abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 april 2004 @ 10:44:19 #26
90304 poosy
Welke "E" is MC-kwad
pi_18509178
Ik wil binnenkort graag een schietvereniging joinen hier in de omgeving, en heb tot nu toe altijd met buksen geschoten. Kan iemand mij een indicatie geven van de totale kosten? Dus munitie, gebruik wapens enzo?
  zondag 18 april 2004 @ 10:45:53 #27
40929 Lievelientje
Alterego: evil-line
pi_18509194
btw het bericht hier boven is van mij (AcE)
Heb perongeluk onder de naam van mijn zusje gepost.
Omdat mij inlog niet echt meer werkt

AcE
| UMTC | *lurkert* |
pi_18509216
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:44 schreef poosy het volgende:
Ik wil binnenkort graag een schietvereniging joinen hier in de omgeving, en heb tot nu toe altijd met buksen geschoten. Kan iemand mij een indicatie geven van de totale kosten? Dus munitie, gebruik wapens enzo?
De kosten vallen reuze mee zolang je geen eigen wapen aanschaft. Het gebruik van de wapens zit meestal bij de contributie
pi_18509345
Een pistool heeft geen andere functie dan iemand te doden. Daar worden ze voor gemaakt en daar worden ze voor gebruikt. Schietsport is eigenlijk alleen maar leren richten zodat je beter iemand kunt doden. Toch heeft verbieden van schietsport geen zin, het grootste aantal moorden dat wordt gepleegd met een pistool gebeurt toch door iemand met een illegaal pistool. Ik ben wel voor het bewaren van wapens op de schietschool, vooral om ongelukken te voorkomen.
pi_18509366
Zou je boogschieten en kruisboogschieten dan ook moeten verbieden?
pi_18509387
Heb zelf ook op een schietsport gezeten samen met mijn man en had een geweer thuis.
Mijn man zit nog steeds op de schietvereniging en had een hammerli. Nu heeft hij alleen nog een zwart kruit pistool.
De club heeft ongeveer 150 leden, als iemand zijn eigen aanmeld komt dat op een bord te hangen en als 1 van de leden tegen het lidmaatschap van een nieuwe aanmelding is wordt die ook niet aangenomen .
De eisen zijn redeijk streng bij ons maar er zijn natuurlijk ook verenigingen waar iedere boeren l*l lid kan worden.
Het is helaas nooit te vermijden dat er een foute mijnheer/mevrouw tussen zit maar dat is bij elke tak van sport en om dan nu meteen alle schiet verenigingen te verbieden gaat mij tever.
Er mag wel beter gescreend worden door de politie die geven tenslotte ook de bewijzen voor goed gedrag af die je moet hebben voordat je uberhaubt lid mag worden van een schietvereniging.
  zondag 18 april 2004 @ 11:10:18 #32
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18509459
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:00 schreef BladE-l----- het volgende:
Een pistool heeft geen andere functie dan iemand te doden. Daar worden ze voor gemaakt en daar worden ze voor gebruikt. Schietsport is eigenlijk alleen maar leren richten zodat je beter iemand kunt doden. Toch heeft verbieden van schietsport geen zin, het grootste aantal moorden dat wordt gepleegd met een pistool gebeurt toch door iemand met een illegaal pistool. Ik ben wel voor het bewaren van wapens op de schietschool, vooral om ongelukken te voorkomen.
Ik zit ff te rekenen.... 150 aktieve leden.... met gemiddeld 2 wapens = 300 vuurwapens.
Prijskaartje per wapen ongeveer 900 euro
Totaal 270000 euro wat extra verzekerd moet worden (schieten wordt dan wel een erg dure hobby). En dan heb ik het nog niet eens gehad over de individuele opslag van je persoonlijke wapens.

En de munitie, kruit... ?!... ook op de vereniging... ?!
Als je dat gaat beweren, dan zijn er opeens veel Enschede senario's in Nederland denkbaar.
  zondag 18 april 2004 @ 11:19:18 #33
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18509556
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:02 schreef Maverick_tfd het volgende:
Zou je boogschieten en kruisboogschieten dan ook moeten verbieden?
, en golfen zou je dan ook moeten verbieden, enig idee hoe hard zo'n bolletje aankomt.
pi_18509641
Er wordt hier goede informatie neergezet. Hulde
Ik ga a.s. zaterdag beginnen met schietsport.
pi_18509757
Succes!

Een gulden tip:
Oefening baart kunst!


Uit mijn ervaring blijkt dat dit heel erg op gaat voor de schietsport. Dit is ook de reden waarom zo veel mensen er na een tijdje mee stoppen. Ze vinden het niet goed genoeg gaan.

Maar als je gewoon veel oefent moet het wel goed komen
pi_18509794
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:30 schreef Maverick_tfd het volgende:
Succes!

Een gulden tip:
Oefening baart kunst!


Uit mijn ervaring blijkt dat dit heel erg op gaat voor de schietsport. Dit is ook de reden waarom zo veel mensen er na een tijdje mee stoppen. Ze vinden het niet goed genoeg gaan.

Maar als je gewoon veel oefent moet het wel goed komen
Bedankt, dus ik wordt eerst door een trainer begeleidt een aantal lessen, en dan mag ik zelf schieten met een luchtwapen van de vereniging. En daarna gaat men kijken of ik een wapenvergunning krijg. Begrijp ik het zo goed?
pi_18509826
Jep. Maar dat van die wapenvergunning kan goed een jaar duren voordat je in aanmerking komt, maar dat is per club verschillend.
pi_18509866
met 150 aktieve leden wil dat nog niet zeggen dat die ook allemaal een wapen in huis hebben, misschien zitten er leden bij die nog niet lang genoeg op de vereniging zitten om een wapen te mogen hebben, misschen zitten ze er wel lang genoeg op maar hangen ze alleen aan de bar en schieten ze 1 keer in de maand met een verenigings wapen en halen dus niet de benodigde schietbuerten om een wapen te mogen aanschaffen,of wil moeder de vrouw geen wapen in huis hebben. Dus laten we dan stellen dat van de 150 leden er 75 een of 2 wapens hebben.
Je kan een wapen ook tweedehands kopen ongeveer 300 euro. Kogels en kruit kan je meestal op de vereniging kopen Als je zelf koopt is dat goedkoper.
Wat wel aardig aan de prijs is is de opslag vor je wapens, je mag dat spul niet in een laatje gooien,het moet in een wapenkluis opgeborgen worden en de sleutel moet op een andere plek gelegd worden, alleen de eigenaar van de kluis weet waar ( dit gaat vaak niet op maar zo hoort het wel)

Bij onze club is het twee jaar, een uitzondering wordt er nog weleens gemaakt als iemand veel wedstrijden schiet dan mag het na anderhalf jaar

Veel plezier zaterdag
pi_18509877
Oh en bij veel clubs mag je overigens al onder begeleiding schieten met vuurwapens van de vereniging na een paar maanden. Als je je daar bewijst kun je zonder begeleiding schieten. Daarna komt de wapenvergunning
  zondag 18 april 2004 @ 11:38:16 #40
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18509915
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:32 schreef GewoonPim het volgende:
[..]
Bedankt, dus ik wordt eerst door een trainer begeleidt een aantal lessen, en dan mag ik zelf schieten met een luchtwapen van de vereniging. En daarna gaat men kijken of ik een wapenvergunning krijg. Begrijp ik het zo goed?
In grote lijnen klopt dit... het ballotage jaar duurt 1 jaar (geloof ik).
Hierbij wordt gekeken of de overige leden geen bezwaar hebben en verder wordt je gescreend (Je mag geen geweldsstrafblad hebben).
En je moet ouder dan 18 zijn om een wapen te bezitten. Verder moet je afhankelijk van je hoeveelheid wapens een verplicht aantal schietbeurten per jaar maken.
pi_18509971
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

In grote lijnen klopt dit... het ballotage jaar duurt 1 jaar (geloof ik).
Hierbij wordt gekeken of de overige leden geen bezwaar hebben en verder wordt je gescreend (Je mag geen geweldsstrafblad hebben).
En je moet ouder dan 18 zijn om een wapen te bezitten. Verder moet je afhankelijk van je hoeveelheid wapens een verplicht aantal schietbeurten per jaar maken.
Ok, bedankt alle.
  zondag 18 april 2004 @ 11:42:12 #42
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18509988
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:36 schreef Sorella het volgende:
Je kan een wapen ook tweedehands kopen ongeveer 300 euro.
Een super-soaker ?!

Maar je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Een CZ-75 is meestal niet zo duur, die koop je 2e hands wel voor 300 euro, maar een Sig P210 haalt makkelijk het 7-voudige.
pi_18510048
Bij ons worden er introductie avonden gegeven dacht 5 keer dus 5 weken, je mag 1 keer overslaan sla je meer keer over dan mag je geen lid meer worden.
Bij die avonden wordt er dan wat verteld over de geschiedenis van de schietport, de werking van de verschilende wapens, het in en uit mekaar halen, het gebruik van de verschillende wapens, hoe je moet staan (pistool/revolver) hoe je moet knielen (geweer/karabijn) en hoe je moet liggen (geweer)
Daarna mag je zelfstandig gaan schieten maar wordt je wel in de gaten gehouden door baan commandanten die ingrijpen als ze zien dat je iets niet goed doet.
pi_18510087
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:42 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Een super-soaker ?!

Maar je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Een CZ-75 is meestal niet zo duur, die koop je 2e hands wel voor 300 euro, maar een Sig P210 haalt makkelijk het 7-voudige.
Het ligt eraan wat je gaat doen natuurlijk als je gewoon voor de fun gaat schieten dan heb je al leuke pistolen voor 300 euro, ga je echt wedstrijden schieten dan kom je natuurlijk fors duurder uit
pi_18510232
en dan nog niet te beginnen over geweren.....

Zoals ik hierboven al de Sako TRG-42 noemde.
Kost zonder kijker ongeveer 2500¤...
En dan komt er nog een kijker bij van dat bedrag of meer...
  zondag 18 april 2004 @ 12:02:09 #46
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18510419
quote:
Op zondag 18 april 2004 11:53 schreef Maverick_tfd het volgende:
en dan nog niet te beginnen over geweren.....
Zoals ik hierboven al de Sako TRG-42 noemde.
Kost zonder kijker ongeveer 2500¤...
En dan komt er nog een kijker bij van dat bedrag of meer...
Kijk eens voor de grap naar de WA-2000 (van Walther).
Deze schoonheid kost 5000 ¤, maar dan heb je ook wat.
http://www.rifle-expert.be/Walther%20WA%202000.htm
pi_18510501
Ik heb geen idee meer van merken van geweren/pistolen e.d.
Zelf heb ik toen een tweedehands geweer gekocht en er wat wedstrijden mee geschoten dat was voor mij voldoende, de echte wedstrijd schutter koop natuurlijk het pistool/geweer e.d. wat hij helemaal naar zijn hand kan aanpassen om zo de beste resultaten te verkrijgen op wedstrijden, maar dat lijkt me voor de ts nog niet van toepassing mischien vind hij er na een half jaar wel niets meer aan
En vergeet de groot kaliber pistolen niet die kunnen ook behoorlijk prijzig zijn.

ik ga er nu even een paar afknallen met mijn thomson in cod
pi_18510968
het is zeker aan te raden dat je na een aantal weken een eigen wapen aan te schaffen, zelfs als die op de club achterblijft.

De reden is dat clubwapens continu versteld worden, en om elke keer 50-100 patronen te verschieten om jouw instelling weer te vinden is erg duur en demotiverend.

Daarbij moeten mensen die een pistool of geweer zien als een wapen om mensen te doden eerst eens nadenken. Anders mogen ze ook wel het speerwerpen gaan verbieden.

Michael
"You cannot discover new oceans unless you have the courage to lose sight of the shore."
pi_18511029
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:35 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

En voor bijvoorbeeld onderhoud dan? Daarvoor heb je speciale apperatuur nodig die meestal niet op een club aanwezig is....
En die heb je dan wel thuis???
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  zondag 18 april 2004 @ 12:37:16 #50
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_18511123
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:32 schreef LowJoe het volgende:
[..]
En die heb je dan wel thuis???
Yups.
Denk aan een (kruit)weegschaal
Een handpers
Een kruitmolen
En nog meer spul.

[ Bericht 5% gewijzigd door Drugshond op 18-04-2004 12:47:42 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')