422767
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 10:21 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Je ziet liever Ray "boring" Allen spelen dan Kobe Bryant? Ray is alleen interessant als hij in en film speelt (He got game)... Verder kan ik het wel eens zijn met je keuze in the West, alhoewel ik Yao Ming waarschijnlijk zou vervangen door Tim Duncan.
Bryant tegen Shaq zou ook leuk zijn... En Duncan moet er zowiezo in, wordt MVP dit seizoen als ie niet geblesseerd raakt.
pi_23426733
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 12:38 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Bryant tegen Shaq zou ook leuk zijn... En Duncan moet er zowiezo in, wordt MVP dit seizoen als ie niet geblesseerd raakt.
Kobe vs Shaq... This Christmas
pi_23430619
Phoenix Suns - Los Angeles Lakers

winnen de lakers als je bij hun eindscore 8.5 punten optelt? (0.5 in geval van gelijkspel)

Damn! We're in a tight spot!
  vrijdag 19 november 2004 @ 18:53:46 #235
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23430810
Als Kobe een goede avond heeft maken ze een vrij goede kans denk ik, anders worden ze afgemaakt!
pi_23431245
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 18:53 schreef Zwansen het volgende:
Als Kobe een goede avond heeft maken ze een vrij goede kans denk ik, anders worden ze afgemaakt!
Ze hebben nu "Flopper Divac", dus ze moeten Shaq wel enigszins kunnen irriteren

Je hebt trouwens wel een punt... als Kobe teveel zelf wil doen en hij heeft een off night qua shooting, dan gaan ze de boot in (Kobe doesn't back down from a challenge).

Als Shaq teveel alleen wil doen is dat eigenlijk een goed ding... je ziet het alleen niet zo vaak (en teveel betekent óók defense).

De Lakers hebben momenteel nog moeite om een consistente 2e scoringsoptie te creëeren. Het is bijna elka avond wel iemand anders.
  vrijdag 19 november 2004 @ 19:22:26 #237
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23431479
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:10 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ze hebben nu "Flopper Divac", dus ze moeten Shaq wel enigszins kunnen irriteren

Je hebt trouwens wel een punt... als Kobe teveel zelf wil doen en hij heeft een off night qua shooting, dan gaan ze de boot in (Kobe doesn't back down from a challenge).

Als Shaq teveel alleen wil doen is dat eigenlijk een goed ding... je ziet het alleen niet zo vaak (en teveel betekent óók defense).

De Lakers hebben momenteel nog moeite om een consistente 2e scoringsoptie te creëeren. Het is bijna elka avond wel iemand anders.
Toch blijft het wel leuk hoe het in de NBA gaat. Er wordt nu gepraat wanneer de Lakers een kans maken tegen Suns Een aantal jaar geleden had LA niks te duchten van Phoenix, nu is het bijna andersom. Cleveland is ook een goed voorbeeld, 2 jaar geleden het slechtste team nu 1 van de meest interessante teams.

Chicago is wat dat betreft wel het beste voorbeeld. Binnen een paar jaar van het beste team aller tijden naar 1 van de minste ooit...
pi_23432662
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 19:22 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Toch blijft het wel leuk hoe het in de NBA gaat. Er wordt nu gepraat wanneer de Lakers een kans maken tegen Suns Een aantal jaar geleden had LA niks te duchten van Phoenix, nu is het bijna andersom. Cleveland is ook een goed voorbeeld, 2 jaar geleden het slechtste team nu 1 van de meest interessante teams.

Chicago is wat dat betreft wel het beste voorbeeld. Binnen een paar jaar van het beste team aller tijden naar 1 van de minste ooit...
LA Lakers zitten nu in de rebuilding fase na het vertrek van Shaq (ik verwacht dit jaar dan ook niet heel veel van de Lakers, behalve een interessant jaar voor Kobe). Ze hebben nu veel geld onder de salary cap om in de volgende jaren enkele zeer interessante free agents aan te kopen. Daarnaast hebben ze ook nog spelers die in een deal nuttig zijn.

Dat is het grote verschil met de Bulls. Die lieten destijds alles (Jordan, Jackson, Rodman, Pippen) weggaan zodat ze met echt helemaal niks over bleven. Genoeg geld, maar geen aantrekkelijke plek meer voor spelers. Daarnaast ook nog eens mismanagement en raar draft en trade systeem. De Bulls blijven maar opbouwen... en zo gauw men ziet dat het niet echt een goed jaar gaat worden, dan dumpt men contracten en begint het opbouwen weer opnieuw. Zo houden de Bulls steeds een jong veelbelovend team over, maar komt er niet iets van terecht.
  vrijdag 19 november 2004 @ 20:17:13 #239
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23432736
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:13 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

LA Lakers zitten nu in de rebuilding fase na het vertrek van Shaq (ik verwacht dit jaar dan ook niet heel veel van de Lakers, behalve een interessant jaar voor Kobe). Ze hebben nu veel geld onder de salary cap om in de volgende jaren enkele zeer interessante free agents aan te kopen. Daarnaast hebben ze ook nog spelers die in een deal nuttig zijn.

Dat is het grote verschil met de Bulls. Die lieten destijds alles (Jordan, Jackson, Rodman, Pippen) weggaan zodat ze met echt helemaal niks over bleven. Genoeg geld, maar geen aantrekkelijke plek meer voor spelers. Daarnaast ook nog eens mismanagement en raar draft en trade systeem. De Bulls blijven maar opbouwen... en zo gauw men ziet dat het niet echt een goed jaar gaat worden, dan dumpt men contracten en begint het opbouwen weer opnieuw. Zo houden de Bulls steeds een jong veelbelovend team over, maar komt er niet iets van terecht.
Is die salarycap voor elk team gelijk?

En de Bulls hebben idd wel goede spelers, Hinrich is goed en die rookie Deng heeft ook goede stats. Jammer dat Pippen niet veel heeft kunnen toevoegen...
pi_23434051
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 20:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Is die salarycap voor elk team gelijk?

En de Bulls hebben idd wel goede spelers, Hinrich is goed en die rookie Deng heeft ook goede stats. Jammer dat Pippen niet veel heeft kunnen toevoegen...
De salary cap wordt elk jaar opnieuw vastgesteld en is voor elk team hetzelfde. De salary cap is ingevoerd om meer pariteit te creëeren, zodat een rijk team niet alle topspeler op kan kopen (zoals de Yankees doen in het baseball). Volgens mij ligt de salary cap ergens ronde 67 miljoen. Dit is dus ook één van de redenen dat Buss Shaq heeft weggedaan omdat het salaris van Shaq een te groot blok rond het been van de organisatie vormde... vanwege de salary cap kónden de Lakers geen toonaangevende free agents kopen zonder een enorme tax te moeten betalen (vanwege het overschrijden van de salary cap)

De pariteit/ salary cap zou ervoor moeten zorgen dat er meer competitie is in de league (minder cellar dwellers die elk jaar in de bottom van de NBA rondhangen i.e. Clippers, Bulls, Hawks). Een voorbeeld hiervan is de NFL waar elk seizoen elk jaar echt compleet verschilt van het vorige jaar.
  zaterdag 20 november 2004 @ 06:18:55 #241
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_23441662
Quote van NBA.com
quote:
AUBURN HILLS, Mich., Nov. 19 (Ticker) -- Stephen Jackson made quite a first impression on the overheated rivalry between the Indiana Pacers and Detroit Pistons.

Jackson delivered knockout punches of all kinds as the Pacers brawled with fans in the stands and on the court after a 97-82 victory over the Pistons, a game that was called with 45 seconds to play.

In one of the craziest melees in NBA history, Jackson, Ron Artest and Jermaine O'Neal all delivered haymakers to unruly Pistons fans, who showed the worst side of their behavior by throwing everything from plastic bottles to chairs at members of the Pacers.

The Pacers fought back. Several went into the stands to accost fans who had thrown things.

Fans continued to throw things and verbally accost members of the Pacers.

Referees called the game, which forced the Pacers to make their way through a gauntlet of angry fans who continued to throw objects despite pleas from Pistons coach Larry Brown. Players and team officials were showered with beer, soda and popcorn.

Acquired in the offseason, Jackson is new to this rivalry, which peaked with the Pistons defeating the Pacers in six physical games in last season's Eastern Conference finals.

He scored 13 points, including a 3-pointer and dunk less than 40 seconds apart that ended a rally by the Pistons and gave the Pacers a 93-79 lead with 3:52 to play.
Behoorlijk rellen dus
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
pi_23442025
Gaat lekker in Motown
pi_23443973
Fists were flying. So were cups, plastic bottles and even a chair in one of the ugliest NBA brawls ever -- and Indiana's Ron Artest was right in the middle of it.

Artest and Stephen Jackson charged into the stands and fought with fans in the final minute of their game against the Detroit Pistons on Friday night, and the brawl forced an early end to the Pacers' 97-82 win.

Officials stopped the game with 45.9 seconds remaining after pushing and shoving between the teams spilled into the stands once fans got involved by throwing things at the players near the scorer's table.

``It's the ugliest thing I've seen as a coach or player,'' said Pistons coach Larry Brown, who was in the middle of the confrontation, trying to break it up.

After several minutes of players fighting with fans in the stands, a chair, beer, ice, and popcorn were thrown at the Pacers as they made their way to the locker room in one of the scariest brawls in an NBA game.

``I felt like I was fighting for my life out there,'' Pacers coach Rick Carlisle said. ``I'm sorry the game had to end this way.''

The Palace announcer said the game was being stopped and pleaded with fans not to throw things.

About three hours following the startling finish, Auburn Hills police walked out of a television trailer with videotapes gathered from various media outlets.

Officers interviewed witnesses at the arena in suburban Detroit, and planned to talk to the players involved.

``We'll put it all together, take it to the Oakland County Prosecutors Office and have them review it and they'll decide if there are any charges,'' Auburn Hills Deputy Chief Jim Mynsberge said. ``I hope we can do it before Thanksgiving.''

Mynsberge added: ``At this time, we don't have any indication of major injuries.''

It all started when Detroit's Ben Wallace went in for a layup and was fouled hard by Artest from behind, and escalated when Artest stormed into the stands after being hit by a full cup.

After being fouled, Wallace wheeled around and pushed Artest in the face. The benches emptied and punches were thrown.


As the players continued shoving each other near center court and coaches tried to restore order, Artest sprawled out on his back on the scorer's table, looking relaxed.

Just when it appeared tempers had died down, Artest was struck by a cup and beverage thrown from the stands. He jumped up, and charged into the stands, throwing punches as he climbed over seats.

Fans were punching back, and Jackson and another teammate joined Artest in the melee.

``I was worried about Stephen Jackson and Artest, as silly as they were acting,'' Brown said.

Security personnel and ushers tried to break up the fighting. Former Pistons player Rick Mahorn, who was seated courtside as a Detroit radio analyst, tried to stop the brawl in the stands.

``The police investigation is ongoing and that's it,'' said Pistons spokesman Matt Dobek, who refused to further comment .

Detroit's Rasheed Wallace and Indiana's David Harrison were also in or near the stands. Both were trying to break up the fights.

Later, a man in a Pistons jersey approached Artest on the court, shouting at him. Artest punched him in the face, knocking the man to the floor before leaving the court. Artest was pulled away, and the fan charged back. Jermaine O'Neal stepped in and punched the man.

``The NBA is withholding comment until it can review the incident,'' NBA spokesman Tim Frank said.

Players from both teams left the arena without comment.

Quentin Richardson of the Phoenix Suns watched the brawl on television.

``I have never seen a fight like that in a game since I was in high school,'' he said. ``Man, there are going to be some lawsuits. You don't think some of those fans aren't going to want some NBA money?''

Lamar Odom of the Lakers saw it for the first time as he was being interviewed.

``Whoooo. When you see things like that, just think about what it takes for NBA players to go into a crowd,'' Odom said. ``Sometimes fans get kind of out of hand, but it must have taken a lot for NBA players to go into a crowd and start a fight.''

Police prevented reporters from crossing the loading dock to get to Indiana's locker room or the area where the Pacers' bus was located.

``I'm just embarrassed for our league and disappointed for our young people to see that,'' Brown said.

Artest has been involved in some bizarre situations, but his latest antics topped them all.

Earlier this month, he was benched for two games for asking Carlisle for time off because of a busy schedule that included promoting a soon-to-be released rap album.

Artest also destroyed television monitors at Madison Square Garden two years ago and missed the team flight to Game 6 of the Eastern Conference finals at Detroit last season.

He has proved to be as talented as he is unpredictable.

Before the contest was stopped, Artest had quite a game and the Pacers were dominating the defending NBA champions in their first meeting since the Eastern Conference finals.

Artest scored 17 of his 24 points in the first quarter and the Pacers led by 20 in the second. Detroit used a 9-0 outburst early in the fourth quarter to close within 82-77.

The Pacers put the game away when Austin Croshere and Jackson made 3-pointers on consecutive possessions to push their lead to 12 points with 4:31 left.

Despite the lopsided score in the final minute, most of the key players for both teams were still in the game.

The contest drew a capacity crowd of 22,076, but it had thinned toward the end of the game as the Pacers pulled away.

Richard Hamilton led the Pistons with 20 points.

Indiana (7-2) has the best record in the East and the Pistons fell to 4-4.

The Pacers' next game is Saturday night at home against Orlando. Detroit hosts Charlotte on Sunday

fimpjes
http://epsilon.applepics.com/50/userfiles/419edb94c833f.gif

http://www.imgbucket.com/63/boomshakalaka.jpg

http://media.holla-front.com/nbafight.wmv
pi_23444052
Maar wel gewonnen
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zaterdag 20 november 2004 @ 12:39:02 #246
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23444283
Wat een chaos
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_23444327
quote:
Op vrijdag 19 november 2004 21:16 schreef ScienceFriction het volgende:
Volgens mij ligt de salary cap ergens ronde 67 miljoen.
Ik dacht dat het een maximaal percentage was van het budget.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 20 november 2004 @ 12:42:56 #248
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23444343
Nou, bij the Pistons zullen wel een aantal spelers geschorst worden voor de rest van het seizoen
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_23444621
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 12:42 schreef popolon het volgende:
Nou, bij the Pistons zullen wel een aantal spelers geschorst worden voor de rest van het seizoen
Je bedoeld de Pacers maar het is niet te hopen dan is het seizoen meteen voorbij
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:04:49 #250
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23444713
ja ook, maar dit is om te janken, die piston supporter (wat doet ie daar op het veld?) die een rechtse direkte krijg

Dat ie nog opstaat is een wonder.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:07:39 #251
67205 Colplay
How you doin??
pi_23444765
Ik denk ook dat de Pacers spelers langer geschorst zullen worden dan de Pistonsspelers. Wat natuurlijk wel vaag zou zijn, omdat Ben Wallace de vechtpartij begon en de Pistonssupporters Artest met volle bekers bekogelden
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_23444854
Het begint natuurlijk bij de foul van Artest op Ben Wallace... Wallace reageert daarna erg overdreven, waarna alles uit de hand loopt.

De "mooiste klap" vind ik toch die running punch die Jermaine O'Neal geeft aan die dikke fan
pi_23444900
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:07 schreef Colplay het volgende:
Ik denk ook dat de Pacers spelers langer geschorst zullen worden dan de Pistonsspelers. Wat natuurlijk wel vaag zou zijn, omdat Ben Wallace de vechtpartij begon en de Pistonssupporters Artest met volle bekers bekogelden
De Pistons kunnen ook een enorme straf tegemoet zien vanwege het wangedrag van hun fans. Echt niet normaal wat je zag toen de wedstrijd was "afgelopen" en spelers van de Pacers door de spelerstunnel richting kleedkamer gingen.... De fans gooiden echt alles wat ze ook maar konden vinden in de richting vd spelers...
  zaterdag 20 november 2004 @ 13:23:56 #254
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_23445015
quote:
Dieptepunt in NBA-geschiedenis

AUBURN HILLS - Het wordt nu al het dieptepunt genoemd in de geschiedenis van de NBA. Vrijdagavond brak een enorme knokpartij uit tijdens de wedstrijd tussen kampioen Detroit Pistons en de Indiana Pacers in Auburn Hills, de thuishaven van de Pistons. Ron Artest en Stephen Jackson van de Pacers vlogen woedend Detroit-fans aan in de laatste minutt van de wedstrijd.

http://www.debasketballsitevannederland.nl/
Diep triest, de straffen zullen wel enorm worden.
pi_23445063
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 13:23 schreef -Hans- het volgende:

[..]

Diep triest, de straffen zullen wel enorm worden. :'(
Joh stel je niet zo aan zeg. Alsof de wereld vergaat.
Ik vind het wel schitterend om te zien eigenlijk.

En even het hele filmpje gekeken. Iedereen gooit gewoon zn hele lunchpakket naar die gasten toe.

[ Bericht 18% gewijzigd door Butra op 20-11-2004 13:38:18 ]
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:19:53 #256
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23446049
het schijnt dat officieel iedereen die de bank verlaat een schorsing tegemoet kan zien, volgens de regels


Tja, bizarre taferelen - waarom negeer je het publiek niet, of geef je ze een flinke middelvinger of een fuck you?

Mocht er nou een op het veld sprinten en je dan op je bek willen slaan, dan mag je wel uithalen, vind ik, en die persoon natuurlijk een flink stadionverbod
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:36:08 #257
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23446337
Ik zou geen ruzie willen hebben met een jermaine O'Neal of een Ben Wallace...
pi_23446378
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:19 schreef Reddiablo het volgende:
het schijnt dat officieel iedereen die de bank verlaat een schorsing tegemoet kan zien, volgens de regels


Tja, bizarre taferelen - waarom negeer je het publiek niet, of geef je ze een flinke middelvinger of een fuck you?

Mocht er nou een op het veld sprinten en je dan op je bek willen slaan, dan mag je wel uithalen, vind ik, en die persoon natuurlijk een flink stadionverbod
Als jij op je achterhoofd geraakt wordt dan ga je natuurlijk verhaal halen, zeker als je Ron Artest heet. Erg zonde dat zoiets gebeurt, maar wel jammer dat de slag van O'neal niet in de highlights van de dag zat .

Hopen dat het met een sisser afloopt en dat het gewoon schorsingen worden van 5-6 wedstrijden, anders raak je een van de meest interessante teams van dit jaar kwijt. Ben Wallace moet iig ook voor een aantal wedstrijden geschorst worden.

De pistons fans moeten een stadionverbod krijgen en een behoorlijke boete betalen, dit kan je gewoon niet maken.
pi_23446397
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:36 schreef Zwansen het volgende:
Ik zou geen ruzie willen hebben met een jermaine O'Neal of een Ben Wallace...
dat afschrikken staat dan ook letterlijk in hun taakomschrijving als center
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:47:47 #260
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23446553
Ik wil die beelden wel eens zien trouwens...

Seattle wint weer, Spurs ook weer en Wade deed het ook weer prima.
pi_23446657
De Kings beginnen ook een beetje te draaien.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zaterdag 20 november 2004 @ 14:54:19 #262
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23446668
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:47 schreef Zwansen het volgende:
Ik wil die beelden wel eens zien trouwens...
http://s2.yousendit.com/d(...)01AD3DD37C6D47723BA3
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:00:47 #263
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23446814
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 14:54 schreef popolon het volgende:

[..]

http://s2.yousendit.com/d(...)01AD3DD37C6D47723BA3
indien het werkt, bedankt!
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:07:27 #264
47470 -Hans-
Met pensioen
pi_23446951
Inderdaad, de link is nu helaas down.
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:08:39 #265
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23446980
Hij is bij mij nog aant downloaden.
pi_23447098
Hier is ook nog een iets korter filmpje.

http://www.freecollegefootball.com/media/fight2.wmv
  Trouwste user 2022 zaterdag 20 november 2004 @ 15:24:22 #267
7889 tong80
Spleenheup
pi_23447274
Tip CNN-sport zal het wel laten zien.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:24:59 #268
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23447286
OMG! Die Artest en Jackson mogen ze wat mij betreft levenslang schorsen!
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:26:30 #269
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_23447310
moet je 'ns kijken naar die Piston supporter op het veld die een volle rechtse krijgt
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:32:51 #270
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23447416
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:26 schreef popolon het volgende:
moet je 'ns kijken naar die Piston supporter op het veld die een volle rechtse krijgt
Ik dacht dat 'ie minstens knock out zou gaan, maar het viel mee
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zaterdag 20 november 2004 @ 15:35:19 #271
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23447465
Walace is ook een eikel! Hehe...
pi_23448345
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 15:24 schreef Zwansen het volgende:
OMG! Die Artest en Jackson mogen ze wat mij betreft levenslang schorsen!
Wat een overdreven reactie... nee die fans waren lekker bezig... Artest zal waarschijnlijk voor een wedstrijd of 10 geschorst worden, terwijl hij niet degene is die is begonnen (maar dus wel de zwaarste straf zal krijgen). O'Neal en Jones zijn wat dat betreft meer over de schreef gegaan dan Artest... Maar een levenlang schorsen... ptttt.... what's next? Die fans een levenslang stadionverbod?

De Pistons moeten zich ook schamen met zulk publiek en zo'n lakse security.
  Trouwste user 2022 zaterdag 20 november 2004 @ 16:32:41 #273
7889 tong80
Spleenheup
pi_23448517
De beelden zijn zo te zien op CNN.

Nu dus.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 20 november 2004 @ 16:34:17 #274
7889 tong80
Spleenheup
pi_23448549
Jezus wat een puinzooi.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_23449638


Wat een stel debielen. Wel mooi om te zien. Zullen zeker wel wat straffen violgen.
  zaterdag 20 november 2004 @ 17:35:30 #276
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_23449829
Fridaynight fightnight Vandaag de wedstrijd tussen de niet-vechtende teams Spurs@Celtics gezien. Celtics speelden 3 kwarten goed en daarna gingen de Spurs ff b-ballen. Viel me trouwens op de Payton best wel goed speelde en dat Piere weer goed speelde totdat het een echte pot werd.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_23450255
Toch erg jammer dat zo'n instituut als Boston Celtics zo ver is teruggezakt.
  zaterdag 20 november 2004 @ 18:18:01 #278
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23450647
I was at the game, It was definately interesting. Didnt really get to see much of it from the stands though, just all hell breaking loose. And Ben Wallace deserved a shot at Artest. It was hard cheapshot from behind with the Pacers up by 15. A foul like that is completely unneccesary. Also maybe you cant see it on the video, but when he was laying on the scorers bench, he ripped the announcers headste off and taunted the crowd via the sound system. That is what provoked such and outburst of hatred from the fans. Not that this exceuses the fans, but maybe adds a little more of an idea as to what actually happened. Also the guy who got attacked by Artest (who mowed down everybody in his way regarless of their innocence) didnt actually throw the beer. The guy in the white hat did. And the guy on the court who was punched by O'neill iirc wasnt even going after him he was just yelling at him. At least thats how it looked from my perspective.
On a side note, Indiana has been unhappy with Artest for some time. Considering that many athletes have a clause in their contract that allows them to be cut without compensation for instances like this, I dont thinks its hard to imagine Artest being out of a job.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_23451224
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 18:18 schreef Reddiablo het volgende
And the guy on the court who was punched by O'neill iirc wasnt even going after him he was just yelling at him. At least thats how it looked from my perspective.
Rule # 1 of the dog fight guide: you do not yell at a 6'10", 242 guy... I repeat: you do NOT yell at a guy who's about a feet taller than you...

Besides... what the hell deed die vette kneus on the court??? Hij kreeg een goeie ram omdat hij daar niet thuishoorde.
quote:
On a side note, Indiana has been unhappy with Artest for some time. Considering that many athletes have a clause in their contract that allows them to be cut without compensation for instances like this, I dont thinks its hard to imagine Artest being out of a job.
Laat Artest maar naar de Lakers gaan... kan hij mooi rap albums maken en Kobe helpen

Kobe & Artest... dat zou mij nou een mooie combinatie lijken...
  zaterdag 20 november 2004 @ 19:16:27 #280
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23452078
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 16:23 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Wat een overdreven reactie... nee die fans waren lekker bezig... Artest zal waarschijnlijk voor een wedstrijd of 10 geschorst worden, terwijl hij niet degene is die is begonnen (maar dus wel de zwaarste straf zal krijgen). O'Neal en Jones zijn wat dat betreft meer over de schreef gegaan dan Artest... Maar een levenlang schorsen... ptttt.... what's next? Die fans een levenslang stadionverbod?

De Pistons moeten zich ook schamen met zulk publiek en zo'n lakse security.
Was ook een overdreven reactie.

maar die jackson die vol op iemand begint te meppen die niet eens iets deed...
En die gast die op het veld staat kreeg toch een directe van Artest en later van Jackson, schandalig in mijn ogen. Tuurlijk ze vroegen erom maar als NBA speler moet je daar boven staan.
  zaterdag 20 november 2004 @ 19:19:17 #281
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_23452148
En Artest vorig jaar defensive player of the year, gisteravond kwam ie aardig offensive over.
pi_23454810
Tuurlijk had Artest zich koel moeten houden... hij krijgt miljoenen om zich koest te houden Maar ik begrijp ook wel dat er een punt komt waarop je je even verliest (in Artest's geval komt dat punt wat sneller).

Het is een beetje een blame game geworden... beetje de schuld afschuiven... Gelukkig hoef ik geen sancties uit te delen...

Basketbrawl... leuke sport
pi_23457630
De spelers in het publiek voor de rest van het seizoen schorsen. Pistons tien wedstrijden zonder publiek
pi_23457709
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 22:58 schreef the.big.ticket het volgende:
De spelers in het publiek voor de rest van het seizoen schorsen. Pistons tien wedstrijden zonder publiek
Op basis van welke precedenten kom je tot deze merkwaardige uitspraak? Welk vergelijkend materiaal heb jij gebruikt en welke NBA regels heb jij er op nageslagen? Waar baseer jij die strafmaat op zodat deze voor alle betrokken spelers hetzelfde is?
pi_23457816
IK heb twee videos uitgebreid gekeken en daar mijn eigen conclusies aan getrokken.
pi_23457838
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 23:05 schreef the.big.ticket het volgende:
IK heb twee videos uitgebreid gekeken en daar mijn eigen conclusies aan getrokken.
Housewife Hussies 1 & 2?
pi_23457867
quote:
Deze spelers moeten sowieso voor de rest van het seizoen geschorst worden. Ik heb het eerste filmpje gekeken en die fan die neer werd geslagen toen die het veld op kwam, dat sloeg nergens op. Artest had gewoon weg kunnen lopen en de security met die gozer kunnen laten bezig houden. Maar nee, hij gaat er gewoon vol op slaan.

Verder de Pistons 10 wedstrijden zonder thuispubliek laten spelen. Publiek dat zich zo gedraagt verdient dat niet.

Ook Tinsley die als een dwaas met zon bak terug komt moeten ze schorsen. Dan spoor je dus echt niet als PROFESSIONELE basketbal speler.

Die NBA-spelers moeten beter weten. Ze zijn zogenaamde professionals en horen zich ook zo te gedragen. Daarnaast zijn ze een voorbeeldfunctie. Ik hoop dat de NBA dit team echt zwaar straft.

Die spelers hadden niks te zoeken tussen het publiek. Toen die beker in het gezicht kwam, was het aan de politie/security om daar wat aan te doen, niet aan de spelers zelf. Doordat zij nu zelf de tribune op gingen overschreden zij een grens, waardoor het hele stadion betrokken werd.
quote:
Ja nadat het eenmaal gigantisch geescaleerd was zag het er heel erg bedreigend uit allemaal.

Je kan deze gebeurtenis volgens mij in een aantal fases indelen.

1) de fout van Artest op Wallace. Harde fout, maar niet super ernstig, gebeurt vaker in de NBA.

2) de reactie van Wallace. Overdreven reactie, het komt tot een confrontatie tussen beide teams. Alles wordt gesust en Wallace wordt eruit gestuurd.

3) de beker in het gezicht. Belachelijke actie van die fan. Ik kan me een wedstrijd bij het baseball herinneren waar er een fan het veld op kwam en de coach aanviel. Dit vind ik een soortgelijke actie. Politie/security moet hier ingrijpen en de fan verwijderen. Eventueel kan de wedstrijd daarna stilgelegd worden, kunnen de spelers de lockerroom in en kan eventueel na een bezinningsperiode de wedstrijd hervat of gestaakt worden.

4) Artest gaat het publiek in. Onmogelijke actie voor een professional. In de NBA is er mijn inziens duidelijk een soort grens aanwezig tussen op en naast het veld. Spelers bemoeien zich niet met het publiek en het publiek waagt zich niet op het veld. Doordat Artest het publiek in gaat, overschrijdt hij deze grens. Hij keert zich tegen "het publiek" en "het publiek" reageert. Hierdoor loopt het helemaal uit de hand. Alle grenzen verdwijnen en alles lijkt geoorloofd.

5) Totale chaos. Spelers springen Artest achterna. Ordinaire matpartijen ontstaan en het escaleert meer en meer. Allemaal onnodig als Artest dit aan security had overgelaten. Bovendien moeten deze spelers zelf ook beter weten. Zij hadden Artest weg moeten sleuren naar de lockerroom in plaats van mee te vechten. Ook dit heeft een reactie op "het publiek". Als Artest "geholpen" gaat worden, dan komen er in het publiek ook dwazen in actie die komen "helpen".

6) Vervolg? Het is nu aan de NBA om te bepalen waar zij grenzen stellen. Het signaal naar de spelers moet duidelijk zijn. Hierop moeten de zwaarste straffen staan die de NBA uit kan delen. Daarnaast moet er een signaal naar de fans zijn. Het moet duidelijk zijn, dat het gedrag van het publiek echt niet kan. Die grens die er was tussen het veld en het publiek moet hersteld worden, anders zullen fans zich steeds meer op deze manier in de strijd mengen.
Op basis van deze gedachten kom ik tot die merkwaardige uitspraak. (zijn posts van mij op een ander forum, een aantal zal ze misschien wel al gelezen hebben)
pi_23458201
Redelijk goede analyse Hulde

Alleen om de spelers nou zoveel wedstrijden (een seizoen) te gaan schorsen? 10-15 wedstrijden (wordt genoemd) schorsen zou al erg zwaar zijn. Als je een seizoensschorsing geeft dan leg je alle consequenties bij de spelers, terwijl de fans, de pistonsorganisatie (security) ook zeer gefaald hebben.

Ook vanuit zakelijk oogpunt zou het niet slim zijn. De Pacers zouden volgens jouw analyse sowieso Artest en O'Neal kwijtraken voor het gehele seizoen en ze zouden de playoffs wel kunnen vergeten... Op die manier kunnen de Pacers de playoffs wel vergeten. De Pistons zouden het zonder Wallace ook moeilijk krijgen. Het gevolg is dat de balance of power nog meer doorslaat richting het westen en zeker de NBA Finals zouden a total bust worden. Immers, korte serie = weinig adverteerders = weinig geld = unhappy Stern (Spurs - Nets finals in 2003 bijv.)
pi_23458450
Waar ik me ook in zou kunnen vinden zou Artest voor de rest van het seizoen zijn, en dan O'Neal en Jackson tot het Allstar-weekend.

Vergeet niet dat Sprewell toen hij zijn coach aanviel ook voor het seizoen geschorst werd...
pi_23458561
overigens heeft de NBA al maatregelen genomen:
quote:
NEW YORK, Nov. 20 -- NBA Commissioner David Stern issued the following statement today:
“The events at last night’s game were shocking, repulsive and inexcusable -- a humiliation for everyone associated with the NBA. This demonstrates why our players must not enter the stands whatever the provocation or poisonous behavior of people attending the games. Our investigation is ongoing and I expect it to be completed by tomorrow evening.

The NBA has taken the following actions, effective immediately:

1. Indiana players Ron Artest, Stephen Jackson and Jermaine O’Neal are suspended indefinitely, the length to be determined upon completion of the investigation.

2. Detroit player Ben Wallace is suspended indefinitely, the length to be determined upon completion of the investigation.

3. Review of rules and procedures relating to altercations and security have been undertaken so that fans can continue to attend our games unthreatened by events such as the ones that occurred last night.”
  zondag 21 november 2004 @ 00:00:01 #291
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23459199
"Verder de Pistons 10 wedstrijden zonder thuispubliek laten spelen. Publiek dat zich zo gedraagt verdient dat niet."


Hoe haal je dit godverdomme in je hoofd???? Die 20.000 brave fans die hier de dupe van zijn dan???????
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zondag 21 november 2004 @ 00:00:50 #292
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_23459224
yay, Ben Wallace in m'n fantasy team - daar gaat mijn top center
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_23459828
quote:
Op zondag 21 november 2004 00:00 schreef Reddiablo het volgende:
"Verder de Pistons 10 wedstrijden zonder thuispubliek laten spelen. Publiek dat zich zo gedraagt verdient dat niet."


Hoe haal je dit godverdomme in je hoofd???? Die 20.000 brave fans die hier de dupe van zijn dan???????
Het gaat erom dat de Pistons hun security niet in orde hebben. Dan zullen ze op de blaren moeten zitten. Zou ook op neutraal terrein gespeeld kunnen worden. Die fans vond ik trouwens niet echt braaf bij de Pistons. Het signaal naar de fans moet in ieder geval duidelijk zijn, dat dit gedrag niet door de beugel kan.

Ik zie de NBA zo'n maatregel overigens ook niet nemen hoor. Daar zijn ze inmiddels veel te commercieel voor.

Je hebt trouwens je Nederlands weer teruggevonden zie ik?
pi_23461439
gvd, spelen de pacers maar met een line-up van 7 spelers totaal, waarvan allemaal speler die normaal de positie 8 tm 13 in het team hebben
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_23461481
quote:
Op zondag 21 november 2004 02:21 schreef F1Bas het volgende:
gvd, spelen de pacers maar met een line-up van 7 spelers totaal, waarvan allemaal speler die normaal de positie 8 tm 13 in het team hebben
En nog staan ze voor 12-8
pi_23461493
Leuk als ze in foutenlast komen
pi_23461848
omg, starting point guard geblesseerd, ze spelen vandaag met 6 man

en bij rust staat het 46-44
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_23462280
80-78 achter met 37 seconden op de klok
pi_23462320
quote:
Op zondag 21 november 2004 04:16 schreef the.big.ticket het volgende:
80-78 achter met 37 seconden op de klok
84-83 met nog 6 seconden de spelen
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_23462341
Helaas verloren
pi_23462342
86-83 verloren, met maar 6 speler waarvan 2 rookies, 1 2de jaars, 2 spelers met ruime ervaring en een derde jaars, klasse jongen. GO PACERS.

Maar goed dit seizoen is nu al zo goed als over met zo weinig spelers en al je sterren voorlopig geschorst
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')