abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 september 2004 @ 23:11:45 #176
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_21775342
quote:
Op zondag 5 september 2004 22:46 schreef De_Warme_bakker het volgende:
geen idee
ik schiet nooit RAW. kan het wel, maar kost echt een vrachtschip aan geheugen.... EN dat trekt m'n kleine kaartje niet...

Even wat anders, wat nergens thuishoort behalve hier. Ik heb een opdracht
Ben vanaf deze week generaal eerste klas plaatjesschieter voor de schoolkrant.
en ja, het houdt niets in... maar toch, werd gevraagd en vond het leuk.

Eerste vraag: Dat ding wordt zwart-wit gedrukt. wat is het verstandigst:
1. Schieten in kleur, en bewerken in PS of gewoon in kleur inleveren
2. Schieten op zwart-wit, al standaard instellen.

Ik neig toch naar het tweede...
ik denk dat je ze het beste in kleur in kan leveren.
  FOK!fotograaf zondag 5 september 2004 @ 23:16:23 #177
73911 ultra_ivo
pi_21775449
Veel belangrijker nog is het zwart/wit denken. Je foto's komen anders over, je moet je onderwerpen anders gaan kiezen. Experimenteer eens wat met je oude foto's en kijk welke in zwart/wit sterker worden en welke zwakker.

Ivo
pi_21776155
quote:
Op zondag 5 september 2004 23:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Veel belangrijker nog is het zwart/wit denken. Je foto's komen anders over, je moet je onderwerpen anders gaan kiezen. Experimenteer eens wat met je oude foto's en kijk welke in zwart/wit sterker worden en welke zwakker.

Ivo
Daar ben ik ook net achter

Ik heb een serie foto's gemaakt op een begraafplaats die er in kleur NIET uit zien. Ik heb ze nu omgezet naar zwartwit (op de m-niki-methode) en ik (:P) vind ze er erg gaaf uit zien . Echt een wereld van verschil

Verder zou ik de boel gewoon in kleur schieten en met PS omzetten. Je kan nl. altijd nog terug naar zw vanaf kleur maar nooit omgekeerd.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 6 september 2004 @ 00:15:59 #179
40714 Subhuman
Televised confession
pi_21776772
Wat mij heel handig lijkt is gewoon het scherm van je digitale camera instellen op zwart-wit. Dan kan je gelijk controleren of je foto, die in kleur misschien heel mooi is, ook in zwart-wit lijkt. Op die manier kun je eenvoudig oefenen in het maken van zwart-wit foto's en "zie" je na een tijdje vanzelf of iets in zwart-wit mooi lijkt of niet.
pi_21777929
ik moest onwillekeurig denken aan de vorige fotowedstrijd toen ik deze tegenkwam in Londen


Zo'n kerkje tussen al die hoge, moderne gebouwen . Het blijft een apart gezicht
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21779831
Het is inderdaad misschien verstandiger om in kleur te fotograferen.
Wat Pdehoog zei, van b/w naar kleur gaat niet... andersom wel...
pi_21779880
quote:
Op maandag 6 september 2004 08:29 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Het is inderdaad misschien verstandiger om in kleur te fotograferen.
Wat Pdehoog zei, van b/w naar kleur gaat niet... andersom wel...
Af en toe zeg ik wel nuttige dingen hoor
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 6 september 2004 @ 08:45:16 #183
101983 exile0000
mad scientist
pi_21779916
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 19:46 schreef rique het volgende:

[..]

En? En? En? En?

Ik heb het deze week zo druk gehad met mijn nieuwe baan dat mijn S1 nog weinig daglicht heeft gezien Dit weekend beter!
Hij is geweldig niet dat ik enig vergelijkingsmateriaal hebt ofzo
Ik heb al een shitload foto's gemaakt. Ik kan nu effe niks posten, ik zit op mijn werk en heb mijn password van de Canon Image Gateway niet bij me...

Ik heb gisteren samen met mijn moeder foto's lopen maken. Zij heeft een Powershot A80 en ik heb haar al heel wat kunnen leren. Wel handig allebei zelfde merk. Ik heb al heel veel theorie van dit forum en van een online mini-cursus in de praktijk kunnen brengen.

Vanmiddag ga ik mijn 256 MB CF-kaart, mijn USB2.0 PCI-kaart en USB2.0 interne kaartlezer en 80 GB harddisk ophalen bij de computerzaak, dan kan ik echt lekker aan de slag!
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_21779985
quote:
Op maandag 6 september 2004 08:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Af en toe zeg ik wel nuttige dingen hoor
elke keer weer sta ik versteld
  FOK!fotograaf maandag 6 september 2004 @ 19:53:45 #185
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21788941
quote:
Op maandag 6 september 2004 08:55 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

elke keer weer sta ik versteld
bakker heeft een nieuwe smiley ontdekt

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  dinsdag 7 september 2004 @ 09:39:15 #186
101983 exile0000
mad scientist
pi_21798648
kicken
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_21798846
Ouwesok,

Porta07, 11 en 12 zijn wel erg gaaf geworden . Ik vind dat formaat ook leuk .

Mijn moeder kwam gister met een oud fotoboek aanzetten. Naast het feit dat ik weer een lollige avond heb gehad door te kijken naar de kleder- en haardracht van de jaren 70, was het wel typisch: ook allemaal van die vierkantje kiekjes. Alleen zie ik mijn moeder nog niet zo'n apparaat als die twee-oog bedienen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21799992
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 23:01 schreef PdeHoog het volgende:
Stel....je zit in Londen.....je laatste avond daar.......je ziet een man met zijn (klein)dochter en wat kleine beestjes rondom.....wat doe je dan?

Juist! Je maakt gebruik van de situatie en probeert foto's van de beestjes te maken:
nee, ik vond dit niets voor het vakantiekiekjes-topic, vandaar maar even hier

#1: op slechts een halve meter afstand van mijn schoen
[afbeelding]
#2
[afbeelding]

Beetje jammer van het hoge standpunt, maar ik wilde de diertjes niet verstoren verder. Het was tevens donker, dus lage sluitersnelheden ondanks dat ik de ISO-waarde al had teruggeschroefd naar 400 ISO.
Ik gok op Waterlowpark Heb ook tig eekhoorntjes foto's. De eerste keer denk je wow wat gaaf en bijzonder en als je ze alle keren erna ook tegenkomt wordt het een stuk minder bijzonder heheh. Enne je kunt nog dichterbij hoor Wist je dat er in het centrum van Londen ook gewoon Vossen zitten! Verder wel grappig om hier in het topic je Londen foto's verspreid te zien... heb eigenlijk bijna precies dezelfde foto's Ook van het kerkje en het gebouw erachter, tenminste als het dat kerkje is bij Liverpoolstreetstation en die rare zetpil
pi_21800143
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:15 schreef Silent_Lucidity het volgende:

[..]

Ik gok op Waterlowpark Heb ook tig eekhoorntjes foto's. De eerste keer denk je wow wat gaaf en bijzonder en als je ze alle keren erna ook tegenkomt wordt het een stuk minder bijzonder heheh. Enne je kunt nog dichterbij hoor Wist je dat er in het centrum van Londen ook gewoon Vossen zitten! Verder wel grappig om hier in het topic je Londen foto's verspreid te zien... heb eigenlijk bijna precies dezelfde foto's Ook van het kerkje en het gebouw erachter, tenminste als het dat kerkje is bij Liverpoolstreetstation en die rare zetpil


Het is niet Waterlowpark, hoewel ik daar ook een paar foto's van heb gemaakt. Dit was Kensington Park .

Het is er bijna niet aan te ontkomen dat we dezelfde foto's hebben . Ik zat ook even op DPZ te kijken, maar daar zag ik ook een aantal dezelfde foto's voorbij komen hoewel die van mij natuurlijk altijd mooier zijn

Ik heb in het zwart-wit-topic een en ander aan Highgate-foto's gepost. Het kerkje met gebouw lag overigens midden in de City .
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21801025
Ja dan hebben we het over hetzelfde kerkje Mijn vriend vond dat ik die foto in moest sturen voor de vorige wedstrijd maar ik vond hem niet mooi genoeg
Ja die eekhoorntjes zitten werkelijk overal!
pi_21801506
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 12:12 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ja dan hebben we het over hetzelfde kerkje Mijn vriend vond dat ik die foto in moest sturen voor de vorige wedstrijd maar ik vond hem niet mooi genoeg
Ja die eekhoorntjes zitten werkelijk overal!


Grappig. Ik sprak al iemand anders over MSN en die had ook zoiets van "he, die foto heb ik ook "
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21823408
Wie vond hier fotografie ook alweer leuk???

net alemaal vlindertjes wezen fotograferen... en als je er na een half uur op blote voeten in de tuin achterkomt dat je middel op een mierenhoop staat... dan kriebelt het dus wel aan alle kanten
pi_21823438
quote:
Op maandag 6 september 2004 19:53 schreef Xilantof het volgende:

[..]

bakker heeft een nieuwe smiley ontdekt

hij is super toch ?

pi_21823865
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:50 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Wie vond hier fotografie ook alweer leuk???

net alemaal vlindertjes wezen fotograferen... en als je er na een half uur op blote voeten in de tuin achterkomt dat je middel op een mierenhoop staat... dan kriebelt het dus wel aan alle kanten


Leuk voor het macro-fotografie-topic: een mierenhoop
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!fotograaf woensdag 8 september 2004 @ 18:27:01 #195
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21824091
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

hij is super toch ?

zeker



ik ben tot mijn grote spijt de rest van de week geen toegang tot een goede pc voor fotobewerking, dus helaas moet alles wachten

echt baluh dit
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 september 2004 @ 20:34:52 #196
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21824784
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:53 schreef PdeHoog het volgende:
Ouwesok,

Porta07, 11 en 12 zijn wel erg gaaf geworden . Ik vind dat formaat ook leuk .

Mijn moeder kwam gister met een oud fotoboek aanzetten. Naast het feit dat ik weer een lollige avond heb gehad door te kijken naar de kleder- en haardracht van de jaren 70, was het wel typisch: ook allemaal van die vierkantje kiekjes. Alleen zie ik mijn moeder nog niet zo'n apparaat als die twee-oog bedienen
Misschien ter ontgoocheling: Niet alleen twee-ogen fotograferen vierkant. In de jaren '70 was de 126-cassette nogal populair, die maakte negatieven van 28*28mm.
Andere vierkante formaten:
4*4 (127-film). Is nooit echt populair geworden in Europa
24*24(rapid) Agfa's antwoord op de 126-cassette

Ook zijn er nogal wat eenvoudige camera's geweest voor 120-film, bijvoorbeeld de Agfa Isola's en camera's die 4*4 fotografeerden op 120-film (Isoly)

Overigens bedient een tweeoog eenvoudiger dan de gemiddelde wasautomaat
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  woensdag 8 september 2004 @ 20:41:34 #197
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_21824937
quote:
Op woensdag 8 september 2004 20:34 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Misschien ter ontgoocheling: Niet alleen twee-ogen fotograferen vierkant. In de jaren '70 was de 126-cassette nogal populair, die maakte negatieven van 28*28mm.
Andere vierkante formaten:
4*4 (127-film). Is nooit echt populair geworden in Europa
24*24(rapid) Agfa's antwoord op de 126-cassette

Ook zijn er nogal wat eenvoudige camera's geweest voor 120-film, bijvoorbeeld de Agfa Isola's en camera's die 4*4 fotografeerden op 120-film (Isoly)

Overigens bedient een tweeoog eenvoudiger dan de gemiddelde wasautomaat
Vergeet de 620-spoel niet!
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 september 2004 @ 22:38:53 #198
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21827882
Ik blijf in elk geval voorlopig een trouwe aanhanger van het vierkante formaat .

Als ze trouwens bij Rollei, Hasselblad of Mamiya een beetje ballen zouden hebben zouden ze nu een fraaie grote digicam de wereld in slingeren met twee lenzen en een vierkant opnameformaat.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_21828114
quote:
Op woensdag 8 september 2004 20:34 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Misschien ter ontgoocheling: Niet alleen twee-ogen fotograferen vierkant.....
Overigens bedient een tweeoog eenvoudiger dan de gemiddelde wasautomaat
Dank voor het interessante verhaal . Ging twee-oog ook weer mee naar de Naarden-meet? Ik wil nou toch wel eens weten hoe dat precies werkt. Vorige keer vergeten te vragen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 8 september 2004 @ 22:50:42 #200
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21828170
quote:
Op woensdag 8 september 2004 22:48 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dank voor het interessante verhaal . Ging twee-oog ook weer mee naar de Naarden-meet? Ik wil nou toch wel eens weten hoe dat precies werkt. Vorige keer vergeten te vragen
Of de Mamiya meegaat naar Naarden moet ik nog even bekijken, ik heb ook nogal boze kleinbeeldplannen. Het wordt dan even kijken wat ik allemaal in mijn tas kan houden
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')