abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 juli 2004 @ 15:09:13 #1
98797 jappe22
saltshaker halffull of cocaïne
pi_20441467
Ik vond de Da Vincy code van Dan Brown een erg goed boek.

Nu wil ik misschien ook het Bernini Mysterie kopen. Een van zijn eerder boeken.
Is dat ook zo goed? M.a.w. is dat de moeite waard?
  FOK!fotograaf dinsdag 6 juli 2004 @ 15:16:47 #2
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_20441635
ik hoorde gisteren mijn tante er over praten.
hij klonk erg goed.
mag ik vragen wat jou er aan boeide?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 7 juli 2004 @ 13:14:40 #3
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_20462456
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 15:09 schreef jappe22 het volgende:
Ik vond de Da Vincy code van Dan Brown een erg goed boek.

Nu wil ik misschien ook het Bernini Mysterie kopen. Een van zijn eerder boeken.
Is dat ook zo goed? M.a.w. is dat de moeite waard?
Ik ook, ik raad je het Bernini Mysterie met enige reserve wel aan, ik vond hem minder dan De Da Vinci Code en qua structuur lijken de twee boeken wel erg veel op elkaar, het verrassingselement is er een beetje af. Maar het blijft toch wel een goed boek waarvan ik tot de laatste bladzijde van genoten heb.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_23721144
Grappig dat je zegt dat het 'verrassingselement' eraf is aangezien Angels & Demons (het Bernini mysterie) er eerder was dan de Da Vinci Code.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door Isabeau op 05-12-2004 12:45:58 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 5 december 2004 @ 00:58:29 #5
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23770241
Aangezien ik het Da Vinci Code topic niet helemaal vol wil gooien met Angels and Demons ga ik hier even verder.

Heb het boek net uitgelezen en vind het echt geweldig! Kan niet echt een keuze maken tussen the Da Vinci Code en Angels and Demons, ze zijn beide briljant! Even wat inhoudelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de mensen die the Da Vinci Code nog moeten lezen (lees deze spoiler dan dus NIET)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de mensen die een van beide boeken nog niet heeft gelezen: ga dat eens heel snel doen Heeft iemand een tip welk boek ik hierna het beste kan lezen, Digital Fortress of Deception Point? Heb nadat ik the Da Vinci Code uit had meteen al zijn boeken gekocht

[ Bericht 90% gewijzigd door Nokia3310 op 05-12-2004 01:04:58 ]
NSJ & Lowlands still on my mind
  zondag 5 december 2004 @ 02:39:52 #6
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23772000
quote:
Op zondag 5 december 2004 00:58 schreef Nokia3310 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wen daar maar aan

Welke je als volgende leest, maakt vrij weinig uit omdat het losstaande verhalen zijn, zonder Robert Langdon of andere continuïteit. Ik vond persoonlijk Digital Fortress wat voorspelbaarder - Deception Point was wat spannender. Dat wil overigens niet zeggen dat DF minder is, het leest net zo lekker weg als de andere boeken van Dan Brown
  zondag 5 december 2004 @ 02:52:33 #7
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23772157
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:39 schreef Leshy het volgende:

[..]

Wen daar maar aan

Welke je als volgende leest, maakt vrij weinig uit omdat het losstaande verhalen zijn, zonder Robert Langdon of andere continuïteit. Ik vond persoonlijk Digital Fortress wat voorspelbaarder - Deception Point was wat spannender. Dat wil overigens niet zeggen dat DF minder is, het leest net zo lekker weg als de andere boeken van Dan Brown
Thanks voor de tip, begin hierna aan Deception Point, hou wel van spannend en dan blijf ik wat meer in de stijl van the Da Vinci Code en Angels and Demons. Kon trouwens slecht slapen in de nachten dat ik die 2 boeken las, er zit dan een soort spanning in mijn lijf waar ik niet vanaf kom Vannacht zal ik dus wel weer heerlijk slapen haha.
NSJ & Lowlands still on my mind
  zondag 5 december 2004 @ 02:58:47 #8
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_23772251
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:52 schreef Nokia3310 het volgende:
Thanks voor de tip, begin hierna aan Deception Point, hou wel van spannend en dan blijf ik wat meer in de stijl van the Da Vinci Code en Angels and Demons.
Mwoah, zowel Digital Fortress als Deception point hebben qua setting weinig gemeen met A&D en TDVC. Deze twee gaan over heel wat moderner zaken, respectievelijk NSA Cryptography en NASA en behandelen dus geen historische zaken met geheime genootschappen et cetera

Ze hebben wel gemeen met de andere boeken dat ze dezelfde spannende stijl en combinatie van fictie en feiten volgen met een "licht romantisch plot" erin verwerkt
  zondag 5 december 2004 @ 03:05:05 #9
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23772332
quote:
Op zondag 5 december 2004 02:58 schreef Leshy het volgende:

[..]

Mwoah, zowel Digital Fortress als Deception point hebben qua setting weinig gemeen met A&D en TDVC. Deze twee gaan over heel wat moderner zaken, respectievelijk NSA Cryptography en NASA en behandelen dus geen historische zaken met geheime genootschappen et cetera

Ze hebben wel gemeen met de andere boeken dat ze dezelfde spannende stijl en combinatie van fictie en feiten volgen met een "licht romantisch plot" erin verwerkt
Oke, het is qua stijl dan misschien verschillend (historisch gezien) maar ik bedoel vooral qua spanning. En dat er een lichtelijk romantisch plot in verwerkt zit verbaasd me helemaal niets Ik hoop wel dat het qua opbouw wat anders is, want dat trucje ken ik nu wel...
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23826333
Vandaag Angels & Demons gekocht voor ¤ 6,50 bij de kruidvat.
Ik ben benieuwd wanneer ik het uit heb...
pi_23924949
Ik vond A&D tegen vallen. Eerste 200 pagina's waren erg leuk en spannend, maar het niveau van schrijven daalt zo in de 200 pagina's erna. Echt heel erg jammer, mooi opgezet, slecht afgemaakt.
Had ik ook met the DaVinci Code overigens.
  zondag 12 december 2004 @ 19:04:21 #12
73808 EvilCole
zo niet, dan toch!
pi_23924980
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:02 schreef boskov het volgende:
Ik vond A&D tegen vallen. Eerste 200 pagina's waren erg leuk en spannend, maar het niveau van schrijven daalt zo in de 200 pagina's erna. Echt heel erg jammer, mooi opgezet, slecht afgemaakt.
Had ik ook met the DaVinci Code overigens.
heb jij die in het engels of nederlands gelezen...
"Moord is de meest extreme vorm van censuur." George Bernard Shaw (1856-1950)
  zondag 12 december 2004 @ 19:57:27 #13
13857 Nokia3310
the one and only Nokia tune
pi_23926164
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:04 schreef EvilCole het volgende:

[..]

heb jij die in het engels of nederlands gelezen...
Gelet op de titels die hij geeft (dus in het Engels) ga ik ervan uit dat hij ze in het Engels gelezen heeft?

Ben het hier trouwens niet mee eens. The Da Vinci Code vond ik van begin tot einde spannend. Bij Angels and Demons vond ik het begin juist totaal niet spannend, met name de eerste 100 bladzijden. Daarna werd het een stuk spannender.

Ben nu overigens in Digital Fortress bezig. Heb pas 50 bladzijdes gelezen maar het leest prettig weg. Niet echt spannend maar dat hindert me niet
NSJ & Lowlands still on my mind
pi_23967238
Ik vind "het Bernini Mysterie" zelf leuker dan "De Da Vinci Code" omdat ik het onderwerp (Vaticaanstad) veel leuker vind. Het is net als "De Da Vinci Code" is "Het Bernini Mysterie" goed geschreven en leest lekker makkelijk weg. Ik ben benieuwd of hij nog meer van dit soort boeken gaat schrijven (die 2 andere die nu ook in de boekhandel liggen waren volgensmij wat anders van opzet) al moet 'ie wel uitkijken dat het concept dan niet te veel uitgemolken wordt....
pi_23974594
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:32 schreef Locusta het volgende:
Ik vind "het Bernini Mysterie" zelf leuker dan "De Da Vinci Code" omdat ik het onderwerp (Vaticaanstad) veel leuker vind.
Same here, het Bernini mysterie bevat ook meer personages die regelmatig in het verhaal voorkomen. Het verhaal speelde zich op meer lokaties af, die afwisseling trok mij ook meer aan in het Bernini mysterie.
Viper 4 life
pi_24064151
quote:
Op zondag 12 december 2004 19:04 schreef EvilCole het volgende:

[..]

heb jij die in het engels of nederlands gelezen...
engels
  zaterdag 18 december 2004 @ 20:40:17 #17
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_24065645
Angels en Demons is zeker een leuk boek. Ik vind Dan Brown alleen kwa beschreven natuurkunde en kunstgeschiedenis leuk. Het verhaal (de personages en hoe het geschreven is) en dergelijke vind ik persoonlijk heel erg standaard en niet echt hoogstaand ofzo. Pak voor zoiets een Ludlum boek uit de kast. Dat vind ik pas echt page-turners.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_24084533
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wheehee
pi_24088539
quote:
Op zondag 19 december 2004 17:07 schreef scoll0n het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja dat vind ik ook, ik vind het eerder al slecht,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_24098032
iemand een overzichtje wat feit en wat fictie is in dit boek?
ben het nu aan het lezen.. en ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet kan wachten tot ik vanavond weer verder kan
pi_24280940
quote:
Op maandag 20 december 2004 11:08 schreef nikao het volgende:
iemand een overzichtje wat feit en wat fictie is in dit boek?
Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Wat ik overigens bijzonder irritant vinden worden in zijn boeken, dat echt daadwerkelijk alles op de laatste minuut net wel of net niet opgelost of gevonden wordt.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_24314162
quote:
Op woensdag 8 december 2004 03:56 schreef shredder het volgende:
Vandaag Angels & Demons gekocht voor ¤ 6,50 bij de kruidvat.
Ik ook! (verkapte tvp)
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_24430567
Ik heb het gisteren uitgelezen. Vandaag ga ik (opnieuw) beginnen aan het Juvenalis Dilemma. Ik was er al ooit in begonnen maar het boeide me lang niet zoveel als TDC. IK wist overigens niet dat er nóg/alwéér een boek uitwas van Dan Brown.

Ik geloof, dat, de vrouw over wie gesproken wordt in TDC inderdaad Vittoria is. Maar dat dat min of meer uitgaat omdat ze elkaar nooit zien.

Vond het een erg spannende ontknoping en ik dacht elke keer dat k een stukje had opgelost (op dader gebied) maar dat viel op het einde vies tegen. Zeker toen ik het stukje over de videobeelden las.....

Ben ook erg benieuwd naar de feiten/fictie
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:00:34 #24
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_24440409
Ik ga hem ook lezen, even langs de bieb van de week
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_24440572
Ik vond beide boeken echt leuk om te lezen. Ik ging ook meteen van alles opzoeken op internet enzo... dus ookal is het grotendeels fictie, je steekt er toch wel wat van op....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')