abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 23:57:04 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21456805
quote:
Oud PvdA-fractieleider Tjalling Halbertsma heeft Quote laten weten rechtsmaatregelen te nemen wanneer het blad weigert bepaalde passages te schrappen uit een interview met hem. Dit meldt Het Parool zaterdag.

In het interview laat Halbertsma zich uit over zijn buitenechtelijke relaties met voormalig wethouder van Amsterdam Guusje ter Horst. Ook vertelt hij wel eens cocaïne te hebben gesnoven.

Quote zou op verzoek van Halbertsma de passages verwijderen uit het interview, maar dat is wegens redactionele onderbezetting misgelopen. Het interview verschijnt in het septembernummer.
Ik snap dat soort acties nooit, je bent er zelf bij, zegt het zelf, etc.

De lange versie voor de liefhebbers :
quote:
Tjalling Halbertsma, tot een paar maanden geleden fractievoorzitter van de PvdA in de Amsterdamse gemeenteraad, heeft Quote laten weten 'rechtsmaatregelen' te nemen als het zakenblad weigert bepaalde passages uit een interview met hem in het septembernummer te schrappen. Het gaat daarbij om passages over buitenechtelijke relaties en cocaïnegebruik.

De advocaat van Halbertsma heeft Quote gesommeerd voor maandagmorgen half tien te bevestigen dat de gewraakte passages zullen worden verwijderd. Zo niet, dan zullen juridische stappen volgen.

Volgens Quote-hoofdredacteur Jort Kelder is Halbertsma aanvankelijk toegezegd dat de passages over diens privéleven zouden worden geschrapt, maar zijn ze door 'een blunder' toch in het (op de band opgenomen) interview blijven staan.

''Maar we kunnen het onmogelijk meer terugdraaien,'' aldus Kelder. ''Het septembernummer is al naar de abonnees gestuurd, en de distributie voor de losse verkoop is ook al in gang gezet. Dat is een rijdende trein die je niet meer kunt stoppen.''

Halbertsma wordt in Quote geïnterviewd als directeur van de schatrijke investeringsmaatschappij Wedge, dat eigendom is van de Libanees Issam Farres. In het interview komt ook de affaire-Oudkerk ter sprake: 'Net als Oudkerk heeft Halbertsma een zwak voor vrouwelijk schoon. Opmerkelijk eerlijk zegt hij: ''Op het gebied van dames heb ik wel uitspattingen gehad, ja. Ik heb affaires gehad met Guusje ter Horst (voormalig wethouder van Amsterdam, nu burgemeester van Nijmegen) en een Libanese showbizz-ster''.'

Quote signaleert nog een parallel: 'Met Oudkerk deelt Halbertsma ook een voorliefde voor de grenzen van het toelaatbare. ''Ja, ik heb wel eens gesnoven,'' zegt hij trots. ''Als je het opschrijft, ontken ik het. Dat heb ik Oudkerk ook altijd geadviseerd''.'

Kelder erkent dat bij Quote 'een fout' is gemaakt. ''Nadat wij hem de tekst van het interview hadden toegestuurd, kwam hij huilend bij ons op de redactie: of die passages er niet uit konden, want zijn vrouw wist van niks, en dit zou hem zijn huwelijk kosten. 'Oké, wij komen je tegemoet, die passages gaan eruit,' heb ik toen gezegd.''

Mede door 'onderbezetting op de eindredactie' zijn de passages echter blijven staan. ''Ik voel me daar schuldig over, maar ik kan er niets meer aan doen,'' aldus Kelder.

Halbertsma, bijgenaamd 'de rode bankier', ontkent niet de betreffende uitspraken te hebben gedaan, maar noemt de gang van zaken wel 'heel vervelend'. ''Voorafgaand aan het interview is er de afspraak gemaakt dat dit soort privé-dingen niet in de uiteindelijke tekst zouden komen, want dat is vervelend voor mijn gezin, en het heeft helemaal niets met mijn werk te maken, en ook niet met de politiek. Maar Quote houdt zich daar niet aan.''

Halbertsma weet nog niet of hij stappen tegen Quote gaat ondernemen. ''Wat moet je doen tegen mensen die zich niet aan afspraken houden?''

Tjalling Halbertsma zat sinds 1998 in de gemeenteraad voor de PvdA, sinds 2002 als fractievoorzitter. In maart, na de affaire rond Rob Oudkerk, kondigde hij zijn vertrek uit de politiek aan. De affaire-Oudkerk had hem zeer aangegrepen.

De fractie onder leiding van Halbertsma besliste dat Oudkerk moest opstappen, nadat deze in opspraak was geraakt in verband met prostitueebezoek en vermeend cocaïnegebruik.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:06:50 #2
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21456996
Gewoon een domme fout van Halbertsma. Als je iets niet in de krant wil zien, dan moet je het ook niet zeggen. Ik snap de bedoeling van dat off the record in dit geval niet zo.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_21457026
ik krijg hier "rob oudkerk" gevoelens bij
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_21457055
Het zal mij niets verbazen als deze politicus gedwongen moet aftreden net als Outkerk. Wat is er mis met incidenteel cocaïnegebruik in zijn vrije tijd ?

Zolang de beste man zijn werk als politicus maar serieus neemt is er niets aan de hand. Het interesseert mij verder geen moet wat hij in zijn vrije tijd doet...
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:10:59 #5
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_21457063
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:06 schreef Sidekick het volgende:
Gewoon een domme fout van Halbertsma. Als je iets niet in de krant wil zien, dan moet je het ook niet zeggen. Ik snap de bedoeling van dat off the record in dit geval niet zo.
Op zich heb je gelijk maar sommige journalisten zijn heel gewiekst. Hij heeft het misschien wel op een zuipen gezet met Halbertsma (net als bij Oudkerk) en dan lul je makkelijker. Of moeten alle bekende mensen altijd wantrouwend zijn?
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:13:01 #6
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21457102
Hij is al weg. Maar wel dom, als je van dichtbij gezien hebt wat Oudkerk overkomen is. Tsja, PvdA he.

Of quote stuurde een mooie dame met wat drank
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_21457103
-iemand anders heeft dit al gezegd-
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:25:48 #8
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21457332
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:08 schreef laffer het volgende:
ik krijg hier "rob oudkerk" gevoelens bij
Halbertsma heeft dat van dichtbij meegemaakt.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:27:04 #9
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21457350
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:06 schreef Sidekick het volgende:
Gewoon een domme fout van Halbertsma. Als je iets niet in de krant wil zien, dan moet je het ook niet zeggen. Ik snap de bedoeling van dat off the record in dit geval niet zo.
Precies, je bent er zelf bij, buiten dat weet je met zo'n functie donders goed hoe journalisten zijn met dit soort sappige info.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:32:47 #10
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21457467
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:27 schreef static het volgende:

[..]

Precies, je bent er zelf bij, buiten dat weet je met zo'n functie donders goed hoe journalisten zijn met dit soort sappige info.
Zoiets verwacht je toch niet als hoofdstedelijke ex-regent? Het was altijd zo gangbaar dat het journaille kroop voor de gunsten des PvdA's...

Halbertsma vind ik een van de meest correcte lokale PvdA-ers in onze stad. De man hield er naar mijn idee in ieder geval geen dubbele agenda op na...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:34:39 #11
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_21457508
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:32 schreef sjun het volgende:

[..]

Het was altijd zo gangbaar dat het journaille kroop voor de gunsten des PvdA's...
Eens te meer wordt je wereldbeeld omvergeschopt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:37:09 #12
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21457563
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:34 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Eens te meer wordt je wereldbeeld omvergeschopt.
Juist niet. Een blik in mijn posthistorie leert je dat ik al even over een rotterdamse afrekening voor de amsterdamse PvdA oreerde...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_21457698
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:25 schreef static het volgende:

[..]

Halbertsma heeft dat van dichtbij meegemaakt.
*ril*
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:44:47 #14
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21457717
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:37 schreef sjun het volgende:
Juist niet. Een blik in mijn posthistorie leert je dat ik al even over een rotterdamse afrekening voor de amsterdamse PvdA oreerde...
Ik zit er ook al jaren op te hopen. Dat ze Cohen dan gelijk afvoeren. Het is ongezond als een stad of land zo lang door dezelfde partij geregeerd wordt.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:45:39 #15
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21457729
Guusje ter Horst.. * rrrrrrrrrrrrillll *
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21457837
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:45 schreef Harry_Sack het volgende:
Guusje ter Horst.. * rrrrrrrrrrrrillll *
ik dacht altijd dat zij lesbisch was
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:52:49 #17
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21457863
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:51 schreef laffer het volgende:

[..]

ik dacht altijd dat zij lesbisch was
Ik dacht altijd dat zij gifgroen bloed had
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zondag 22 augustus 2004 @ 00:58:32 #18
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21457952
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:51 schreef laffer het volgende:
ik dacht altijd dat zij lesbisch was
Pas maar op, dat mag je hier niet zeggen.

je mag op de FP wel moslims overal de schuld van geven.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_21457977
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:52 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat zij gifgroen bloed had
naar aanleiding van een AT5 uitzending.....


ze kon zelf de nooduitgang van de metro niet vinden, en verzon er en een suffe smoes bij...

wat een snol
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zondag 22 augustus 2004 @ 01:01:03 #20
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21457988
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 00:51 schreef laffer het volgende:

[..]

ik dacht altijd dat zij lesbisch was
Ik ook.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_21458083
quote:
Oud PvdA-fractieleider Tjalling Halbertsma heeft Quote laten weten rechtsmaatregelen te nemen wanneer het blad weigert bepaalde passages te schrappen uit een interview met hem. Dit meldt Het Parool zaterdag.
Pffffff, toe maar... Nou van mij kon 'ie toch fijn de tering krijgen. Laat maar voorkomen die zaak, zou ik zeggen.

Dat soort figuren.., nah, vinden het erg stoer om grote verhalen op te hangen tegen deze of gene, maar als puntje bij paaltje komt dan zijn ze te schijterig om daar de consequentie van te dragen

Rob Oudkerk van het zelfde laken een pak. Hypocriete lamlullen zijn het gewoon. Kunnen wat mij betreft niet hard genoeg op hun arrogante muil gaan
  zondag 22 augustus 2004 @ 01:09:11 #22
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21458100
M.i. is het tamelijk dom als je de Oudkerk zaak van dichtbij hebt meegemaakt om het zelf nog eens over te doen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_21458410


Vrouwelijk schoon
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 22 augustus 2004 @ 01:45:13 #24
99738 Geertsema
Voor Eigen Erf
pi_21458495
En die Halbertsma, hoe ziet die eruit?
  zondag 22 augustus 2004 @ 01:48:00 #25
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_21458515
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 01:45 schreef Geertsema het volgende:
En die Halbertsma, hoe ziet die eruit?


Naast zijn vriendje Oudkerk.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')