abonnement Unibet Coolblue
pi_18592342
quote:
Op woensdag 21 april 2004 18:17 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Heel éénvoudig: een jaar serieuze ervaring is meer waard dan certificering.

En over die minimaal drie jaar ervaring: waarom zou ik iemand zonder of met weinig ervaring aannemen terwijl ik ook iemand met meer ervaring kan krijgen ?
Als je nergens werk kan krijgen, waarom zou een aanvullende opleiding dan niets zijn?
Toegegeven, het maakt niets uit voor je werkervaring.
Echter, je wordt er niet dommer op, je kunt jezelf "opwaarderen" en je bent niet werkeloos.
Wie weet hoe het er over een jaar uit ziet? Allicht niet gek veel anders.
Maar anderhalf jaar werkeloos zijn staat ook zo lullig op je CV. Zeker als je bedenkt dat er werk genoeg is. Het is alleen niet het mooiste werk. Vuilnisman, asperges steken, whatever.
En een P&O'er neemt toch liever iemand aan die wat doet/gedaan heeft voor de kost dan iemand die maar wacht, werkeloos, totdat iets dat hem wel aan staat zijn pad kruist. Tenminste, ik neem liever iemand aan die graag wil werken dan iemand die te beroerd is om te werken, omdat het geen "passend werk" is.
  woensdag 21 april 2004 @ 19:46:53 #27
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_18593228
quote:
Op woensdag 21 april 2004 19:08 schreef beerten het volgende:

[..]

Als je nergens werk kan krijgen, waarom zou een aanvullende opleiding dan niets zijn?
Toegegeven, het maakt niets uit voor je werkervaring.
Echter, je wordt er niet dommer op, je kunt jezelf "opwaarderen" en je bent niet werkeloos.
Wie weet hoe het er over een jaar uit ziet? Allicht niet gek veel anders.
Maar anderhalf jaar werkeloos zijn staat ook zo lullig op je CV. Zeker als je bedenkt dat er werk genoeg is. Het is alleen niet het mooiste werk. Vuilnisman, asperges steken, whatever.
En een P&O'er neemt toch liever iemand aan die wat doet/gedaan heeft voor de kost dan iemand die maar wacht, werkeloos, totdat iets dat hem wel aan staat zijn pad kruist. Tenminste, ik neem liever iemand aan die graag wil werken dan iemand die te beroerd is om te werken, omdat het geen "passend werk" is.
Inderdaad en hoe kom je aan 1 jaar werkervaring als er helemaal geen werk is? Is er geen werk dan kan je het beste werk zoeken wat er een beetje in de buurt komt en ondertussen door studeren en verder zoeken.
Als je dan ook nog je verdiende geld gebruikt voor studies en cursussen maak je echt wel een goede indruk op een h.r.m. of p&o afdeling.

En een jaar werkloos thuis zitten gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Zeker weten dat je geen fut hebt om te werken dan en dan heb je het nog niets eens over het stukje uitkering wat je krijgt waar je gewoon voor kan werken.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_18596515
quote:
Op woensdag 21 april 2004 17:12 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Dan woon jij waarschijnlijk in een omgeving waar gewoon weing werk is. Zo te zien aan je email adres zou dat richting het noorden en omgeving Zwolle misschien zijn en daar is idd weinig werk. Collega's van hetzelfde detacheringsbureau komen zelfs vanuit Emmen naar Amsterdam voor een opdracht.
Op dit moment is de markt redelijk in de Randstad, maar daarom heen word het hoe verder je er vanaf komt slechter.

Maar heb jij één certificaat van MCSE (bijvoorbeeld: 70-210 : W2K Professional) of heb je je hele MCSE, want dat is nog een heel groot verschil.

Die diploma's die jij hebt: Netwerbeheerder en Systeembeheerder MKB (MBO opleiding toch?) worden binnen de markt weinig gewaardeerd aangezien het in de meeste gevallen beschouwt word als een makkelijk te halen opleiding. In sommige gevallen word het zelfs gegeven als een 2 of 3 jarige opleiding en vooral als je de 2 jarige hebt gedaan kom je echt niet aan de bak op het moment.. spijtig genoeg...

Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk niet zo heel erg vind dat het even iets slechter loopt in de ICT. De echt slechte bedrijven worden nu er gewoon uit gevist en de aanwas van nieuwe studenten en afgestuurde neemt gewoon af. Er was gewoon een moment dat iedereen die niet wist wat hij moest doen de ICT in ging...
Mijn opleiding duurde 3 1/2 jaar en ik woon tussen Breda en Tilburg!
Ik was wel een van de beste van de klas, daar koop je niks voor!
Wil binnenkort mijn 2e certificaat halen maar heb maar weinig hoop meer in MSCE!
Je wordt namelijk al snel een papieren MCSE-er genoemd!
Kansen krijg ik niet veel, sta overal al ingeschreven!
Iemand misschien nog tips?
  donderdag 22 april 2004 @ 08:19:28 #29
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_18602458
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:08 schreef Dangerous_Dave1 het volgende:

[..]

Mijn opleiding duurde 3 1/2 jaar en ik woon tussen Breda en Tilburg!
Ik was wel een van de beste van de klas, daar koop je niks voor!
Wil binnenkort mijn 2e certificaat halen maar heb maar weinig hoop meer in MSCE!
Je wordt namelijk al snel een papieren MCSE-er genoemd!
Kansen krijg ik niet veel, sta overal al ingeschreven!
Iemand misschien nog tips?
Het probleem is dat te veel mensen MCSE zien als DE reden om aangenomen te worden, maar met deze markt is er een groot aanbod van potentiele werknemers die meer kennis hebben en meer werkervaring. Niet te nadelen van jou, maar als starter is het op dit moment erg slecht aan de bak komen... heel erg slecht zelfs.
Je woont ook niet echt in de Randstad dat levert je dus nog een extra moeilijkheidsfactor op of je moet kiezen voor lange reistijden.

Echte tips hierover verder geven is moeilijk want je hebt gewoon een hoop tegen (waar jezelf helemaal niets aan kan doen), het enige wat je kan doen is vooral de moed niet opgeven en elke kans die je kan pakken moet je pakken ook al staat die baan je niet helemaal aan. Misschien heb je de kans dat je kan doorgroeien.

En wil je toch de cursussen doen kijk dan voor de last-minute cursussen zoals ik al eerder zei bij de gerenomeerde opleidingscentra!! Scheelt je een hoop geld, maar verwacht alleen niet dat je na een extra cursus of examen nu wel aangenomen gaat worden, helaas voor jou..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_18609505
Opzich zou ik geen studie mbo gaan volgen voor systeembeheer.Ik heb die studie ook 2 jaar gevolgd, zonder eigenlijk is op te steken op dit vakgebied.
Dat MCSE is een betere optie.
Tegenwoordig is het wel zo dat ze geen genoegen nemen met alleen maar dat MCSE papiertje, praktijk ervaring wordt ook als punt gezien.
-=]D3aM0n[=-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')