abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 juli 2004 @ 22:25:49 #1
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_20394294
Geef hier je mening over de laatste film die je hebt gezien.


Rat Race

Erg leuke komedie met een behoorlijk aantal komische acteurs.
Waaronder:
John Cleese
Rowan Atkinson
Jon Lovitz
Seth Green
Breckin Meyer
Amy Smart

De humor is af en toe een beetje flauw, maar er zitten genoeg leuke grappen in.

You should have bought a squirrel.

[ Bericht 0% gewijzigd door victorinox op 03-07-2004 22:33:04 ]
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_20394869
mean girls. in utrecht
pi_20394916
Paid in full.....Vette film....
pi_20395051
k heb net The day after tomorrow gekeken, had em al een paar dagen binnen maar nog geen tijd gehad om te kijken, en ik moet zeggen een zeer matige, zo niet erg slechte film

volgende films op het lijstje om te zien: spiderman 2, garfield the movie, mindhunters....
  zaterdag 3 juli 2004 @ 22:56:49 #5
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_20395092
Dus:

Maniac Cop

Film over een agent die een hoop moorden pleegt in New York. Die blijkt dan weer een supersterke freak te zijn die ze maar niet dood krijgen (think Jason, Michael en Freddy). De film kreeg later nog 2 vervolgen.

Er doen wat cultfiguren mee in deze film, zoals Tom Atkins (The Fog, Halloween III), Richard Roundtree (Shaft!), Robert Z'Dar (heeft vooral een bekende kop, nogal vierkant), Sam Raimi, de échte Jake LaMotta maar de bekendste persoon uit de film is toch wel de held, die wordt gespeeld door niemand minder dan Bruce Campbell. Maar Bruce is in deze film niet echt bijzonder (net als de film zelf). Niet erg goed, maar ook niet erg slecht. Dus blijft er enkel erg matig over.

Jigsaw

Nogal vreemde horrorfilm over een groepje studenten die als eindwerk een soort pop (=jigsaw) moeten samenstellen. Nadat hij is samengesteld, wordt hij ritueel verbrand. Maar het zou maar een trieste horrorfilm zijn, mocht Jigsaw niet terugkeren om wraak te nemen. Wat herinneren we ons van deze film? Dat hij een erg idioot uitziende killer heeft, dat hij gezien het geringe budget als okay kan worden beschouwd en dat Aimee Bravo een lekker ding is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:04:40 #6
71835 noizzie
Veni, Vidi, Vici
pi_20395243
heb laatst the Grey Zone gehuurd...

http://us.imdb.com/title/tt0252480/

gaat over de gruwelijkste afdeling van een vernietigingskamp... ontberende en schokkende film over de mensen die werkelijk onmenselijk werk moeten verrichten, in ruil voor vier maanden extra leven en riante extra's. Denk eens in hoe lang iemand het kan volhouden om dag in daguit mensen naar de "douche" te brengen, hun laatste lijden te moeten horen, en hen vervolgens moeten afvoeren naar de ovens, waar zij ze tot stof doen weerkeren.

Hoe lang zouden ik en jij dat volhouden. Werkelijk een grijze zone, want je moet de mensen voorliegen, om zelf te blijven leven. Dit werk moet een hel zijn geweest om te doen.

[ ! ! ! NIET GESCHIKT VOOR KINDEREN OF VOOR MENSEN MET EEN ZWAKKE MAAG ! ! ! ]
When we CHANGE our Heart, we CHANGE the WoRLD
pi_20396066
Being There (1979)
Echt een geweldige film, alleen was ik niet zo blij met het einde...
Maar heb toch echt de hele film genoten, heel leuk plot. .

Others, The (2001)
Zeer spannende thriller, Nicole speelt echt ijzersterk... die angst op haar gezicht is ontzettend mooi...

Ladri di biciclette (1948)
Mooi, simpel verhaaltje... emoties heel goed weergegeven. .

On the Waterfront (1954)
Werd uitgezonden op Canvas naar aanleiding van het overlijden van Brando... zeer goede, en waarschijnlijk ook realistischere film dan je zou denken. Einde was een beetje een let-down.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 4 juli 2004 @ 00:17:50 #8
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20396848
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 4 juli 2004 @ 01:02:18 #9
13148 Shogo
Psycho...
pi_20397836
Gisteren Terminator 2. Tja deze film is de perfectie naar mijn mening.
pi_20398863
Heavenly Creatures
Vooral het einde van de film is erg aangrijpend. Voor de rest mooie beelden, en Kate Winslet mag er wezen. Cijfer: 8

Gisteren:
Bowling for Columbine (2002) 8½
Raising Arizona (1987) 7½
Spartacus (1960) 7½
  zondag 4 juli 2004 @ 01:59:55 #11
74644 Troetel
Just trust me...!!
pi_20399064
the secretary...!!!
  zondag 4 juli 2004 @ 02:12:05 #12
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_20399358
A Nightmare On Elm Street
Deel 1 van de Nightmare On Elmstreet serie. Ik vind het een goede film met goede horror erin. Eerste rol van Johnny Depp btw hierin. Freddy wordt goed weergegeven en het verhaal wordt goed verteld. Duidelijk Wes Craven on the weels.

A Nightmare on Elm Street Part 2: Freddy's Revenge
Deel 2 is toch zeker een slechter deel van de serie. Het verhaal klopt niet helemaal in het gegeven van hoe Freddy te werk gaat en er wordt teveel van het verhaal afgedwaald. De vriendin van de hoofdpersoon is zeker fijn om naar te kijken maar voor de rest te simpel en te flauw.

A Nightmare On Elm Street 3: Dream Warriors
Deel 3 gaat eindelijk anders dan de andere twee delen. We beginnen wel weer met een persoon die weer door Freddy te pakken wordt genomen maar nu snel blijkt dat er veel meer kinderen zijn met hetzelfde probleem. Hoofdpersoon uit deel 1 gaat ze helpen door uit te leggen dat ze zelf allemaal speciale krachten hebben in hun droom. Dit blijkt uiteindelijk nutteloos maar een andere trucje mag de film laten eindigen. Leukste deel van de eerste drie omdat er nu veel meer mensen op een gave manier dood gaan. Het einde was alleen beetje abrupt.

Ok, dat waren de eerste drie. De andere 5 de komende dagen.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zondag 4 juli 2004 @ 02:48:02 #13
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_20400289
Net in Pathé Hellmond tijdens Pathé Seance:

11:14
Een jongen rijdt in dronken toestand iemand dood. Op het moment van het ongeluk is het precies 11:14.
Maar dat is niet het enige wat op dat moment gebeurd. We krijgen daarna nog een aantal verschillende verhaallijnen te zien van mensen die rond dat tijdstip ook daar in de buurt waren.

Dit is een erg goede thriller/zwarte komedie en tevens één van de betere films die ik dit jaar heb gezien.
De gebeurtenissen zijn mooi in elkaar gezet, en doorkruisen elkaar een aantal keer in deze film.
Patrick Swayze heeft weer een mooie rol uitgekozen in een debuutfilm van een jonge regisseur, net zoals ie in Donnie Darko had gedaan.
Er wordt voor de rest ook goed geacteerd door o.a. Hilary Swank en Rachael Leigh Cook.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 4 juli 2004 @ 08:09:59 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20401928
Gisteravond gezien:

The Bourne Identity
Jason Bourne (Matt Damon) wordt gered uit de zee en lijdt aan geheugenverlies. Hij is bijna dood en heeft niets anders bij zich dan kogels in zijn rug en t bankrekeningnummer van n Zwitserse bank in z`n heup. Er volgt n zoektocht waarbij hij wil ontdekken wie hij is en waarom zijn leven deze gevaarlijke wending heeft genomen...
Geslaagde, spannende actiefilm met Matt Damon. Hij speelt goed, de actie is bijna non-stop en door veel wendingen blijft t verhaal spannend.
Afwachten of t vervolg dat volgende maand uit komt (The Bourne Supremacy) net zo goed en spannend wordt...

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  zondag 4 juli 2004 @ 10:52:50 #15
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20402598
Shrek 2

Wat een top film, zo mooi gemaakt. je vergeet bijna dat je een animatiefilm kijkt. Sommige dingen zijn zo natuurlijk gemaakt.
En soms zo lachwekkend. Hoe ook andere films (en videoclips ) worden gebruikt.
Een dikke 9
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zondag 4 juli 2004 @ 11:58:44 #16
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_20403401
Zojuist gezien:

The Shining
Jack Torrance (Jack Nicholson) krijgt n baan aangeboden als opzichter van n hotel tijdens de wintermaanden in Colorado. Het hotel is gesloten in de winter, dus Torrance en z`n familie zijn de enige aanwezigen in de winterperiode. Jack`s zoon Danny (Danny Lloyd) ontdekt dat er geesten in t hotel zijn en die geesten maken Jack langzaam maar zeker gek. Wanneer hij Mr. Grady ontmoet, wordt de situatie pas echt vervelend...
Zeer spannende en adembenemende thriller van Stanley Kubrick, die duidelijk zijn eigen stijl opnieuw hanteert. Lekker duister en vaag. Je moet zeer zeker je aandacht erbij houden en m wellicht n paar keer zien, maar de film is n meesterwerk. Langzaam maar zeker vallen de puzzelstukjes in elkaar.
Aanrader

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zondag 4 juli 2004 @ 12:20:48 #17
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20403781
ik werd gisteren 'getrakteerd' op een vrijgezellenfeestje door Skimmer

Hij had wat films voor me gehuurd

3 waarvan ik er 2 nog niet had gezien, wat een prestatie is van Skimmer

ALEX AND EMMA

Een romantische comedy met een geheel slaapwandelende cast, is opzich een unicum...

THE FIRST $20 MILLION IS ALWAYS THE HARDEST

Beter dan de eerste film maar wat een draak zeg! Een groepje computernerds gaat een pc uitvinden die voor $99 gefabriceerd kan worden, zit vol met ongeloofwaardigheden en not likable characters

En dat last en definately least

STARSHIP TROOPERS II:HERO OF THE FEDERATION

Die ik al gezien had en natuurlijk compleet met de grond gelijk had gemaakt

Die andere 'vrienden' hadden een ontzettende lol om mij zo te martelen maar ze hadden een ding vergeten: m'n dag kon niet meer stuk want s'middags zaten ze naar

CHEERLEADER NINJAS

te kijken, wat een geweldige baggerfilm is!!!




* ik heb m'n baggerfilm avond al gehad...
pi_20404109
vannochtend de bmwfilms (elk zo ongeveer 8 min.)

erg leuke/goede korte actiefilms
had je niet verwacht!
  zondag 4 juli 2004 @ 16:00:18 #19
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20407972
ROBOT JOX

2e x

Toch weer een tijd geleden dat ik deze zag en hij is beter dan ik me kon herinneren, het speelt zich af na WW3 en het enige dat de mensen nog kan interesseren is 'Robot jox' een gevecht tussen 2 levensgrote robots. Veel geouweteringhoer maar de aktiescenes met de robotten maakt veel goed.
Doet veel aan CRASH AND BURN denken

Een van Stuart Gordon's beste

pi_20409621
Spiderman 2

Vond em leuker dan 1. Eind is erg goed en verder het verhaal gaat ook wel.
Mooi hoe Octopus gemaakt was

The Butterfly Effect

Had er van te voren niet teveel van verwacht, maar vond het zeker een van de beste films. Verhaal is lekker vaag en redelijk moeilijk. Alleen het eind is een beetje erg vaag
O+ BlaBlub O+
  zondag 4 juli 2004 @ 17:49:15 #21
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20410149
VANISHING POINT

Een vrijwel plotloze film over een kerel die door de woestijn rijd in z'n autootje.

Owja, en d'r is ook een griet in de film die in d'r blote reet op een motor rondrijd, voor de liefhebbers een cap.

  zondag 4 juli 2004 @ 19:08:03 #22
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_20411640
X2 en Clockstoppers:
X2 gave film
CS:gegeven was leuk(horloge waarmee je de tijd kan stilzetten) maar de uitwerking is bagger, mjah komt misschien omdat ik pas toen k m gehuurd had achter kwam dat er Nickelodeon Movies op de achterkant stond...
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  zondag 4 juli 2004 @ 20:25:22 #23
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_20413335
Eergisteren:

Spellbound (1945)
Het hoogtepunt van deze film is de droomsequentie, ontworpen door Salvador Dali. Verder een degelijke Hitchcock waar af en toe de romantische muziek te nadrukkelijk aanwezig is. Ook blijkt maar weer dat het regisseren van acteurs niet Hitchcock's sterkste kant is. ***½

Gisteren:

Paradine Case, The (1947)
Recht toe recht aan rechtbank drama zonder egte negatieve of positieve punten, of het moet de leuke rol van Charles Laughton zijn. ***

Trouble with Harry, The (1955)
Leuke zwarte comedy van Alfred Hitchcock, die bewijst dat hij ook op dat gebied uit de voeten kan. Een paar mooie kleurrijke shots mogen niet onopgemerkt blijven. Soms drijgt de film iets te flauw te worden, maar het stoort nergens. ***½
  zondag 4 juli 2004 @ 21:24:53 #24
91145 Merida
* Miss Pink *
pi_20414486
Eergisteren...

Thirteen: Een film waar ik helemaal in mee ging. Een paar traantjes zijn langs mij wangen gelopen. Zeer goed acteer werk en een mooi einde.

Cube: Heel orgineel, spannend en verassend. Een einde die je aan het denken zet... en ik heb wat kunnen bedenken. Gelukkig, want anders blijf ik maar malen.

Gisteren...

Shrek 2: Een leuke film weer hoor! Ik heb alleen nu wel een beetje het idee dat ze denken dat bij dit soort films veel geld valt te verdienen, want bij de voorstukjes lieten ze veel van dit soort films zien. Ik heb het nu een beetje gehad met dit genre. Niet dat ik het niet leuk meer vind, maarja het lijkt allemaal zo op elkaar. Het wordt een beetje te 'gemaakt' leuk en grappig. Ja dat is het altijd... maarja toch.

Donnie Darko: Een aparte film, daar hou ik wel van. Eerst dacht shit... afgelopen! Wat moet ik nu gaan denken? Ik heb er over nagedacht en ben tot een soort van conclusie gekomen. Ik vond de film goed.
~ Festen ~ The Butterfly Effect ~ Dangerous Liaisons ~ Mulholland Drive ~The Others ~ Dogville ~ Minority Report ~ Scary Movie ~Trainspotting ~ Moulin Rouge! ~ The Hours ~ Chocolat ~ Donnie Darko ~ The Full Monty ~ Karakter ~ Pleasantville ~
  zondag 4 juli 2004 @ 21:46:00 #25
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_20414950
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban

De eerste anderhalf uur verlopen erg traag, en er gebeurd vrijwel niks spannends.
Pas daarna komt er wat vaart in de film en gebeuren er wat leuke dingen.
Ik begrijp echt de ophef niet van kijkwijzer over deze film, Harry Potter 2 was veel spannender.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')