abonnement Unibet Coolblue
pi_19233082
Enige tijd geleden kwam ik een website tegen waarvan ik behoorlijk schrok. Ik wilde het liever niet geloven, maar de inhoud is goed onderbouwd incl. bronnen, dat ik niet anders kan dan aannemen dat het klopt. Daarom heb ik onderstaande artikel geschreven.

Ik ben zeer benieuwd naar reacties en ideeen van andere mensen hierover. En kom nou niet meteen met 'onzin' of 'dat geloof ik niet' voordat je alles goed hebt doorgelezen aub want daar heeft niemand wat aan. .



Artikel
Huib Kraaijeveld heeft in een aantal tv programma's van verschillende zenders verborgen beelden ontdekt. O.a. in programma's van KETNET, MTV en SBS6. Verborgen beelden die verwarring oproepen zoals 'everything you know is wrong', 'answer authority, you know' en 'love = hate'.



De programmadirecteur van SBS Broadcasting, met wie hij een afspraak had gemaakt, vond het schokkend wat hij gevonden had. Maar het Hoofd Inkoop van de zender deed het meteen lacherig af als een 'sick joke' van een eenzame technicus. Maar dat verklaard niet waarom Kraaijeveld in compleet andere programma's op andere buitenlandse zenders, ook dergelijke verborgen beelden aantrof. Allemaal 'sick jokes' van een eenzame technicus?

Hoe werkt het
De meeste mensen kennen het voorbeeld van het verborgen cola plaatje in een bioscoopfilm, tientallen jaren geleden. Eén seconde film bestaat uit ongeveer 20 plaatjes (frames). Als je in één van deze frames een boodschap plaatst, bijvoorbeeld een lekker koud cola flesje, dan zie je dat niet terug als je de film bekijkt. Je hersenen kunnen dit niet bewust onderscheiden. Maar onbewust wordt het wel in je hersenen opgenomen. En dat is nou juist de truc.

Tijdens de bewuste bioscoopvoorstelling van de film waarin de colaflesjes stiekem waren verwerkt, bleek dan in de pauze er aanzienlijk meer cola werd verkocht. Dit bleek dus uitstekend te werken.
Persoonlijk denk ik dat dit niet voor iedereen geldt. Als je bijvoorbeeld altijd water drinkt zullen de onbewuste beelden je waarschijnlijk niet beinvloeden, maar als je van plan bent wat drinken te halen en je hebt nog niet besloten welk drankje, dan kunnen de beelden die je onbewust in de film hebt gezien, de doorslag geven. Dergelijke beinvloeding is dus wel degelijk mogelijk. Deze techniek is daarom ook al lang geleden verboden. Bioscopen en filmmakers mogen deze techniek niet gebruiken. Maar houdt de overheid zich wel aan deze wet? Lees verder en volg de link naar de website van Huib Kraaijeveld en je zult versteld staan!

Massamanipulatie
Verborgen beelden als 'everything you know is wrong', 'love = hate' en 'you want the truth but you need lies' zijn toch op zijn minst opmerkelijk te noemen. Huub Kraaijeveld denkt dat het een soort blauwdruk is van de internationale ontwikkelingen na 11 september 2001, de dag dat de wereld op zijn kop werd gezet. Let op: de programma's waarin hij ze aantrof werden in 2000 al uitgezonden, dus voor 11 september!



Een interessantere insteek is misschien: Wie heeft zoveel macht om dit soort montages structureel in diverse programma's van verschillende omroepen te krijgen en wie heeft er belang bij dat mensen massaal dit soort programmeringen geloven? Oordeel zelf, maar besef dat massamanipulatie pas kan werken als het ons voorstellingsvermogen ver te boven gaat...

Onzin?
Ik denk het niet. Feit is gewoon dat de beelden in de programma's zaten. Er kan wellicht wel gediscussieerd worden over of mensen er wel of niet door beinvloed worden. Persoonlijk denk ik van wel, denk aan het cola voorbeeld, maar ook als dit niet het geval is, dan is het nog ziek dat iemand deze beelden stiekem in programma's van kinderen en volwasssen stopt. Wij kiezen er niet voor om deze beelden te zien en zijn ons er ook niet bewust van.

Lees hier verder op de zeer uitgebreide en overzichtelijke website van Huib Kraaijeveld. Flitsend de toekomst in – de prijs van vermaak

Het beste kun je eerst meer op bovenstaande website lezen, om daarna de bewuste fragmenten hier te bekijken. . Ongelooflijk dat dit gebeurd!

Bron en meer informatie: Nieuws-Platform.nl

David
www.Nieuws-Platform.nl
waarheid is slechts een illusie
pi_19233137
Scary , maar ik geloof er zelf geen snars van, daarbij gebeurd het alleen op sbs6 aan de screenshots te zien.
  woensdag 19 mei 2004 @ 00:59:37 #3
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19233151
Wat jij zegt over die cola is niet waar. Een onbewust plaatje gezien hebben zal zeker niet betekennen dat je bewustzijn enorm zal veranderen. Laatst nog een leuk stukje over gelezen in een van mijn studieboeken over hetzelfde verhaal, maar dan met popcorn en waarom het onzin is. Hetzelfde heb je trouwens ook zogenaamd met bandjes die je tijdens je slaap zou luisteren. Het zal hooguit een lichte moodswing opleveren, maar het zal echt geen mindfuck betekenen.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:00:34 #4
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_19233173
Neem jij wel het goeie gebouw? Niet zoals die kerel een tijdje terug die philips ervan verdacht boodschappen uit te zenden in de zwarte balken van zn breedbeeld tv...

Tis maar een tip
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
pi_19233281
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 00:59 schreef Ype het volgende:
Wat jij zegt over die cola is niet waar. Een onbewust plaatje gezien hebben zal zeker niet betekennen dat je bewustzijn enorm zal veranderen.
Dat moet ik tegenspreken. Er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat dit wel degelijk het geval is. En dat cola voorbeeld is een FEIT. Daaruit is ook het verbod op deze technieken juist ontstaan.
Welk studieboek heb je gelezen? (serieuze vraag)

Wel eens van NLP gehoord? En check anders de bronnen en verwijzingen ff op de site van Huib Kraaijeveld
http://www.momodevelopmen(...)enddetoekomstin2.htm
www.Nieuws-Platform.nl
waarheid is slechts een illusie
pi_19233315
Ik denk dat het best kan kloppen dat dit soort dingen ertussen worden gestopt. Mocht het echt zo zijn, dan zie je maar weer dat manipulatie en indoctrinatie door middel van de media nog steeds worden gebruikt. Kijk maar eens terug naar hoe het er in duitsland tijdens de 2de wereldoorlog aan toe ging. Alleen dat was meer door middel van bewuste beelden die in een mooi verhaaltje gestopt werden ed. De engelse radio was bijv. niet voor niets verboden. Zelfs toen de nazi's al doorhadden dat ze de oorlog zouden verliezen werden er in Duitsland gewoon films ed. uitgezonden die iets heel anders lieten zien. Het verschil met nu is dan dat de beelden er tussengestopt worden ergens in een frame wat je niet kan zien maar wel opneemt. Maar misschien werd destijds deze techniek ook nog eens gebruikt, het zou leuk zijn als dat eens onderzocht word.

Maar ik weet niet helemaal zeker of het echt zo is als in je openingspost, ik moet wel zeggen dat ik het een best redelijke optie vind. Vooralsnog heb ik zelf niet voldoende informatie om te zeggen of het zo is of niet.

Het volgende komt van de site www.2013.com

Your brain is

PROGRAMMABLE

If you're not programming your own brain chances are someone else is doing it for you.
:) :D
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:09:17 #7
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_19233345
Het klinkt allemaal heel erg spannend davidagain, maar totdat jij mij een link kan geven waar ik zo een filmpje kan downen en zelf beeld voor beeld kan bekijken geloof ik er HE-LE-MAAL geen zak van.

Mocht je nu met een link aankomen en zeggen dat daar en daar 1 frame zit met zo een tekst erin dan ga ik vragen om de mastercopy van betreffend programma.

ergo: lariekoek (neemt niet weg dat ik het leuk vind om te lezen)
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
pi_19233412
Ik denk echt dat dit inderdaad kan, en ook gebeurd.Hoe vreemd het ook klinkt. Ik ben van plan om zelf ook een aantal programma's op te gaan nemen en te onderzoeken.

By the way, voor de sceptische mensen: stel dat het je niet beinvbloed, dan nog is het wel zeer apart niet? Zou daar zoveel moeite voor gedaan worden, om vervolgens géén effect te bereiken?

David
www.nieuws-platform.nl
www.Nieuws-Platform.nl
waarheid is slechts een illusie
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:13:35 #9
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19233444
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 01:12 schreef davidagain het volgende:
Ik denk echt dat dit inderdaad kan, en ook gebeurd.Hoe vreemd het ook klinkt. Ik ben van plan om zelf ook een aantal programma's op te gaan nemen en te onderzoeken.

By the way, voor de sceptische mensen: stel dat het je niet beinvbloed, dan nog is het wel zeer apart niet? Zou daar zoveel moeite voor gedaan worden, om vervolgens géén effect te bereiken?

David
www.nieuws-platform.nl
Ik denk dat het is zoals in Fight Club, een geintje van de programeur.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_19233455
sluimerreclame en boodschappen zijn strafbaar?
dus
pi_19233460
Everything you know is wrong.

U2 - ZooTV
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:14:25 #12
95025 YoriZ
Wat nou?
pi_19233468
Mocht het je echt beïnvloeden dan is dat geen leuk geintje
:) :D
pi_19233476
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 01:09 schreef kooba het volgende:
Het klinkt allemaal heel erg spannend davidagain, maar totdat jij mij een link kan geven waar ik zo een filmpje kan downen en zelf beeld voor beeld kan bekijken geloof ik er HE-LE-MAAL geen zak van.
Alstjeblieft dan:
http://www.momodevelopment.com/subliminals/subs.htm

p.s. deze link stond al in de oorspronkelijke post maar goed.. t'is al laat
www.Nieuws-Platform.nl
waarheid is slechts een illusie
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:15:06 #14
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_19233484
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 01:12 schreef davidagain het volgende:
Ik denk echt dat dit inderdaad kan, en ook gebeurd.Hoe vreemd het ook klinkt. Ik ben van plan om zelf ook een aantal programma's op te gaan nemen en te onderzoeken.
Doe eens, en post hier het resultaat
quote:
By the way, voor de sceptische mensen: stel dat het je niet beinvbloed, dan nog is het wel zeer apart niet? Zou daar zoveel moeite voor gedaan worden, om vervolgens géén effect te bereiken?
Ik heb het nog niet gezien, dus ik geloof het niet
[/quote]
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:16:30 #15
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_19233518
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 01:14 schreef davidagain het volgende:

[..]

Alstjeblieft dan:
http://www.momodevelopment.com/subliminals/subs.htm

p.s. deze link stond al in de oorspronkelijke post maar goed.. t'is al laat
sorry, had ik niet gezien
quote:
Om de filmopnamen te kunnen zien, heb je de (gratis) Realone Player nodig
Laatmaar, die zooi hoef ik niet op mn pc
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:16:56 #16
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_19233528
Volgens mij zijn de andere 24 beeldjes in een seconde bij SBS6 ook niet goed voor je bewustzijn.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:18:05 #17
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_19233545
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 01:16 schreef Dante_A het volgende:
Volgens mij zijn de andere 24 beeldjes in een seconde bij SBS6 ook niet goed voor je bewustzijn.
Kijk, hier kunnen we meer mee.
Ik ben tevens dat stukje aan het opzoeken dus even geduld.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_19233560
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 01:13 schreef Ype het volgende:
Ik denk dat het is zoals in Fight Club, een geintje van de programeur.
Veel geintjes dan in al die programma's die hij noemt. Maar goed, het zou een verklaring kunnen zijn. Een soort 'sport' onder technici ofzo... tja.. ik sluit het niet uit, maar het lijkt met niet erg waarschijnlijk.
www.Nieuws-Platform.nl
waarheid is slechts een illusie
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:19:00 #19
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_19233569
ow wacht er stond ook spul bij zonder realplayer, ik geloof er geen zak van, dat valt toch hartstikke op kijkend naar de "echte" opname
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:19:27 #20
15600 BB-King
Long live the King!
pi_19233573
Onzin.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:20:22 #21
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19233592
Is er ergens een lijst met programma's waarin ze het verwachten? Dan kunnen we het zelf capturen en zien. De discussie of het werkt lijkt me (nog) niet relevant. Als het gebeurd is het al opzienbarend genoeg.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_19233602
Realplayer? Hmmm.. ik zie alleen Flash
http://www.momodevelopment.com/subliminals/ate2000film.htm
check deze dan es? Deze is in elk geval in Flash
www.Nieuws-Platform.nl
waarheid is slechts een illusie
  woensdag 19 mei 2004 @ 01:22:57 #23
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19233640
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 01:20 schreef davidagain het volgende:
Realplayer? Hmmm.. ik zie alleen Flash
http://www.momodevelopment.com/subliminals/ate2000film.htm
check deze dan es? Deze is in elk geval in Flash
Mss snap ik het niet ( ) maar in het originele filmpje vallen die beelden teveel op
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_19233647
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 01:18 schreef davidagain het volgende:

ik sluit het niet uit, maar het lijkt met niet erg waarschijnlijk.
Een wereldwijd complot is natuurlijk een stuk waarschijnlijker.
pi_19233705
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 01:23 schreef Murray het volgende:
Een wereldwijd complot is natuurlijk een stuk waarschijnlijker.
Hahaha *lol*

Toch blijf ik erbij..
www.Nieuws-Platform.nl
waarheid is slechts een illusie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')