abonnement Unibet Coolblue
pi_21657003
Tijdens een nachtelijk bezoek aan een haventerrein in rotterdam zag ik plots enkele vissers die een eindje tegenover mij zaten wild naar elkaar gebaren en omhoogkijken.
Toen ik in dezelfde richting keek zag ik een grote vuurbol die met zeer hoge snelheid, van links naar rechts ( van mij uit gezien ) over de horizon scheerde, en daarna draaide en mijn riching op kwam op een hoogte van ongeveer 200 (?) meter ?
voor ik mijn camera klaar had, was het voorwerp al over mij heen gevlogen maar ik heb tenminste 1 goede foto kunnen maken.
Het is een gewone kleurenopname, maar vannacht leken de kleuren iets meer op "vuur" dan op de foto.
Toen ik de foto nam vloog het voorwerp schuin omhoog om in de wolken te verdwijnen.
De snelheid was ongeveer gelijk aan die van een straaljager die vlak over je heen scheert, maar er was geen geluidje te horen behalve het normale ruisen van de wind.

de foto

◢◤
pi_21657164
Apart...

Wat doe jij trouwens 's nachts met een camera met telelens op straat?
pi_21657206
Cool !
pi_21657218
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:28 schreef Oversight het volgende:
Tijdens een nachtelijk bezoek aan een haventerrein in rotterdam
vissen.
◢◤
pi_21657382
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:37 schreef Oversight het volgende:

[..]

vissen.
Ja, da's logisch...

Hoe lang duurde het eigenlijk? Paar miniuten?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 11:46:00 #6
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_21657421
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:28 schreef Oversight het volgende:
Tijdens een nachtelijk bezoek aan een haventerrein in rotterdam zag ik plots enkele vissers die een eindje tegenover mij zaten wild naar elkaar gebaren en omhoogkijken.
Toen ik in dezelfde richting keek zag ik een grote vuurbol die met zeer hoge snelheid, van links naar rechts ( van mij uit gezien ) over de horizon scheerde, en daarna draaide en mijn riching op kwam op een hoogte van ongeveer 200 (?) meter ?
voor ik mijn camera klaar had, was het voorwerp al over mij heen gevlogen maar ik heb tenminste 1 goede foto kunnen maken.
Het is een gewone kleurenopname, maar vannacht leken de kleuren iets meer op "vuur" dan op de foto.
Toen ik de foto nam vloog het voorwerp schuin omhoog om in de wolken te verdwijnen.
De snelheid was ongeveer gelijk aan die van een straaljager die vlak over je heen scheert, maar er was geen geluidje te horen behalve het normale ruisen van de wind.

de foto

[afbeelding]
Interessant..... heb je ook de hele foto? post em hier anders, want dat kleine plaatje kan ik ook een stofje voor de lens van maken
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_21657807
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:46 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Interessant..... heb je ook de hele foto? post em hier anders, want dat kleine plaatje kan ik ook een stofje voor de lens van maken
◢◤
pi_21657848
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:44 schreef 8op het volgende:

[..]

Ja, da's logisch...

Hoe lang duurde het eigenlijk? Paar miniuten?
Vanaf het moment dat ik het voor het eerst zag tot aan de foto ongeveer 10 seconden,...
Daarna schoot het weg uit het zich binnen 2 seconden.
◢◤
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:06:45 #9
17698 nappel
raar menneke..
pi_21657858
..leuke ervaring en leuk dat je het hier wilt delen..
..maar die foto is weer de bekende ufo-foto;
je kunt er vanalles, maar eigenlijk ook weer niks van maken...
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:09:18 #10
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_21657915
Hoe groot was die bol eigenlijk? En kon je die 200 meter goed schatten?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:17:49 #11
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_21658114
dit lijkt me toch echt een regendruppel op de lens, knaap. Het regent al weken boven Rotterdam, je hebt eenvoudigweg te weinig zicht om gedetailleerde ruimteschepen te zien.
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_21660161
Is dit de hele foto? Onbewerkt?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21660244
de foto lijkt idd een uitsnede, ik kan me niet voorstellen dat je dit beeld met een standaard camera kon maken, en voor heel veel telelens gedoe had je volgens je eigen beschrijving geen tijd ...

kun je specificaties geven van je camera (merk, digitaal/analoog, lens, zoom, welke film), of het complete beeld posten ..?
Is dat die HP 945, 5,3 mp en 56 x zoom, die je in een ander topic vermeld?

Kun je ook de exacte locatie geven waar je dit gezien hebt, alswel heb je gegevens van de andere getuigen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 13:51:17 #14
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_21660268
nog een stem hier voor de complete foto !
pi_21661143
Zijn mensen die de OP niet geloven ook welkom?
pi_21661244
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:29 schreef DePresident het volgende:
Zijn mensen die de OP niet geloven ook welkom?
ik hoop het, anders moet ik ook weg..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21661353
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:29 schreef DePresident het volgende:
Zijn mensen die de OP niet geloven ook welkom?
ik denk dat de foto gemaakt zou kunnen zijn door de maan bv te fotograferen gezien door de schoorsteenrook van de rotterdamse haven...
of een lichte sluierbewolking.

de maan was gisteravond vrijwel vol en zelfs de beschrijving in de OP zou eventueel kunnen duiden (behalve die snelheid dan) op de bewgingen van de maan, die uiteindelijk door een wolk bedekt werd...

de TS geeft zelf in een voorgaand topic in FOT aan speciaal een camera gekocht te hebben voor nachtfotografie...
misschien trof hij dit beeld aan op een 's nachts gemaakte foto van de maan en vroeg zich af hoe men in TRU erop zou reageren?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_21661570
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik denk dat de foto gemaakt zou kunnen zijn door de maan bv te fotograferen gezien door de schoorsteenrook van de rotterdamse haven...
of een lichte sluierbewolking.

de maan was gisteravond vrijwel vol en zelfs de beschrijving in de OP zou eventueel kunnen duiden (behalve die snelheid dan) op de bewgingen van de maan, die uiteindelijk door een wolk bedekt werd...

de TS geeft zelf in een voorgaand topic in FOT aan speciaal een camera gekocht te hebben voor nachtfotografie...
misschien trof hij dit beeld aan op een 's nachts gemaakte foto van de maan en vroeg zich af hoe men in TRU erop zou reageren?
Of een uitvergroting van een landingslicht van een vliegtuig met bestemming Rotterdam airport..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21661600
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:47 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of een uitvergroting van een landingslicht van een vliegtuig met bestemming Rotterdam airport..
Een paardebloem?
pi_21661794
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:47 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Of een uitvergroting van een landingslicht van een vliegtuig met bestemming Rotterdam airport..
dat betwijfel ik, 1 licht is veel helderder en zou het lichtpunt snel 'overstralen'
en volgens mij vormt die HP digitale camera niet zulke 'korrels', dus kunnen de korrels niet komen van een vergroting.
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:49 schreef DePresident het volgende:

Een paardebloem?
een paardebloem in de rotterdamse haven zou net zo'n wonder zijn als een kolonie Flamingo's die op de Maasvlakte nestelt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_21662150
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat betwijfel ik, 1 licht is veel helderder en zou het lichtpunt snel 'overstralen'
en volgens mij vormt die HP digitale camera niet zulke 'korrels', dus kunnen de korrels niet komen van een vergroting.
[..]

een paardebloem in de rotterdamse haven zou net zo'n wonder zijn als een kolonie Flamingo's die op de Maasvlakte nestelt.
Misschien een bacterie uitvergroot onder een microscoop?
Het kan vanalles zijn. Het is in ieder geval niet wat in de OP staat (naar mijn 'deskundige' mening)
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:05:14 #22
19194 Oversight
◢◤
pi_21664607
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 14:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dat betwijfel ik, 1 licht is veel helderder en zou het lichtpunt snel 'overstralen'
en volgens mij vormt die HP digitale camera niet zulke 'korrels', dus kunnen de korrels niet komen van een vergroting.
[..]
Door Mirage.

Oversight slaapt, ikzelf heb er nog niet veel van meegekregen want toen hij thuiskwam sliep ik nog en direct daarna ben ik de hort op gegaan kindertjes wegbrengen naar school.. afspraken etc..

Hetgeen ik mij nog kan herinneren is dat hij brabbelde over een foto die ik moest zien die
hij geschoten had van iets "raars".
Mijn wekker was nog niet gegaan.. dus ik wilde slapen !



Ik geloof dat het wel een zoom foto is, maar er zit 5 keer optische zoom ( geloof ik ) op die camera.
Bij optische zoom wordt het beeld niet verneukt ( korrels ) zoals bij digitale zoom.
Dat het een uitsnede is ... geen idee. Ik denk het haast wel, want originele foto´s zijn veel te groot en om de hele foto te verkleinen zou afdoen aan de duidelijkheid van het beeld.
Waarschijnlijk heeft hij de foto dus geknipt. Geen idee of dit zo is.. het is wat ík zou doen.


Het vreemde aan het object vind ik ( omdat hij zowieso dus niet korrelig is gemaakt door de zoom )
dat het object van een niet vaste substantie lijkt te zijn of een ietwat doorzichtige ??
Geen idee iig.


Wat mij op het volgende brengt.... tuurlijk is het wel een UFO !!

Een ufo betekend juist dat het een niet herkent object is.
( ufo is niet alleen van toepassing op alienruimteschepen )


Ik lees trouwens ook nergens dat Oversight beweerd dat het een ruimteschip is.
Alhoewel ik wel de indruk heb da thij denkt dat het van buitenaardse komaf is óf misschien wel iets nog niet bekend gemaakts van noem maar op.
Het kan natuurlijk ook een grapje van moedernatuur zijn.
ik weet niet hoe bolbliksem eruit ziet en of hij dat weet ( om maar een fenomeen te noemen ).
◢◤
pi_21664809
zo te zien is de bol niet het enige wat op de foto staat.. ik zie duidelijk een lichtbruine rand .. Eerst de gehele foto zien, dan wordt misschien duidelijk wat het was..

het is toch niet het zoveelste seizoen van raad je plaatje toch?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_21664901
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 17:05 schreef Oversight het volgende:
Het vreemde aan het object vind ik ( omdat hij zowieso dus niet korrelig is gemaakt door de zoom )
Man, die foto, als ik het al een foto durf te noemen, staat vol met artifacts en ruis.

[ Bericht 15% gewijzigd door NiteSpeed op 31-08-2004 17:25:00 ]
We'll keep on whispering our mantras.
pi_21664920
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 17:14 schreef The_stranger het volgende:
zo te zien is de bol niet het enige wat op de foto staat.. ik zie duidelijk een lichtbruine rand .. Eerst de gehele foto zien, dan wordt misschien duidelijk wat het was..

het is toch niet het zoveelste seizoen van raad je plaatje toch?
ffe ingelogd

Ik ben al zoekende, maar kan de foto´s niet vinden.
Of dit het origineel is weet ik dus nog niet.
Misschien wachten tot hij wakker is ( uur of 21.00 )
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')