abonnement Unibet Coolblue
pi_1344514
quote:
Het dansevenement Dance Valley in Spaarnwoude bij Amsterdam is in enorme chaos geeindigd. Pendelbussen die de mensen naar de stations moesten brengen, konden het festivalterrein niet meer bereiken, omdat de toegangswegen waren volgestroomd met bezoekers.
Zelfs de A9 werd enige uren afgesloten, omdat een grote groep op de snelweg wandelde. Duizenden mensen moesten uren in de regen wachten. Tientallen van hen zijn met onderkoelingsverschijnselen naar het ziekenhuis gebracht. Anderen zijn door politie en brandweer opgepikt
In totaal bezochten 85.000 mensen het evenement, 30.000 meer dan vorig jaar.
bron: AT5

Hoewel de organisatie van DanceValley al het mogelijke heeft gedaan om de grote toestroom van bezoekers op een efficiente manier veilig weer naar huis te kunnen laten gaan, eindigde het feest in een complete chaos.
Toch viel mij persoonlijk weer een aantal dingen op:

Op de een of andere manier eindigen grote (dance) events altijd in een chaos, die negen van de tien keer veroorzaakt wordt door onbenul van dan wel politie, gemeente of OV bedrijven. Ook gisteren, terwijl bijna 100.000 mensen vreedzaam en gezellig de dag van hun leven hadden, bleek aan het eind van het feest dat oudere mensen van buiten de Randstad (in dit geval buschauffeurs) blijkbaar nog steeds niet begrepen hebben dat de dance generatie gewoon van een goed feestje houdt. Dat resulteerde gisteren in bussen die leeg vertrokken, omdat "die pillenslikkers" de bus niet in mochten, omdat de buschauffeur echt niet van plan was om "hier tot morgenochtend nog" te staan, etc. etc.
Daarbovenop werkte de aanvankelijk aggressieve reactie van toegestroomde dienders totale paniek in de hand.

Resultaat: duizenden jonge mensen, die totaal ontredderd in de stromende gietregen langs de snelweg sjokten, waarvan er velen onderkoeld opgevangen moesten worden.

En dat terwijl de organisatie er alles aan had gedaan dit te voorkomen. Net zoals de organisatie van Sensation vorig jaar alle maatregelen getroffen had om de 50000 bezoekers veilig weg te krijgen, maar het GVB niet meewerkte en uiteindelijk de ME voor totale chaos en rellen zorgde. Net zoals de ME vorig jaar een kleine vechtpartij op een event in Rotterdam wist om te buigen naar rellen.

Gelukkig zijn er gister geen doden gevallen. Dat had wel kunnen gebeuren. Ik heb met eigen ogen gezien hoe lege bussen langs de weg stonden terwijl meisjes, vaak in niets meer dan een topje met blote buik en een rokje, stonden te smeken of ze naar binnen mochten omdat ze het zo koud hadden. Om vervolgens de lege bus weg te zien rijden en maar moe en verkleumd te gaan lopen, langs een bijna stilstaande file van lege bussen. Ik heb busschauffeurs horen zeggen dat ze echt geen zin hadden om terug te rijden, terwijl ze wel vorstelijk betaald werden om heen en weer te pendelen totdat alle bezoekers bij een station afgezet waren. Maar met behulp van de media, is de organisatie van Dance Valley wel (weer) de lul. Het grootste dance event ter wereld heeft vanochtend een gevoelige knauw gekregen. En wat een vreedzaam feestje vol bloemenkinderen had moeten zijn, werd een nachtmerrie. Jammer.

Proud Israeli citizen and regular drinker of Carmel wine
pi_1344635
het was inderdaad zoals het op tv leek een aardig zootje maar laten we eerlijk zijn niet alleen de schuld van de makers van dancevalley alles met elkaar heeft betrekking gehad op de chaos die zich gisteravond heeft voorgedaan daaro.

maar tja iedereen is veilig thuisgekomen vroeg of laat

Just say hi!
  maandag 6 augustus 2001 @ 03:01:31 #3
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1344710
herbestudering van de NOS fragmenten van het nipt voorkomen drama leverde een beeld op van een lange rij taxi die de toegangs/ uitvalswegen blokkeerden. ik durf mijn lans erom te verwedden dat de taxi-chauffeurs het op een akkoordje hebben gegooid met buschauffeurs. die konden voor een paar meiers wat eerder naar bed, en de taxi's hadden vrijspel. (leve de marktwerking ).
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  maandag 6 augustus 2001 @ 03:25:24 #4
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_1344849
Doet me een beetje denken aan Koninginnendag in Amsterdam

Leren ze er dan niets van

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_1345235
Het was 1 grote tyfus zooi met die bussen! En sommige taxichaffeurs waren op de terug weg errug bijdehand om 200gulden te vragen voor een rit naar Amsterdam Sloterdijk,terwijl het bij een gelukkig normale taxichaffeur 85gulden kostte om ons naar Wormer te brenge.

Lang leve de TCA:( en lang leve de buschaffeurs

De Mol lives only at night
  maandag 6 augustus 2001 @ 07:13:03 #6
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1345253
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 06:56 schreef De-Mol het volgende:


Lang leve de TCA:( en lang leve de buschaffeurs


pas maar op. die TCA-&$(%*^*%$ hebben een hele hoop knuppels en zo.

ik lees net een commentaar in de Telegraaf, sneerlands pro-techno krant bij uitstek natuurlijk. Waarnemend hoofdcommissaris van Riessen stelt dat grote een festijnen een gevaar aan het worden zijn. hmmmmm, 100.000 mensen; als de bussen normaal gereden hadden was er niks aan de hand geweest. het sterftecijfer van deze technoheads ligt lager dan dat van het ieder andere 100.000 mensen in Ned. in dezelfde tijdsspanne.
en dat ondanks de grote hoeveelheden hallucigenen die ongetwijfeld ingenomen zijn.

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
  maandag 6 augustus 2001 @ 07:33:44 #8
4605 KingShakur
back.... really...
pi_1345278
Zie ook de Frontpage van gisterenmorgen...
quote:
Chaos na Dance Valley
Gepost door Ronald (Trainspotter) - zondag 5 augustus 2001 @ 09:34 - Bron: Volkskrant

Het dansevenement Dance Valley bij Spaarnwoude is zondagmorgen geëindigd in een chaos. Mensen die weg wilden, besloten bij een tekort aan bussen lopend de trein of hun auto op te zoeken. Het gevolg was dat honderden bezoekers in de regen onderkoeld raakten.
.../...

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_1345306
Hmmm, ik heb er geen last van gehad. Ben om 23:00 weg gegaan, taxi gepakt vanaf Snowplanet naar Buitenhuizen (fokking Fl 100,- vroegen de ratten! ), en naar de overkant van het water en in de auto naar huis.
  maandag 6 augustus 2001 @ 08:28:31 #10
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_1345412
Ik las vanochtend in de krant dat de taxichauffeurs (nix dan respect voor de taxichauffeurs zouden lebbis en jansen zeggen) gedreigd hebben de wegen te blokkeren als ze geen vrije doorgang kregen.

Vind ik wel een voordeel bij lowlands moet ik zeggen. Daar loopt het geleidelijk leeg en heb je dus minder last van opstoppingen e.d.

De mensen zijn gek geworden
  maandag 6 augustus 2001 @ 10:58:50 #11
10090 waspman
life is sweet
pi_1346128
quote:
Dance Valley ontsnapt aan ramp

HAARLEM - Het dansfeest Dance Valley in Spaarnwoude is zaterdagavond op het nippertje ontsnapt aan een ramp. Het festival eindigde in volstrekte chaos toen de 90.000 bezoekers weg wilden maar dat niet konden. In de stromende regen raakten zevenhonderd mensen onderkoeld. Alleen lopend over de snelweg A9 vonden ze een heenkomen.

De problemen ontstonden door een samenspel van factoren. Naar schatting honderd van de ingehuurde buschauffeurs zouden ermee zijn opgehouden vanwege de Rijtijdenwet of omdat hun bussen werden belaagd door feestgangers. Een bus ging in vlammen op. Taxi's die af en aan reden zouden de toestand nog hebben verergerd doordat zij de bussen in de weg reden. Overdag waren er al problemen geweest op station Sloterdijk in Amsterdam, waar duizenden feestgangers zich verzamelden. Bussen konden in het gedrang het station niet bereiken, en taxi's die woekerprijzen rekenden voor ritjes naar het festivalterrein zouden in de weg hebben gereden.

Lichtkranten
Om nieuwe problemen te voorkomen, riep de organisatie aan het slot van het festival het publiek via lichtkranten en sms-jes op om kalm en gespreid te vertrekken. Rond half twaalf leek de stroom bezoekers redelijk goed op gang te komen, maar toen het ging regenen verkozen de zomers geklede bezoekers massaal de aftocht. Maar de bussen bleven weg en hele groepen liepen de snelweg A9 op, waarop de autoriteiten besloten die voor autoverkeer te sluiten. Andere toegangswegen stroomden vol met voetgangers, zodat de bussen het terrein niet meer konden bereiken. Ongeveer zevenhonderd bezoekers die onderkoeld raakten werden opgevangen in brandweerkazernes en sporthallen. Een zestigtal moest naar ziekenhuizen, die ze gisteren konden verlaten. Organisator D. Luts acht de festivalorganisatie verantwoordelijk voor de chaos, al staat die niet op voorhand garant voor de schade: "We moeten eerst zien waar we het over hebben. Maar we lopen nergens voor weg." Burgemeester A. Hertog van de gemeente Velsen vroeg zich gisteren hardop af of Dance Valley een volgende keer nog wel door kan gaan.


quote:
Festivalorganisatie erkent fouten

AMSTERDAM - De Dance Valley-organisatie erkent dat ze het busvervoer van de feestgasten zaterdag overdag én 's nachts verkeerd heeft ingeschat. "We hadden opgeroepen om het stuk tot Amsterdam-Sloterdijk met de trein te komen, waarna iedereen met de pendelbus naar Spaarnwoude zou kunnen. Maar dat men daar zo massaal naar zou luisteren, hadden we niet voorzien", zegt organisator Dennis Luts.

Volgens hem was juist gerekend op de eigengereidheid van de mensen. "We namen aan dat velen toch met de auto naar Velsen-Zuid zouden komen. Uiteindelijk stonden er op de speciale parkeerplaatsen bij Sloterdijk en in Velsen-Zuid veel minder auto's dan vorig jaar. Bijna iedereen kwam met de trein."

Piekmomenten
's Morgens waren ook maar zestig van de honderdvijftig bussen beschikbaar, geeft Luts toe. "De honderdvijftig waren bedoeld voor piekmomenten, maar dat was meteen al het geval dus hebben we versneld alle bussen ingezet. Door de taxi's, die ook een centje wilden verdienen, konden de bussen niet naar en van NS-station Sloterdijk. Mensen gingen voor de bussen liggen om ze aan te houden. Anderen zijn naar het festivalterrein gaan lopen." 's Avonds ging het écht mis. "Er was onder het publiek al een boze stemming ontstaan omdat ze twee uur vanaf Amsterdam hadden moeten lopen. Ze braken door de hekken en blokkeerden de Amsterdamseweg. Zo ontstond er één grote mensenmassa, waardoor de bussen niet konden komen. En toen begon het ook nog te regenen." Burgemeester Hertog van de gemeente Velsen wil na een onderzoek besluiten of Dance Valley volgend jaar kan doorgaan. De conclusie dat een feest met 90.000 man te veel is, wil hij niet trekken. "Misschien krijg je met vijftigduizend mensen dezelfde problemen."


nav deze 2 berichten begin ik toch wel het idee te krijgen dat de taxi-chaffeurs het meeste schuld aan de chaos hebben...
  maandag 6 augustus 2001 @ 11:10:19 #12
13731 fflow
stand-up philosopher
pi_1346182
On a positive note:
9.30u op Sloterdijk, binnen half uur op terrein. Supermooi weer, vip-bandjes binnengebluft, gratis smirnoffs zuipen. Drukte? Bij de Acapulco sideshow had je 30 vierkante meter voor jezelf, inclusief parasollen en zitplaatsen. 22.30u terug na Carl Cox, binnen drie kwartier bij Bep op de Nieuwezijds in good old Mokum. DV rules.
Well, let's not start sucking each other's dicks quite yet, gentlemen.
  maandag 6 augustus 2001 @ 11:12:11 #13
13731 fflow
stand-up philosopher
pi_1346197
PS: wel een beetje jammer van die rellende Ajax-hooligans in de vip-room.

[Dit bericht is gewijzigd door fflow op 06-08-2001 11:12]

Well, let's not start sucking each other's dicks quite yet, gentlemen.
  maandag 6 augustus 2001 @ 11:12:49 #14
11810 Dr_Greene
Code Blue! Clear!!!
pi_1346200
Wie durft er nog te beweren dat de Taxi Centrale Amsterdam geen criminele organisatie is???

150 - 200 gulden vragen voor een ritje van 10 kilometer???

Maar ik zeg verder niets meer; voor je het weet staan er 150 taxi's voor mijn huisdeur. Met 150 boze chauffeurs!!!

  maandag 6 augustus 2001 @ 11:21:10 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1346266
EUHM!!!

Dit is al het derde topic over DV in FOK...

Hoe bedoel je crossposten??

The truth was in here.
pi_1346278
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 11:10 schreef fflow het volgende:
Bep op de Nieuwezijds in good old Mokum. DV rules.

Blij voor je
The Bep is een stomme fuktent en ondanks retegoeie performances van Sven Väth en Orbital (een en al euforie!!) roelde DV helemaal niet! Hoe kan het dat sommige van mijn vrienden er bijna drie uur (gedeeld op het kaartje is dat al 25,- die je kwijt bent, mag'k ff vangen DV?) over hebben gedaan daar uberhaupt te komen...?! (ik had mazzel werd gebracht door vrienden). En dan nog'ns 3 uur door de bezopen zeikregen lopen om idd allemaal lege taxi's of pendelbussen naar Koeterwaal te zien rijden... als ik een bus benzine en een aansteker bij me had gehad had ik ook een bus ofzo in de fik gezet.. Hier betaal je geen 110,- piek voor + consumpties
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 6 augustus 2001 @ 11:38:09 #17
13731 fflow
stand-up philosopher
pi_1346450
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 11:22 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Blij voor je
The Bep is een stomme fuktent en ondanks retegoeie performances van Sven Väth en Orbital (een en al euforie!!) roelde DV helemaal niet!


Oops, sorry dat ik het wel naar m'n zin heb gehad. Maar je hebt natuurlijk gelijk, het was kut geregeld. Ik had na 6X DV al ellende voorzien met 80.000 man en ben daarom zowel heen als terug een uur voor de meute uitgereisd. Dus voor mij roelde het wel omdat ik geen gezeik had.

Oh ja, Bep is best wel een fuktent ja, behalve in de zomer als je lekker buiten op straat kunt hangen met je drankje op 3 minuten lopen van je eigen bedje. Een soort compensatie voor het niet hebben van een tuin of zo.

Well, let's not start sucking each other's dicks quite yet, gentlemen.
pi_1346557
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 11:38 schreef fflow het volgende:


Oh ja, Bep is best wel een fuktent ja, behalve in de zomer als je lekker buiten op straat kunt hangen met je drankje op 3 minuten lopen van je eigen bedje.


OK ok, dan issut goed! want het stinkt daar echt! (naar vies geld..)
dan woon je trouwens op een erg leuke locatie
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  maandag 6 augustus 2001 @ 13:29:31 #19
3542 Gia
User under construction
pi_1347464
Ja natuurlijk, alle schuld ligt of bij de buschauffeurs of bij de taxi-chauffeurs, maar de dronken, pillenslikkende jongeren deden niks verkeerd.

Niemand wil toch zijn bus af laten breken of onder laten kotsen. Waarom gedragen ze zich niet normaal?

Akkoord, dit geldt niet voor iedereen en de slechten verpesten het weer eens voor de goeien, maar doodeenvoudig alles af gaan schuiven slaat ook nergens op.

Busondernemers moeten maar gewoon niet meer meewerken met dit soort evenementen, laat de jeugd maar zelf uitzoeken hoe ze er komen.

En dat geldt ook voor hooligans bij het voetbal.

  FOK!-Schrikkelbaas maandag 6 augustus 2001 @ 13:40:12 #20
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1347550
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 13:29 schreef Gia het volgende:
Ja natuurlijk, alle schuld ligt of bij de buschauffeurs of bij de taxi-chauffeurs, maar de dronken, pillenslikkende jongeren deden niks verkeerd.

Niemand wil toch zijn bus af laten breken of onder laten kotsen. Waarom gedragen ze zich niet normaal?


Hoe kom je er op dat ze zich niet normaal gedroegen?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  maandag 6 augustus 2001 @ 13:52:13 #21
3542 Gia
User under construction
pi_1347671
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 13:40 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoe kom je er op dat ze zich niet normaal gedroegen?


Was bij het nieuws, commentaar van de buschauffeurs.

Ik zeg ook niet dat ze zich allemaal niet normaal gedroegen, maar sommigen wel en dat pikken die buschauffeurs niet. Begrijpelijk, maar wel jammer voor die mensen die zich wel normaal gedroegen, want die werden de dupe.

pi_1347721
quote:
Ik las vanochtend in de krant dat de taxichauffeurs (nix dan respect voor de taxichauffeurs zouden lebbis en jansen zeggen) gedreigd hebben de wegen te blokkeren als ze geen vrije doorgang kregen
werkelijk schandalig..
vergunning intrekken en nooit meer vrijgeven.

overigens is dit de druppel; voortaan zal ik proberen om 'andere' taxi's dan de TCA te pakken; TCA, weg ermee!

right cookie
pi_1347807
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 13:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Was bij het nieuws, commentaar van de buschauffeurs.

Ik zeg ook niet dat ze zich allemaal niet normaal gedroegen, maar sommigen wel en dat pikken die buschauffeurs niet. Begrijpelijk, maar wel jammer voor die mensen die zich wel normaal gedroegen, want die werden de dupe.


Door jouw eerdere post, die verdomd veel leek op het commentaar van de buschauffeurs, NOG VOORDAT ER IEMAND INSTAPTE, ontstaat dit soort gezeik. Bij heel veel mensen leeft nog steeds het onterechte idee dat house gelijk staat aan ellende. Terwijl het toch echt zo was dat op 92000 bezoekers + crewleden er nog geen 50 mensen betrokken raakten bij kleine incidenten, die op snelle en efficiente wijze in de kiem gesmoord werden.
Er was voldoende security, voldoende EHBO, eten en drank, vermaak, een goede sfeer. En dat de vlam in de pan slaat als zowel de politie op aggressieve wijze het vermoeide publiek benaderd, en buschauffeurs daar nog een schepje bovenop doen en taxichauffeurs zich als geldgeile honden gedragen, dat valt in principe noch de organisatie , noch het publiek aan te rekenen.

Jammer dat burgo nederland nog steeds niet doorheeft dat het overgrote deel van jong nederland van dance houdt, en dat zij echt niet allemaal criminelen, vandalen of verslaafden zijn.

Proud Israeli citizen and regular drinker of Carmel wine
pi_1347989
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 14:07 schreef absolutelyarrogant het volgende:

[..]

Door jouw eerdere post, die verdomd veel leek op het commentaar van de buschauffeurs, NOG VOORDAT ER IEMAND INSTAPTE, ontstaat dit soort gezeik. Bij heel veel mensen leeft nog steeds het onterechte idee dat house gelijk staat aan ellende. Terwijl het toch echt zo was dat op 92000 bezoekers + crewleden er nog geen 50 mensen betrokken raakten bij kleine incidenten, die op snelle en efficiente wijze in de kiem gesmoord werden.
Er was voldoende security, voldoende EHBO, eten en drank, vermaak, een goede sfeer. En dat de vlam in de pan slaat als zowel de politie op aggressieve wijze het vermoeide publiek benaderd, en buschauffeurs daar nog een schepje bovenop doen en taxichauffeurs zich als geldgeile honden gedragen, dat valt in principe noch de organisatie , noch het publiek aan te rekenen.

Jammer dat burgo nederland nog steeds niet doorheeft dat het overgrote deel van jong nederland van dance houdt, en dat zij echt niet allemaal criminelen, vandalen of verslaafden zijn.


*nix aan toe te voegen heeft*

Behalve dat ik wel vindt dat de organisatie zeker op een aantal punten wel zeer hard geblunderd heeft. er waren teveel bezoekers (kon je ook zal zien door gewoon vanaf een heuvel toe te kijken), de loopafstand tussen uitgang en het originele pendelbusterrein werd kunstamtig vergroot van hemelsbreed 50 meter tot bijna 2 kilometer (je moest het hele terrein rond), er was totaal geen festivalcrew aanwezig bij de uitgangen en de manier waarop er schandalig aan plattegronden werd verdiend was ook triest.

Verder denk ik dat Gia maar lekker ver weg van house-feesten moet blijven. Zijn toch allemaal pillenslikkende en aggressieve mensen daaro. Brrrrr, wat zijn wij eng. Kijk je wel uit dat je kinderen geen housemuziek luisteren. Straks willen ze misschien ook wel naar een housefeest.

pi_1348046
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 13:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Was bij het nieuws, commentaar van de buschauffeurs.

Ik zeg ook niet dat ze zich allemaal niet normaal gedroegen, maar sommigen wel en dat pikken die buschauffeurs niet. Begrijpelijk, maar wel jammer voor die mensen die zich wel normaal gedroegen, want die werden de dupe.


Ik weet niet hoeveel sympathie jij voor een buschauffeur heb, maar ik kan een chauffeur die van oor tot oor loopt te grijnzen met een halflege bus met mensen die naar Egmond of een ander boerendorp moeten terwijl ik het zo steenkoud heb dat ik gisteren stevige spierpijn had van het rillen wel afmaken jah. Gooi verdomme die bus open en start een pendeltje naar de sporthallen in Velsen of Centraal Station. Neuh, dat doen we niet hoor.

Even ter vergelijking: een kerel die van zijn werk uit Zandvoort kwam is op de menigte gestuit en heeft toen spontaan met zijn bestelwagen tot ver in de nacht mensen gependeld. Daar neem ik pas mijn pet voor af. Niet voor buschauffeurs die als ramptoeristen vanachter hun grote raam sensatie geilen met grote grijnzen op hun smoelwerk.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')