abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 4 augustus 2004 @ 10:51:56 #1
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21049234
Vertel in dit topic welke film(s) je vandaag/pas gezien hebt en vertel er meteen even bij wat je ervan vond, zodat de anderen kunnen reageren om te zeggen hoe fout je mening wel is.

Vorige topic: Welke film heb je vandaag/pas gezien? Deel XLV
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 11:16:28 #2
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_21049732
Eergisteren:

Super Size Me (2004)
Best goede documentaire waarin iemand op een MacDonald's dieet gaat om de gevaren daarvan te onderzoeken. Onderhoudend en degelijk gemaakt. ***½

(#422) Mon Oncle (1958)
Leuke film van Jacques Tati, waarin vooral de modernisering en automatisering kritiek te verduren krijgt. De subtiele humor die kenmerkend is voor z'n films is ook hier rijkelijk aanwezig. Overeenkomsten met z'n meesterwerk Playtime zijn er zeker en deze komt daar zeker bij in de buurt. Erg leuke film. ****

Tesis (1996)
Spannende horror-thriller van Alejandro Amenábar over een studente die tijdens haar onderzoek naar audiovisueel geweld stuit op een snuff-movie. De spanning wordt in een aantal scenes flink opgevoerd, vooral wanneer ze opgesloten raken in de kelder van de universiteit zonder licht. De onthulling van de daadwerkelijke dader wordt ook vakkundig uitgesteld. ****

Gisteren:

Snow Walker, The (2003)
Het acteerwerk is het zwakste punt in deze Canadese film over een piloot die met z'n passagier, een ziek eskimo-meisje, neerstort in de Canadese toendra. Prachtige beelden van de toendra en een warm overlevingsverhaal vormen de kern van de film. ***½

My Best Girl (1927)
De eerste stille film die ik niet geslaagd vond. Mary Pickford blijkt het gevoel voor tijdloze humor te missen, wat Charlie Chaplin, Buster Keaton en Harold Lloyd wel hebben. De film komt erg oubollig over, mede ook doordat we tegenwoordig een dergelijk liefdesverhaal zo vaak zien. **½

13 Going on 30 (2004)
De sneak van deze week. Clichematige comedy met Jennifer Garner, die voor het eerst sinds ze bekend is geworden weer een komische rol heeft. Helaas mist de humor regelmatig z'n doel. Andy Serkis is wel op dreef als homofiele baas van het tijdschrift Poise. Gezien het redelijk hoge IMDb gemiddelde voor een comedy, had ik er iets meer van verwacht. **
pi_21049859
Long Kiss Goodnight, The [Renny Harlin, 1996
we hadden al een tijdje de DVD staan, nooit gezien dus heb ik ´m gister gezien.
Leuke film, veel actie. Maar soms is de actie wel een beetje overdreven.
pi_21049940
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 11:16 schreef Gorro het volgende:
Eergisteren:

Super Size Me (2004)


(#422) Mon Oncle (1958)

Tesis (1996)

Gisteren:

Snow Walker, The (2003)

My Best Girl (1927)

13 Going on 30 (2004)
Veel engelstalig zeg, echt eng gewoon...

  woensdag 4 augustus 2004 @ 11:38:34 #5
80585 Mr.Jingles
"Hasta la victoria siempr
pi_21050335
The whole ten yards! Mwaah, niet echt een toppertje!
pi_21050565
TAKING LIVES

Niet bijster interessante thriller uit de Hollywood koker. De eerste 5 kwartier gaat het nog wel maar daarna ontspoort de film en wordt alleen nog maar voorspelbaarder

pi_21050698
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 11:48 schreef kinky_queen het volgende:
TAKING LIVES

Niet bijster interessante thriller uit de Hollywood koker. De eerste 5 kwartier gaat het nog wel maar daarna ontspoort de film en wordt alleen nog maar voorspelbaarder
Deze heb ik vorige week gezien en ik ben het met je eens dat het einde niet bijster goed was. Vond het ook erg ver gezocht. Begin vond ik overigens wel de moeite waard, jammer van het einde.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  woensdag 4 augustus 2004 @ 12:13:26 #8
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_21051082
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 11:24 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Veel engelstalig zeg, echt eng gewoon...
Sorry, ik ga nu wel weer wat Hongaars kijken dan
pi_21053060
The Third Man

ik pas straks deze post wel aan voor een mening

-----edit:
idd wel , maar wel genuanceerd.
het was gelukkig al weer lang geleden dat ik m gezien had, dus de spanning zat er wel weer in. veel vaak herhaalde sterke aspecten er in. klassieker dus.
dan de minpuntjes: een - na - laatste -scene duurt wel wat lang. het wordt steeds onwaarachtiger. maar plot-afronding van Orson Welles vind ik wel vaker iets minder.
Ook het roepen van het jongetje heeft wel effect op het gedrag van Holly, maar het blijft een rare wending.

[ Bericht 78% gewijzigd door dolle_hond op 04-08-2004 20:13:02 ]
pi_21053464
ik heb gister Insomnia gezien...

maar ironisch genoeg viel ik in slaap dus kan ik er geen oordeel over vellen
Time may change me.. But I can't change time
  woensdag 4 augustus 2004 @ 14:10:25 #11
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_21053633
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 13:46 schreef dolle_hond het volgende:
The Third Man

ik pas straks deze post wel aan voor een mening
Je kunt ook gewoon een - smilie invoegen hoor. Wel zo makkelijk. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
pi_21054470
I'LL KILL YOU... I'LL BURY YOU... I'LL SPIT ON YOUR GRAVE TOO!

ja, ja is een linkje naar IMDB ja

Een vrij origineel uitgangspunt voor een slasher: Een groepje 'jongelui' wordt afgeslacht op een 'camp' waarvan men zegt dat er jaren geleden een aantal bloedige moorden plaats hebben gevonden.



Maar het ziet er beter uit dan je denkt, iedereen doet erg z'n best en vooral het acteerwerk is ver boven gemiddeld, jammer dat ze geen budget hadden, maar het is een talentvol groepje! serieus!



* Het wordt trouwens wel iets minder saai dan dit...
  woensdag 4 augustus 2004 @ 17:04:47 #13
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_21055416
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 16:25 schreef kinky_queen het volgende:
I'LL KILL YOU... I'LL BURY YOU... I'LL SPIT ON YOUR GRAVE TOO!

ja, ja is een linkje naar IMDB ja

Een vrij origineel uitgangspunt voor een slasher: Een groepje 'jongelui' wordt afgeslacht op een 'camp' waarvan men zegt dat er jaren geleden een aantal bloedige moorden plaats hebben gevonden.

[afbeelding]

Maar het ziet er beter uit dan je denkt, iedereen doet erg z'n best en vooral het acteerwerk is ver boven gemiddeld, jammer dat ze geen budget hadden, maar het is een talentvol groepje! serieus!

[afbeelding]

* Het wordt trouwens wel iets minder saai dan dit...
is dit een vervolg op I Spit On Your Grave? Die vond ik best goed. Erg gaaf dat ze om het echter te maken geen background muziek gebruikten
The Light Is Leaving Us All
pi_21055607
Shrek 2
Ik heb kromgelegen
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_21055897
SUPER SIZE ME

Hele leuke docu over een man die ....

ach lees het topic maar





  woensdag 4 augustus 2004 @ 18:21:26 #16
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21057188
8 1/2

Fantastisch mooie film, die ik nog wel paar keer zal moeten zien wil ik hem volledig begrijpen
Maar zo mooie beelden, zo mooie vrouwen ( ) en een fascinerend verhaal. De droomwereld of fantasiewereld en gewone wereld kon ik soms niet helemaal uit elkaar halen en sommige momenten pakte ik gewoon net niet, maar dat komt volgende keer wel. Ik ga hem zeker nog een keertje kijken.
Wat me vooral opviel aan de mooie beelden was het vreselijk mooie wit, weet niet of het de verbeelding was, of een speciale filmtechniek, maar was zeer zeker
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_21058954


BattleQueen 2020

De aarde is geraakt door een meteoriet en ondergaat een klimaatverandering, waardoor de temperatuur tientallen graden daalt. De overlevenden zijn opgedeeld in twee groepen, de 'elite' die boven de grond wonen en de minder bedeelden die ondergronds leven. De elite ontvoert af en toe iemand van de ondergrondsen om deze organen in hun eigen mensen te transplanteren, waardoor ze het eeuwig leven hebben. Julie Strain (bekend van Sex Court) is de 'mistress' en behaagt samen met andere rondborstige vrouwen de mannen van de elite. Zij komt erachter dat er organen worden gestolen en komt in opstand.

Een film met Julie Strain kan uiteraard niet zonder veel bloot. Meest hilarische scene is nog wel het moment dat de mistress onderkoeld is en opgewarmd wordt door warm water over haar (let wel: gekleed in wit ondergoed) te gooien. Ondanks wat de titel doet vermoeden, komt in de film geen fatsoenlijk gevecht (of zelfs wapen) in voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door Durbin op 04-08-2004 19:56:50 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_21059112
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 19:50 schreef Durbin het volgende:


BattleQueen 2020
Weh heh

pi_21059253
COOL HAND LUKE

Goede prisonflick met een uitstekende (zoals vaker het geval is) Paul Newman, het word voorgeschoteld als drama maar ik vond het meer een comedy, met als hoogtepunt de weddenschap met die 50 eieren



pi_21059803
the cronicles of Riddick.

Het is een leuke SF-film zonder veel diepgang.
Een verhaal is niet aanwezig. Het plot is: Bescherm ons tegen een boosaardig buitenaards ras, dat ons wil domineren.
Ideaal kijkvoer voor een avondje stappen en tijdens het indrinken.
*** vind ik hem waard omdat de flim lekker weg kijkt en je naar de WC kunt zonder iets van belang te missen. Ja, misschien een actie scene...
pi_21059942
King Arthur
Troy
Spiderman 2
The Day after Tomorrow
Two Brothers
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 4 augustus 2004 @ 21:04:58 #22
4180 Hare
Come fly with me!
pi_21060505
quote:
Op woensdag 4 augustus 2004 20:06 schreef kinky_queen het volgende:
COOL HAND LUKE

Goede prisonflick met een uitstekende (zoals vaker het geval is) Paul Newman, het word voorgeschoteld als drama maar ik vond het meer een comedy, met als hoogtepunt de weddenschap met die 50 eieren
Zeer goede film idd, vond het alleen wat jammer dat er wat geloof in moest worden gepropt

Paul Newman =
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 4 augustus 2004 @ 21:26:29 #23
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_21060950
Maléfique

Franse horror/thriller. Vier totaal verschillende mannen zitten samen in een cel. Op een dag vinden ze in een holte in de muur een occult boek vol met spreuken. Ze besluiten het boek te gebruiken om te ontsnappen, maar niet alles verloopt zoals ze hadden gehoopt. Het verhaal speelt zich grotendeels af in hun cel. Er zit wel wat gore in de film, maar hij moet het vooral hebben van de sfeer die mooi wordt opgebouwd. Alleen vond ik de ontknoping een beetje teleurstellend. Ik heb er al betere gezien, maar best wel een fijn filmpje om eens gezien te hebben.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_21061331
i, robot

was
pi_21062445
Net Saving Silverman gekeken. Acteurs zijn wel grappig. Verder meer van hetzelfde, maar gelukkig niet zo'n overdreven highschool sfeertje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')