abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 september 2004 @ 15:34:41 #101
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21804594
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:28 schreef amornl87 het volgende:

[..]

Ik weet van mezelf niet of ik dat zoek?
Is er iets waarvan je wel weet dat je het zoekt?
  dinsdag 7 september 2004 @ 17:19:28 #102
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_21806825
Wat bedoel je met spirituele diepgang?

Zweverig gedoe over wat er zou kunnen zijn?
Dat is er idd niet in satanisme.

Echter het ontwikkelen van de eigen geest is een vereiste voor de satanist.
Filosofie draagt bij aan spirituele diepgang, lijkt mij
Kunst zonder trein.
pi_21808842
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

Is er iets waarvan je wel weet dat je het zoekt?
hoe bedoel je dat op een beledigende manier of meer een aan-het-denken-zetten manier?
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_21808933
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 17:19 schreef Mr.Zed het volgende:
Wat bedoel je met spirituele diepgang?

Zweverig gedoe over wat er zou kunnen zijn?
Dat is er idd niet in satanisme.

Echter het ontwikkelen van de eigen geest is een vereiste voor de satanist.
Filosofie draagt bij aan spirituele diepgang, lijkt mij
je komt op mij een beetje over als een 'hard' iemand. Filosofie draagt bij aan spirituele diepgang. Maar ik heb het meer over stilheid in jezelf, in jezelf zoeken op een pure manier, waarin je in je hart dinge op een rijtje zet. Van een geest ontwikkelen krijg je juist geen rust lijkt mij. Je hebt he niet nodig, maar het is wel extra goed voor je leve dnk ik
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_21813597
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 15:28 schreef amornl87 het volgende:

[..]

ik bedoelde dat je als je stopt met vooruitgaan(=stoppen), je moet altijd probere vooruit te gaan, zodra een mens geen wensen/behoeftes meer heeft(ook als je al geluk ben) dan is dat een slechte zaak. En satanisme heeft inderdaad weinig spirituele diepgang. Ik weet van mezelf niet of ik dat zoek?
boedisten zeggen juist dat wensen/behoeftes alleen maar ellende brengt, bij hun haal je verlichting door geen wensen meer te hebben want dan ben je gelukkig (zonder wensen). Zelf spreekt dat me juist aan... maargoed, dat is mijn visie.

Zelf denk ik dat als je satanisme als leidraad neemt je toch op zoek ben naar een filosofie die je aanspreekt en zo dus eigenlijk een spiritueel pad zoekt, anders wordt je wel humanist ofzo. Maar je groeit ook in je visie, ik zag het ook niet zo erg toen ik met satanisme bezig was. Als dit precies is wat je zoekt moet je het vooral volgen (zolang je maar geen mensen pijn doet), maar als je kritisch naar de leer kijkt zal je nog wel zwakke punten vinden die mijn te erg tegen stonden, dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dit ook voor jou geld.
pi_21813747
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 17:19 schreef Mr.Zed het volgende:
Wat bedoel je met spirituele diepgang?

Zweverig gedoe over wat er zou kunnen zijn?
Dat is er idd niet in satanisme.

Echter het ontwikkelen van de eigen geest is een vereiste voor de satanist.
Filosofie draagt bij aan spirituele diepgang, lijkt mij
haha, wat is denk je filosofie.... het zijn allemaal kijken op de werkelijkheid (over wat zou kunnen zijn). Als je dat al zweverig gedoe noemt dan moet je maar niet natuurkunde gaan volgen want dat is in jou ogen dan ook zweverig

En dat dat niet in satanisme is dan kom je aardig bedrogen uit, satanisme bestaat voor een groot deel uit rituelen... en als je iets wel niet zweverige kan noemen is dat het wel. De meeste satanisten zijn ook niet alleen bezig met Lavey dingen maar ook met Crowley en Dee enzo wat gewoon magie is (ook behoorlijk zweverig).
  woensdag 8 september 2004 @ 17:51:02 #107
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_21823414
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:19 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

haha, wat is denk je filosofie.... het zijn allemaal kijken op de werkelijkheid (over wat zou kunnen zijn). Als je dat al zweverig gedoe noemt dan moet je maar niet natuurkunde gaan volgen want dat is in jou ogen dan ook zweverig

En dat dat niet in satanisme is dan kom je aardig bedrogen uit, satanisme bestaat voor een groot deel uit rituelen... en als je iets wel niet zweverige kan noemen is dat het wel. De meeste satanisten zijn ook niet alleen bezig met Lavey dingen maar ook met Crowley en Dee enzo wat gewoon magie is (ook behoorlijk zweverig).
Ik heb filosofie niet zweverig genoemd.
Mijn kijk op natuurkunde is nog niet ter sprake geweest.
De rituelen hebben weinig van doen met de satanische leer, ze zijn slechts een mogelijke uitlaatklep (dit wil ik later evt wel verduidelijken)
De meeste satanisten ken ik niet (ik heb trouwens geen idee hoeveel er zijn).
Kunst zonder trein.
pi_21824985
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:12 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

boedisten zeggen juist dat wensen/behoeftes alleen maar ellende brengt, bij hun haal je verlichting door geen wensen meer te hebben want dan ben je gelukkig (zonder wensen). Zelf spreekt dat me juist aan... maargoed, dat is mijn visie.

Zelf denk ik dat als je satanisme als leidraad neemt je toch op zoek ben naar een filosofie die je aanspreekt en zo dus eigenlijk een spiritueel pad zoekt, anders wordt je wel humanist ofzo. Maar je groeit ook in je visie, ik zag het ook niet zo erg toen ik met satanisme bezig was. Als dit precies is wat je zoekt moet je het vooral volgen (zolang je maar geen mensen pijn doet), maar als je kritisch naar de leer kijkt zal je nog wel zwakke punten vinden die mijn te erg tegen stonden, dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dit ook voor jou geld.
ik zoek geen leidraad of religie waarin ik wil zitte, ik vond dat het satanisme standpunten bevestigde waarvan ik zelf nog niet achter was gekome dat ik ze had. Maar ik weet niet van mezelf of ik een spiritueel pad zoek(hoe kom je daar achter). Kmaak ik mn eigen soort geloof wat aangepast is volgens het satanisme. Ik denk dat ik wil gelove in muziek en cultuur,mezelf, eigen (basis)levenskennis. Dat ik daar mijn geloof vandaan haal. En daarnaast satanisme als de meninge die ik ook (grotendeels) deel.
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_21825089
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 22:12 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Maar je groeit ook in je visie, ik zag het ook niet zo erg toen ik met satanisme bezig was. Als dit precies is wat je zoekt moet je het vooral volgen , maar als je kritisch naar de leer kijkt zal je nog wel zwakke punten vinden die mijn te erg tegen stonden, dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dit ook voor jou geld.
jij hebt dus kritisch naar de leer gekeke en je hebt er kennis van. Wat is dan echt de inhoud van het satanisme (behalve die 21 punte enzo ) , wat zijn de kennis en regels waar je achter kunt gaan kome zodra je het hebt bestudeerd een beetje? Ik heb de indruk dat satanisme een levenswijze is die je ZELF moet invullen en kleur geven. Muziek en acitiviteiten houde dan je eigen geloof in het satanisme levend. die indruk heb ik nu.

Fijn als je op beide van mn reacties zou reagere,
doeg
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_21825417
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:51 schreef Mr.Zed het volgende:

De rituelen hebben weinig van doen met de satanische leer, ze zijn slechts een mogelijke uitlaatklep (dit wil ik later evt wel verduidelijken)
De meeste satanisten ken ik niet (ik heb trouwens geen idee hoeveel er zijn).
die hebben weinig te maken met satanische leer? heb jij de satanische bijbel weleens gelezen? het laatste gedeelte zijn allemaal rituelen?!
pi_21825705
quote:
Op woensdag 8 september 2004 20:48 schreef amornl87 het volgende:

[..]

jij hebt dus kritisch naar de leer gekeke en je hebt er kennis van. Wat is dan echt de inhoud van het satanisme (behalve die 21 punte enzo ) , wat zijn de kennis en regels waar je achter kunt gaan kome zodra je het hebt bestudeerd een beetje? Ik heb de indruk dat satanisme een levenswijze is die je ZELF moet invullen en kleur geven. Muziek en acitiviteiten houde dan je eigen geloof in het satanisme levend. die indruk heb ik nu.

Fijn als je op beide van mn reacties zou reagere,
doeg
je hebt de 9 Satanic Statements en nog de 11Satanic Rules of the Earth, dat is de kern. Als je interesse daar echt ligt moet je maar de satanic bible kopen. Daar wordt redelijk kort uitgelegd wat het allemaal inhoud (zo dik is die niet).

En op je andere vraag, als je geen spiritueel pad zoekt, waarom zoek je dan toch een filosofie die je leven beschrijft? dan kan je toch net zo goed er geen religie aan hangen, houd je ook veel flexibeler want je hoeft niet aan allemaal regeltjes te houden van de groep waarbij je bij wilt horen...
pi_21825847
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:10 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

je hebt de 9 Satanic Statements en nog de 11Satanic Rules of the Earth, dat is de kern. Als je interesse daar echt ligt moet je maar de satanic bible kopen. Daar wordt redelijk kort uitgelegd wat het allemaal inhoud (zo dik is die niet).

En op je andere vraag, als je geen spiritueel pad zoekt, waarom zoek je dan toch een filosofie die je leven beschrijft? dan kan je toch net zo goed er geen religie aan hangen, houd je ook veel flexibeler want je hoeft niet aan allemaal regeltjes te houden van de groep waarbij je bij wilt horen...
huh??? lees nog eens mn vraag, je beantwoord 'vrage' die ik niet stel.
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_21826180
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:16 schreef amornl87 het volgende:

[..]

huh??? lees nog eens mn vraag, je beantwoord 'vrage' die ik niet stel.
ik kan toch niet antwoorden of jij een spiritueel pad zoekt of niet? dat moet je zelf doen

p.s. je moet toch is leren om je woorden goed af te maken, zo geef niet echt een intelligente indruk
  donderdag 9 september 2004 @ 14:11:31 #114
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_21838383
quote:
Op woensdag 8 september 2004 21:00 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

die hebben weinig te maken met satanische leer? heb jij de satanische bijbel weleens gelezen? het laatste gedeelte zijn allemaal rituelen?!
Dat klopt, er staat in diezelfde bijbel ook, dat die rituelen niet noodzakelijk zijn én dat je, áls je al rituelen wilt gaan houden, je beter zelf kunt verzinnen hoe je dat dan moet gaan doen.
Maw dat laatste deel zijn ideën om je op weg te helpen, als jij rituelen wilt gaan houden.
Kunst zonder trein.
pi_21865230
quote:
Op donderdag 9 september 2004 14:11 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

Dat klopt, er staat in diezelfde bijbel ook, dat die rituelen niet noodzakelijk zijn én dat je, áls je al rituelen wilt gaan houden, je beter zelf kunt verzinnen hoe je dat dan moet gaan doen.
Maw dat laatste deel zijn ideën om je op weg te helpen, als jij rituelen wilt gaan houden.
klopt dat dat er in staat maar zonder die rituelen blijft er nog maar een slap aftreksel van verschillende filosofische stromingen over... en als het echt niet belangrijk was, waarom zou LaVey het tweede boek dat hij schreef helemaal daarover laten gaan?
  zaterdag 11 september 2004 @ 04:07:13 #116
97955 Axioma
ik denk tegendraads mee
pi_21875347
@ Etter: Duidelijk een houding waaruit wijsheid blijkt.

TS, Etter beantwoord eigelijk een onderliggende vraag die je zelf zou moeten stellen. Als jij jezelf herkent in bepaalde stellingen, wat belet je dan om gewoon daar naar te handelen? Hier is geen satanisme (of andere religie) voor nodig. Je bent dan al goed bezig. Voor de eerder genoemde "diepgang" ben je inderdaad beter af bij filosofen: zij zoeken juist aktief naar antwoorden, terwijl de meeste geloven juist claimen de antwoorden te hebben, en daarmee dus kritisch denken ontmoedigen. Dat is althans wat ik altijd bij extreem gelovige mensen merk.

Verder heb ik geen leuke links in de aanbieding, maar het lezen van hun bijbel lijkt me toch efficienter dan een uitreksel/mening van een volgeling te lezen, teneinde een goed begrip van het satanisme te vormen...
- Live Life Live -
Een axioma is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet te bewijzen, maar als grondslag aanvaarde stelling; een axioma kan als zelf als bewijs voor andere stellingen dienen.
pi_21878398
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 04:07 schreef Axioma het volgende:
@ Etter: Duidelijk een houding waaruit wijsheid blijkt.

TS, Etter beantwoord eigelijk een onderliggende vraag die je zelf zou moeten stellen. Als jij jezelf herkent in bepaalde stellingen, wat belet je dan om gewoon daar naar te handelen? Hier is geen satanisme (of andere religie) voor nodig. Je bent dan al goed bezig. Voor de eerder genoemde "diepgang" ben je inderdaad beter af bij filosofen: zij zoeken juist aktief naar antwoorden, terwijl de meeste geloven juist claimen de antwoorden te hebben, en daarmee dus kritisch denken ontmoedigen. Dat is althans wat ik altijd bij extreem gelovige mensen merk.

Verder heb ik geen leuke links in de aanbieding, maar het lezen van hun bijbel lijkt me toch efficienter dan een uitreksel/mening van een volgeling te lezen, teneinde een goed begrip van het satanisme te vormen...
@ Axioma: Duidelijk een houding waaruit wijsheid blijkt.

Ik vind het interessant dat het satanisme zo een mening heeft van de elite. Mischien zeggen veel mensen deze meningen ook te vinde, maar er echt naar leven en echt doen, dat zie ik niet zo vaak hoor

Mischien zijn er dan ook andere dingen hierbinnen waarin ik mezelf kan 'herontdekken'. Je moet de bomen door het bos blijven zien. Ik ben continue mezelf bezig te herontdekken en 'refreshen'. . Als ik dan verder dieper in het satanisme zou grave, zou ik andere dingen kunnen vinden, van een soort gelijke waarde voor mij.

Hoezo zou ik betervoor 'diepgang' af zijn bij filosofen? Kan je dat een beetje uitleggen? Ik dacht dat het satanisme juist het actieve denken aanmoedigt. Dat is wat ik er grotendeels zo interesant aan vind.

Hoe dat hier op al deze sites wordt opgeschreven, lijken mij ook niet echte satanisten.
Ik ga voor het 'echte' satanisme.

Hoe dat hier op al deze sites wordt opgeschreven, lijken mij ook niet echte satanisten.
Ik ga voor het 'echte' satanisme. En omdat ik deze meningen zeg maar deel, lijkt de rest van het satanisme ook automatisch interessant voor mij.

Je hebt gelijk wat betreft dat ik het allemaal zelf wel kan bedenken en dat ik daar geen isme bij nodig heb. Maar ik denk dat ik zelf al die (onbewuste) meningen niet zelf kan verzinnen. Zo kunnen ze naar boven komen.Maar nodig heb ik het denk ik niet, maar zo kan het wel een stuk sneller gaan
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  zondag 12 september 2004 @ 01:25:22 #118
97955 Axioma
ik denk tegendraads mee
pi_21892816
quote:
Ik vind het interessant dat het satanisme zo een mening heeft van de elite. Mischien zeggen veel mensen deze meningen ook te vinde, maar er echt naar leven en echt doen, dat zie ik niet zo vaak hoor

Tsja het naar de letter naleven van dergelijke geboden lijkt me ook verdomd lastig, zoals Alicey al eerder aangaf. Net zoals de meeste goede voornemens van mensen...
quote:
Hoezo zou ik betervoor 'diepgang' af zijn bij filosofen? Kan je dat een beetje uitleggen? Ik dacht dat het satanisme juist het actieve denken aanmoedigt. Dat is wat ik er grotendeels zo interesant aan vind.

Lastig om hierop te antwoorden .

Laat ik het toch maar proberen: Uit de satanic statements(of Humanisme) blijkt bijvoorbeeld dat je andere mensen in hun waarde moet laten, zolang ze jou niet lastig vallen. Een heel algemene bewering die denk ik maar weinig zullen tegenspreken. Maar als je naar je eigen leven kijkt zul je zien dat je dat (hopelijk) op dit moment al gewoon doet. Daar zijn hun statements dus niet voor nodig geweest. Ik denk, en dit is tricky want ik ben zelf geen "kenner" o.i.d., dat het satanisme ook niet veel verder zullen gaan dan het neerzetten van dergelijke waarden en deze via verhalen, rituelen, redeneringen en andere voorbeelden zullen proberen te verhelderen (net als de bijbel doet?).
Dus met het idee dat ze actief denken aanmoedigen denk ik dat ze je daarom ook in de praktijk aansporen dit ZELF te doen.

Filosofie ligt als studie erg dicht tegen theologie aan. Maar waar theologen mensen helpen met godsdienstige, levensbeschouwelijke en ethische vragen om te gaan, gaat het bij filosofie om het volgende [ik quote even uit een studiegids]:
quote:
Filosofie
Niet vragen beantwoorden, maar bij antwoorden vragen stellen...
Hoe denkt de mens over zichzelf? Hoe betrouwbaar is onze alledaagse en wetenschappelijke kennis? Hoe kun je morele problemen verhelderen? Wat is de relatie tussen het individu en de samenleving? In de filosofie gaat het om vragen die betrekking hebben op fundamentele kwesties over de werkelijkheid, de natuur, mensen, de maatschappij en de wetenschap.
Oftewel dit zijn mensen die zich zelf met dat aktieve denken bezighouden. Door te lezen wat zij bedacht hebben kun je, zoals je zelf aangeeft sneller gedachten en meningen ervaren.

Is dit een voldoende bevredigend antwoord?
- Live Life Live -
Een axioma is in de wiskunde en logica sinds Euclides en Aristoteles een niet te bewijzen, maar als grondslag aanvaarde stelling; een axioma kan als zelf als bewijs voor andere stellingen dienen.
  zondag 12 september 2004 @ 23:31:05 #119
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21914370
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 22:11 schreef amornl87 het volgende:

[..]

wat een satanistische uitspraak.
Denk er eens over na... Woorden hebben zo hun betekenissen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 12 september 2004 @ 23:38:21 #120
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21914551
quote:
Op maandag 6 september 2004 17:43 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

De satanist is geen übermensch, hij streeft ernaar er een te worden.
De nietzschiaanse Übermensch dacht zich middels deconstructie vrij van opgelegde waarden, rituelen en vanzelfsprekendheden. Vervolgens kwam hij erachter dat hij zichzelf nieuwe verbondenheden diende te scheppen teneinde iets van zingeving te kunnen beleven. De Satanist zoekt juist de alleingang en treft daardoor de kilte.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 13 september 2004 @ 13:33:10 #121
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_21921885
Door een tijdje alleen te wandelen leert men zichzelf het beste kennen.
Vervolgens kan men ook beter bepalen met welk soort mens men het beste contact kan onderhouden.
Satanisme is (voor mij) een goede basis voor de levenskunst.
Kunst zonder trein.
pi_21975130
ik ben vandaag naar de american bookstore geweest en heb de satanic bible doorgebladerd,

ik vind het maar een kutboek

ik vind het maar een gefrustreerd mannetje, hij praat over dingen zoals 'enemies'

'hate your enemies with all your heart' etc. Het interesseert me niet zo meer

het satanisme heeft trouwens wel iets weg van Niccolo Machiavelli

lelijke vent trouwens die anton
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_21976401
quote:
Op woensdag 15 september 2004 18:59 schreef amornl87 het volgende:
ik ben vandaag naar de american bookstore geweest en heb de satanic bible doorgebladerd,

ik vind het maar een kutboek

ik vind het maar een gefrustreerd mannetje, hij praat over dingen zoals 'enemies'

'hate your enemies with all your heart' etc. Het interesseert me niet zo meer

het satanisme heeft trouwens wel iets weg van Niccolo Machiavelli

lelijke vent trouwens die anton
haha, je moet niet zo snel oordelen alleen op enkele zinnen, zitten best aardige dingen in.

en dat van 'enemies' slaat op dat je als iemand jou pijn doet je het terug mag doen met al je kracht.... maargoed zo heb je alleen een geweldspiraal maar de meeste mensen doen dat wel.
  donderdag 16 september 2004 @ 13:02:22 #124
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21991425
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:33 schreef Mr.Zed het volgende:
Door een tijdje alleen te wandelen leert men zichzelf het beste kennen.
Vervolgens kan men ook beter bepalen met welk soort mens men het beste contact kan onderhouden.
Satanisme is (voor mij) een goede basis voor de levenskunst.
Doe wat je wilt werkt naar mijn idee slechts goed uit voor mensen die zichzelf niet alleen weten aan te zetten tot activiteiten maar die zichzelf ook weten te beperken. Satanisme lijkt voor mij op een cultuur van het sterke. Wat niet sterk is valt af en dat is voor hen dan bijzonder jammer. Volgens mij kun je met dergelijke harteloosheid geen samenleving opbouwen maar ontstaat er hooguit een jungle. Prima voor de ras overlevers, de rest wordt opgevreten... Het staat natuurlijk ieder vrij om op basis van eigen overwegingen te kiezen voor het soort samenleven dat hij of zij wenst te bevorderen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  donderdag 16 september 2004 @ 13:07:21 #125
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_21991530
quote:
Op woensdag 15 september 2004 18:59 schreef amornl87 het volgende:
ik ben vandaag naar de american bookstore geweest en heb de satanic bible doorgebladerd,

ik vind het maar een kutboek

ik vind het maar een gefrustreerd mannetje, hij praat over dingen zoals 'enemies'

'hate your enemies with all your heart' etc. Het interesseert me niet zo meer

het satanisme heeft trouwens wel iets weg van Niccolo Machiavelli

lelijke vent trouwens die anton
TS weet na het lezen van een paar zinnetjes een boek te beoordelen
De vragen van TS zijn daarmee beantwoord.
Kunst zonder trein.
  donderdag 16 september 2004 @ 13:16:15 #126
62583 RigorMortis
Ik ben een fokker.
pi_21991752
Tip voor amornl87 - - > goegel

[ Bericht 56% gewijzigd door RigorMortis op 16-09-2004 13:31:46 ]
  donderdag 16 september 2004 @ 13:18:03 #127
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_21991784
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:02 schreef sjun het volgende:

[..]

Doe wat je wilt werkt naar mijn idee slechts goed uit voor mensen die zichzelf niet alleen weten aan te zetten tot activiteiten maar die zichzelf ook weten te beperken. Satanisme lijkt voor mij op een cultuur van het sterke. Wat niet sterk is valt af en dat is voor hen dan bijzonder jammer. Volgens mij kun je met dergelijke harteloosheid geen samenleving opbouwen maar ontstaat er hooguit een jungle. Prima voor de ras overlevers, de rest wordt opgevreten... Het staat natuurlijk ieder vrij om op basis van eigen overwegingen te kiezen voor het soort samenleven dat hij of zij wenst te bevorderen.
Er staat duidelijk in TSB dat luiheid een zonde is, dat streven naar meer/beter belangrijk is.
Dat is voor mij het belangrijkste fundament.
Ik moet mijzelf groter, sterker, beter maken (immers, de zwakken vallen af...)
Ik ben dus ook in de veronderstelling dat door de waarschuwing dat zwakken af zullen vallen, mensen gemotiveerd raken sterker te worden.
Zo'n samenleving wil ik best bevorderen.

Let wel... iemand in een rolstoel kan geestelijk zeer sterk zijn.
Deze zal dus niet afvallen.

De écht sterken zijn niet diegenen die sterk geboren zijn, maar diegenen die dat door motivatie en wilskracht geworden zijn.
Kunst zonder trein.
  donderdag 16 september 2004 @ 13:21:46 #128
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_21991867
Iemand die de hele dag in een rolstoel zit te kwijlen, bewijst zijn (wils)kracht, door te slikken als er voedsel op zijn tong wordt gelegd.
Iemand die goed van lijf en leden is en zit te klagen dat hij werkeloos is, terwijl er overal winkelpersoneel gevraagd wordt is een stuk zwakker.
Kunst zonder trein.
pi_22237424
quote:
Op donderdag 16 september 2004 13:21 schreef Mr.Zed het volgende:
Iemand die de hele dag in een rolstoel zit te kwijlen, bewijst zijn (wils)kracht, door te slikken als er voedsel op zijn tong wordt gelegd.
Iemand die goed van lijf en leden is en zit te klagen dat hij werkeloos is, terwijl er overal winkelpersoneel gevraagd wordt is een stuk zwakker.
wat een rare gedachtengang heb jij? heb je soms een boom op je balkon staan?

de mensen die niks doen en geen wilskracht hebben, worden vanzelf depressief.
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  maandag 27 september 2004 @ 15:46:05 #130
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_22237622
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 18:46 schreef amornl87 het volgende:

[..]

hoe bedoel je dat op een beledigende manier of meer een aan-het-denken-zetten manier?
Op een aan-het-denken-zetten-manier.. Wat zoek je namelijk precies?
pi_22238008
quote:
Op maandag 27 september 2004 15:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Op een aan-het-denken-zetten-manier.. Wat zoek je namelijk precies?
altijd vooruitgang.

altijd vooruitgang, nooit achteruitgang,stilstaan is ook achteruitgang
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_41011593
Het satanisme heeft behoorlijk goede punten vind ik.

Ik zie mijzelf als atheïst/humanist, ik sluit een 'god' niet uit maar in principe geloof ik er niet in.

De meeste zaken aangaande het satanisme spreken mij aan, ik heb alleen moeite
met de verheerlijking van het ego van de mens, het alleen met zichzelf bezig zijn.

Het streven naar maximale ego-bevrediging, desnoods over de rug van een ander,
dat zint me niet.

Om deze reden zie ik mezelf geen satanist worden.

De rest van de punten: niets dan hulde!
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:56:40 #133
36311 Pinobot
Te lui voor een echte religie.
pi_41016200
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 18:41 schreef amornl87 het volgende:
Hij/zij heeft een sterke persoonlijkheid en heeft Satanisme niet nodig om zich een identiteit te verschaffen of om een leeg leven te vullen.
Wat denk je er dan uit te halen als je het niet nodig hebt.
Het leven is als een pisvlek in de zwarte pantalon van de eeuwigheid.
pi_41016266
ik vind het heel goed van je dat je in het satanisme geÏntresseerd bent
ik ken geen links voor je sorry of toch niet ben ik aan het lezen

ikzelf ben katholiek gedoopt maar ik heb geen reliegie
na boeken over wicca gelezen te hebben sites over satanisme ben ik voor mezelf achtergekomen wat ik wil:
ik geloof in spirituele dingen en ik geloof de dingen die ik wil geloven en niet omdat een religie me vertelt bepaalde dingen te geloven en filosofie ben ik ook in geïntresseerd (onnodige info maar dat wilde ik even kwijt)

[ Bericht 20% gewijzigd door Chantalle_1990 op 21-08-2006 00:07:36 ]
  maandag 21 augustus 2006 @ 00:06:59 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_41016387
Hee ik zie nu pas wat een onzin ik in dit topic gepost heb.
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 19:02 schreef QOnline het volgende:
Het is oorspronkelijk dus zeker afkomstig van de duivelse betekenis die de kerk eraan toekende. Desalniettemin heeft de kerk zeer veel zaken van een heden ten dage nog steeds relevante betekenis voorzien, dus daar zie ik verder geen problemen in.
Tsja, dat krijg je, als je je info uit Het Bernini Mysterie haalt .

De punten van het Satanisme zijn wel aardig. Maarja, alleen door de naam kun je het niet serieus nemen. Is puur jezelf afzetten en net doen alsof je wijzer bent. Puberale religie dus. Aan de andere kant, de meeste religies hebben dat natuurlijk in zich.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 21 augustus 2006 @ 01:03:20 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_41017747
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:56 schreef Pinobot het volgende:

[..]

Wat denk je er dan uit te halen als je het niet nodig hebt.
Laat die arme jongen toch. Kannie lekker mensen shockeren op familie feestjes door te vertellen dat hij een satanist is . Pubers hebben nou eemaal een soort van identiteit nodig en hoe harder die zich afzet tegen de maatschappij hoe beter.

Grappig overgens dat de meeste punten van het satanisme eigenlijk gewoon gejat zijn uit het vrijdenken. Met andere woorden. Je kan netzogoed gewoon een atheist zijn en je eigen pad ontwikkelen. Dat scheelt dan weer een hoop puberale onzin.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_41019250
zolang je geen stoffige latent-pedofiele bijbelvretende christenhond bent , ben je een satanist klaar punt. of je moet een chronische identiteitsstoornis hebben om jezelf perse satanist te willen noemen, dat denk ik eerder namelijk. wees gewoon mens en je bent satanist genoeg. nog een paar jaartjes doorgroeien zou ik zeggen
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_42546735
Satanisme is cool!!!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 20:03:18 #139
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42554071
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 16:25 schreef BlaineDeMono het volgende:
Satanisme is cool!!!
Als je een domme kutpuber bent die niet genoeg aandacht krijgt ja.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_42555103
Weet er iemand hier wel hoe het Satanisme is ontstaan?
Never underestimate the predictability of stupidity
  donderdag 12 oktober 2006 @ 21:19:25 #141
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_42622713
Qua websites en forums is het aanbod vrij beperkt. Dit omdat de meesten zich niet online begeven. Satanisme.nl is een goede site als je alleen wilt orienteren in de Modern variant en dus Luciferian, Voidian, Setian e.d. sub-stromingen naast je neer wilt leggen. Als alternatief zou ik occultforums.com willen adviseren. Helaas is deze gehackt en ligt dus tijdelijk, wellicht permanent aangezien het niet de 1x is, plat.

Zal even een stukje eigen tekst hier copy/pasten. Nee ik ben geen satanist. Weet er gewoon veel van af


Het is altijd belangrijk om duidelijkt te maken welke stroming van het Satanisme besproken wordt. Het is niet zo algemeen, met maar 1 stroming, als dat mensen vaak voor doen komen.

Satanisme als een geheel is een LHP stroming. LHP = Linkerhand pad en dit pad spreekt over "spirituele" groei vanuit een zelfzuchtig punt waarbij het ego benaderd wordt. Vaak wordt LHP ook met zwarte kunsten geassocieerd, maar dat is niet per definitie zo. Waarbij RHP werkt om het ego te begrijpen en te overkomen. Bij LHP laad je je leiden door je ego en bij RHP leid jij je ego.

Wat ik vaakbesproken zie worden is het Traditionele Satanisme en de Levayan stroming. Het Traditionele Satanisme ziet Satan als een daadwerkelijke entiteit waarbij de Levayan stroming Satan ziet als een het menselijke ego die aan zijn trekken moet komen. En dan zullen we het nog maar niet over Luciferian, Set, Voidian en andere satanistische stromingen hebben.

Voordat je dus over Satanisme kunt spreken moet men eerst bekend maken over welke stroming ze het hebben anders krijg je allerlei misverstanden vanwege de verschillen die er zijn. Daarnaast is het ook belangrijk om duidelijk te maken vanuit welke theologische achtergrond je het benaderd. De Christelijke teksten over Satan zijn anders dan die van het Hebreeuws om maar een voorbeeld te geven.

Christenen bestempelen zichzelf altijd als de schapen. Satanisten identificeren zich met de Bok van Mendes. De Bok is eigenlijk Azazel, maar Azazel was nooit geassocieerd met de Hebreeuwse ha stn (De Satan). De hebreeuwen hadden wel een andere folk traditie waarin ze Samael, Leviathan (Lilith) en Azazel samenvoegden om zo "Het Beest" oftewel CHIVA te vormen.

Wat betreft rituelen in het Satanisme. Deze hoeven niet per definitie magisch van eigenschap te zijn. In de Levayan stroming bijvoorbeeld zijn rituelen meer gebruikt voor psychologische zaken om je wil te richten op een specifiek iets dat je wilt bereiken. Of om innerlijke demonen en andere aspecten van de psyche een uiterlijke manifestatie te geven om er zodoende mee om te kunnen leren gaan. Wat dat betreft is het Satanisme van Anton Levay erg confronterend voor mensen, maar in een positieve zin. Deze confrontaties is beter dan wat de meeste Christenen doen...namelijk ontwijken van aspecten van henzelf en externe bronnen de schuld te geven van hun eigen duistere kant waar ze niet mee om hebben leren gaan.

In het kort...Satanisten van de moderne stroming werken zo goed als alleen met psychologische archetypen en zodoende werken aan zichzelf.

Zelf hanteer ik ook een groot deel van de Satanistische stroming in mijn dagelijkse leven en voel me alles behalve een slecht mens. Eerder het tegenovergestelde.

Ik zie mijzelf ook als een god, maar mijn onderbouwing is anders dan die van de Satanisten in het algemeen. Vanuit mijn visie is iedereen gemaakt uit een energetisch evenbeeld van "god", en niet het fysieke zoals velen denken. God in het Hebreeuws is JHVH waarbij elke letter 1 natuurlijk element is zoals water, lucht, vuur en aarde. Zodoende kun je aannemen dat God in al die elementen zit die weer terug te vinden zijn in alles wat de natuur te bieden heeft, inclusief de mens. Ik zie mijzelf als God en zo ook al het andere van de natuur. Dit betekend dat iedereen God is, zolang je maar opgebouwd bent uit die elementen. Wij bezitten allemaal potentieel waar de meesten alleen maar van kunnen dromen. Ik heb het trouwens over God de Bron, waar Jezus ook over sprak. Ik heb het niet over de Christelijke God die als een daadwerkelijke entiteit gezien wordt zoals Satan in het Satanisme.


Er zijn mensen die beweren dat het Satanisme pas is ontstaan met de komst van LeVay's Church of Satan. De mensen die dit doen zijn meestal volgelingen van het Moderne Satanisme die denken dat zij het alleen recht hebben op de Satanistische gedachtengoed en de enige echte stroming zijn. Dit is incorrect in de zin dat de Satanistische gedachtengoed toen pas ontstond en is daarnaast discutabel of de term Satanisme toen pas gehanteerd werd aangezien er hints zijn richting Victoriaanse en Gregoriaanse tijden waarin mensen zich ook al bezig hielden met het aanbidden van Satan via andere occultistische praktijken.

De eerste bekende traditioneel satanische vereniging werd opgericht door Sir Herbert Sloane in 1948 genaamd Our Lady of Endor Coven tevens bekend als de Ophite Cultus Satanis. Deze groep volgde de luciferiaanse ideologie aan op de ideeën van de gnostische ophiten en vereerde de Slang uit het hof van Eden als de redder en de verlosser van de mensheid.

The Church of Satan, van Anton Lavey, is niet waar het Satanisme is begonnen. Het Satanisme werd al in andere vormen beoefend dat zover terug getraceerd kan worden naar Victoriaanse bijeenkomsten in grotten en andere uitgesloten locaties tot de Egyptische Set, als het niet verder is.

Anton LaVey zag hoe er vele splintergroeperingen waren die als Satanisme door het leven gingen. Hij bedacht de Satanic Bible en bracht een groot aantal van die groeperingen samen bij The Church of Satan en werd zodoende een moderne "profeet" voor het Satanisme. Door Anton heeft het Satanisme toen meer bekendheid gekregen. Dit is tevens één van de redenen waarom Moderne Satanisten denken de enige echte stroming te zijn.

De enige reden waarom het Satanisme die neem heeft gekregen was omdat Anton zich duidelijk wilde afzetten tegen de huidige maatschappij en door middel van een shock effect het 1 en ander bekend te maken. Dit houdt niet in dat het Satanisme alleen over de christelijke/hebreeuwse Satan/Lucifer e.d. gaat. Nee de theologie kan ook terug gevonden in oudere samenlevingen zoals het eerder genoemde Egypte.

Het aantal/soort goden die Satanisten volgen is afhankelijk van welke stroming die individuen volgen. Bij de Sethian volgen ze automatisch Set, Modern Satanisme volgen zichzelf, Traditioneel Satanisme volgen Satan als een daadwerkelijke entiteit, Luciferian volgen ze Lucifer en zo zijn er meerdere stromingen elk met hun eigen set leidraden en geloofstructuur.

Ondanks wat velen denken is de theologie van het Satanisme niet bedoeld om de kerk dwars te zitten. In tegendeel, je zult een werkelijke Satanist niet tot nauwelijks over het Christendom en God praten. Dat zou paradoxiaal zijn...waarom constant bezig zijn met iets waar je niet in gelooft e.d. dat is gewoon dom en toont dat je onderbewust toch maar beter terug kunt gaan naar het Christendom.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ashavan op 12-10-2006 21:31:09 ]
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
pi_42626038
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 18:41 schreef amornl87 het volgende:
Hij/zij heeft TSB gelezen en waarschijnijk nog andere werken van LaVey en begrijpt deze ook.
LaVey is een karikatuur. En die wartaal begrijpen kan alleen onder invloed van geestverruimende middelen.

TK: Satansbijbel + fraaie CD met orgelmuziek van de meester himself :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:51:17 #143
124377 pmb_rug
salvation received
pi_42666163
amor, geloof je in het bestaan van Satan?
geloof je dan ook in het bestaan van God?

hoe zou je Satan beschrijven?
hoe zou je hem tov God beschrijven?
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')