Das juist bruutquote:Op donderdag 24 juni 2004 14:24 schreef Blapiet het volgende:
VInd het zo kneuzig staan om een compleet verrookte parkeerplaats achter te laten
Toen ik m'n Swift nog had was ik dit zeker met je eens geweest,... nu rijdt ik iets meer low-profile.quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:31 schreef CreativeMind het volgende:
[..]
Das juist bruut
Die verbranden toch alleen diesel? Als het onverbrande diesel zou zijn moet de rook toch zwart zijn?quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:34 schreef beware_reageerd het volgende:
Laat ook even je voorgloei spiralen testen.
Kan het ook zijn. Juist tijdens de start.
Denk dat je daar moet gaan zoeken.
Klopt an sich wel, maar als hij het wel doet maar dan voor 60 % dan kan het wel eens gek lopen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:36 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Die verbranden toch alleen diesel? Als het onverbrande diesel zou zijn moet de rook toch zwart zijn?
enlighten me please
Bevestigt dus mijn vermoeden (en de jouwe), voor de locatie van het brandstoffilter rijd ik dan maar even naar de dealer, of is het heel makkelijk te vinden?quote:Witte uitlaatrook is het gevolg van water dat in de verbrandingskamers of het uitlaatsysteem terecht komt
Momenteel is m'n vriendin weg met de auto, en issie pas vanvond laat weer thuis,... maar ik zal morgenochtend eens even op zoek gaan. bedankt alvastquote:Op donderdag 24 juni 2004 15:06 schreef beware_reageerd het volgende:
Dat lukt je vast wel. Het is niet een klein dingetje.
Maar wil morgen wel even kijken.
Echter denk ik dat je het dan al hebt gevonden.
Ik hoor het morgen wel.
Diesel, benzine en LPG bestaan uit verbindingen met oa. Koolstof (C) en waterstof (H). Bij verbranding komen dus ondermeer CO2 en H2O (water dus). Let maar eens op auto's voor je. Wanneer die net gestart zijn zie je vaak water uit de uitlaat lopen of waterdamp. Na een paar minuten is de uitlaat zo warm dat de waterdamp niet meer condenseert en "onzichtbaar" wordtquote:* vocht in de uitlaat => condens vorming of regenwater in de uitlaat verbrand bij de start. Maar hoe komt dit water er dan in? lekke uitlaat?
nee... een verstuiver spuit in met een absurde druk van rond de 2000bar die houden zichzelf schoonquote:Op donderdag 24 juni 2004 14:24 schreef Blapiet het volgende:
wat doet zo'n verstuivertje precies en gaat het vanzelf over? Verder is er ook van dat spul om je verstuivers te reinigen (wat je door de diesel heen gooit), werkt dit dan eventueel?
VInd het zo kneuzig staan om een compleet verrookte parkeerplaats achter te laten
dat het minder wordt als hij warm is is logisch... doordat de motor op bedrijfstemperatuur komt gaan de metalen van de cilinderkop en het onderblok en de koppakking (een diesel heeft een dikke metalen pakking) uitzetten waardoor het eventuele scheurtje of lek in de koppakking dicht gedrukt kan worden... ik denk dat het de koppakking is, er hoeft btw ook geen troep aan je vuldop te zitten als je koppakking lek is... dan moet je er namelijk wel een heel eind mee gereden hebben wil die aanslag/troep er op komen...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:49 schreef Blapiet het volgende:
hij gaat iig zeer binnenkort naar de garage, wacht even tot ze me terugbellen voor een afspraak. je kunt nu niet meer normaal boven de 2000 á 2500 rpm komen zonder walm achter je aan. Steeds bij het optrekken, hoewel het wel minder wordt als ie warm is. Vermoed dus eigenlijk een verdamper die z'n wekr niet goed doet of whatever.
@D-fens: Zo'n APK keuring is idd ook een goed idee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |