abonnement Unibet Coolblue
pi_20089276
Is er hier iemand die toevallig kunstmatige intelligentie studeert? Ik zou er graag wat meer over willen weten, en dan niet zulke objectieve informatie zoals uit een brochure van de UvA. Wat zijn de voordelen en nadelen ? Is het veel wiskunde en veel praktijk, dat soort dingen.
Alvast erg bedankt! (ik moet me volgens mij al best wel snel gaan inscrhijven voor een studie)
pi_20164157
als je het gaat studeren, doe het dan aan de RUG! ;-)
  donderdag 24 juni 2004 @ 22:32:51 #3
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_20164181
Ik wil het ook gaan doen, aan de RUG.
Tvp-tje.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_20167168
Weet waar je aan begint

als je wisknudde moeilijk vind, niet aan beginnen! ik heb een paar vrienden die het doen, en ze hebben er vrij veel moeite mee... en logica is nou ook niet echt super interessant

voor de rest: hoera voor groningen
  zaterdag 26 juni 2004 @ 10:37:17 #5
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_20198939
Ik studeer KI aan de RUG, leuke studie (ben niet voor niets overgestapt, deed eerst geneeskunde). De wiskunde is inderdaad best lastig, en heb je voor redelijk wat vakken ook echt wel nodig. Verder is het een mooie mix van echte leervakken (psychologie en taalkunde), en meer praktische vakken.

Nog meer vragen?
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_20208149
En programmeren is een hoerenvak. ( misschien komt die uitspraak ook wel door die 1.5 die ik gehaald heb)
-
pi_20224658
Ik studeer KI in Maastricht, en kan het je direct aanbevelen.
Uit de laatste 3 visitaties als beste KI-opleiding van Nederland uit de bus gekomen (sorry Groningen)
Veel wiskunde, veel informatica, en in Maastricht veel projecten. Toch best goed te doen, wanneer je maar actief mee blijft doen tijdens colleges / projecturen.
  zondag 27 juni 2004 @ 14:27:07 #8
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_20225837
quote:
Op zondag 27 juni 2004 13:27 schreef dryke het volgende:
Ik studeer KI in Maastricht, en kan het je direct aanbevelen.
Uit de laatste 3 visitaties als beste KI-opleiding van Nederland uit de bus gekomen (sorry Groningen)
Veel wiskunde, veel informatica, en in Maastricht veel projecten. Toch best goed te doen, wanneer je maar actief mee blijft doen tijdens colleges / projecturen.
Sorry hoeft niet hoor . De KI-opleidingen in Nederland leggen verschillende accenten. Iemand met een sterke belangstelling voor de filosofische kant is het beste af in Utrecht, psychologie is sterk in Nijmegen, Groningen legt relatief veel nadruk op natuurkunde en zo kan ik nog wel even doorgaan.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_20226002
quote:
Op zondag 27 juni 2004 14:27 schreef Marialice het volgende:

[..]

Sorry hoeft niet hoor . De KI-opleidingen in Nederland leggen verschillende accenten. Iemand met een sterke belangstelling voor de filosofische kant is het beste af in Utrecht, psychologie is sterk in Nijmegen, Groningen legt relatief veel nadruk op natuurkunde en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik weet niet wat je bedoelt met wat niet hoeft? De accenten die ik opnoemde, wiskunde en informatica, zijn voor de afedeling in Maastricht erg belangrijk.
Het klopt dat de KI-opleidingen onderling verschillen, met betrekking tot de verschillende accenten, maar er zijn altijd meer dan genoeg raakvlakken om ze onderling te kunnen vergelijken.
Die visitaties geven niet aan welk curriculum beter is (dit is een kwestie van 'smaak'), maar het geheel van de opleiding, zoals onderwijs, voorzieningen, studeerbaarheid en dergelijke.
pi_20256037
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 18:21 schreef Haushofer het volgende:
En programmeren is een hoerenvak. ( misschien komt die uitspraak ook wel door die 1.5 die ik gehaald heb)
Hoe krijg je dat voor elkaar? Moet toch wel een voldoende uit te halen zijn!
Ik heb het lekker afgesloten met een 8
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_20277736
Ik vraag het me ernstig af, Pietjuh. Maar nu niet denken dat ik een domme lul ben ej. Kan alleen niet proogrammeren, al die komma's en letters
( elke misplaatste komma of letter
maakt van Jezus zelfs een ketter)
Vrij naar Herman Finkers
-
pi_20278659
Weet iemand waar de studie KI aan de UvA accent op legt?
En is het verstandig om KI te studeren als je wiskunde niet echt leuk vindt?
pi_20287234
Ik zou het je niet aanraden om KI aan de UvA te gaan studeren. Volgens de Keuzegids Hoger Onderwijs is de opleiding aan de UvA het minst goed van alle KI opleidingen, vooral met onderwijsprogramma's, de docenten en begleiding.
Ik ga zelf naar de VU . Hopen dat het een beetje leuke studie is... Nog meer mensen die naar de VU gaan?
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:08:49 #14
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_35849866
ik ben van plan dit jaar te beginnen met een opleiding kunstmatige intelligentie. Ik weet alleen nog niet zeker waar, VU of RUG. De RUG heeft nu wel mijn voorkeur omdat de kamers in groningen veel goedkoper zijn

topickick
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_35852690
ik ga ook naar de VU, maar ik las laatst dat van alle KI-studenten, 33% het maar haalt in 6 jaar !

Wtf, ik ken wel 2 jongens op de VU die het doen die zeggen dat het echt niet zo moeilijk is.
Kan iemand dit toelichten? Ik ben toch echt niet van plan om een eeuw op de uni te zitten, 5 jaar en weg wil ik zijn
pi_35852739
Laat ik gelijk gebruik maken van deze topic. Een vraag aan KI-studenten!

Sluit de studie ook goed aan op de arbeidsmarkt? Ik ben geen type om jarenlang onderzoek te doen na me studie. Ik wil toch echt wel het bedrijfsleven in. Weet iemand dus hoe het met de aansluiting op de arbeidsmarkt zit en of er wel vraag is naar KI'ers?

[ Bericht 12% gewijzigd door obl op 08-03-2006 19:00:14 ]
pi_35856954
Als je dan toch een moeilijke studie wil kiezen met programmeren en wiskunde, kies dan meteen voor natuurkunde, wiskunde of informatica. Niet zon half alfa / half beta studie, daar zit volgens mij niemand in bedrijfsleven op te wachten.
pi_35861036
Ik denk echt niet dat de wiskunde zo moeilijk is als hier wordt gesteld
pi_35863685
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:05 schreef obl het volgende:
Ik denk echt niet dat de wiskunde zo moeilijk is als hier wordt gesteld
Bij KI niet, de wiskunde daar staat in geen vergelijking tot datgeen dat bij wiskunde of natuurkunde wordt gebruikt. Maar juist als je daar wel goed in bent en goed bent in abstracte concepten in het algemeen, en dat zijn niet veel mensen, dan zou ik toch echt voor een harde beta-studie gaan. Naar die mensen is altijd vraag. Zonde als je dan voor zo'n pretstudie kiest.
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:13:01 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35866527
kan je gewoo niet informatica doen met een minor KI.
Komt misschien praktisch op het zelfde neer maar je doet dan toch iets meer een echte studie
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:25:27 #21
19840 Libris
Live from Singapore
pi_35866778
Hier is het visitatierapport dat mijn voormalig student dryke (:W) al aanhaald. Lees het eens voor de verschillen in aanpak tussen de verschillende universiteiten.

McCarthy, wat versta je onder een 'echte studie'?
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:38:01 #22
119078 McCarthy
communistenjager
pi_35867005
KI komt op mij over als een samenraapsel van allerlei vakgebeiden.Een studie die ook nog niet een szo lang bestaat en zich zelf dus nog niet bewezen heeft.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 9 maart 2006 @ 01:43:33 #23
19840 Libris
Live from Singapore
pi_35867098
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 01:38 schreef McCarthy het volgende:
KI komt op mij over als een samenraapsel van allerlei vakgebeiden.Een studie die ook nog niet een szo lang bestaat en zich zelf dus nog niet bewezen heeft.
Het is inderdaad een multidisciplinare studie, vooral gebaseerd op wiskunde en informatica. Gebieden die al langer bestaan. Voor mij, als M.Sc. AI, is die integratie erg goed. Alleen programmeren is HBO, alleen wiskunde is te theoretisch. Een combinatie van beide kan zeer goede wetenschappers opleveren.
Dus in jouw ogen is alleen theoretische natuurkunde een 'echte' studie? (nofi)
pi_35869868
KI is inderdaad geen echte studie. Als je ook ziet wat voor halve zolen daar in de staf rondlopen. Allemaal mensen die zichzelf heel belangrijk vinden maar echt helemaal niets kunnen.
  donderdag 9 maart 2006 @ 09:44:03 #25
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_35870173
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 09:27 schreef thabit het volgende:
KI is inderdaad geen echte studie.
want?
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')