abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18676731
In de Autoweek van vorige week stond een advertentie van Xado. Een middel dat de vorm van motoronderdelen kan herstellen.

www.xado.nl

Ik ben vrij sceptisch, maar ben benieuwd of iemand dit middel al getest heeft?
I tried to sniff coke once but the icecubes got stuck up my nose
pi_18677501
Heb ooit eens iets soortgelijks in een Honda MB blok gebruikt,
70 cc Polini met veel wandschade.

Liep toen harder dan ooit tevoren.

Dit lijkt de overtreffende trap, eens verder zoeken hierop..

http://www.motor-forum.nl/forum/topic/46458

[ Bericht 33% gewijzigd door Code13.0 op 25-04-2004 19:52:13 ]
pi_18678090
Ik heb weinig tests van gebruikers kunnen lezen. Wel 1 tje van een duitser die dit gebruikt had in zijn mini cooper. Hij schreef dat de compressie hetzelfde bleef (hij had dit bij een garage laten meten voor en na de behandeling), maar dat de motor wat stiller liep dan voorheen en dat de motor (schijnbaar, want objectief kon hij dit niet meten) een stuk soepeler liep, sneller startte etc.

Graag zou ik wat meer ervaringen willen horen. Ik blijf zeer sceptisch

http://www.querlenker.de/laufende_test's.htm

Net nog wat gevonden, een bedrijf Rewitec verkoopt een soortgelijk middel:
http://www.rewitec.com/re(...)c6fa04745b70a61.html

De werking is door het Fraunhofer instituut bevestigd (beweert men). Ik heb dit instituut een mailtje gestuurd om dit te verifieren.

[ Bericht 10% gewijzigd door nightfly op 25-04-2004 21:01:23 ]
pi_18679789
Hoef je dan je motorblok nooit meer te reviseren?
Dit spul ga ik meteen kopen. (veel)
pi_18705435
Als dit werkt zou het fantastisch zijn. Ik heb compressie problemen en dit zou misschien goed helpen. Maar als je verder leest zie ik dat ik tenminste 3 tubes nodig hbe, a 40 euro...
dus 120 euro voor iets waarvan dus niemand weet of het werkt....
pi_18708496
quote:
Op maandag 26 april 2004 21:32 schreef Audipower het volgende:
Als dit werkt zou het fantastisch zijn. Ik heb compressie problemen en dit zou misschien goed helpen. Maar als je verder leest zie ik dat ik tenminste 3 tubes nodig hbe, a 40 euro...
Kan jij het effe proberen?
Oke ik hoor het dan wel!!
pi_18727596
Ik heb antwoord gekregen van Fraunhofer instituut. Die hebben het geforward naar de betreffende onderzoeksafdeling. Wordt vervolgd...

Overigens wordt in duitsland dit produkt verkocht onder de naam Rewitec. De technologie waarop het produkt gebaseerd is heet RVS technology.
http://www.hightechfinlan(...)s/materials/rvs.html

Toch nog een beetje wetenschappelijk bewijs dus...

I'll keep you posted.
pi_18731885
quote:
Bij besteding van meer dan 100 euro krijg je volgens de website wel 5% korting

Ik vind 't allemaal net ff te rooskleurig voorgesteld. Die website bijvoorbeeld, die ziet er behoorlijk verzorgd uit, maar hun claims worden nergens met onderzoeksresultaten uitgevoerd door officiële onderzoekscentra (categorie TNO, TüV, DNV... enz) hard gemaakt. Ik ben idd ook heel benieuwd naar de uitslag van het onderzoek uit het Frauenhofer-instituut...

Bovendien, "wondermiddelen" als toevoeging aan motorolie... dacht je nou werkelijk dat een Shell, Exxon-Mobil of Total-Fina daar nog geen onderzoek naar plegen? Het lijkt me allemaal net ff te veel op moderne alchemie: zoeken naar de formule om lood om te zetten in goud.
Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
  woensdag 28 april 2004 @ 14:27:04 #9
73730 God_de_Vader
Die hard Toyota driver
pi_18744820
oppassen met die troep. Als je ze voor de wagen gebruikt moet je opletten dat het geen TDI is van de vag groep. Het werkt een tijdje maar na een 20 000 km is je nokken as er gegarandeerd aan. Ik heb er veel zien binnen komen
-.,.-°--> MultiBox Your software and solutions partner. <--°-.,.-
-.,.-°--> Young and Safe on the Road <--°-.,.-
pi_18758823
Nog geen respons van de technici bij Fraunhofer Instituut...

Maar wel een reactie van xado.nl op mijn email met de vraag of zij wat met Rewitec te maken hebben (deze firma beweert namelijk met hetzelfde gepatenteerde produkt dezelfde voordelen te kunnen behalen.

Antwoord van xado.nl:
quote:
Geachte heer Kenneth,

Naar aanleiding van de u ingezonde e -mail delen wij u mede dat firma
Rewitec bij ons niet bekend is.

Wij kunnen met zekerheid zeggen dat onze technologie is uniek en er zijn
geen indentieke producten op de markt.

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

XADO BV

Maxim Tchanturia
Importmanager
Kijk eens wat een google proxy cache oplevert bij de oude site van Rewitec:
http://66.102.11.104/sear(...)f.html+rewitec&hl=nl

Juist...zowel de naam Xado als Rewitec op dezelfde site....naamsverandering misschien? Of gewoon ordinair gejat van xado?

Dit wekt op zijn minst argwaan...Iemand die met harde bewijzen kan komen dat dit produkt werkt of niet werkt?

[ Bericht 7% gewijzigd door nightfly op 28-04-2004 23:03:20 ]
pi_18841041
quote:
Is je auto alweer klaar?
of met anderer woorden heb je het effe geprobeerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')